1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507771 inlägg · 4189 ämnen

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Sawchuk: Alldeles riktigt. Ur regelboken:

"Om en spelare, enligt domarens uppfattning, sträcker sig efter pucken med klubban och därigenom kommer i kontakt med den och kort därefter trippar motståndaren med sin klubba, ska ingen utvisning utdömas då spelarens klubba träffade pucken först."


Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Patrik Källstr:

Karma för Gorens filmning.


Sv: Guld och silver i lilla-sm 2012?
J F K: Lugn bara lugn. Du har nu åkallat Huge. Han kommer inom kort att dyka upp för att upplysa dig om utvisningens korrekthet i tio likadana inlägg på minst 1000 ord styck.

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Rytter: Avstängningar och avstängningar...... När jag var ung då gav regelvidrigheter 2 minuter sen var det bra. Nu verkar de yngre skribenterna totalt ointresserade av ishockeyn men oerhört intresserade av juridik. Det kanske man kan se som positivt när det gäller vårt framtida samhälle?

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: Jag gissar att Luleå och HV går vidare, vilket innebär att vi får möta HV i semin eftersom Luleå inte vågar möta oss. HV slår vi ju enkelt. Den intressanta frågan är därför om det blir Luleå eller Frölunda i finalen. Jag hoppas på Luleå för då är guldet så gott som hemma. Jag tror jag tar och firar lite i förskott redan nu.

Redigerad kommentar


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Huge: Nä, det kallas Brynäsfilmning.

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Peja: Den stora skillnaden är väl att alla andra lag som är så duktiga och får frisparkar/utvisningar med sig är duktiga i spel lika många på plan. Det är inte Brynäs. Mot Modo så har man negativ målskillnad i spel fem mot fem, och det är säkert liknande mot de flesta andra lag med tanke på att de ledande spelarna har negativ plus/minus. De är dåliga i fem mot fem, men grymt bra i power play. Det, om något, kan statistiskt bevisas.

Sv: MoDo - Linköping 120306

Snipan:

Ni är väl med på Jämtin-bingon allihop?

100:- till barncancerfonden för varje tackling på Jämtin som OKT55 får in :-)


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

Huge:

Haha, har IIHF`s Casebook inget värde?

_______________________________________________________________________

Goalie Interference

Case 3: An attacking player skates towards the crease where a defender skates backwards with eyes towards the puckhandler at the blue line. The players makes bodycontact and the attacking player also makes contact with the goalie and interferes the goalie in his action. 

Action: The attacking player should be given a minor penalty for goalie interference.

_______________________________________________________________________

CASE CLOSED!


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Nybbe: Det enda bevis jag ser är att du inte hade femma i svenska.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

arnio: Vad yrar du om?

Här är snitt för antal mål per match med respektive lag:

MoDo 5,50
Timrå 5,38
Djurgården 5,31
HV71 5,31
AIK 5,28
Brynäs 5,21
Skellefteå 4,95
Växjö 4,87
Färjestad 4,74
Frölunda 4,64
Linköping 4,33
Luleå 4,28

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Nybbe: Det är inte okej att slänga bengal, det är inte okej med rasistiska uttryck. Modoklacken ska uppföra sig, annars är de en belastning.

Men sopa framför egen dörr, hela er jävla gästbok kallar oss för Modolider. Så länge ni håller på med det så ska ni nog sitta jävligt still i båten.


Sv: Timrå - MODO Hockey Proppskåpet 2011-12-06
Nieminen: Fint ådrade omklädningsskåp i arenan har de. Vad kallas det materialet?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

yngwie: Var det så här du ville ha den?





Modoiter.se
Jag, Bad Brett, Poffa, Björn W och popcorn har precis lanserat vårt nya projekt - www.modoiter.se.

Syftet med denna webbplats är att försöka samla alla modoiter på ett och samma ställe, eftersom att Modos officiella hemsida tyvärr inte gör det jobbet.

