Historik
Föregående · 229 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett:
Ja det öppnar upp bra på backsidan. Vi har Viklund som rutinerad back. Skulle han vara skadad har vi både Dahlroth och Ytterell med erfarenhet.
Ja det öppnar upp bra på backsidan. Vi har Viklund som rutinerad back. Skulle han vara skadad har vi både Dahlroth och Ytterell med erfarenhet.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter:
Då ser det på ett ungefär ut så här
X - EK - Modigs
Ohlsson - Aagaard- x
LP X-X
Sylwander X X
X - Ytterell
Hasa - Viklund
Dahlroth - X
Styf - X
Sen har Svenningsson sagt att han är intresserad av en fortsättning och även Harju. Tycker ändå där finns en bas att bygga på som kan bli bra. Jag hoppas fortfarande på Felix O från Tingsryd.
Då ser det på ett ungefär ut så här
X - EK - Modigs
Ohlsson - Aagaard- x
LP X-X
Sylwander X X
X - Ytterell
Hasa - Viklund
Dahlroth - X
Styf - X
Sen har Svenningsson sagt att han är intresserad av en fortsättning och även Harju. Tycker ändå där finns en bas att bygga på som kan bli bra. Jag hoppas fortfarande på Felix O från Tingsryd.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter:
Tänker att Aagaard inte har samma deal då han är en spelare på väg uppåt, medan kanadensarna tog ett ”steg ner”.
Tänker att Aagaard inte har samma deal då han är en spelare på väg uppåt, medan kanadensarna tog ett ”steg ner”.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Ja dessutom trycker han till, hade han inte gjort det tycker jag man borde släppt. Men inte så enkelt för domarn att uppfatta det.
Ja dessutom trycker han till, hade han inte gjort det tycker jag man borde släppt. Men inte så enkelt för domarn att uppfatta det.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}:
Ja det är inte det minsta förvånande. Vi har väl ungefär samma status som när vi åkte ur. Bättre ekonomi iofs
Ja det är inte det minsta förvånande. Vi har väl ungefär samma status som när vi åkte ur. Bättre ekonomi iofs
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö:
Ja Mäki är i det närmaste chockad över det lag med störst omsättning inte vinner serien.
Man skall inte sparka ledare/tränare i onödan. Men att ha kontinuitet med dåliga ledare leder inte till något bra.
Ja Mäki är i det närmaste chockad över det lag med störst omsättning inte vinner serien.
Man skall inte sparka ledare/tränare i onödan. Men att ha kontinuitet med dåliga ledare leder inte till något bra.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
malkin:
Div 3 var bara ett tillfälligt inhopp i väntan på att det skulle bli klart med Skövde
Div 3 var bara ett tillfälligt inhopp i väntan på att det skulle bli klart med Skövde
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Någon av SC/tränare måste ha känsla för hur man bygger ett lag sen är inte det allt utan det handlar om mer än så men min känsla är att det ändå är grunden för att blir framgångsrik. Annars är det lätta att Tobias Ericsson får ett
3 års kontrakt. Får vi Karlin är ändå min känsla att han sitter på den pusselbiten. Hur det är med de andra har jag ingen koll på men det lär vi få se.
Någon av SC/tränare måste ha känsla för hur man bygger ett lag sen är inte det allt utan det handlar om mer än så men min känsla är att det ändå är grunden för att blir framgångsrik. Annars är det lätta att Tobias Ericsson får ett
3 års kontrakt. Får vi Karlin är ändå min känsla att han sitter på den pusselbiten. Hur det är med de andra har jag ingen koll på men det lär vi få se.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Inte kollat så mkt Väsby men Sebastian Bengtsson tycker jag iaf är lite för ojämn.
Inte kollat så mkt Väsby men Sebastian Bengtsson tycker jag iaf är lite för ojämn.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Ja det blir lite tajt men tror det skulle funka rätt bra. Btw tror jag Moragrejen mest är illvillig ryktesspridning.
Ja det blir lite tajt men tror det skulle funka rätt bra. Btw tror jag Moragrejen mest är illvillig ryktesspridning.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
+ 3
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage:
Tänker att HV absolut inte vill möta Oskarshamn ett kval.
Tänker att HV absolut inte vill möta Oskarshamn ett kval.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB:
Jag har börjat drömma om FA/Karlin. Där rekryteringen av spelarna till A-laget ligger på tränarna. Till sin hjälp får de ass/scout. Som ass ser jag gärna någon utifrån, kanske en kanadensare, eller varför inte en ryss. Man får gärna knyta Jens Ö till en sådan stab om det nu tvunget skall vara någon från Övik.
Jag har börjat drömma om FA/Karlin. Där rekryteringen av spelarna till A-laget ligger på tränarna. Till sin hjälp får de ass/scout. Som ass ser jag gärna någon utifrån, kanske en kanadensare, eller varför inte en ryss. Man får gärna knyta Jens Ö till en sådan stab om det nu tvunget skall vara någon från Övik.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Alfredshem 1921:
Kontinuitet med rätt personer är bra. Hade vi haft kvar Näslund är exv rätt säker på att vi inte befunnit oss i allsvenskan. Det hade varit trevligt att ha kvar BH osv. Att få kontinuitet är inte så enkelt det heller. Men med fel personer blir kontinuitet förödande, säg att styrelsen petar i sporten och lägger i spelarvärvningar då vill vi kanske inte ha kontinuitet där,
Vill påpeka att jag tycker det är olyckligt att Glader lämnar, och jag vill absolut inte ha in Sundlöv.
Kontinuitet med rätt personer är bra. Hade vi haft kvar Näslund är exv rätt säker på att vi inte befunnit oss i allsvenskan. Det hade varit trevligt att ha kvar BH osv. Att få kontinuitet är inte så enkelt det heller. Men med fel personer blir kontinuitet förödande, säg att styrelsen petar i sporten och lägger i spelarvärvningar då vill vi kanske inte ha kontinuitet där,
Vill påpeka att jag tycker det är olyckligt att Glader lämnar, och jag vill absolut inte ha in Sundlöv.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Monno:
Om vi får köra lite silly, högerskyttar som behöver få lite fart på karriären. Denna kille minns jag med lite potential. Kanske något för en andrakedja.
Om vi får köra lite silly, högerskyttar som behöver få lite fart på karriären. Denna kille minns jag med lite potential. Kanske något för en andrakedja.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Nu har jag dålig koll men visst kan det finnas en ekonomisk aspekt för lite yngre spelare? Hur liten den är har jag stor förståelse för att man kritat på för ett SHL-lag om man helt plötsligt kan börja tjäna lite pengar. Apropå stjäla spelar så hoppas jag i gör push på Asplund i Almtuna.
Nu har jag dålig koll men visst kan det finnas en ekonomisk aspekt för lite yngre spelare? Hur liten den är har jag stor förståelse för att man kritat på för ett SHL-lag om man helt plötsligt kan börja tjäna lite pengar. Apropå stjäla spelar så hoppas jag i gör push på Asplund i Almtuna.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Jalapeno:
Ja det är illa ta en tränare under kontrakt, har man däremot skrivit in en out i kontraktet så kan jag leva med att man lämnar. Karlin hade en out för Modo och Vvik känner till det så tycker det är fair game från båda parter.
Ja det är illa ta en tränare under kontrakt, har man däremot skrivit in en out i kontraktet så kan jag leva med att man lämnar. Karlin hade en out för Modo och Vvik känner till det så tycker det är fair game från båda parter.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Enligt galenhök skall Kapla SHL intresse, men MoDo lockar säkert mer.
Enligt galenhök skall Kapla SHL intresse, men MoDo lockar säkert mer.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Jag tänker mest på hur det komma att se u. När Oskar eller någon annan värvar har jag ingen susning om.
Jag tänker mest på hur det komma att se u. När Oskar eller någon annan värvar har jag ingen susning om.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hockey_21:
Iom att Karlin är klar så kan det i princip påbörjats direkt. Tänker spontant att det kan betyda en 4 lina med
Sylwander- Tim W - OP
Iom att Karlin är klar så kan det i princip påbörjats direkt. Tänker spontant att det kan betyda en 4 lina med
Sylwander- Tim W - OP
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Amitiel:
Lägger Alavaara som kandidat när han vet att han har kontrakt till 2024....
Lägger Alavaara som kandidat när han vet att han har kontrakt till 2024....
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Domsjö:
Ja oväntade jokrar hela tiden. Oväntat att Hägglund kastar
Ut Gradin som kandidat till jobbet fö
Ja oväntade jokrar hela tiden. Oväntat att Hägglund kastar
Ut Gradin som kandidat till jobbet fö
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Ang Sundlöv vs Glader har de lyckats ungefär lika bra resultatmässigt utan Hellkvist. Tycker det är synd att Glader lämnar.
Ang Sundlöv vs Glader har de lyckats ungefär lika bra resultatmässigt utan Hellkvist. Tycker det är synd att Glader lämnar.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Lövenfans brukar kritisera Glader, Alfredshem går åt andra hållet och uttrycker sig på ett sätt som får mig att misstänka att det finns relativt god insyn.
Lövenfans brukar kritisera Glader, Alfredshem går åt andra hållet och uttrycker sig på ett sätt som får mig att misstänka att det finns relativt god insyn.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky:
Eventuellt lite olämplig kommentar men vi firar verkligen 100 år med ”buller och bong”
Eventuellt lite olämplig kommentar men vi firar verkligen 100 år med ”buller och bong”
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo:
Tycker Widebro på senare tid inte uttalat direkt förtroende för Glader, man skulle utvärdera efter säsong och alla roller skulle utvärderas. Själv tror jag att man på något sätt bestämt sig för att ta in en kille till och Glader får gå ett hack ner som Fredrik A fick göra när Näslund kom in.
Tycker Widebro på senare tid inte uttalat direkt förtroende för Glader, man skulle utvärdera efter säsong och alla roller skulle utvärderas. Själv tror jag att man på något sätt bestämt sig för att ta in en kille till och Glader får gå ett hack ner som Fredrik A fick göra när Näslund kom in.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8384}:
Är det någon som har en länk eller källa på Alavaaras 4 nya år hos Mannheim. Har googlat men finner inget
Är det någon som har en länk eller källa på Alavaaras 4 nya år hos Mannheim. Har googlat men finner inget
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB:
Sunken säger saker som låter bra men det har i princip alla tränare gjort.
Sunken säger saker som låter bra men det har i princip alla tränare gjort.
+ 10
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen:
Om styrelsen gått på Karlin istället för Sundqvist så kan jag inte säga att jag tycker styrelsen gjort fel.
Om styrelsen gått på Karlin istället för Sundqvist så kan jag inte säga att jag tycker styrelsen gjort fel.
+ 22
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Misstänker att han skulle fått en överrock, och det ville han inte. Tycker det är lite trist då vi inte riktigt fick veta vad han gick för, men antar att Alavaara kommer komma in.
Misstänker att han skulle fått en överrock, och det ville han inte. Tycker det är lite trist då vi inte riktigt fick veta vad han gick för, men antar att Alavaara kommer komma in.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Gillar alla och med Karlin så jag den typen av värvningar som fullt tänkbara.
Gillar alla och med Karlin så jag den typen av värvningar som fullt tänkbara.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Gör ungefär samma jobb som journalisterna klickar lite på Ep och försöker pussla. Skillnaden är att ni kan läsa mina alster gratis😛
Gör ungefär samma jobb som journalisterna klickar lite på Ep och försöker pussla. Skillnaden är att ni kan läsa mina alster gratis😛
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Nej det är jag det med, men det finns en koppling mellan Felix och Glader. Glader värvade systern till Luleå.
Nej det är jag det med, men det finns en koppling mellan Felix och Glader. Glader värvade systern till Luleå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett:
Bara önsketänkande, dock håller han till i Danmark och tänker att han kanske fortfarande skulle kunna tänka sig att ta vägen via allsvenskan till SHL och bättre kontrakt.
Bara önsketänkande, dock håller han till i Danmark och tänker att han kanske fortfarande skulle kunna tänka sig att ta vägen via allsvenskan till SHL och bättre kontrakt.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Karla - Felix O - Harju
Kabbe- EK - Modigs
Ohlsson - Aagaard- Svenningsson
Sylwander- Tjernström- OP
Men lite tunt
Karla - Felix O - Harju
Kabbe- EK - Modigs
Ohlsson - Aagaard- Svenningsson
Sylwander- Tjernström- OP
Men lite tunt
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Karla - X - Harju
Modigs - FO - Harju
Ohlsson- Ek-Dansk
Sylwander- OP-Svenningsson
LP/Tjernström
Karla - X - Harju
Modigs - FO - Harju
Ohlsson- Ek-Dansk
Sylwander- OP-Svenningsson
LP/Tjernström
+ 2
Föregående · 229 · Nästa



Såg att man fundera på Grundberg till styrelsen, smart drag nå jag säga.