NuMo

20161 inlägg · 38946 besökare

Historik

· 6 ·
MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Jag blir lite förvånad att jag nästan på varje punkt tänker tvärtom. Jag vet ju att du kan hockey, kan det betyda att jag skall börja se på gymnastik istället? Kanske det.

Jag anser att vi förutom har haft en trupp som saknar den kompetens vi behöver, har haft en för tunn trupp

Vi har alltså för få spelare i truppen. Det har varit för lite konkurrens om platserna.

Men som dessutom har varit tydligt. Vi har varit extremt drabbade av att vi inte klarar av några skador/sjuka osv.
Vi har för många gånger tvingats spela med en massa nödlösningar pga. för tunn trupp.

Att coacherna skall ifrångå att vara flexibla när formationer inte fungerar verkar för mig att frivilligt binda en arm bakom ryggen i en boxningsmatch. Hål i huvudet i så fall.

Vilka är de man skall satsa på nästa säsong?

De du säger?

De som den här gruppen säger?

De som de MoDos organisation tror på?

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Smurfen:

Har de inte gjort det säger du?

Jag menar förutom att du säger att det är uppenbart, efter dina egna intuitioner.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Nu äger larmet att jag skall låsa upp trådar. Hoppas att jag kommer ihåg det nu innan jag skall göra det om fem sekunder. Vem vet.'

Allt redan upplåst. Tack kära kollega.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
k1m: Jag gjorde bara en grov liknelse, som var ironisk.

Jag hoppar inte på dig.Jag ifrågasätter ditt intresse och därmed också ditt inflytande på hur man skall komma tillrätta med problemen.

Tittar man hellre på Babblarna när det går emot så finns det skäl att tvivla.


Angående att ha egna barn. Vad menar du på riktigt. Det var väl inte bara något du slängde ur dig, utan att tänka till?

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Smurfen:

Ja, då är det väl huvudstyrelsen som skall bytas ut.

Det är väl de som är ansvariga. Om man nu inte tror att man är Trump, för då har alla andra huvudansvaret.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
k1m: Ja, du är ju inte en trovärdig person att lita på när det gäller att ha kunskap eller engagemang att förstå vilka problem man skall lösa.

Du slår ju över för att titta på Babblarna i stället.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo: Inte så dålig beskrivning av vad du tycker.

Det jag saknar är hur man skall göra nu, utan generaliserande förslag. De är ju meningslösa.

Att man skall göra bättre är ju ett meningsslöst argument. Det gör ingen till en bättre analyst än någon annan.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
BlackPearl:

Det var en bra förklaring efter dina ärligt förklarande förutsättningar.

- Det gillade jag.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
k1m:

Du orkar inte vara tillräckligt intresserad av Modo om det går emot.

Men när det gäller att framstå som någon som man skall lyssna på när det gäller hur MoDo skall agera för att förbättra sig, då framställer du dig som expert.

Jag har nu förklarat varför du inte är trovärdig framöver. Jag tvivlar på att du ens fattar vad jag förklarat.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
k1m: Varför slog du av. Är du inte mer intresserad och engagerad än så?

Det är som att jag hellre torkar mig i arselet på toa än räddar mitt barn ifrån att ramla ut från balkongen.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Smurfen:

Jag ville bara ha SANNINGEN om vem eller vilka som har kravställan och vilka som inte står upp till den målssättningen. kravställan är ändå bara en målsättning. .

Vem är vems "arbetsgivare"? vem är det som ställer krav? Vem är det som skall klara av krav?

Är det sponsorer, är det supportrar, är det ledning. Är alla de jag nämnde nu utan kravställan.

Vad menar du?

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Jag tror inte att det ens är någon mening att försöka denna säsong.

Visst, en sportsman skall aldrig ge upp, det håller jag med om, men det fungerar aldrig om inte alla runtomkring gör allt de kan. Det är allt från ledning, till tränare, runtomkingservice samt supportar.

Supportrar kan vi ju glömma bort direkt. Vi är de första som svikit.

De andra försöker i alla fall.


Men. Vi har chansen nästa säsong.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Smurfen:

Vad exakt menar du med kravbild i det här fallet.

Målbilden att vi skall föröka ta oss tillbaks redan i år?

Kravet mot spelarna?

Kravet mot tränarna?

Kravet mot styrelsen?

Eller menar du kravet från supportrarna?

Eller något annat?

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Jag är beredd att hålla med dig.

Det kanske vi förhoppningsvis kan fixa nästa säsong. Såklart inte den här säsongen.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Modoman: Aha! Ironi, kanske sarkasm. Härligt.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Smurfen:

Jag tror du har rätt. Det här är i huvudsak ett spelarpoblem.

Kravet är kanske inte fel, men kanske hur man förmedlar det till spelarna. (Ja, det är min tanke) Potentialen och kunskapen för varje individ finns. Kravställan är jag säker på att den finns och jag är säker på att både ledning och spelare vet det.

Men så kommer man till det undermedvetna. Det som alla som spenderar tid på att utföra konkret statistik inte kan mäta.

Hur når man fram till en trupp som kanske lutar åt att bli bekväm så de gör sitt bästa utifrån sin potential?

Det är kruxet. Den som tror att det här än enkelt är en imbecill, enligt min mening. Hmm? Ja, inte enligt ordet riktiga bedömning för då är man riktigt handikappad.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Supertrött:

Haha! Kul att du tar upp tekningar. Kommer ihåg när Frisco började småreta mig för att jag tyckte att teken var viktigt. Det var ganska kul Frisco är skön.

Såkart, som vanligt, har du rätt med de andra två punkerna.

Hoppas att Hinken lyckas med någon av dem.

Jag misstänker på att det blir svårt för nästan oavsett vem vi värvar så kommer det att vara ett frågetecken. Vi lär ju inte få tag i en Accoin-typ.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Smurfen:

Jag tycker också det är pinsamt.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Jag förstår att du inte vill vara dum mot mig. Vi har en bra kommunikation och jag förstår ditt sätt att kommunicera, precis som att du sett mitt sätt att kommunicera.

Jag är inte smådryg. När du i ett svar från mig där jag ifrågasätter om ditt påstående att du vet bättre än Hinken, säger att du vet till 300 % förstår jag att det inte är en matematisk formel du utgår ifrån. Det är en överdrift för att säga att du är mer än säker.

Det betyder ju inte att jag blev mer övertygad än innan.

- Snarare tvärtom.

Du har all rätt att ifrågasätta mina hjärnceller. Det är ju upp till dig att avgöra hur man pratar med människor eller inte.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Frontschwein:

Du verkar tycka att bästa sättet att få bort bajs är att bajsa på det.

Det hjälper ju inte dina tankar och ord på att hela tiden skylla på vad andra tänker och gör.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Jag går bara i svaromål med mitt sätt att tänka på en del kommentarer som jag anser inte håller vatten.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Thors 22:

Tyvärr så ser det inte bara ut som du säger.

mentaliteten hos spelarna är helt skev. Vad det beror på vet jag inte. Hybris? Stukat självförtroende?

Någon expert på området måste in i laget och utvärdera, om det nu skall bedömas som inställning och tvivel på sin egen förmåga.

Men så kanske det bara är spelsystem.

Då vet jag inte vad man skall göra, för jag har inte hört vilket spelsystem som skall fungera, vare sig av tränare, rådande tränare, eller andra som sägs skall vara experter. (Då räknar jag inte de som skriver här, för enkelhetens skull. Vi vet ju allt.)

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Det verkar lite dåligt. Varför inte 300%

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Frontschwein:

Ordbajs från dig.

Vad är uppenbart?

Vad skulle han ha gjort på rådande marknad säger du? Du säger ju att det är uppenbart.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
DrCox:

Självklart får du tvivla. Den som inte tvivlar är en dåre.

Du verkar ha rätt recept för framgång som sportchef? Förutom att bara säga att du tvivlar.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
DrCox:

Själv ger jag Hinken betydligt bättre odds att ordna rätt spelare för var plats till nästa säsong. Det pga. att han då haft tid för förarbetet.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Frontschwein:

Att du missade själva kärnan i den här debatten som du verkar svara på förvånar mig inte. Tvärtom.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Ja, det var ju det jag skrev. Du är inte beredd att offra det du har för Modo.

Det är ju första kravet. Att man är dedikerad.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

ja, ingen av oss här hindrar dig från att välja Modo i stället för annat du värderar högt.

Sök tjänsten. Varför skulle du inte få den?

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
henkeiskogen:

Synd att inte tidningen vågar skriva en artikel om matchen innan matchen.

- Det skulle vara en ögonöppnare för varje enskild spelare i truppen.

Vafan! de har skrivit att vi är chanslösa mt bottenlaget Troja. Och de har krivit att vi förlorade pga. att vi är mentalt svaga så vi klarar inte av en liten uppförsbacke, vi klarar inte av motvind, inte ens när vi har utförsbacke och medvind. De säger att jag är usel. Och ändå har d inte ens sett matchen.

- Nu skall jag fan bevisa att tidningen har rätt! ?

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Det jag menar att du och jag har facit att utgå från. Jag antar att du borde klara av prov när du har facit?


Hinken hade inget facit. Han vet inte vilka spelare av de som du skulle ha valt jämfört med honom. Eller vilka du (med all säkerhet) skulle ha lyckats värva.

Hinken hade i alla fall erfarenhet och inarbetat kontaktnät som verktyg som sportchef, du har inte det, som du själv säger.

Så på något sätt så går min mätsticka ändå till att föredra Hinken som sportchef än du. Jag hoppas du förstår varför jag tänker så.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Modoman: Det är skillnad på att ha förhoppningar och att man verkligen tänkte att det skulle vara så.

Har verkligen svårt att se vad din kritik är. Du vet något som andra inte förstod innan.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Tyvärr så tror jag att du hade valt ungefär samma spelare om du hade varit i samma situation som Hinken när han blev i stort sett utan trupp och var under tidspress att få ihop en trupp efter den säsongen.

Det är ingen negativ kritik mot dig. Tvärtom.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Sigge:

Men det är ju inte direkt konstigt att man väljer den svagare målvakten mot de s.k. lättare motstånden.

Men vi kanske skall göra tvärtom? Edvin får stå mot de bästa lagen och Werner mot de sämsta.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Hur kan det komma sig att våra tränare, tom. vår räddare Rhodin inte förstår det du vet.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Kan inte vara roligt att som spelare hela tiden själv veta att man är mycket bättre än motståndaren och ändå hela tiden bli krossade.

Om det är sant så måste det vara förödande.

Är det inte sant så har man en verklighetsfrånvändande självbild.

Båda scenarior borde kunna klassas som stor mentala problem.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Vargen: "Man är ett sätt att visa att ett påstående är allmängiltigt eller generellt,"

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Själv tycker jag att en målskytt borde kunna få andraassist på sitt eget mål.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Vargen:

Där sa du något positivt. De flesta var inte med då. Eller menar du att de skulle ha varit ledsna över degraderingen fast de inte ens tillhörde Modos organisation?

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Vargen:

Spelarna har mental ohälsa så det är enligt mig klubbens skyldighet att hjälpa och stötta dem på bästa sätt. Spelarna har en spärr i huvudet när de inte spelar på grandiosa arenor.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Robin Ztorken L:

Inte ens Gästrin är bra ikväll så det är lika bra att spelarna ger upp matchen, inte bara vi die hard supportrar.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Bad_Brett:

Sånt som kan hända i hockey,................... tjugo gånger i rad.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Thors 22:

En kontring ett mål. Så skall det se ut.

MoDo Hockey > Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey 2026-01-16
Gavelo:

Nu har jag sovit nästan två timmar så jag hoppas att laget får en islossning ikväll- Det är på tiden.

Så, nu skall jag svara mig själv på det jag nyss sa på The Big Lebowski-sätt.

Vad är problemet? Vi vinner solklart ikväll. Jag sa ju så själv.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Det måste vara Frösö sjukhus. ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK 2026-01-14
Domsjö:

Berglunds konstigaste problem är att han aldrig klarar av att lyfta ut pucken ur zon med backhand. Det är som att han inte har musklerna att göra det. Det blir alltid minst en meter för kort.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK 2026-01-14
Hägglundsmaffian:

Vi låser trådar under match för det fungerar inte annars. Problemet är att man måst komma ihåg att låsa upp dem efteråt och jag ställer larmet på mobilen för att komma ihåg. Igår ringde larmet när jag satt på toa och när det väl var klart så glömde jag liks förbannat.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK 2026-01-14
Thors 22:

Bra match. Helt rättvist.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK 2026-01-14
Vargen:

Så du tyckte jag var vag? Men jag skall vara väldigt tydlig med att jag inte har något emot DIG.

Men nu gjorde vi alla fall mål. ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK 2026-01-14
Vargen:

Du brukar ju tycka att Modos juniorer är bättre än seniorerna i MoDo. Varför skulle då inte Världens bästa juniorlag vara bättre än MoDo?

· 6 ·