mikenomad

23250 inlägg · 32164 besäkare

Historik

· 186 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Igår Spencer Abbott, idag Patric Zachrisson. Leksand gör som oss inför SHL-återkomsten fast ganska precis tvärtom.

Nå, nu är det Leksand vi pratar om. Bara att invänta haveriet och beskåda utförsbacken för en rad fina karriärer

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
josha840: De s.k derbygrupperna ja. Vill minnas att en kritik var att de blev sportsligt orättvisa. Tror t.ex att vi tjänade på dem där i början av 00-talet när lag som Brynäs och Modo (innan deras fru Fortuna-guld) var lite efter oss

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Signature: Finns flera lag jag gärna skulle se utanför SHL före Rögle. Kan på rak arm räkna upp Örebro, Malmö, LHC och Växjö

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Ansluter Dahlen behöver vi inte ens spela om det


Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: Klartobetart 🙌

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Charliejfz: Tack detsamma så här dagen efter 😁

Självklart gör vi det. Det har aldrig varit mer säkert vilket lag som ska gå upp, vi kommer leka hem serien

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Herminator: Var närmast Jonte den yngre jag åsyftade. Har hört nåt om årsmöten alt. "runt midsommar" kring när värvningen av honom skall offentliggöras. Litar blint på nectis, RasmusVS mfl

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Var det ikväll Jonte skulle presenteras?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Jonte är klar skriver du. Jag kan med 100% säkerhet bekräfta det även utan källor. Frågan är bara för vilket lag....

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Alltså, jag tror inte att nämnda herrar röker feta cigarrer och skrockar gott åt lyckad löneutveckling för egen del. Möjligen funderar jag över om det finns ekonomiska oegentligheter som inte tål dagens ljus men jag väljer att inte tro det. Helt enkelt för att det känns betydligt mkt mer sannolikt att svaret gömmer sig i den ekonomiskt oerhört bistra verklighet en liten elithockeyförening strax under den yppersta eliten rör sig i

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Jag är årsbarn med Schyffert, mao gravt ironiskadad. Inser att det ställer till det titt som tätt i skrift. Vad jag e g e n t l i g e n menar är att jag tycker resultatet är ganska väntat. Att komma sist i SHL är sannolikt ingen guldgrävarhistoria, budgettrupp till trots. Allt är relativt och fartblindheten orsakad av att gasen hängde sig häromåret gör nog att vi förtränger hur djupt inne i dödsskuggans dal vi befann oss ekonomiskt innan det

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Bäckis: Nu tror jag ju inte att det är på det viset

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Tur att Dahlen är klar....

😂

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Jag tror att Nubben, Freddan och Backlund har sjuka löner. Skor sig nåt jävulskt på Timrå IK så länge det bara går. Jävla parasiter

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
modomille: Enström är tvärslut

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Eller Niko Kapanen. Han var också "helt klar". Fast ändå inte

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: }: Han är helt klar tills motsatsen bevisats. Sen är han inte klar längre. Han är årets Brendl

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Hästen har stora ekonomiska problem och klarar inte elitlicensen, Västervik likaså. Klubb efter klubb redovisar samma svårigheter. Det är en jävulskt tuff uppgift att vända en negativ ekonomi i Svensk elithockey.

Jag är ff grinig över målvaktsvalet i kvalet och även tidigare under säsongen för jag tror på riktigt att det kan ha avgjort vår SHL-framtid den här sejouren.

Men i övrigt, visar föreningen på gröna siffror och stabil ekonomi i morgon vid årsmötet kan jag inte annat än hylla den värvningsstrategi man anammat. Det känns långsiktigt, tålmodigt och genomtänkt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Simon Karlsson: Han är klar. Till 99,99% just nu iaf

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Simon Karlsson: Dick Axelsson är en riktig krigare, ger verkligen allt i varje byte. Laget före jaget. Ungefär som Guter

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND: Är ju sjukt nyfiken på vilken dialekt du e g e n t l i g e n pratar 😂


Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
OlliJanne: Temporär sanning heter det med finare ord

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Skulle säga att det är till 99,99% klart här och nu men att det till 100% kan ändras sen

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Som sagt, håll gärna lågan brinnande för min skull. Jag kommer varken håna el halshugga den sida som i slutändan har fel. In i kaklet tills motsatsen bevisats 😁

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Men jag älskar hur vissa härinne inte viker ner sig utan kör på om ryktets äkthet. Lovely, häng i! Håll lågan vid liv. Det behövs den här tiden på året, såg en aptrist fotbollstävling igår och insåg hur mycket jag längtar efter hockeyn

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: }: Sant det också men då hade han behövt klämma in ett "sen vet man aldrig hur det blir" el dyl. Lite som den nedan beskrivna intervjun med en annan Jonte, en jävla skillnad på det han säger där och det nuvarande Jonte säger. "ska kämpa så får vi se hur det blir", vet inte om han kan bryta kontraktet el inte etc...

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Inte jätteklar nä. Faktiskt inte ens pyttepyttelite klar. Det är ju en sak när dementier kommer från agenter och sportchefer, en annan när det så här tydligt kommer från huvudpersonen själv. Han spelar såklart inte här i vinter

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Om Timrå kryper ur sossepyjamasen kan de lika gärna krypa ner i lådan som grävs ner six feet under

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Han skriver att han HÖRT att Jonte är klar. En jävla skillnad mot för att skriva att han ÄR klar....


Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Bäckis: 3,43 mål/match insläppta, 89 i räddningsprocent. Varsågoda att ta honom

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Bäckis: Hälsa er materialare att ni kan spara in på en målvaktsplock nästa säsong 👍

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{3405}: Titt! Där sitter pojkvaskern och firar ett nysignerat 3-årskontrakt med Timrå IK 😅

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8629}: Också en tanke

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Woody Jokinen: Direkt i anslutning till vårt uttåg skrev en verklig gammal Timrålegend följande i en fb-tråd om kommande lagbygge:
"Här kan jag släppa en bomb. Var så säker"
Han skrev inget mer så jag har inte funderat så mkt över det. Möjligen kan man tycka att det blir lite intressant nu....

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND:
Jonte jonte vår idol,
gör en jävla massa mål,
ingen annan är som han,
våran Jonathan!

Dä rinn lätt ikväll!!!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND: Afrikavärme? Rinn lätt? Här går vi snart på is. Is rinner jävligt dåligt

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Det är ff toppnyheten på AB:s hockeysida och ligger kvar som artikel hos Expressen. Även om de "snott" det från AB så hade de aldrig publicerat det om det var tagit ur luften. Ros och Abris må vara sådär som hockeyorakel men de är etablerade sportjournalister och bygger garanterat inga artiklar på att nån råkat synas på stadens gator el dyl

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8629}: Vad Nubben och andra säger i det här läget fäster jag dock ingen större vikt vid. De säger i stort sett vad som förväntas oavsett substans. Tvärtom kan man tänka att Nubbens uttalande är oerhört smart ifall det nu skulle bli verklighet, då är det win win. Vi får en superförstärkning samtidigt som föreningen sänder fantastiskt attraktiva signaler till framtida värvningar om hur man ser på enskilda spelares utveckling.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Håller med om det du skriver och det är precis så jag tänker när jag tänker att det ändå k a n vara möjligt. Men jag skriver inte att jag vet att det är klart som du gjort. Så då undrar jag, är det sånt här du bygger ditt påstående om att det är klart på eller har du nån konkret källa?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Jåkkinen: Ännu fler som är säkra på motsatsen utan någon som helst källa. För ingen tror väl på vad Nubbar, Freddar och agenter kläcker ur sig i såna här lägen? 😲

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Kör vind. Lätt

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{3405}: Om inte Jonte spelar med oss i höst lovar jag att dricka mitt kaffe svinhett, innan det svalnat 👊

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Om han har cykeln redo och ölen packad är han knappast säker på att Jonte kommer 😂

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Herminator: Jo jag vet. Fraser som "Högst osäkert", "I så fall" och "Inte alls säkert" är jävligt vaga och säger eg ingenting

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Även Expressen har det som nyhet längst upp på sin hockeysida. Det är såklart inte detsamma som att det ens är troligt men att kalla det substanslöst är bullshit

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Det är självklart inte såna uppgifter Abris och Ros bygger sin "sillybomb" av men visst fan känns det osannolikt här och nu

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
EXPLORERSMÅLAND: Seså, återgå till favvosysslan fukta strupen och yra vidare om Jagr och Ledin

· 186 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen