Costanza: Köp med dig ett paket Mums Mums till Hinken. Och sedan berätta du din önskan för honom Att dom 3 i paketet symbolisera dom 3 spelarna som skall in.. Och kvaliten på dem skall vara Mums Mums .
Går du dit i kväll på mötet och ställer dig bredbent och armarna i kors och vänd mot publiken och kolla så ingen stör ordningen och börjar flickgnälla på att dom inte få veta något från Hinken ...?
Silly: Ett mer arbetande lag kommande säsong kommer vi längre med, sen behöver vi kreativ produktion framåt och är glad att backarna återigen ska vara delaktiga.
hompa90: Jag skrev detta redan för några dagars sedan, just att jag tror det är klart men vetskapen om att lhc som är desperata kommer vara och rycka i rätt mycket här sista veckan på transferfönstret SHL - HA
Willow: Det blir på sikt sannolikt en liknande lösning som när Näslund och Freddan överlappade, dvs att man hittar på en ny tjänst som ska ha ett övergripande ansvar för all sportslig verksamhet, men som i praktiken kommer ta över värvningsarbetet från Hinken. Istället lär man sätta Hinken på mer administrativa uppgifter som att fixa lägenheter, hämta på flygplatsen etc. Samt hjälpa till att scouta spelare och vara som en brygga mellan tränarstab och värvningsansvarig.
De här "Karlin och Hinken hade kunnat vara bra med rätt stöd"-argumenten är fullkomligt bakvända. Det borde väl vara precis tvärtom? Dvs att Sundell kan vara bra med en huvudtränare som tar ett övergripande ansvar, så att han kan fokusera på de bitar han är duktig på?
Kulltorp: Den gjordes av någon på ett Universitet. Tror det var Umeå universitet.
Har försökt hitta den då jag läste igenom och tyckte den var rimlig i det jag kunde se.
Våra återvändare och tidigare spelare har byggt flerfamiljsfastigheter med bostadsrätter, hotell, golfbana, sponsrat utehallar och gjort en massa reklam för Övik. Lägg därtill all skatt...
Sedan ökar omsättningen rejält i stadskärnan kring matchdagar. Både hotell och restauranger tjänar väldigt bra.
Willow: och väljer styrelsen att sparka Hinken accepterar jag det. Jag tror att det är extremt osannolikt med tanke på befintligt kontrakt och knappast kommer göra laget bättre (utan snarare tvärtom då vi drar på oss mer kostnader när vi borde leta en backcoach).
Tycker man att värvningarna inte håller måttet så får man väl ta mer stöttning av Grundberg och Näslund.
Frontschwein: Du använder så extremt olika måttstockar. Du tycker Kenttä som har två säsonger på raken sämre än Hinken någonsin haft i HA för bara två och tre år sedan varit så mycket bättre. Dessutom skrivit in sign off klausuler och bonusar styrelsen inte visste om som starkt medverkade att föreningen backade tio miljoner på dessa två år.
Förra säsongen var ett misslyckade, men hur du kan tycka att fyra och sexa, samt två missade semifinaler är bättre än vad MoDo gjorde förra säsongen är för mig en gåta.
Kritisera värvninsgararbetet när det är färdigt i sådana fall, men nu är det bara löjligt. Jag tycker att med tre bra forwards är laget klart bättre än ifjol.
Och någon slags kupp ikväll skulle få mig att skämmas ännu mer än att tvingas konstatera att jag håller på samma lag som dig.
Kulltorp: en hel del är hyra av arenan för olika event och konferenser. Timrå kommun skäms väl för sin lada så jag fattar att man inte hyr den.
För övrigt så har Öviks kommun genom all skatt som spelarna betalar, all reklam, alla matcher med besökande utifrån och alla hemvändares investeringar fått in betydligt mer än hyra av hall, av isyta och bidragen kostat. Det gjordes faktiskt en undersökning av någon som visade att det är en ren vinst för kommunen.