1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507785 inlägg · 4189 ämnen
3038543 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
Janne G:

Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...

Samt några kompisar i Laget...

Sv: Silly Season
Janne G: Verkar vara en kanonkille. Hon vill visa upp Höga Kusten i höst. AIK verkar ha bättre lag än MoDo, men det får man ta i dessa tider.

Sv: Silly Season
Janne G: Jag har hört att ni slantade upp betydligt mer, men han ville representera MoDo i alla fall en gång i sin karriär och spelar princip för en burk surströmming.

Sv: Silly Season
Costanza: då har hon hittat rättkul att höra

Sv: Silly Season
Gavelo: fast vi har ju inte en balanserad trupp. Ingen vettig center, ingen renodlad sniper av högsta klass och ingen pjäs som kan styra ett pp från forwardposition.

Juniorerna är i dagsläget vassaste vapnet men hur fan ska dom kunna stoppa såna som Björklund tex.

Däremot har vi en massa tvåvägsspelare som bara blir äldre och äldre .

Vi har hockeysveriges överlägset SÄMSTA back I andra eller första backpar som kommer förstöra alla pp igen.

Det måste in TRE forwards av fitzgeralkaliber för att bli nåt att räkna med , men vi kommer få en oprövad kompis till yoon så han har nån att hänga med tills han lessnar

Sv: Silly Season
modomille: vi ville ha honom till ett betydligt lägre pris än ni slantar upp, hinken har deg

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Har sett honom i flera matcher vi spelade trots allt i samma serie nyligen..

Sv: Silly Season
modomille: 35 poäng? Really? Sänk dina förhoppningar.

Ja han gjorde 13 mål för 2 säsonger sen men såg du överhuvudtaget en match han spelade då? Eller spelade ifjol?

Såklart du inte gjorde. Och jag förstår att man blir hypad över ett nyförvärv men återigen, du kommer bli grymt grymt besviken.

Han har vissa spetsegenskaper i offensiv zon när han har sin dag Marcus, de ska man inte ta ifrån honom. Dom egenskaperna visar han kanske 1 gång på 10 typ. Över isen i övrigt hör han inte hemma i en klubb som Modo, sanna mina ord.

Sv: Silly Season
modomille: Jag var tunnare när jag gick längs Kornsjö Strand. Livrädd för alla fyllgubbar i raggarbilar och de kåta äldre brudarna som drog in killarna in i skogen bredvid.

Sv: Silly Season
Costanza: Det måste såklart tas med i ekvationen hehe

Sv: Silly Season
modomille: Sen ska vi väl analysera att George solat och dragit i sig 50 cl starkdryck, klätt upp sig och kommer in med sina 186 cm 97 kilo och säger "Flytta på er. Här kommer MoDo"

Sv: Silly Season
modomille: Har kört detta i krogkön också, sen kan det ju varit Övikare som släppt förbi mig. Kul när det fungerat. Gäller bara att tro på det seriöst.

Sv: Silly Season
Costanza: Även i krogkön?

Sv: Silly Season
modomille: Flytta på er. Här kommer MoDo! Kört med detta i Umeå och det har funkat på MAX, ICA och sju andra ställen.

Sv: Silly Season
Costanza: Lite mycket snack från en massa looser lag, tror att dom har något på MoDo..

Sv: Silly Season
Frontschwein: Omöjligt att säga om vi har ett snålbygge när alla inte är presenterade än, sen bevisade väl förra säsongen att dyr spelartrupp inte per automatik vinner matcher.

Jag tror som alltid att en balanserad trupp med rätt rollspelare där alla drar åt samma håll vinner matcher i mycket större utsträckning än endast fullsmetade stjärnlag.

Jag tror faktiskt att vi kniper 3e platsen

Sv: Silly Season
modomille: MoDo är ju tokbäst och vi värvar när vi vill. Andra horlag kan ju stå bredvid och hora.

Sv: Silly Season
Silly: Fast Karlberg är ingen spets spelare. Han är en bra allsvensk spelare men ingen spets spelare säkerligen inte nå super dyr heller. Värvar man Karlberg så borde det ramla in 3 bra till om man vill visa man tänker vara med om och slåss om det i år. Missförstå mig inte Karlberg bra värvning men inte någon vi ska förvänta poäng ifrån ersättare till Linus möjligen. Men problemet kvarstår dom 3 ovan ska ersättas med likvärdiga annars kan vi lika väl lägga ner då har man inte något mål med denna säsong.

Så där ser min lista ut i alla fall.

Kelleher - ?
Topping - ?
Fitzgerald - ?

Jeppe - EjK
Swetlikoff - Caderoth
Linus A - Karlberg
Gästrin - Milan S

Extra Falkenhäll

Sv: Silly Season
modomille: kan ju inte såga förän vi gjort 5 matcher med ordinarie lag, men jag kan inte se oss som favoritklungan till att gå upp. Inte ens i närheten. I dagsläget

Sv: Silly Season
modomille:

Snälla.. Ger honom inte ny syre nu...
Han har varit så lugn ich fin ett tag nu...

Sv: Silly Season
Frontschwein: Bara löjligt snack när AIK och vi är favoriter till att gå upp enligt oddsen, och då har vi inte värvat klart.

Sv: Silly Season
Silly: Exakt. Vet inte om folk har svårt med läsförståelsen, men hinken har bara sagt att dom tre sista forwarden ska alla in på topp 6.

Sv: Silly Season
Silly: Något så där som jag lutar mot också. EJK blir lite den den schweiziska arme kniven dom pratar om, kan hoppa runt och fylla flera roller. Samtidigt som Milan får chansen från start.

Sv: Silly Season
modomille:
Der är inget som säger att han kommer att vara i vårr 1: a lina heller när vi börjar...

Det kan lika gärna se ut så här;

NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson

Sv: Silly Season
Gavelo: det går väl hursomhelst inte att blunda för att vi har ett riktigt jävla snålbygge med i princip bara brunkare. Inte en enda signal till att vi satsar på att tillhöra toppskiktet för det kommer inte detta lag att göra. Karlin kommer avsluta med ett blekt Kalmar på högre slutsiffra.

Nästa år är det ett annat lag som köper ihop shlplatsen. Troligtvis det degraderade laget. Ett hopplöst ekorrhjul för modo som alltid kommer ligga kvar här i mitten framöver.

Men hinken fick ju ge berglund , jeppe och nya polaren måns fina löner som ingen annan klubb skulle matcha.

Det enda som är förvånande är väl att Anton gradin aldrig erbjöds en roll i första linan för en halv mille i månaden.

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Och säsongen innan det gjorde han 13 mål. Jag bryr mig inte så mycket om hur han presterade förra säsongen eftersom han var skadad, och i princip alla spelare i Leksand förutom Östman sög röv. Sen tror jag inte att Karlberg kommer leda vår offensiv, det kommer inte ens bli hans roll. Han kommer vara en komplementspelare i en offensiv kedja, och jag är nöjd om han gör runt 35 poäng.

Sv: Silly Season
Nucky: Det offensiva ansvaret kommer inte att falla helt på Elton och Milan, men delvis på Elton vilket bara är helt rätt. Han ska ha en stor roll. Sen platsar Karlberg definitivt i Leksand, men de försökte vara smarta och dribblade bort sig. AIK ville ha honom till en toppkedja och erbjöd honom ett avtal, och Tappara såg också hans potential. Men jag håller med om att de två sista värvningarna blir enormt viktiga.

3038543 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB