Historik
Föregående · 20 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: eller Pampers arena!😂
Görs ju en hel del blöjor på dÖstrand!😀
Görs ju en hel del blöjor på dÖstrand!😀
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DenRöda: ja, men hur kan man låta målskytten stå och sikta i en evighet utan att göra något! Om det nu var otagbart för JJ som jag är starkt tveksam till, så är det ju en riktig dundertabbe från våra backar.
Håller tyvärr inte mot ett topplag.
Utan dessa misstag har vi haft chansen på poäng!
Jag begär inte att alla ska vara felfri, vi är ju bara människor allihop som tur är.
Men med dessa små marginaler och mot knivskarp motstånd, blir dom ödesdigra.
Angående domarna och deras nivå, så är det inte mycket att göra. Bara att hoppas att det jämnar ut sig i längden.
Känns som att vi har mycket kompensation att hämta.
Angående vårt anfallsspel och PP, vet jag inte vad jag ska säga?
En jävla massa "duttande" med pucken m.m. Gå rakt på mål och en en eller 2 spelare bakom som kan raka in returerna!
Eftersöker rejälare spel, hårdare närkamper och rejäla avslutningar där prio är att träffa mål, returer kommer om man träffar mål. Kan ju också bli sargreturer men de är ju mindre vanliga.
Tycker tyvärr att #54 känns iskall. I PP drar han ner tempot till i närmaste stillastående. Han hade ju knappt pucken i lördags och när han hade den så försökte han på svåra passningar genom slottet men dålig skärpa. Känns som att motståndarna läst in sig på JD och avvärjer dessa pass 9 av 10 ggr.
Men som sagt, tror och hoppas på skärpning och att vi spelar slutspel till våren.😍
Håller tyvärr inte mot ett topplag.
Utan dessa misstag har vi haft chansen på poäng!
Jag begär inte att alla ska vara felfri, vi är ju bara människor allihop som tur är.
Men med dessa små marginaler och mot knivskarp motstånd, blir dom ödesdigra.
Angående domarna och deras nivå, så är det inte mycket att göra. Bara att hoppas att det jämnar ut sig i längden.
Känns som att vi har mycket kompensation att hämta.
Angående vårt anfallsspel och PP, vet jag inte vad jag ska säga?
En jävla massa "duttande" med pucken m.m. Gå rakt på mål och en en eller 2 spelare bakom som kan raka in returerna!
Eftersöker rejälare spel, hårdare närkamper och rejäla avslutningar där prio är att träffa mål, returer kommer om man träffar mål. Kan ju också bli sargreturer men de är ju mindre vanliga.
Tycker tyvärr att #54 känns iskall. I PP drar han ner tempot till i närmaste stillastående. Han hade ju knappt pucken i lördags och när han hade den så försökte han på svåra passningar genom slottet men dålig skärpa. Känns som att motståndarna läst in sig på JD och avvärjer dessa pass 9 av 10 ggr.
Men som sagt, tror och hoppas på skärpning och att vi spelar slutspel till våren.😍
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Att förlora knappt mot ett lag som högst sannolikt kommer att kriga om guldet är inget att skämmas över!
Hade JJ tagit 0-1 pucken (som ha borde ha gjort), så hade det kunnat bli en helt annan match och med stor sannolikhet poäng.
Tycker även han borde ha tagit 0-2, va fan skulle han ner på knä så tidigt för?
Det som kunde ha blivit 0-3 däremot, var han ju i det närmaste chanslös på, men tog den ändå.
Ta det lite lugnt, vi kommer att förlora många fler matcher, inget att gräva ner sig över.
Serien är oerhört jämn i år, huvudsaken är att vi slipper kvala, slutspel får ses som en bonus!
Guldet tar vi nästa säsong eller 2024 - 2025!?💥❤️🤍❤️💥
Hade JJ tagit 0-1 pucken (som ha borde ha gjort), så hade det kunnat bli en helt annan match och med stor sannolikhet poäng.
Tycker även han borde ha tagit 0-2, va fan skulle han ner på knä så tidigt för?
Det som kunde ha blivit 0-3 däremot, var han ju i det närmaste chanslös på, men tog den ändå.
Ta det lite lugnt, vi kommer att förlora många fler matcher, inget att gräva ner sig över.
Serien är oerhört jämn i år, huvudsaken är att vi slipper kvala, slutspel får ses som en bonus!
Guldet tar vi nästa säsong eller 2024 - 2025!?💥❤️🤍❤️💥
+ 10
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
{297}: håller med till 100%!
Hartman var stort förbättrad ikväll, men som sagt så håller det inte att ta onödiga utvisningar framförallt i offensiv zon!🤢
Hartman var stort förbättrad ikväll, men som sagt så håller det inte att ta onödiga utvisningar framförallt i offensiv zon!🤢
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Jag tycker att JJ var största orsaken till förlusten.
Han borde ha tagit både 0-1 och 0-2!
Däremot så var han kung när han hindrade 0-3.
Men även solen har fläckar, som man brukar säga!🙂
Han borde ha tagit både 0-1 och 0-2!
Däremot så var han kung när han hindrade 0-3.
Men även solen har fläckar, som man brukar säga!🙂
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
mattias - 74: Jag tror inte på jinx/antijinx.
Bara skrock eller vidskepelse. Jag är säker på att varken laget eller tur/otur påverkas om man som jag alltid tror på vinst, eller som många i detta forum "säger" att dom tror på förlust!
Älskar mitt Timrå lag!
Spela 4 - 2 och tjäna en slant!❤️🤍❤️
Bara skrock eller vidskepelse. Jag är säker på att varken laget eller tur/otur påverkas om man som jag alltid tror på vinst, eller som många i detta forum "säger" att dom tror på förlust!
Älskar mitt Timrå lag!
Spela 4 - 2 och tjäna en slant!❤️🤍❤️
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
{9037}: jag tror att Möller är lika blek som han var i landslaget och att Halloran gör 2 kassar.
4 - 2 till Timrå💥❤️🤍❤️💥
4 - 2 till Timrå💥❤️🤍❤️💥
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9682}: han tyckte väl att det var kaxigt att välja sig själv!🙂
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9386}: Nick också, han ska ju göra 2 baljor på lördag har jag bestämt!❤️🤍❤️
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Ja, båda såg ut som när 3:e klassare spelar hockey, förutom det ibland vassa anfallsspelet.
Men när det pga dåligt passningsspel samt att försvarsspelet är i princip obefintligt så uppstår det ju gott om ytor att näta.
Spelet båda lagen visar upp skulle alldrig funka i SHL.
Lika bra att dom stannar i HA.🙂
Men när det pga dåligt passningsspel samt att försvarsspelet är i princip obefintligt så uppstår det ju gott om ytor att näta.
Spelet båda lagen visar upp skulle alldrig funka i SHL.
Lika bra att dom stannar i HA.🙂
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9386}: "Jag ser gärna 6 lag till i finrummet. Och det här jävulskt tråkiga systemet att ett enda lag kan gå upp per år är så jävla tråkigt."
Hur tänkte du nu?
Om det blir 20 lag och alla ska mötas 4 ggr. blir ju säsongen ca 2 - 3 månader längre.
Om serien ska utökas så är nog 2 lag mer realistiskt.
Hur tänkte du nu?
Om det blir 20 lag och alla ska mötas 4 ggr. blir ju säsongen ca 2 - 3 månader längre.
Om serien ska utökas så är nog 2 lag mer realistiskt.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Jag håller på Löven alla dar i veckan, om jag måste välja bland de 3 nuvarande topplagen!
Fast Modo blir svårslagna, fast total avsaknad av försvarsspel.
Men Djuren var inte ett dugg bättre!🤢
Fast Modo blir svårslagna, fast total avsaknad av försvarsspel.
Men Djuren var inte ett dugg bättre!🤢
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9386}: håller med, samt en en massa helt onödiga utvisningar!🤢
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
Erol Ateceae: Fick inte Lyytinen ett felskär i den situationen?
Men hur som helst, den som aldrig felar är en maskin och inte mänsklig!
Tycker Lyytinen med bravur förstärkt vårt försvar, han har också visat vissa offensiva sidor. En sak tycker jag är lite märkligt, varför skjuter Eronen så sällan? Han har ju en jävla "slägga" iallafall det han visade på försäsongen.
Men hur som helst, den som aldrig felar är en maskin och inte mänsklig!
Tycker Lyytinen med bravur förstärkt vårt försvar, han har också visat vissa offensiva sidor. En sak tycker jag är lite märkligt, varför skjuter Eronen så sällan? Han har ju en jävla "slägga" iallafall det han visade på försäsongen.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
DJ Hemp: och vem är inte revansch sugen!?
Timrå borde ju va minst lika taggad, eller?
Vill inte tro att Malmö är ett bättre lag än Timrå, vi borde kunna ligga stadigt mellan 7 - 10 plats när vi summerar grundspelet. Malmö kommer med stor sannolikhet (förhoppningsvis) att ligga efter oss.
Angående gårdagens match så instämmer jag i det mesta. Halloran är tillbaks efter uppehållet och då måste väl Lundin eller Hartman bänkas?
Halloran tror jag skulle passa ypperligt med Jonte och Lander. Halloran är ju en "sniper" lite lik Rattie i spelstilen. Tycker att han har kvaliteter som vi behöver mer av.
Ganska säker att han inte missat de lägen som de två ovannämnda missade, troligtvis inte det friläge som Jonte fick heller, när han la pucken en halv meter ovanför ribban och öppet mål!?
Jag tycker att alla som använder ordet "usel" med alla tillgängliga böjningar, ska sluta med det! Spara dessa kraftord tills de (förhoppningsvis inte) behövs.
Timrå var inte usla, det är alltid små marginaler som avgör en match. Tycker att med lite av det flyt som Väcksjö hade så hade vi mycket sannolikt kunna ta ett eller ett par poäng.
Timrå kommer att förlora, det finns inget lag som bara vinner hela tiden.
Nu "knäpper" vi Malmö imorgon, så åker mungiporna upp igen!😊
Timrå borde ju va minst lika taggad, eller?
Vill inte tro att Malmö är ett bättre lag än Timrå, vi borde kunna ligga stadigt mellan 7 - 10 plats när vi summerar grundspelet. Malmö kommer med stor sannolikhet (förhoppningsvis) att ligga efter oss.
Angående gårdagens match så instämmer jag i det mesta. Halloran är tillbaks efter uppehållet och då måste väl Lundin eller Hartman bänkas?
Halloran tror jag skulle passa ypperligt med Jonte och Lander. Halloran är ju en "sniper" lite lik Rattie i spelstilen. Tycker att han har kvaliteter som vi behöver mer av.
Ganska säker att han inte missat de lägen som de två ovannämnda missade, troligtvis inte det friläge som Jonte fick heller, när han la pucken en halv meter ovanför ribban och öppet mål!?
Jag tycker att alla som använder ordet "usel" med alla tillgängliga böjningar, ska sluta med det! Spara dessa kraftord tills de (förhoppningsvis inte) behövs.
Timrå var inte usla, det är alltid små marginaler som avgör en match. Tycker att med lite av det flyt som Väcksjö hade så hade vi mycket sannolikt kunna ta ett eller ett par poäng.
Timrå kommer att förlora, det finns inget lag som bara vinner hela tiden.
Nu "knäpper" vi Malmö imorgon, så åker mungiporna upp igen!😊
+ 7
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Bragd-Birger: Ja LHC vinsten var härlig!
Jag tycker att backlinjen spelar mycket bättre när Rautio står i mål, kan bero på att backarna inte är lika trygga då som med JJ?
Spelar laget som mot Örebro så har vi definitivt chans. Vi kom tyvärr inte upp på den nivån mot LHC. Men mot dom så räckte det.
Jag vet att kapaciteten finns och tror alltid på vinst!
Jag tycker att backlinjen spelar mycket bättre när Rautio står i mål, kan bero på att backarna inte är lika trygga då som med JJ?
Spelar laget som mot Örebro så har vi definitivt chans. Vi kom tyvärr inte upp på den nivån mot LHC. Men mot dom så räckte det.
Jag vet att kapaciteten finns och tror alltid på vinst!
+ 5
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
sargad: Laget måste höja sig ett par snäpp ,samt att vi måste ha tur med "zebrornas" godtyckliga bedömningar om vi ska kunna ta poäng mot Växjö.
Kan inte gå om vi inte spelar bättre än mot Linköping!
Men hoppet lever alltid när Timrå spelar!
3 nya poäng, men blir inte jättebesviken om det blir en nolla.
Det är inte i år vi ska ta guld, men skulle inte bli ledsen om vi gör det.
Go for it!💥💯💥
Kan inte gå om vi inte spelar bättre än mot Linköping!
Men hoppet lever alltid när Timrå spelar!
3 nya poäng, men blir inte jättebesviken om det blir en nolla.
Det är inte i år vi ska ta guld, men skulle inte bli ledsen om vi gör det.
Go for it!💥💯💥
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9386}: förlåt Snushane för att jag har "bråkat" med dig en hel del!
Har ändrat uppfattning, du är en en skön lirare!👍🙂
Har ändrat uppfattning, du är en en skön lirare!👍🙂
+ 2
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla: Vad är det för vitessumma som begärs?
Nån som vet?
Nån som vet?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Är det nån fler än jag som tycker att backarna spelar mycket tajtare och bättre när Rautio vaktar kassen?
Mot Örebro så var det minimalt med misstag på backsidan, ja från hela laget förresten. Samma tendens när vi spelade mot Lulä.
Målet som kom när Wedda fick käka klubba kan man väl bara skylla på zebrorna!
Om jag har rätt i min observation, så finns potential i laget att vara riktigt svårslaget!
Tror fortfarande att vi kommer topp 6 denna säsong.🙂
Mot Örebro så var det minimalt med misstag på backsidan, ja från hela laget förresten. Samma tendens när vi spelade mot Lulä.
Målet som kom när Wedda fick käka klubba kan man väl bara skylla på zebrorna!
Om jag har rätt i min observation, så finns potential i laget att vara riktigt svårslaget!
Tror fortfarande att vi kommer topp 6 denna säsong.🙂
+ 1
Föregående · 20 · Nästa
Mittbenan och pajen under läppen måste va kvar!😂