DIF vs Det Stora Stockholmskomplexet, lördag 17/1 kl 16.00
MorganaLefaey:Sant , men det hjälper knappast heller om våra spelare ska fara å tappa klubborna hela tiden så dif får chanser.
Sen har verkligen dif flyt som lyckas göra mål på i stort sett ingenting
källan: Äh vem kan vinna mot ett lag i medflyt? D
Skulle man ta bort modos mål av banan så skulle dif lyckas göra 5 mål ändå.
Oj oj... vi kan inte göra mål!!! Borta spöket ser ut att vara kvar!
Trist och aningen konstigt då jag tycker modo är bättre än dif, men man slarvar lite för mycket och dif utnytjar de näst intill fullo.
Vi får helt enkelt vänta några år till innan vi lyckas vinna borta mot dif!
Domarinsatsen är för övrigt bland det sämre jag sett. Fasthållningar och interference av djurgårdsspelare matchen igenom utan åtgärd.
Steen inne på fler baklängesmål. Han är en belastning för laget. Victor blandar och ger, men oj vad sevärd han är när det fungerar.
Vem hade oljat klubborna före matchen?
Varför lämnar vi inte klubba till back som tappat den?
Poäng i den här matchen hade varit bonus, så det är inget att gräva ned sig för.
Sen så är det märkligt hur Sjöberg nästan konstant lyckas titta åt ett helt annat håll när Djurgårdsspelarna begår regelöverträdelser mitt framför ögonen på honom.
När ska modo fatta att Zacke inte håller eliterieklass bort med han efter denna säsong.
Men KB65 klarade av att besegra Östersund idag, trots att Micke P inte var med. Men tydligen ska han vara med i morgondagens match mot Nälden, även om det ska vara klart att KB tar en plats i Allettan Norra.
Vissa här inne undrar varför MODO-spelare tappar klubban hela tiden i den här matchen. Det kallas interference. Både när Steen och vem det nu var andra gången tappar klubban får de rejäla slashingar på klubban.
Sjöberg är en sopa. Men det är inte därför MODO förlorar, det gör man för att man går in på isen med ett komplex.
Komplex?
Jobbigt o se de alla stora husen i Stokkholm eller?
Vem vet hur nye målisen är? Han kanske silat 7-8 baljor direkt? Vi får kanske besked på Torsdag, ännu en svår bortamatch mot Skelet.
...ovanstående meningsuppbyggnad ifrån din sida i samband med dess innehåll tolkar jag som lite bittert samt avundsjukt eftersom det känns som att du ej ens kunde få godkänt slutbetyg ifrån grundskolan...
Hoppas verkligen att andra ämnen kändes roligare för dig än svenska.
Till dig och alla er andra Modosupporters kan jag bara beklaga dagens förlust eftersom det är min förhoppning att vi skall ha två lag ifrån Västernorrland med i slutspelet. Det vore fruktansvärt tråkigt om det skulle sluta med att en av oss går dit på bekostnad av den andra så kom igen nu. Nya tag.
Tänker inte argumentera med dig mer nu eftersom vi ej spelar i samma liga kunskapsmässigt. I hockeyligan däremot är våra lag jämställda och där skulle jag personligen misströsta något oerhört om ni ej är med i slutspelet för där hör ni (och vi) hemma. Denna ståndpunkt har dina MoDovänner redan tidigare noterat.
pratarn: Nu har man varit och lirat lite hockey själv så man fick tänka på något annat och lugna ner sig lite =) Nog för att jag på förhand hade tippat en modoförlust så hade man ändå en liten liten förhoppning om trendbrott och seger, men det får vänta ett tag till. Att jag va arg,besviken och sur under matchens gång hör väl till hos en supporter antar jag, men såhär några timmar efter matchen känns allt genast mycket bättre för det är snart ny matcher att fokusera på! Säg att timrå slog ssk, GRATTIS ! Som du skrev tidigare hoppas jag oxå att både tik/modo tar sig till slutspel och jag tror båda gör det, för visst är det roligare att se tenkrat,susse,mza,mps,timander,pärrsinen,hedman osv i ett slutspel än att titta på dackell,månsson,molin mm.
Nu tänkte jag fira lördagen med en whiskey =)
Kontentan av det hela blev ju att jag trodde att du istället för att bara erkänna att just korrekturläsning inte är en dum idé försökte hitta något annat att kritisera... ...ja du förstår... ...och ja, ovanstående mening blev väl lång. ;-)
Skall försöka upphöra med att inläggsmässigt vara så stingslig.
Behöver få sex tror jag. :-)
...zzzZZZ* tenkrat,susse,mza,mps,timander,pärrsinen,hedman *ZZZzzz...
Oj, så skoj det skulle bli. :-)
Hoppas drycken är riktigt gammal och fin samt att den väl finner sin plats i strupen på dig.
God fortsättning på helgen nu och ladda era batterier så tar vi nya tag till veckan.
Jag har en herrans massa likörer hemma men inga paraplyer och liknande trams som skall sättas dit.
Gin samt vodka i massor har jag också men ingen läskig blask som alla recept föreskriver.
Punsch och oyzo finns även det men vi har varken midsommar eller grekisk grisfest på gång så, vad gör man?
Går törstig och suktar efter sex, eller? ;-)
Den här nyheten från åfficijella är värd att fira.
"Mattias Timander tvingades utgå i den första perioden men var tillbaka i spel redan i period två.
Det är ingen fara för "Timmy" som fick en smäll på sitt knä där han har ett specialskydd. Efter att man rättat till skyddet så var det grönt för fortsatt spel."
Svenskaspel hade satt ett odds påhemmaseger på 2,30 eller något liknande. Idiotiskt att man inte sålde huset och satte hela slanten på det. Det är ju ett överodds utan dess like.
Bremberg. Vafan är han fridlyst eller vad är det?
Bjuder på mig själv också med en en hemma seger med vinst på 350kr :-)
Kort hår skulle ju vara "Statsvetaren" Lumber Jack. Förresten Ni kan lämna igen Westerlind nu.
hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/20128.htm
Kanske A laget skulle ta några tips från J18
Det känns bra att MODO inte behöver möta DIF i kvarten. Jag menar att DIF inte kommer dit. Skulle DIF ta sig till slutspel, så är de knappast bland de 4:a första.
Tippar att MODO blir 6:a ev 7:a och blir valda av FBK eller HV.