AIK - MODO
J F K:
Det är dock väldigt svårt att få till något konstruktivt anfallsspel mot lag som spelar som AIK gjorde igår. De hade ju konstant två killar som låg på rätt sida. Då krävs det oftast ett bra powerplay eller en individuell prestation för att vinna.
Är inte alls säker på att det kommer se likadant ut mot spelskickligare lag.
Berka: Det gäller bara när man värvar bra spelare tydligen. Gör man som FBK och tar in massa sopor och föredettingar så får man tydligen värva hur många man vill. =)
JFK: Tycker vi saknar skicklighet och smartness i PP nästan mer än spelsystemet. Även i sina sämsta PP stunder kunde Susse hitta den där oväntade passningsvägen efter att kanske hållit pucken en halv sekund extra. Ingen i det lag vi har besitter de kunskaperna. Trodde Hensick skulle ha det men han vill gärna bli av med pucken fortare än kvickt. Än om han kan lägga fina pass ibland. sen är ju rörligheten ett lite problem också iofs..
Tycker det vore jävligt kul att prova Nyllet Jr några matcher mest för att få testa styra PP. Det är väl han eller Timashov som besitter spelsinnet som "krävs" känns de som?
Redigerad kommentar
Och JA det är en oviktig detalj kan tyckas av vi tokfans.
Men det är vardagsfansen som "drabbas" av detta då det är dessa uppgifter som visas för TV-, och arenapubliken innan match.
Och sen när det verkliga laget börjar spela så börjar dom undra.
- Skulle inte Mario spela med Samme & Skröder?
- Och jänkarna tillsammans? Varför då? Så stod det inte på jumbotronen...
AF fick tom en åthutning (av SHL) i samband med matchen i Örebro då spelarna var uppsatta i nummerordning. Och som en (barnslig) protest skriver AF nu en felaktig lista inför match.
Vi fans vill ha och förtjänar någorlunda riktig information och inte detta fjanteri. Det är också sånt här beteende som till slut gör att man tappar de där åskådarna som går på en handfull matcher per säsong. Och går inte hen så följer inte dess partner med på nån osv osv.
MoDo behöver varenda extra person vi kan få till arenan i nuläget och detta tillför INGENTING annat än att mata AF's ego som jag ser det.
Ba så ni vet...
Ja jävligt kul för Ullmark med nollan! Men tycker Larsson var bra idag också. Inte nog bara. :-)
Jäklar vad Hensick är köttbulle lik... Han får ju Påsen att se ut å va smal som en fotomodell. :-)
Hensick för några bra pass där han visar på spelsinne. Men jag hade verkligen hoppats att han var kallare med pucken. Ett stort problem i PP är att vi inte har någon som kan hålla puck och va kylig å dra isär boxen med passningar. Nu är det mer som att pucken bränns.
Monno:
Man spelade lika när Horava coachade. Då var man bäst i hela SHL i fjärde perioden. Fast det var väl det enda bra med Horava som coach, tyvärr.
Det verkar löna sig att satsa offensivt på övertid.
Bra taktik tydligen när man suger på straffar. :-)
Killen behöver 4-4 för att få plats och tid för sitt spel.
Sjukt Oroväckande att vi dominerar spelet och skapar målchanser, är som gjort att råttorna ska hänga en kasse och vinna med 1-0
Tycker den såg klockren ut vid första anblick iaf.
Tydligen tillåtet för dom svarta att interfera och hålla fast nu... Detta kan bli jobbigt om vi inte lyckas få hål på Larsson.
Vi skulle behövt mål bara.
Och klart AIK får PP nu då...
Det som förvånar mig mest är hur han lyckats vara inne på minst 4 mål framåt? ;-)
Sen tycker jag det är trist att våran kedja med defensivspecialisten kfop ständigt får enorma spelvändningar emot sig, flera gånger varje byte så blir som överspelade högt i banan och AIK får finfina kontringar
Skiter fullständigt i vad som står på swehockey. Ser istället matchen och hur dom ställer upp.
Känns som det finns viktigare saker att bli upprörd över.
Salle:
Är det att Albin är uppsatt i tredje backbar istället för Hemdan som är fjanterier eller? Mycket att bli upprörd över. "Fjanterierna" slutade de ju med för några matcher sedan.
| 33. Possler, Gustav | 34. Bengtsson, Christopher | 12. Spina, Dave | ||||
| 41. Hedman, Oscar | ||||||
| 11. Önerud, Simon | 7. Tambellini, Jeff | 36. Kempe, Adrian | ||||
| 2. Carlson, Albin | 38. Torp, Nichlas | |||||
| 77. Hensick, Timothy | 28. Forsberg, Kristian | 44. Hedberg, Edwin | ||||
| 50. Lööv, Viktor | 15. Cumiskey, Kyle | |||||
| 70. Kempe, Mario | 26. Påhlsson, Samuel | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
| 14. Hägg, Robert | 49. Regehr, Richie | |||||
| 30. Ullmark, Linus 48. Forsberg, Anton | ||||||
| 35. Gunnarsson, David (CE) | ||||||
Observera AF's fortsatta fjanterier när det gäller formationerna.
Sluta upp med det snälla MoDo!
Redigerad kommentar
Anser att Linköping är otroligt tunna efter första uppställningen!
Detta är en match som Modo ska vinna, det finns inga ursäkter när man ställs mot SHLs tunnaste trupp med sviktande självförtroende, och den enda riktiga ljusglimten finns i Janmark Nylén som hittills fått hålla de svartgula levande i tabellen.
Appropå bottenlag!
Ett dysfunktionellt lag är ett dysfunktionellt lag..
Jag tror att när 55 omgångar spelats återfinns HV71 i botten tillsammans med Linköping som är seriens sämsta lag i spel 5/5 och när bedömningen släpps en aning till så kommer Melin få dra sig i håret, eller iaf i de få strån han har kvar..