1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507728 inlägg · 4189 ämnen
3038432 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
modomille: Gillar att du är positiv, roligare forum då. Fattar att man inte ska vara dum och naiv då MoDo skapar skit runt sig och tar dumma beslut. Jag tar efter Tarasovs tanke och läser bara det som känns bra. Sen ska negativa tankar få flöda fritt. Just nu har de all rätt att få vara i fokus.

Sv: Silly Season
modomille: Håller helt med, vad han gjorde för 5 år sedan känns inte relevant.
Som sagt, minns honom som oerhört bra för ett par år sedan men har ingen uppfattning hur han varit senaste säsongen.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Karlberg hade ju intresse från toppklubbar i Finland och övriga HA, så att kalla det för en nödlösning känns ju hårt. Nu har du bara hakat upp dig på att allt är skit och utgår från det oavsett vad som värvas framöver.

Jag tycker på förhand att Karlberg känns som en rejäl uppgradering av Linus Andersson.

Sv: Silly Season
Framnäs: Ganska orelevant att ta upp vad han gjorde i HA tidigare, eftersom han var junior då. Karlberg passar dessutom utmärkt in på vad man har sökt. Han är en svensk spelare i bra ålder som jobbar hårt och har bra speed, något som både Karlberg och hinken har betonat att de vill få in mer av. Han är skicklig och har ett bra skott. Eftersom klubben har varit intresserade av honom länge förstår jag inte varför det här skulle ses som en enorm nödlösning.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Säkert avhandlad, men vad tror man om detta.
Jag tyckte ( läs tyckte) Karlberg var oerhört bra för ett par år sedan men har egentligen ingen uppfattning om honom idag.

Kan bli bra, kan bli anus?!

Sv: Silly Season
Bad_Brett: EJK, OP och Måns är föredettingar som är rena brunkare med kommande ströpoäng.

Vi kommer slå ett historiskt rekord i sämsta poängskörd i allsvenskan i klubbens historia.

Men , det ska bli spännande att se om jag har tokfel vilket jag hoppas .

Tippar att med ny styrelse så får Berglund kicken först eller lägger skridskorna på hyllan. Innan jul.

Årets flipp blir Rosen
Årets flopp blir Werner .

Vi blir sexa.

Sv: Silly Season
Smurfen: "Hur kul var det denna säsong då med alla dessa stjärnor vi hade ?"

Så felet var alltså att vi hade för BRA spelare...? Det blir bara bättre och bättre!

Värvningarna av Carlsson, EJK och Karlberg känns alla som resultat av att Hinken har gått bet på spelare han hellre ville ha. Annars hade dessa givetvis presenterats direkt när säsongen slutade - inte i juni.

Och precis som ifjol, och föregående år, finns det ingen uppenbar tanke med var spelare som ovan nämnda faktiskt ska spela.

"Karlberg öste in mål i SHL förrförra säsongen!", säger någon. Jo, men det gjorde Magnus Häggström också... när han spelade med Peter Forsberg. Klart poängen kommer trilla in om pappa konsekvent matchar dig med Max Véronneau. Väljer man att se glaset halvtomt, kan man även dra slutsatsen att Véronneaus produktion hämmades av att behöva spela med Karlberg och Zackrisson.

Helt otroligt hur vissa har lyckats att dessa värvningar är en del av någon diffus plan om att "bli ett mer hårt jobbande lag". Den gemensamma nämnaren är att samtliga vill hit på grund av familjesituationen i kombination att samtliga har kraftigt nedåtgående trender och därför inte har så många intressanta alternativ. Tiden får utvisa om det är så man bygger ett topplag...

Sv: Silly Season
Costanza: Är Lövarna känsliga?

Sv: Silly Season
BurkLeffe: Jag har flinat och varit dryg i Umeå. Tycker dock att de är värda nu att ha gått upp. Sen att Tore Ökvist är deras eviga stjärna gör ju att man fnissar vidare..

Sv: Silly Season
Costanza: Har du retat upp nån Björklövare? Pratat om tomma prisskåp?

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Jag fattar inte heller, då MoDo ska stå för publikfriande spel. Kreativt spel i högt tempo. Att ha grisar och spela tufft ska ju kunna ingå i detta. Blir intressant att se hur liret ser ut. Kan ju funka bra ändå bara poängen ramlar in.

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Bara det blir SHL-kul har jag inget större bekymmer.

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Hur kul var det denna säsong då med alla dessa stjärnor vi hade ?

3038432 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB