Tarasov

24165 inlägg · 4299 besäkare

Historik

· 193 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Så länge det finns narkotikakonsumtion tror jag inte vi kommer undan gäng. Sen har inte sett siffror på hur många brottsaktiva individer vi har men skulle säga att de i relation till antalet individer är relativt få. Av de som håller på med gäng så undrar jag om vi ens pratar om så många som 2 000 individer.

Listan toppas av Qatar/förenande arabemiraten/Isle of man, inte för att listan saknar betydelse men ser gärna någon form av kontext. Isle of man och Schweiz bidrar iaf inte som nationer till något gott när det gäller brottsbekämpning, bra för penningtvätt mm.

Bensinpriset har det klagats på så läger jag minns ”fy faaaan” som farsan sa när priset gick över 4 kr. Rent allmänt så tycker jag att vi har ett land där man i regel kan leva på sin inkomst vilket är bra. Det finns också bristyrken där det är relativt enkelt att få arbete.

Saker som man skulle jobba me
1: skolan - tyvärr är känslan har man tappat det helt här, det måste vara ordning. Läsa räkna skriva skall man kunna när man går ut. Men har ingen insyn i verksamheten så kanske är helt fel på det.
2: Skatteverket - vakna och bli en kontrollmyndighet istället för allmän lekplats för ”innovatörer, kommunikatörer mm” här skulle man kunna stoppa mkt brottslig verksamhet i sin linda. Sen justerna några skatteregler exv gör även brottsliga inkomster skattepliktiga.
3: bostäder - gå ihop se till att inga bostadsområden blir nergånga tror det är mkt viktigt, sen får man kanske leva med att det är tajt i storstäderna.

Har en känsla av att det som gälle SKV även gäller andra myndigheter.

Tillägg: är vår sjukvård verkligen dålig? Vår medellivslängd ligger i topp i världen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Eniga! Däremot kan jag tycka att det kanske vore en bra idé att ev skjuta på OS ett år.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Jag tycker viss politisk diskussion kan vara ok då och då om man faller in på för ett i hockeyn närliggande ämne, däremot så hoppas jag att det inte blir sida upp sida ner.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}:
Nu jobbar jag inte själv i vården men generellt så tycker inte att arbetsvillkoren där verkar dåliga, inte lönerna heller för den delen. Sett till att det är landstingsverksamhet. Min fru jobbar som ssk och har nära vänner som jobbar som undersköterskor.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Tog upp de faktorer jag tror påverkar risken för en icke inställd säsong.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Går på antalet inläggningar på Iva motsvarade period förra året var högre, fler är vaccinerade, fler har haft smittan. Det talas utöver det att det är mildare variant.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales:
Ja du vem flyttas ner? Eller utökas det till 15 lag 😂😂. Men tror faktiskt inte säsongen ställs in. Dels ser bättre ut än förra året och man har erfarenhet från tidigare säsongen men Icehl får gärna stänga ner

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JanneG:
Lite tunna kanske? Gillar er centersida om nu Lukas Carlsson är center. Nord/Wemmerborn/Weigel är bra, sen finns även Holm/Lindholm.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9682}:
Utifrån den här intervjun tolkar jag det som att han mkt väl kan tänkta sig allsvenskan för en större roll.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
henkeiskogen:
Bra inlägg så förlåten!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9682}:
Verkar som om Niederbach var 13 idag...

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9682}:
Aaa man vill liksom bara köpa..... vad är problemet lixom

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Vissa lag klarar av gå på 3 femmor andra inte....

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9682}:
Vill minnas att han t.o.m. nämnde vilken PP-back man var ute efter i AB. Lite märkligt kan man tycka

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Med dig uppskattar att man kan ha olika åsikter och sen är det inte mer med det, tänkte skriva direkt när du skrev men glömde av och kom på nu.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen:
Kul isåfall annars kan det nog lätt blir så, kan även tänka mig rykten som uppkommer ifrån att något fans tycker ”vi behöver” 😀😀

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Exakt!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Som ett fan är kanske väl enkelt att bortse från omkringliggande faktorer.I Sedins fall tror jag familjen spelar en stor roll. Sundström kom inte hem lockoutsäsongen, Påhlsson lirade i FHC, inget ont om dem men om MoDo var allt så hade de kommit hem då. Men samtidigt inget jag klandrar dem för när man tar beslut i livet väger man samman flera faktorer så även för hockeyspelare. Salomonsson drog till DIF och slog oss senare i en final.

Sen tycker jag vi underskattar deras betydelse för säsongerna 98-00, två raka SM-finaler plus att det kom och spelade hela lockoutsäsongen. För mig slår det mkt högt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Padrone78:
Tycker jag tillhör uppsidan med Allsvenskan små klubbar som kämpar på och måste vara smart, dålig tv produktion i lite mindre hallar. Saknar Pantern

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik :
Deras agent nämnde att de ville stanna i Vancouver för barnens skull, hade de flyttat hem hade det varit annorlunda

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Ja han håller ju knappt div 1 klass enligt expertisen så.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Tror faktiskt det skulle kunna bli en folkfest. Nyårshockey kl 14

Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz:
Grattis stabilt ett tag nu

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9682}:
Lättare när vi är i SHL

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB:
På allsvensk nivå tycker jag Jacob är bra, vi talar dessutom som 3 center. Marknaden är dessutom tunn

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB:
Tror Jacob O ligger bra till, kanske även Linus N i FHC eller Niederbach.

Brynäs IF > Sv: Gameday!
{8399}:
Ja Bäckis håller med

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Robin Ztorken L:
Heter medicinen ”vinster”

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Robin Ztorken L:
Gillar när du är ”on fire” tyvärr för sällan numer 😃

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva:
Trevlig intervju

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske:
Det är google som spökar

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
puffe:
Ja störs också av dem, evigt gnäll på precis allt kanske får skylla på Semer att det hörs.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
SKiLMY:
Vi spelar ÄNTLIGEN som det BOTTENLAG vi är 😂😂

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Bra trender skall bli spännande att se Woods utveckling under våren

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 2021-12-27
Tarasov:
Lustigt tog för givet att HV vann men vi tog in på dem idag

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 2021-12-27
{9682}:
Tänker att Tjernström kan lyftas utan att störa, sen kommer vi behöva 14 forwards oavsett gissar jag.

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 2021-12-27
puffe
Såg bara första tycker man gör en bra period, trist att inte ta en 3 och tappa på HV men man skall ha respekt för en borta mot ett rätt så bra lag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Gläds med Timashov iaf, krutpaket

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Absolut vi får bara ordna till detaljen med serietillhörighet men fixar sig till våren

MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 2021-12-27
puffe:
Kollade JVM till 0500...

Mora är på G men nu har vi lite bredd så hoppas det räcker.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Jo även han verkar bra

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Skulle tycka att han här var intressant

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8384}:
Sedlarna får inte plats i vår välfyllda plånbok så nej man köper! 😂

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sputnik:
Det är rätt knepigt att gå upp, man har mindre pengar än de andra kommer in med en halv allsvensk trupp. I ett fall har ni tappat fixstjärnan båda gångerna. I år kom ni dessutom upp rätt sent tidsmässigt. Tycker NUBBS har gjort det helt ok efter förutsättningarna nu har tyvärr
Avståndet till lagen ovanför ökat lite.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren:
Tror Woods står närmast på tur.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
För säsongen ut så tycker jag det är bra ger oss en fin bredd, och är då rätt säker på att en 3 kedja skulle kunna producera rätt bra. Däremot har jag svårt att se att AIK skulle släppa. Twitterkällan verkar ändå någorlunda trovärdig.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Behöver ej väckas tar en kebab på kebabnekajse

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
henkeiskogen:
Observera regeln om att sprida elakartade rykten som inte är offentligt bekräftade.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Tänker Tim Söderlund om han är sugen på Sverige igen. Skulle nog passa bra in i vårt system är en Sebastian O med förmåga att göra poäng, aggressiv mot mål.

· 193 ·
Om Tarasov
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE