1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505592 inlägg · 4102 ämnen

Brynäs IF - MODO Hockey 2011-10-22

« · 1417141 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MODO Hockey 2011-10-22
yngwie:

Stoppa in HS i andrakedjan?

Uffe förklarar: "Schremp har fungerat bäst tillsammans med en högerskytt, så därför föll valet på HS."
Kommentera

Gustafsson:

Snacka om att jag var fel ute ang. Hannula. Vilken inställning, där lämnas inga fingrar i mellan. Kul att se, vad ska vi gör när han drar är den stora frågan.
Kommentera

yngwie: Sedan kan man ju inte annat än bara berömma Hannula, vilket fullblodsproffs. Han ser ut att ha störst Modohjärta av samtliga spelare på isen ikväll.
Kommentera

DariusK: Jag håller med. Nyström ska ha mer spel och är fullständigt värdelös i en checking line. John Westin är däremot en kille som klarar den rollen bra, men jag tror att Sr väljer att göra så för att på något sätt rättfärdiga att sonen får speltid, dvs i en påstådd tufft checkande kedja. Tyvärr...
Kommentera

J F K:

Allt känns så förbannat tafatt och ofarligt. Det ser mörkt ut.
Kommentera

DariusK:

Samuelsson tar fortfarande alldeles för långa byten, håller i pucken för länge och spelar fortsatt odiciplinerat (fula efterslängar).

Jag vet att det tjatas så mycket om detta att det nästan blir löjligt, men jag tror verkligen att det är en stor bidragande orsak till att MoDo spelar så dåligt.

"Nya" MoDo skulle gå ut på att få igång ungdomverskamheten och skapa en konkurrenssituation mellan spelare som vill nå till NHL. Men för att detta ska fungera krävs det att man har en rättvis coach. Uffe struntar fullständigt i spelarnas prestationer och givetvis är det någonting som smittar av sig på motivationen.
Kommentera

J F K: Hari har fantastisk teknik men väger allt för lätt i de flesta situationer för att få ut något av det. Nyström har en jäkla fart men väger allt för lätt i de flesta situationer för att få ut något av det. Samuelsson har storleken men verkar vara alldeles för seg i tanken för att kunna skapa något, idag tycker jag åtminstone att han har haft lite bättre fart under grillorna.

Westin jobbar iallafall hårt i varje byte och gör sällan en dålig match, dock ser man ju ganska tydligt hur begränsad han är i offensiven.
Kommentera

Berka: Brynäs hade ett väldigt bra byte i det sista i perioden, men att säga att de har lekstuga är ju bara löjligt. Modo var något bättre och skapade lite mer under andra, men det saknas det lilla extra. Danielsson är rätt off och Sundström får inte igång skridskoåkningen, vilket gör att Skröder inte heller får ut något.

Nåja, Brynäs imponerar verkligen inte och tar vi bara reda på alla monsterreturer som Svedberg släpper så kan vi i alla fall i teorin vända detta.
Kommentera

Gustafsson: Samuelsson borde fått två utvisningar och har inte skapat någonting egentligen. Nyström kommer bort helt och är också dålig i egen zon. Bäst håller jag nog ändå John Westin för hans jobb och sämst återigen Samuelsson vara arbete aldrig leder någonstans och att han drar ned tempot varenda gång han får pucken.
Kommentera

Är det ingen kommentator som kan prata vettig engelska?
Kommentera

Gustafsson: Varför flyttades John Westin från linan med Forsberg och Hedman? Den funkade ju ändå rätt bra. Nyström passar betydligt sämre där.
Kommentera

Gustafsson: Tycker nog Hari varit bättre än Samuelsson, även om han inte syns så mycket.
Kommentera

NuMo: Måste sägas att Samuelsson gör sin bästa match i Modotröjan, ingen av de andra juniorerna imponerar.
Kommentera

Bra Hannula!
Kommentera

Berka: Ojdå.
Kommentera

Lumber Jack: Tyvärr känns det så, vi har noll udd i anfallsspelet.
Kommentera

DariusK: å där kom 3-0 och Brynäs har lekstuga
Kommentera

DariusK: Vi är dock chanslösa.
Kommentera

DariusK:

Rullgaradin ner.
Kommentera

Berka: Lite tryck från Sundström-kedjan iaf. Nåt positivt... ;-)
Kommentera

J F K: Varför slår vi pucken i rundeln när vi har PP?
Kommentera

Cyklob: Det ser bättre ut än ifjol tycker jag, men självklart hade jag velat att vi skulle legat högre upp i tabellen.

Jag har dock svårt att se hur saker blir bättre av att gnälla som ett grinigt barn.
Kommentera

Berka:

Bra, då spelar vi i samma lag. :)
Kommentera

Wayne Gresky: Absolut så har han gjort en hyfsad första, men det var den aktuella situationen jag kommenterade. Ingen av våra killar har dock varit godkänd hittills.
Kommentera

yngwie: Haha ja nä fan!
Blev upprörd av hans tilltag, tycker inte man beter sig så på en plan speciellt inte när man är en junior som stått i blåsväder pga detta flera gånger innan
Kommentera

J F K: Gnäll ? Folk betalar för att gå och se sitt lag spela hockey. Då förväntar man att laget ska göra det med. Tyvärr så blir laget sämre och sämre för varje år. Så du tycker MoDo spelar bra och är nöjd när laget ligger på 10e plats i tabellen?. Folk går ej på matcherna om inte laget bjuder till och satsar att nå en bra placering, spelar laget bra då kommer publiken med. Det går hand i hand.
Kommentera

DariusK: Jag tycker annars att HS varit rätt ok i första perioden och gjort några bra saker. Annars så ser det mörkt ut över lag när det gäller ljusglimtar.
Kommentera

J F K: Vi spelar inte direkt bra, men vi är ofta med i matcherna och vi behöver bara tajta till misstagena bakåt så kommer de rulla på lite poäng!
Kommentera

Berka: Visst skulle HS visas ut i det läget, men matchstraff kan jag inte hålla med om. Dock fullständigt onödigt tilltag.
Kommentera

Berka:

"Nära han åkte på ytterligare en fullständigt hjärndöd utv i offensiv zon"

Ja, då förstår jag, trodde du menade att det blev utvisning och matchstraff. Trodde ett tag du såg en annan match.

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Jag blir upprörd när du säger att de inte är utv.
Samuelsson tacklar med handskar och änden av klubban i sidan av ansiktet som oftast renderas i matchstraff, alt. Vanlig utv.

Bara en I raden utav många idiotiska tilltag och Modo ska vara riktigt glada att vi inte fick en 2:a emot oss!
Kommentera

Cyklob: Instämmer. Även om läget inte är lika prekärt och upprört som hos Timrå, så är det mycket som inte stämmer. Nu har ju även FBK börjat sin marsch uppåt, så risken är överhängande att Västernorrland kommer att inneha de sista platserna snart.
Kommentera

Cyklob: Vad ska hända då? Jag tycker att Modo spelmässigt är betydligt bättre än det gnäll du kommit med, men på vilket sätt kan man göra förändringar? Det vore ju en sak om man hade mer folk på matcherna och hade råd att värva, men...

Bäst att inte säga mer, för jag blir alltid lika irriterad över sådant där ospecifikt jättegnäll.
Kommentera

Gustafsson:

Nej, vi är väldigt tunna så det är inte så märkligt. Funkar inte att spela med fyra-fem juniorer varje match.
Kommentera

yngwie: Riktigt dåligt spel två matcher i rad nu, ser inte bra ut alls.
Kommentera

Berka:

Vad har du druckit? Du borde lugna ner dig några hekton.

Vi går väl på NuMos linje och anmäler i efterhand. :)
Kommentera

Berka: Det är vi och timrå som är sämst i serien. Och som det ut nu kommer det inte ändras. Varken Timrå Eller MoDo verkar inse att ska man åtgärda något så är det nu och inte när tåget lämnat perrongen. Det är pinsamt att se på ens eget lag drivas så jävla illa.
Kommentera

yngwie: Men snälla säg att du skojar?!!!!

Hur solklart som helst!!!
Kommentera

yngwie: Vi kanske borde överklaga?
Kommentera

Berka:

Han fick varken utvisning eller matchstaff vad jag såg iaf.
Kommentera

yngwie: Ja tackling med höga hanskar och klubba i huvudet brukar rendera i matchstraff
Kommentera

Berka: Huga vad dåliga vi är :/
Fruktansvärt....
Kommentera

Nikki Nine: MODO verkar totalt överraskade av Brynäs hårda forechecking.
Kommentera

Berka:

Utvisning?
Kommentera

Men sånt JÄVLA slarv i laget. Vad är problemet??
Kommentera

yngwie: Jävla tomte är väl samuelsson!!!
Nära han åkte på ytterligare en fullständigt hjärndöd utv i offensiv zon
Kommentera

Berka:

Vilken jävla tomte, Wännström.
Kommentera

yngwie: Ännu bättr pass från hersley
Kommentera

Bra gjort Shcremp!
Kommentera

Poffa: Är det tecknet för "hide the salami" ?
Kommentera

« · 1417141 · »