Historik
Föregående · 16 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ”Få en puck på pungen? Äsch. Den är ju gjord av gummi” 😀
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13:
Jag förstår att många spelare/fruar föredrar storstad (Sthlm Gtbg).
Skellefteå vs Luleå? Bägge kan väl anses som solida sportsligt sett. Bägge bra läge på ett sätt vid kusten. Dock bägge lite offset i obygden med lååååång vinter, i princip kolsvart där Dec-Jan. Och gråslaskigt/småkallt
när det är fin härlig vår i nedre Sverige.
Skillnaden är väl att Luleå har en grym arenaupplevelse och det har inte Skellefteå. Plus att Luleå har Porser som man kan få pengar av när det behövs. Samt närmare Finland kan vara en fördel för Finska spelare/fruar. Och mer stadskänsla och lite bättre flygförbindelser. (besökte Luleå ung 4 ggr per år under 15 år och småtrivs där på besöken, Ske känns lite mer småstad)
Jag förstår att många spelare/fruar föredrar storstad (Sthlm Gtbg).
Skellefteå vs Luleå? Bägge kan väl anses som solida sportsligt sett. Bägge bra läge på ett sätt vid kusten. Dock bägge lite offset i obygden med lååååång vinter, i princip kolsvart där Dec-Jan. Och gråslaskigt/småkallt
när det är fin härlig vår i nedre Sverige.
Skillnaden är väl att Luleå har en grym arenaupplevelse och det har inte Skellefteå. Plus att Luleå har Porser som man kan få pengar av när det behövs. Samt närmare Finland kan vara en fördel för Finska spelare/fruar. Och mer stadskänsla och lite bättre flygförbindelser. (besökte Luleå ung 4 ggr per år under 15 år och småtrivs där på besöken, Ske känns lite mer småstad)
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ”Problemet” för Brynäs är som nån skrev att vi har så många supportrar och klubben berör många. Då följer tyvärr att ”supportrarna” också blir många och högljudda.
Lite som Toronto, världens rikaste klubb, massor av fans => ENORM press på spelarna. Har inte vunnit sedan 1967.
Lite som Toronto, världens rikaste klubb, massor av fans => ENORM press på spelarna. Har inte vunnit sedan 1967.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Tycker mobbdreven mot Björk, Källgren, Djoos m fl varit väldigt osmakliga. Ni kommer säkert ihåg fler man hackat på. T ex Källgren gick väl ut förra säsongen med hur mycket hat han och hans familj fått motta.
Deltar man i flocken som drevar får man tänka på att det tyvärr finns instabila människor i samhället som får för sig att de blir hjältar hos mobbflocken om dom går ut och agerar.
Deltar man i flocken som drevar får man tänka på att det tyvärr finns instabila människor i samhället som får för sig att de blir hjältar hos mobbflocken om dom går ut och agerar.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Varför ligger Brynäs så högt som femma på negativa listan? Är ju ologiskt annars.
Varför vill spelarna hellre spela i t ex Örebro, Linköping, Växjö?
Varför vill spelarna hellre spela i t ex Örebro, Linköping, Växjö?
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: AB enkät förra veckan med SHL-spelare:
” Vilken klubb skulle du inte vilja spela för?
1. Leksands IF – 17,2 procent
2. Malmö Redhawks – 15,1 procent
3. Skellefteå AIK – 11,8 procent
4. Timrå IK – 10,8 procent
5. Brynäs IF – 8,6 procent”
Hur i hela friden kan Brynäs ligga så högt upp som 5:a på den listan?
Många gnällspikar, folk som hånar det egna laget när det blir baklängesmål (”ha ha kolla på spelare x”) inkl t ex att Rödda och Alcen blev uppvaktade i hemmet.
Varje säsong ska det utses minst en hackkyckling av vissa ”supportrar”. Krav på att lokalpressen ska ställa nån mot väggen mm. ”Skeppa spelare x” - utan något tålamod.
” Vilken klubb skulle du inte vilja spela för?
1. Leksands IF – 17,2 procent
2. Malmö Redhawks – 15,1 procent
3. Skellefteå AIK – 11,8 procent
4. Timrå IK – 10,8 procent
5. Brynäs IF – 8,6 procent”
Hur i hela friden kan Brynäs ligga så högt upp som 5:a på den listan?
Många gnällspikar, folk som hånar det egna laget när det blir baklängesmål (”ha ha kolla på spelare x”) inkl t ex att Rödda och Alcen blev uppvaktade i hemmet.
Varje säsong ska det utses minst en hackkyckling av vissa ”supportrar”. Krav på att lokalpressen ska ställa nån mot väggen mm. ”Skeppa spelare x” - utan något tålamod.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Kommentar av läsare på GD-live om Björk:
” smutskastning han fick utstå från vissa BIF-supportrar både här på GD och i övriga sociala medier så vill han nog inte ha med BIF att göra. Den "skitstorm" som han fick genomgå är nog bland det värsta hittills och det får vissa s.k. supportrar ta på sig”
Jag kommer också ihåg att det var några @&% som höll på och hatade på vår spelare då. Förstod faktiskt inte varför de hakade upp sig på honom.
Tycker faktiskt det finns ett litet antal som beter sig illa nu också. Tror ni det hjälper Brynäs att bli en klubb som spelare vill komma till?
” smutskastning han fick utstå från vissa BIF-supportrar både här på GD och i övriga sociala medier så vill han nog inte ha med BIF att göra. Den "skitstorm" som han fick genomgå är nog bland det värsta hittills och det får vissa s.k. supportrar ta på sig”
Jag kommer också ihåg att det var några @&% som höll på och hatade på vår spelare då. Förstod faktiskt inte varför de hakade upp sig på honom.
Tycker faktiskt det finns ett litet antal som beter sig illa nu också. Tror ni det hjälper Brynäs att bli en klubb som spelare vill komma till?
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: VM 1987 var min favoritturnering.
Pluggade i Stockholm då men var på besök hos farsan och morsan i Gävle. Har för mig det var söndagskväll.
Efter matchen cyklade jag ut och köpte en folköl.
Cyklade till Sörbyskolan och ställde mig vid pingisborden på skolgården och mer eller mindre bara tittade upp i himlen, sippade på ölen och njööööööt. Lycka.
Pluggade i Stockholm då men var på besök hos farsan och morsan i Gävle. Har för mig det var söndagskväll.
Efter matchen cyklade jag ut och köpte en folköl.
Cyklade till Sörbyskolan och ställde mig vid pingisborden på skolgården och mer eller mindre bara tittade upp i himlen, sippade på ölen och njööööööt. Lycka.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Citat från min morfar som hade Knut som andra namn:
”Knut stod vid en knut och knöt en knut. Då kom den Knut som bodde knut i knut med Knut och frågade: Vad gör du Knut? Jag knyter en knut sa Knut till Knut som bodde knut i knut med Knut.”
Är det dessa som är Knuts? 🙂
”Knut stod vid en knut och knöt en knut. Då kom den Knut som bodde knut i knut med Knut och frågade: Vad gör du Knut? Jag knyter en knut sa Knut till Knut som bodde knut i knut med Knut.”
Är det dessa som är Knuts? 🙂
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Peter Forsberg sa för nån månad sedan ungefär att ”Canada och USA slår vi inte på spelskicklighet. En läxa från 4-Nations är att vi behöver få in mer tuffhet”
Håller med. Ekholm och Heineman borde ha fått platser. Sedan tycker jag Mikael Backlund var bra i senaste VM och borde kanske haft en plats.
Håller med. Ekholm och Heineman borde ha fått platser. Sedan tycker jag Mikael Backlund var bra i senaste VM och borde kanske haft en plats.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bjurman på Aftonbladet fick ett sms efter första perioden:
”Sms från amerikansk kollega på annan del av pressläktaren:
”Has a coach ever been fired during the Olympics”?”
”Sms från amerikansk kollega på annan del av pressläktaren:
”Has a coach ever been fired during the Olympics”?”
+ 19
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enormt kul att det nu är klart med ytterligare en säsong för Bellows!!
+ 22
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är så jävla leeeeeeeess på folk som måste blanda in politik i bedömningar om hur en hockeymatch utspelas. Helt oavsett om jag håller med eller ej.
Logga för fan in på Flashback om ni ska diskutera politik.
”Trump är jätte jätte dum. Han har bombastiska uttalanden”
”Trump är jätte jätte bra. Han hjälpte Nelson Mandela med ett flygplan för hans första besök i USA”
O s v o s v
Ta det nån annanstans
Inte här
Logga för fan in på Flashback om ni ska diskutera politik.
”Trump är jätte jätte dum. Han har bombastiska uttalanden”
”Trump är jätte jätte bra. Han hjälpte Nelson Mandela med ett flygplan för hans första besök i USA”
O s v o s v
Ta det nån annanstans
Inte här
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OS hittills indikerar att bröst är större än kulor.💪👩
Men nu dags att slå på Kempny🇧🇪 vs McDavid
Men nu dags att slå på Kempny🇧🇪 vs McDavid
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: ”Impressionante la prova di Damian Clara, rimasto sul ghiaccio fino al 46’08” prima di uscire per crampi e lasciare il posto a un positivo Davide Fadani”
”Uscire per crampi” var det. Uscire betyder gå ut, crampi förstår man. :-)
”Uscire per crampi” var det. Uscire betyder gå ut, crampi förstår man. :-)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Han fick ju in Vesel i god tid innan säsongsstarten i o f s 🙂
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dallemas: Lämnade han gratis eller får vi betala hela eller del av lönen en tid?
Vi får se. Synd att det blev som det blev.
Lycka till i framtiden Colin!
Vi får se. Synd att det blev som det blev.
Lycka till i framtiden Colin!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hur skulle Vesel stå sig som back jämfört med bra HA-backar tro? Skulle han platsa som back i topplagen i HA? Skulle han gå in direkt i vilket HA-lag som helst?
Har ingen koll så undrar.
Har ingen koll så undrar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Antag Kinnvall, Berra, Hägg, Djoos,
Andersson, Norlinder. Behöver in med 1 (eller 2) av Sörderström/AdamB/Lucas K eller nån annan med samma kvalitet. Plats för junispryo.
Behöver då inte panika med HA-värvning redan DENNA säsong (istället för vår rental). Får se hur det går med Djoos men HA finns kvar i vår.
Andersson, Norlinder. Behöver in med 1 (eller 2) av Sörderström/AdamB/Lucas K eller nån annan med samma kvalitet. Plats för junispryo.
Behöver då inte panika med HA-värvning redan DENNA säsong (istället för vår rental). Får se hur det går med Djoos men HA finns kvar i vår.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: En spelare vars kompetens gör att han måste nöja sig med att harva i andraligan nu för 40’ är kanske inte det första man behöver oroa sig över att sakna om han inte blir signad för nästa säsong. Högre än så måste vi sikta.
Witkowski är en ren rental. Hyr du en Opel så kostar det lite mer än andra former av nyttjanderätt till en Opel.
Witkowski är en ren rental. Hyr du en Opel så kostar det lite mer än andra former av nyttjanderätt till en Opel.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tillgång och efterfrågan styr. Du behöver inte betala mycket för en sommarjobbare.
•Vad är något värt?
•Det som någon är villig att betala.
Hur mycket av säsongens totala spelarbudget äter han - tydligen lika mycket som en 150 kkr/mån spelare. Verkar vara det som folk menar.
(JA borde ha värvat en back tidigare är vi många som ansett redan i augusti/september så den diskussionen känns redan ”klappad och klar in i minsta detalj” som Sickan skulle ha sagt)
•Vad är något värt?
•Det som någon är villig att betala.
Hur mycket av säsongens totala spelarbudget äter han - tydligen lika mycket som en 150 kkr/mån spelare. Verkar vara det som folk menar.
(JA borde ha värvat en back tidigare är vi många som ansett redan i augusti/september så den diskussionen känns redan ”klappad och klar in i minsta detalj” som Sickan skulle ha sagt)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Sanny Svensson idag drar upp vilka lag som skulle kunna rå på Frölunda i ett slutspel; Brynäs ett av dem de nämner (Huge - fick jag till de/dem? 🙂).
Sedan som svar på lyssnarfråga; men vilka lag kan då rå på Luleå i ett slutspel. De nämner med tvekan ett fåtal lag men säger sedan bägge: ”absolut Brynäs”.
Lite kul.
Sedan som svar på lyssnarfråga; men vilka lag kan då rå på Luleå i ett slutspel. De nämner med tvekan ett fåtal lag men säger sedan bägge: ”absolut Brynäs”.
Lite kul.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja helt självklart.
Förstår verkligen inte dom som ens funderar annorlunda. Slå på valfri Brynäsmatch, titta noga på vad han utför i det lilla och i det stora. Asså förstår om man är nybörjare som soffcoach om man inte ser kvaliteten. Som gräddlök på laxmoset och bomull i magen så tror jag han (och övriga gubbar) kommer att vara på en ytterligare högre nivå i slutspelet.
Hörde en analys om Omark i veckan - alla var eniga om att han varit bra nu men att gubbar som honom leker inte rommen av sig i serielunken, krävs slutspel för att gå fullt. Håller helt med.
Förstår verkligen inte dom som ens funderar annorlunda. Slå på valfri Brynäsmatch, titta noga på vad han utför i det lilla och i det stora. Asså förstår om man är nybörjare som soffcoach om man inte ser kvaliteten. Som gräddlök på laxmoset och bomull i magen så tror jag han (och övriga gubbar) kommer att vara på en ytterligare högre nivå i slutspelet.
Hörde en analys om Omark i veckan - alla var eniga om att han varit bra nu men att gubbar som honom leker inte rommen av sig i serielunken, krävs slutspel för att gå fullt. Håller helt med.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nittontolv: Skål!
Underbar kväll. Nu kan man njuta av OS-hockeyn medan gubbarna i Brynäs laddar om inför resten av säsongen.
Underbar kväll. Nu kan man njuta av OS-hockeyn medan gubbarna i Brynäs laddar om inför resten av säsongen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Är ingen större fotbollsfantast men följde med sonen till Anfield för några år sedan. Satt mitt bland hemmasupportrarna. Var helt otroligt när dom sjöng YNWA innan avspark! Gåshud monumentale.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: När man skriver email brukar man kunna sätta vilken tid dom ska postas (så man kan imponera på chefen att man jobbar dygnet runt). Är väl bara att du kommenterar matchen nu i förväg och ställer in lämpliga tider för när de ska skickas
🙂
(allvarligt dock; ha en bra kväll!)
🙂
(allvarligt dock; ha en bra kväll!)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lyssnade på hockeymorgon. Två intressanta saker:
Man var heelt emot att byta bort Kopacka mot Caito -”Kopacka har snabbheten och skottet - kan bli en gubben i lådan i slutspelet som löser upp tighta låsta matcher”. (ungefär så)
Heino antydde lite att Lasse Johansson känner efter för mycket nu när Frölunda har många backar skadade. Heino har varit med om målvakter som ser till att backupen måste stå när det är mycket skador - bara för att inte förstöra sina stats - ”låt backupen ta skiten”.
(indirekt säger han alltså att målvakters stats är beroende av utespelarna - var detinte en diskussion om detta härinne förut appropå bl a Delia)
Man var heelt emot att byta bort Kopacka mot Caito -”Kopacka har snabbheten och skottet - kan bli en gubben i lådan i slutspelet som löser upp tighta låsta matcher”. (ungefär så)
Heino antydde lite att Lasse Johansson känner efter för mycket nu när Frölunda har många backar skadade. Heino har varit med om målvakter som ser till att backupen måste stå när det är mycket skador - bara för att inte förstöra sina stats - ”låt backupen ta skiten”.
(indirekt säger han alltså att målvakters stats är beroende av utespelarna - var detinte en diskussion om detta härinne förut appropå bl a Delia)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Han åkte skridskor för dom andra häromdan
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Har du koll på vilka lag som gått bäst senaste typ 15 matcherna?
Räcker med målvakt och att fixa bp så är det inga lag som vill möta oss.
Räcker med målvakt och att fixa bp så är det inga lag som vill möta oss.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Vi har ingen brist på pengar. Vad ska vi göra för kul med pengarna vi sparar in på att inte satsa på att gå långt?
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Han är Stockholmare. Spelat endast 28 matcher för Leksand tror jag.
Verkar ha ett rörligt klubbhjärta. Går inte att dra paralleller med Silfverberg. Borde ha varit möjlig för JA att fånga.
Verkar ha ett rörligt klubbhjärta. Går inte att dra paralleller med Silfverberg. Borde ha varit möjlig för JA att fånga.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: ”Fega killar får inte kyssa vackra kvinnor”.
Shape up - isåfall. Har våra nuvarande mv så dåligt psyke är väl det ytterligare en anledning till upgrade.
Konkurrens är bra. Det är elitidrott.
Shape up - isåfall. Har våra nuvarande mv så dåligt psyke är väl det ytterligare en anledning till upgrade.
Konkurrens är bra. Det är elitidrott.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Vilka andra lag behöver ha prio 1 på att förstärka målvaktssidan (mer än Brynäs) just nu?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Brynäs har tre målvakter med på listan över de tio sämsta målvakterna statistiskt sett som ens nuddat isen i SHL denna säsong.
(källa SVT Text 377 m fl)
1) Identifiera problemet
2) Lös det
(källa SVT Text 377 m fl)
1) Identifiera problemet
2) Lös det
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Det vore så dumt. Om vi skiter i att värva nu när det plötsligt öppnat upp sig och vi just nu har ett slagkraftigt lag - förutom just målvaktssidan.
Om vi då skulle åka ur i play in eller i en kvart med mindre bra målvaktssiffror - måste nog tyvärr Alcen avgå.
Våra ledande spelare blir inte yngre till nästa säsong.
Bit i det sura äpplet att vi redan har ett otal målvakter. Lös detta nu.
Om vi då skulle åka ur i play in eller i en kvart med mindre bra målvaktssiffror - måste nog tyvärr Alcen avgå.
Våra ledande spelare blir inte yngre till nästa säsong.
Bit i det sura äpplet att vi redan har ett otal målvakter. Lös detta nu.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Föregående · 16 · Nästa

Borde ju vara något för fotbollen också. Revolution i Serie A m fl. Inför omgående.