Sidan är just nu i en betaversion och är långt ifrån färdigställd. Ni får gärna komma med synpunkter och förslag på diskussionsforumet som finns.

Redigerad kommentar


Sv: Modohockey.se
Nikki Nine:

Nytt paket, samma innehåll. De hade chansen att städa upp lite nu, men bortsett från att den nya layouten är lite trevligare att titta på, så är det samma skräp som förut.

Jag väljer menyn "Biljetter". På Växjös hemsida hittar jag följande:

- Biljettinformation
- Boka biljetter
- Boka mat och hockey
- Press
- Spelschema

Motsvarande flik hos MoDo innehåller:

- Biljettinfo
- Hockeybussarna
- Limousine till match (Övik)
- Limousine från Umeå

HUH!? Hälften av alternativen handlar om hur man åker LIMOUSINE till match!? Va i...? Inte ett ord om hur man bokar en från Ticnet, utan allt som står är:

"BILJETTER
Biljetterna till MODO Hockeys matcher i Fjällräven Center säsongen 2011-2012 släpps den 5 september kl 10:00!"

Jag navigerar sedan in på "Växjö Lakers" och får alternativen:

- Styrelse
- Kansli och personal
- Grafisk profil
- Historia
- Stadgar

Sedan väljer jag "Klubbinfo" på MH.se och finner...

..."Årsredovisning Evenemangsarenan 08/09"

Man måste vara väldigt stolt över denna årsredovisning, eftersom man fortfarande tycker att det är befogat att ha den på egen flik.

Herregud. Och Mats Ahdrian fick lämna för att klubben ville satsa mer kommersiellt? Limousiner och tre år gamla årsredovisningar för Evenemangsarenan är tydligen det MoDo vill erbjuda sina supportrar ute i landet. Jag skäms.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:

Varför varvar du ditt blaj med att skriva bra och tänkvärda saker. Det gör ju att man inte kategoriskt vill ignorera dig

:-)


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bergius: Är ju inte superenkelt ett generalisera såklart. Jag tror inte att HS ger någon vidare rättvis bild av den genomsnittlige Modo-supportern, eller supportrar av andra föreningar heller för den delen. Det är karneval när de vinner och domedag när de förlorar, rätt ofta utan större nyanser av hur matchen sett ut i 60 minuter.
Jag har många vänner som älskar Modo men som de senaste tre säsongerna har varit så gott som livrädda inför varje match eftersom det verkar helt omöjligt att förstå sig på vilken nivå de kommer att spela på.
Det finns andra som tycker att Modo borde vinna varje match på en skridsko, det finns de som står och skriker domarjävel samtidigt som Skröder hugger huvudet av någon men bara får en tvåa, det finns de som klagar på spelet även när de vinner med 10-3 hemma mot FBK. Det finns de som vill att halva laget ska vara juniorer, men som blir galna när junisarna blir överkörda av stora starka Frölunda.
Det finns alla sorter.
Det som gör att jag hänger här är att jag tycker att det finns många som kan mycket om hockey generellt och ännu fler som kan Modo i synnerhet. De flesta kan dessutom ta diskussionen utan större personangrepp. Vid sidan om det finns det också ett gäng som jag aldrig skulle backa upp i en ordfajt beroende deras avsaknad av stil och finess. Men jag kan inte välja bort dem, vad jag vet.
Lustigt nog tycker jag att det är precis likadant i Timrå-boken.

Sv: J-20
Ytterligare en vinst på Hovet ikväll. J20 vinner med 3-1 mot DIF. 7-2 på knappt sex timmar. Så ska en slipsten dras.

Sv: RE-building the future 2011/2012

Schremp har tydligen imponerat på försäsongen med sin speed och klubbskicklighet.

Cred till BergkampJunior på twitter.

Uppladdat:

500x0-nystrom.png


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nikki Nine:

Samtidigt är det lite överdrivet. Att de som stod honom allra närmast kommer behöva tid att bearbeta sorgen är förstås självklart, men den dystra sanningen är att vi alla förlorar vänner och bekanta med jämna mellanrum. Trots detta måste livet gå vidare.

Att en spelare skulle ha svårt att spela ishockey på grund av att hans rumskompis under Sweden Hockey Games 2006 har omkommit, det låter helt otroligt. Det kanske låter kallt, men skulle alla i samhället fungera på det sättet, skulle saker å ting sluta fungera.

Personligen tycker jag nästan att det är lite hånfullt när journalister som har intervjuat Stefan Liv 2-3 gånger under sin karriär sitter och pratar om sina tårdrypande ögon. Som vanligt när det händer någonting hemskt i detta avlånga land så skall det inledas en tävling om vem sörjer mest och bäst. I vanliga fall anses gråten vara ett svaghetstecken, men när händer någonting hemskt, ska vi alla tävla om vem som kan krama fram mest tårar.

Om nu Stefan Liv var en sådan fantastisk människa, så kanske man kunde ha gett honom lite mer uppskattning för detta under den tid han fortfarande fanns hos oss. Inte vänta tills det är för sent.

Men det är som vanligt. Pelle Lindbergh spelade bara en säsong som förstemålvakt i NHL, men när folk börjar prata om honom låter det alltid som om han var fullständigt dominant under 15 års tid. Stefan Liv fick inte ens chansen i NHL, men nu ska vi prata om honom som en av de bästa målvakterna i modern tid. Huh? Till och med HV-fansen var stundtals mycket kritiska och ville att andremålvakten Andreas Andersson skulle få stå mer.

I detta land regerar jantelagen fram tills den dag då någon dör. Sedan får vi dåligt samvete över att vi inte gav dem mer uppskattning medan de var i livet och försöker överkompensera genom att överskölja dem med superlativ. Pricken över i:et är när grupptrycket slår in, där vi så gärna börjar tävla om vem som är bäst på att vara ledsen.

Så, för att få in lite substans i det hela:

Stefan Liv var sett över en längre period, en av _Elitseriens_ bästa målvakter i modern tid. När han var som bäst 2006 var han tredjemålvakt i OS; någonting som ansågs vara en jätteskräll, eftersom Hedberg ansågs vara det självklara valet. I VM samma år fick han stå en match, precis som Daniel Henriksson. Holmqvist stod i de övriga sju.

Stefan Liv var en älskvärd profil att lyssna till. Oftast skrattade vi dock åt honom snarare än med honom, eftersom han gav intrycket av att vara lite bakom flötet. Han verkade emellertid genuint snäll.

Jag är liksom många andra väldigt chockad. Men saker å ting blir verkligen inte bättre för att man börjar förvränga sanningen en massa. Det är tillåtet att vara chockad och ledsen utan att behöva intala sig själv att Stefan Liv var en svensk nationalhjälte. För det var han inte.

Redigerad kommentar


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Vem faan bryr sig om flygplanet, anledningen till olyckan eller liknande, fem timmar efter att ett helt hockeylag, inklusive en av Sveriges största målvakter genom tiderna, dött?


Sv: SCA-Cupen 2011
yngwie: Jag tänkte lägga mig men jag verkar bli uppe.


Men av respekt för Poffa, Paddan o några andra så kanske jag lägger mig ändå.

Sv: SCA-Cupen 2011
Nu ska vi försöka göra ett klargörande... Ursäkta om det blir felstavat men jag skriver från en mobiltelefon.
Ambroo.. Jorå, jag skulle ljuga lika mycket om jag sa att jag var portad från LJ som om Timrå hade ett SM-Guld... Ni slipper se mig utan tröja lika mycket nu för tiden.

Ganska intressant var ändå att se guljackornas uppställning ikväll där man kör 9 av 10 guljackor att punktmarkera MODOklacken och strunta vad som händer på hemmastå. Anledningen till den enda oro vi kunde se på läktaren var klackledaren som stod på räcket någon gång för mycket vilket resulterade i griniga guljackor. Att denne råkade ryka ihop med en person som hade lika mycket adrenalin som denne själv kan jag inte försvara. Det förvånar mig dock inte att den ene åkte ute och inte den andra... Vem som åkte ut ni gissa själva:s.

Summasumarum... MODO kommer INTE missa slutspel. Timråsklack kan fortfarande inte sjunga utan trumma. Lumberjacks blir fler och med mer röststarkare personer. Timrå hatar oss, vi vet det nu, även alla guljackor.

Mvh Rit-Martin

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2011-08-22
Nikki Nine:

"Följ premiären på twitter

Är du inte på plats i Södertälje idag så kan du följa MODO Hockeys premiärmatch på twitter.
Matchen kommer att liverapporteras på MODO_Hockey."

- Vad är twitter?
- Hur kommer jag åt twitter?
- Vad menas med "på MODO_Hockey"?

Här har ni anledningen till varför jag inte var eld och lågor när det meddelades att MoDo skulle satsa på twitter. Okunskapen är så ofanligt stor; man utgår helt sonika från att ALLA vet vad twitter är och hur det används, att man inte ens ids lägga ut en hyperlänk.

Jag har sett många hemsidor som har en liten ruta med de senaste twitter-inläggen i, så att man kan få senaste nytt utan att faktiskt behöva besöka twitter. Uppenbarligen är detta för avancerat för ett företag som omsätter över 100 miljoner kronor per år.

Det får mig att tänka på Gordon Ramsay's vanligaste uppmaning till resturanger som har haft det svårt. Istället för att erbjuda 30 mediokra rätter, erbjud tre stycken som är helt suveräna.

Information om MoDo presenteras på ett undermåligt sätt, på en rad olika platser. Ena dagen presenterar de den nya matchtröjan på den officiella hemsidan genom att ladda upp en bild på en hjulbent Jesper Olofsson. Nästa dag laddar de upp filmklipp från isträningen på modobloggen.se. När det sedan är dags för match, uppmanas jag att följa den på twitter, fast givetvis helt utan information om hur jag ska bära mig åt för att hitta dit. Kanske jag ska kolla på Facebook för vidare instruktioner? Eller i kommentarsfältet på YouTube?

Enligt den officiella hemsidan pågår just nu en match mellan Södertälje SK och MoDo Hockey. Jag klickar där och läser "Inga mål gjorda". Kollar jag matchrapporten på twitter verkar det emellertid som att Södertälje leder med 2-0. Vilket stämmer?

Nej, det är så bedrövligt dåligt att jag skäms. Det var illa nog att hemsidan var dåligt uppdaterad, men att börja introducera en massa nya funktioner, utan att ens försöka få ordning på de befintliga problemen är bara sorgligt.

Sv: RE-building the future 2011/2012
Intervju med Schremp om avtalet med MoDo, bonusbaserad lön och betalt boende och bil. Freddy Meyer hade lite med värvningen att göra också. Intressant läsning...

Redigerad kommentar


Sv: RE-building the future 2011/2012
Icing-Ove: Min känsla nu är att Svatos är det enda lediga namnet som kan vara intressant för MoDo på forwardssidan. Annars tror jag att Macke sitter lugn i båten och väntar på vad som trillar över kanten när NHL-klubbarna valt klart.

Sv: RE-building the future 2011/2012

Jag vet inte om jag ska ta upp det i den här tråden eller inte, men jag börjar i alla fall här.

Jag är nämligen mer orolig för vad som sker utanför lagbygget och det sportsliga, än vad jag är gällande de spelare som komma skall eller Timander-gate.

Vi ser i dagsläget nya vindar blåsa genom Modo Hockey, vad det gäller det sportsliga. Markus Näslund och Peter Forsberg kompromissar inte utan har en tydlig utstakad väg som Modo skall gå och man har som målsättning att ”Modo ska bli den ledande klubben”.

Det är ingen hemlighet att man väljer att snegla på hur NHL-klubbarna sköter sina uppgifter och försöker anpassa deras tankegångar till ett koncept som ska fungera i Elitserien. Frågan jag nu ställer mig är när övriga organisationen ska kliva fram och anamma samma målsättning.

I dagsläget finns det väldigt många saker som måste förbättras. Saker som i dagsläget får Modo att framstå som ”korp-verksamhet” i jämförelse med övriga klubbar i Sverige. Ska vi bli den ledande klubben så krävs det rejäla åtgärder.

För det första, souvenirerna. Här måste det till en klar standard-höjning. Vi sålde som mest souvenirer kring SM-guldet, vilket inte är någon skräll. Men man kan även öka försäljningen på fler sätt än extrema framgångar. Det mest självklara, att göra souvenirer som den stora massan vill köpa. Flera andra Elitserie-lag har en del snygga produkter, många NHL-lag har snygga produkter och det går naturligtvis att snegla på souvenirer som fotboll, basket med flera sporter har att tillgå. Plocka det bästa ur kakan, helt enkelt.

För det andra, hur man profilerar sig. Här handlar det t ex om en hemsida som ska skötas av en dedikerad och kunnig person, istället för av några som har det som bisyssla och som gör det när de har tid. Det är också av yttersta vikt att man får bort Hasse Andersson och ersätter honom med någon som verkligen kan utföra intervjuerna. Martin får gärna göra det, men jag vill ha någon som ersätter Hasses fulla roll som Modos medieansvarige också. Att ha en förlegad relik utan känsla och ett par killar som jobbar med detta utanför sitt ordinarie heltidsjobb håller helt enkelt inte måttet.

Modo-TV borde utvecklas, t ex med en enkel studio som man kan köra lite studioprogram ifrån. Här på HS finns det många bra förslag på utvecklande vägar att gå.

Det handlar också om hur man t ex profilerar sig med de produkter man använder i Fjällräven Center. Sportbarerna t ex, där man i dagsläget endast har några Zeunerts-banderoller istället för att utnyttja väggarna bättre.

Som en passus: I sportbarerna måste man också lätt kunna förutse när det kommer att vara högt tryck och när det är lågt tryck. Att ha lika många som jobbar i baren en måndagsmatch mot AIK som när det är sen lördagsmatch mot Skellefteå är så totalt inkompetent att det helt klart påverkar försäljningen.

I profileringen ingår också naturligtvis hur man sköter sig mot sponsorerna. Vi har på slutet sett ett rejält tapp i sponsorer, stora vita områden på sarg och reklamområden är tydliga tecken på detta. Även en del loger står tomma. Enklaste sättet är naturligtvis framgång, för att locka tillbaka sponsorerna. Men det finns garanterat fler sätt och här borde man anlita en expert som hjälper klubben med sina relationer utåt.

Det är här är bara en del av mängder av saker, att sitta här och stolpa upp dem lättar kanske lite på mitt ”tryck”, men det lär inte hjälpa klubben. Frågan är bara, kan man göra någonting åt detta? Isf vad och hur? Att gå till Tommy Roos är bara att ödsla med tid, han är en av anledningarna till att vi har problem. Nästa steg är väl att gå till Trollsås och Göran Ericsson och presentera problemen, men vad kan de göra? Det är väl svårare att sparka en inkompetent Hasse Andersson än det är att rensa ut 18 spelare ur truppen.

Eller är det bara jag som tycker att det här är extremt viktigt och belyses alldeles för lite?


Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk: Men ge dig. Just nu är det du som är svulsten på forumet, ingen annan.

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk: Jag använder åtminstone inte Modos förfall för att stärka mitt eget ego och få känna sig överlägsen. Jag antog att du hade intelligens nog att räkna ut att jag inte seriöst vill se att Modo åker ur Elitserien utan att det bara var ett argument för att få dig att förstå hur förbannat jobbigt du är. Att efter varenda jäkla Modofrölust behöva läsa dina självgoda inlägg där du skryter om att du har vetat om att det här skulle hända i flera år och hur naiva alla personer är som istället för att sprida en massa visa ord om hur Modo ska styras på ett INTERNETFORUM istället fokuserar på att stötta laget så bra de kan.

Hur länge jag har varit Modoit eller hur mycket känslor jag hyser för den här jäkla klubben har du inte en aning om.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gustafsson: Upp med mungiporna nu. Länet lever!!1

Sv: Hur gör Foppa?

Tack för allt! Du var helt enkelt bäst.

www.youtube.com/watch?v=xRtrQ1YrCzw


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: "Jag har redan tidigare sagt att jag hoppas på ingenmansland. Jag unnar inte Tjalle framgång och jag vill inte att MoDo åker ur."

Du blir ju bara konstigare o konstigare. Vilka svampar äter du egentligen?
Man stöder väl ett lag o önskar väl inte att enskilda individer inte ska få lyckas i el. med laget??

Vilken är största Modoiten?
LejonKRÄK
75% (27)
Ztorken
25% (9)

Antal röster: 36 st


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Bagdad Bob levererar igen..

Det är ju inte Timrå som harvar i allsvenskan, din favoritserie iofs, så jag förstår att du är nöjd med Hinkens jobb.

Och ja, bra fråga från forumet, hur ser du på domarna kommande säsong?!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Tyvärr har Hinken snålat/gått bet på bättre spelare så nu ska han återigen chansvärva till förstakedjan. Hur många år är vi uppe på nu utan en fungerande leading line?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: recency bias i sin renaste form.
När vi gick upp var han bäst i världen.
När vi klarade första året så var han bra.
När vi åkte ur var han sämst.
När vi misslyckades med att gå upp vill folk ha honom avrätttad.

Sist vi var i HA så var Kenttä enbart ett resultat av ligans bästa budget och hans satsning på nordamerikanerna var ett skämt.
Nu när han gick upp är han mallen.

Sv: Silly Season
Videbro förklarar resultatet i en intervju. Förlängningen med Hinken känns bara ännu märkligare nu. Vi gjorde alltså en sån satsning att Hinken fick bygga ett lag vi egentligen inte hade råd med för att vi skulle gå upp.

Hinken misslyckades å det grövsta och styrelsen tänkte att det här går ju jätte bra, Hinken måste vi säkra upp med i 3 år till!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : För det första, det är aldrig ”rätt tid” att sparka någon för det vittnar om att man rekryterat fel och får ta ett steg tillbaka i utvecklingen, MEN om man kommit så långt att detta är enda utvägen för att kunna gå framåt som man måste göra i alla bolag hela tiden så finns det bättre och sämre tidpunkter.
Men om jag listar mina tankar:

1.Modo skulle ryckt Hinken direkt efter slutsignalen i våras förutsatt att man haft en ny kandidat redo, detta hade sportsligt varit ett skapligt alternativ men förödande ekonomiskt men ett snabbt beslut för nystart.

2. låta Hinken jobba med sina nya styrelsemedlemmar och rådgivare över denna säsong, utvärdera, går allt åt skogen igen så kanske Hinken avgår självmant om påtryckningarna blir för hårda, alternativt blir att sparka honom om man inte ser någon förbättring i grunden.
Detta är ett utdraget sportsligt alternativ som ger oss mindre tid men med något bättre ekonomiskt.

3. Låta Hinken köra 26/27, bygga ett lag som gör tydliga framsteg och där man ser tydlig potential som favorit säsongen 27/28, med en stabil stomme och stark grund för avancemang det året.
Efter säsongen avgår Hinken då han nog inte vill stånga sig igen en svår säsong i SHL på sitt sista kontraktsår utan avgår självmant då ”uppdraget är slutfört” från hans sida.
Detta är det troligaste scenariot, bra för oss vid avancemang då vi har en grundstomme som kan spela i SHL, ekonomiskt perfekt och tidsmässigt inom ramen.

Som sagt, jag har liten tilltro till Hinken men som en demokratisk organisation och medlem så får jag helt enkelt acceptera det styrelsebeslut som tagits.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Ingen säger ju emot dig😂

Du är fyllekajan till polare som kl. 02:30 på krogen fortfarande vrålskrkiker i örat på folk hur dum din chef är som inte ser dina styrkor, och bara byter öra när person efter person ledsnar och drar sig undan till mer givande sällskap

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Problemet ligger i när det blir så mycket så att andra användare upplever alarm fatigue, eller att signal-to-noise ratio:n blir för låg, så att övriga användare på forumet till slut slutar läsa dina annars väldigt bra inlägg. Det räcker att se "Bad_Brett" för att veta att det är ett Hinken-inlägg man läst förut, och så scrollar man förbi. Då spelar det ingen roll hur mycket fakta, bevis eller andra välgrundade argument inlägget har, för användarens intresse har redan tappats.

Det vore tråkigt om vi hamnade där.

Sv: Silly Season
Framnäs: ja jag tycker att det är dåligt skött med MC.
Hinken skickar dubbla signaler när han säger att dom jätte gärna vill ha Måns men samtidigt får han inget erbjudande.

Tycka vad man vill om Måns insatser och fortsättning i klubben men det framstår som ytterst amatörmässigt skött. Allra helst när man yttrar sig offentligt om det.

Sv: Silly Season
SpecterV2: Det är ju tyvärr oundvikligt för er att inte tappa talanger till andra svenska klubbar så länge ni inte spelar i SHL. Se till att gå upp nästa säsong så att vi får se Hermansson och Sundström spela SHL-hockey i Modo 27/28.

Sv: Silly Season
modomille: Fin intervju med familjen Jinesjö Karlsson i ÖA

Man blir glad så här på fredag kväll å läsa denna fina artikel !!
Uppladdat:

500x0-screenshot20260522224637.jpg


Sv: Silly Season
Smurfen: För min egen del så kommer det vara en självklarhet att återigen lösa ett årskort inför nästa säsong , dels för att jag känner en stor revanschlust där på läktaren och framförallt tror jag att kommande säsong blir betydligt bättre och roligare än föregående säsong , DET KAN INTE BLI SÄMRE !!!

Ser hellre ett gäng B-lirare (som Frontischis kallar dom) som åker skridskor och sliter som djur än ett gäng A-lirare som hänger med huvudet och bara glider !

Men det är ju jag det , alla är vi ju olika

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: jag lutar mer och mer åt att det ligger nåt i det Karlin och även Freddan säger om krav/press/stress.

Men problemet låg inte i att kraven i sig var för höga. Problemet tror jag låg i att högsta hönsen själva blev stressade av kraven. Sprider sig stressen neråt blir det kattskit. Det är ledningens uppgift att hålla huvet kallt, vara systematiska osv osv - det sprider sig nedåt. Motsatsen sprider sig också nedåt. Med det sagt, tittar man tillbaka kanske det också varit smartare att säga saker i stil med "självklart är målet att vi ska gå upp, HA är en jävligt lurig liga och vi kommer behöva jobba hårt som tusan från första pucksläpp" osv osv.

Sv: BBs statistikhörna
Willow: glöm inte att dom har budgeterat denna kommande säsong med 9 slutspelsmatcher hemma och ett snitt på 5500 besökare. 😂😂

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Det spelar väl ingen roll? Båda lär ha varit delaktiga. Vi var väl intresserad av honom tidigare också vill jag minnas?

Sv: Silly Season
modomille: Elias klar. Bra jobbat Hinken!

· 196 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB