Villervalla

5608 inlägg · 3440 besäkare

Historik

1 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Så är det, men då kan man inte kalla det att man har ett samarbete med alla klubbar i Medelpad. Iofs har man en dialog mellan klubbarna men att kalla det samarbete är lite mycket sagt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Ja det har jag sagt länge att klubbarna på ungdomssidan måste samarbeta, men hur Timrå gör nu vet jag inte om det är att samarbeta, man tar t.ex. toppen av SH:s U16. Både SH och Timrå ska spela region U16. Sedan om spelarna valt själv vet jag inte men då borde man kanske som förening stoppa det.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Inget ont som inte har något gott med sig.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
TD: Ja det vet jag men idag åker de väl Mercedes eller nåt annat Landrins tillhandahåller.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Men nu använder väl inte Timrå Volvo längre?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Sägs det ja, men det verkar ju inte så, över 300kkr/månad borde ju täcka ett par spelare.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Det kan man ju undra vart de pengarna är, men det kanske är så att det var extern/a som betalade mesta av Dahléns lön.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nisse1: *Vi tog det beslutet att när vi inte har Hartmann så värvar vi till exempel Lucas Forsell, så det har funnits med under en längre tid och är ingen överraskning för oss.

Han berättar att även Reid Gardiner är en spelare som tagits in med hjälp av löneutrymmet som Hartmann lämnar."

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
X-Län: Det jag kan sakna med Hartmann är hans flin som troligen kan reta upp varje motståndare han möter.


Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Du är dum på riktigt va, du spelar inte bara dum? Har det gått dig förbi att mammas köttbullar är i Östersund? Har det gått dig förbi att han ska till Alperna och spela i höst? Har det gått dig förbi att när han var på andra sidan Atlanten så fick han lite knas med sköldkörteln?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: vet inte hur det är på era TV:n men på min ser det ut som Sverige har pissgula byxor, är det för att man inte ska se att de pissat på sig när Holland kommer på anfall?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Är det Giffarna som spelar mot Holland?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Cobra: Jaha, så enligt ditt resonemang så är det bara Pääjärvi som inte är skadebenägen.
Uppladdat:

500x0-screenshot20260620-201427.png


Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Cobra: Vart får man ifrån att Hartmann är skadebenägen? Ja just ja, få hälsenan avskuren i en olycka, skadebenägen.
Uppladdat:

500x0-screenshot20260620-155613.png


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Fråga vår käre Modoit som frågade om vi var på väg till kk.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Cobbel: Det talar ju naturligtvis mot att han spelar i Timrå nästa säsong, det som talar för är att han inte tål de många flygningarna med risk för proppar, men det kanske funkar med stödstrumpor.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zource: Den där insamlingen är till Lekterapin på Sundsvalls sjukhus inte till Timrå.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
dunderklumpen: Det lär de nog göra om de etablerar sig i Torsboda, skam skulle vara annars.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det brukar vara ett helt gäng från Timrå med i M&Z-hallen när de hyr där så det var säkert många fler med när han var där. De har hyrt minst en gång i veckan och kör is.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JD: Jag är född i Fränsta, uppväxt på Kuben och bor i Njurunda, så nästan samma resa som dig.👍

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Man kan ju hoppas.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: Undrar om Samhall är nöjd med sin sejour som förbundskapten? Just ja, det är han nog, pengarna har ju rullat in

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: Norge vann mot Lettland, Koblar och Steen målskyttar, heja Norge.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nog för att Sverige blivit bortdömda några gånger men man är ju inte bra heller, 5-minutare och flera två-minutare, det blir ju inte ens farligt, nästan inte skott på mål ens. Nä det är för dåligt, nu håller jag på Norge istället.

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Huvudsaken vi inte åker i kvarten mot Finland, jag tar allt annat.🤣🤣🤣

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: En googling bort blev svaret, på 90-talet när man införde 3-domarsystemet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: Kommer inte ihåg men misstänker när det blev 4-domarssystemet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: Den matchen var bland få jag missade, varför jag missade den kommer jag inte ihåg, jag var ju inte så gammal.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Även jag har sett honom, även Anders Claesson i mål, den fruktade kedjan Ove Larsson - Bulla -Tåget, kanske Timrås vassaste kedja någonsin.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Jag tycker faktiskt ni är lite väl orättvis mot Giffarna, det var en person i klacken som yttrade sig och inte Giffarna som förening. Däremot skulle kanske ledningen i Giffarna sagt att det är oacceptabelt att personer håller på så och att alla är välkomna.
Sebbe som person är ju inte den som någon egentlig kan ha ett ont öga till, men troligen var det väl alkohol inblandad i historien och om nu vakterna såg detta borde de naturligtvis agerat.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sakic: Att sonen spelar i SH eller "klackledaren"? 🤣

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Min son spelade U15 i Sundsvall i vintras, på ett par matcher står det en fullt vuxen person på klackplatsen och slår på trumma och skriker och hejar hela matchen, det var nog en övervintrade 90-tals bobbare.🤣

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Skrattretande.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Och Slovenien vinner mot Tjeckien. 🤣🤣🤣

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil: I de där länderna vet man aldrig, de kan ju ha ett åldersspann från 16 till 50. 🤣

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil: Ingen i Slovenien iaf.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Eller hur, ge sponsring till Kuben eller IFK istället. Jag tror inte att Timrå får mer sponsring om fotbollen dör, det kanske till och med ger mer sponsring med lag i högre serier i både ishockey och fotboll om man är framgångsrik. Det är ju att höja värdet och attraktionen på lokalsamhället.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nu spelar en Timråbekanting i Slovenien, Rok Ticar.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Det gör ingenting då Giffarna hör hemma i div3, nästa år blir det derby på Kuben eller nåt sånt. Tänk om det skulle bli derby på Myggvallen i Fränsta, vilken höjdare.👍

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Nä, jag tycker blåställ på, vi ska vara hårt arbetande, kanske en vit krage och röda byxor.👍

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Adam Sälg: Sven-Ingvars får komma och sjunga Torparrock. ;) Eller nu blev det nog fel. Okej, tar John Fogerty istället då.👍

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Hade KooKoo vunnit hade bucklan varit deras, nu blir det 7:e och avgörande.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Det står 3-2 till Koo i matcher.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Ja han är ju ass där, säsongen ut.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Man behöver inte pensionera nr för att man hissar en tröja, det är väl bara nr 5 som är i pension.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Fast Tigern var ju HOIFare.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Jag tror att om Gath får ihop laget som ett lag och att rätt personer spelar med varandra så tror jag att några kvarvarande spelare kommer att höja sig ganska ordentligt. Närmast att höja poängen borde Heikkinen, Genborg och kanske Lilja vara. Bland backar så är det nog Freij, Harde och Forsmark som det finns poäng att hämta från.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Ytterst tveksamt.😂

1 ·
Om Villervalla
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE