Bad_Brett: Kolla igen på det målet, Skröder är på pucken och ställer Tellan något. Jag tror att han hade tagit pucken om inte Skröder lyckats få bladet på pucken.
I mina ögon inte någon tavla.
Håller med om Axelsson, sjukt bra med pucken och när karln börjar åka skridskor så kommer han vara en av seriens absolut bästa forwards match efter match.
Hade Samuelsson varit leftare så hade han säkerligen inte spelat så mycket PP, nu är han rightare och rätt bra med pucken så jag tror att han kommer få fortsätta där ett tag till. Bra eller inte låter jag andra avgöra, jag tycker dock han gör sin bästa insatts igår och spelar enklare än tidigare (trots en del missade puckar).
Nikki Nine: Kan inte tänka mig att de räknat med att 2-3 juniorer skulle ta ES steget fullt ut denna säsong. Nu skulle väl lönebudgeten bantas en aning till denna säsong. Men inte trodde jag det skulle va tvärstopp.
Sen vet jag inte vad som finns på marknaden och vad de skulle kosta. Men just nu så känns Ahneköv och Hersley som spelare man skulle vilja byta ut. Eller i alla fall en av dem så kan den andre få va 7e.
På forwardssidan så finns namnen för att ha två bra linor, men det måste börja slå lite gnistor snart.
Nej nu skall man glädjas över vinsten fastän man vart tvingad att vänta tills nu för att se slutet då inspelningen f-kade upp.
Wayne Gresky: Byt plats på Madsen och Andersson så är vi överens. Känner Madsen själv sig bekväm med att lira center så känns det ju helt klart lockande att kunna sätta u Schremp på kanten.
Forwardssidan känns rätt ok när det gäller spelarmaterial, det är samspelet och taktiken som det behöver jobbas med. Backsidan är ett större problem där Hersley ären katastrof i egen zon och Ahnelöv inte direkt heller håller elitserieklass i dagsläget.
McFire: Väldigt vad alla vill peta Madsen hela tiden. Jag tycker han var riktigt duktig som center idag och lyckades spela +1 i en kedja med två 17-åringar.
Gustafsson: Skönt. Pinsamt att se honom lösa situationer i egen zon. Förjävla dålig där helt enkelt. Honom bör vi låta någon allsvensk klubb ta över kontraktet på, om det nu finns någon.
Gustafsson: Skönt. Pinsamt att se honom lösa situationer i egen zon. Förjävla dålig där helt enkelt. Honom bör vi låta någon allsvensk klubb ta över kontraktet på, om det nu finns någon.
Gbg: Färjestads goda spel? Vilken tomte. Inget gästande lag har i år spelat lika uselt som FBK gjorde. Om vi hade utnyttjat 1/5 av deras missar och bjudningar hade vi säkert vunnit med 7-2!
I mina ögon inte någon tavla.
Håller med om Axelsson, sjukt bra med pucken och när karln börjar åka skridskor så kommer han vara en av seriens absolut bästa forwards match efter match.
Hade Samuelsson varit leftare så hade han säkerligen inte spelat så mycket PP, nu är han rightare och rätt bra med pucken så jag tror att han kommer få fortsätta där ett tag till. Bra eller inte låter jag andra avgöra, jag tycker dock han gör sin bästa insatts igår och spelar enklare än tidigare (trots en del missade puckar).