Historik
Föregående · 9 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Arenaupplevelsen
{8399}: Tycker du att BSG sköts på ett seriösare sätt? Du visar verkligen hur dålig koll du har.
Brynäs IF > Sv: Arenaupplevelsen
Mickis: Finns ingen anledning att slå ihop BSKV, Brynäs Stockholm och BSG. Okej om det hade funnits flera i Gävle men nu fyller de sina funktioner(typ).
Sen skulle man kunna lägga ner BSG och låta KK ha hand om allt i Gävle. Där finns det iallafall en tanke och ett driv, BSG har ingenting. Förutom status som officiell supporterklubb då.
Sen skulle man kunna lägga ner BSG och låta KK ha hand om allt i Gävle. Där finns det iallafall en tanke och ett driv, BSG har ingenting. Förutom status som officiell supporterklubb då.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
En av två spetsspelare är alltså från tyska ligan. Fantastiskt.
Caporusso har säsonger i DEL med samma ppg som den här spelaren. Känns bra!
Caporusso har säsonger i DEL med samma ppg som den här spelaren. Känns bra!
+ 3
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
{8399}: Sundqvist hade nästan hela säsongen på sig att göra nått bra av spelet. Såg sämre och sämre ut hela året.
+ 13
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
Hur ser laget ut jämfört med förra säsongen? Kommer vi ha ett starkare lag?
Rautio - > Ersson
Ersson har en seniorsäsong(en sjukt bra sådan) och är under utveckling. Rautio är en OK SHL-målvakt. Lite plus på det bytet.
Bertilsson - > Sigalet
Sigalet är grym, Bertilsson bättre, dessutom yngre och en kille som brinner för Brynäs. Mycket minus enligt mig.
Gundersson - > Lindelöf
Kommentar överflödig.
Nilsson - > Westfält
Westfält är yngre och kan utvecklas fortfarande. Är han i närheten av Nilssons 17 poäng är jag nöjd. Minus.
Cerveny? - > Zetterberg
Gör Zetterberg 0.45ppg som Cerveny? Nja. Minus.
Kousal - > NY, att hitta en spelare för andrakedjan som klarar av att göra fler än 15 poäng borde inte vara någon omöjlighet. PLUS(OM Kousal lämnar)
Kellman? - > NY?
Här måste det in en toppspelare. En spelare som kan göra skillnad varje match.
Vi slipper dessutom Granströms och Jensens, vilket borde säkerställs att det finns ORDENTLIGT med pengar för två spetsforwards. Dessutom borde Ersson vara billigare än Rautio, Lindelöf billigare än Bertilsson, Zetterberg billigare än Cerveny och Westfält billigare än Nilsson.
Generellt känns det dock som att laget inte är starkare än den gångna säsongen. Snarare tvärtom just nu. Om man skulle räkna in Kellman och Rödin känns det... likvärdigt?
Rautio - > Ersson
Ersson har en seniorsäsong(en sjukt bra sådan) och är under utveckling. Rautio är en OK SHL-målvakt. Lite plus på det bytet.
Bertilsson - > Sigalet
Sigalet är grym, Bertilsson bättre, dessutom yngre och en kille som brinner för Brynäs. Mycket minus enligt mig.
Gundersson - > Lindelöf
Kommentar överflödig.
Nilsson - > Westfält
Westfält är yngre och kan utvecklas fortfarande. Är han i närheten av Nilssons 17 poäng är jag nöjd. Minus.
Cerveny? - > Zetterberg
Gör Zetterberg 0.45ppg som Cerveny? Nja. Minus.
Kousal - > NY, att hitta en spelare för andrakedjan som klarar av att göra fler än 15 poäng borde inte vara någon omöjlighet. PLUS(OM Kousal lämnar)
Kellman? - > NY?
Här måste det in en toppspelare. En spelare som kan göra skillnad varje match.
Vi slipper dessutom Granströms och Jensens, vilket borde säkerställs att det finns ORDENTLIGT med pengar för två spetsforwards. Dessutom borde Ersson vara billigare än Rautio, Lindelöf billigare än Bertilsson, Zetterberg billigare än Cerveny och Westfält billigare än Nilsson.
Generellt känns det dock som att laget inte är starkare än den gångna säsongen. Snarare tvärtom just nu. Om man skulle räkna in Kellman och Rödin känns det... likvärdigt?
+ 8
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Skönt. Spetsvärvningar som knappt är topp 50 i finska ligan kan jag vara utan.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
Samsung: Vet inte om det är jag som missat nått men 2, eventuellt, 3 spelare ska in. Antar att det blir två om Boqvist stannar. Frågan är hur länge man väntar på honom? Ska den eventuella tredje spelare värvas under säsongen?
Danielsson - NY - Boqvist/NY
NY - Sallinen - Zetterberg?
Danielsson - NY - Boqvist/NY
NY - Sallinen - Zetterberg?
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
Glad att man förlängde med Sallinen. En riktig favorit hos mig. Har allt en center ska ha.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är Joonas Rask en spelare för topp6? Känns ytterst tveksamt. Lasu t.ex. gjorde 1 poäng färre i år i Liga. Lasu som visserligen är en stabil spelare på SHLnivå men har haft svårt att nå 20 poäng i SHL.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vaknar(?) idag och ser att Berglund ryktas till oss. Sjukt.
Hoppas att han mår bättre nu och hoppas att han inte tänker börja igen bara "för att han är hockeyspelare". Viktigt att ta hand om sig.
Hoppas att han mår bättre nu och hoppas att han inte tänker börja igen bara "för att han är hockeyspelare". Viktigt att ta hand om sig.
+ 5
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
SnowKing: Andrakedjan hade ju potential, Kousal öppnade superbra, Jensen hade man väl hoppats skulle komma tillbaka till gammal form. Men man sköt ju tyvärr sig själva i foten när man gav Kristo foten. Den enda spelaren utanför förstakedjan(Gunde och Söderström) som besatt nån sorts kreativitet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tar misären slut ikväll? Man vill ju såklart se Brynäs i slutspel, samtidigt vill jag inte se en sekund till av det här laget...
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rhodin skott mot bortre och ut ur zon har hänt alldeles för många gånger.
Bristedt borde fått en 5a.
Bristedt borde fått en 5a.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tänk att Svedberg är sämst i serien, till och med hans kollega(Brattström) i Timrå har bättre statistik. Tror nog Timrå är jäkligt besvikna, hade de värvat en bra målvakt hade de tagit en hel del fler poäng.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Hur spelade laget under de 9 matcherna? Skillnaden jag som sopig läktaecoach såg var 1: bättre rässningsprocent(mycket bättre) 2: bättre skotteffektivitet
Annars tycker jag det sett lika illa ut ända sedan MS tog över.
Annars tycker jag det sett lika illa ut ända sedan MS tog över.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det här nog den bästa period jag sett Brynäs göra på mycket länge.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tycker det är otroligt märkligt hur Sjödin fick gå för att spelet inte var tillräckligt bra medan Sumdqvist får ett treårskontrakt med ett ännu sämre spel... Kan någon förklara hur det tänks i Brynäs? Huge kanske?
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Verkar även ha dödat den vanliga hockeyn hos oss också
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8656}: Blir PP-platsen på bekostnad av Söderström eller bygger man om ppt med två backar och låter Nilsson och Rhodin sitta på bänken i pp?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bulan är enligt mig Sveriges bästa tränare. Verkar alltid få ut i princip max av spelarna och verkar verkligen utveckla dem till bättre spelare. Är riktigt imponerad av det han gör och blir lite ledsen när jag tänker på att vi haft honom som tränare :(
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Går inte att förneka att Sundlöv gjorde fruktansvärt mycket bra för oss, betydligt mer än BZ. Däremot peakade Sundlöv med guldet, sen kändes det lite som att han tappade huvudet efter det och trodde att det skulle vara lättare än vad det var.
Förhoppningsvis har han fått lite mer ödmjukhet i MoDo.
Ser honom väldigt gärna hos oss igen! Hellre en Brynäsare som gör det hyfsat än en utböling som gör det hyfsat.
Förhoppningsvis har han fått lite mer ödmjukhet i MoDo.
Ser honom väldigt gärna hos oss igen! Hellre en Brynäsare som gör det hyfsat än en utböling som gör det hyfsat.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tycker ändå att det är ganska starkt att skjuta fem(5!) skott på mål när vi jagar i sista perioden. Fem skott... FEM VAD I...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Man får väl anta att de helt enkelt missat dem. Sånt som händer i en elitförening.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Tror du att det är bättre än det BZ skrev? Du har ju 0 erfarenhet av att skriva kontrakt med elitidrottare.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Omöjligt att bedöma om det är bra eller dåligt utan att veta alla förutsättningar som BZ hade när han skrev det kontraktet.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gött att Blomqvist spelar! Som vi vet är hjärnskakning sällsynta efter såna smällar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mrassarson: Man känner sig rätt uppgiven just nu. Finns ju ingenting bra i det vi gör just nu.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hur kan Timrå som är helt dyngsist och har 6 raka torsk spela ut oss?
+ 3
Föregående · 9 · Nästa
