1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505359 inlägg · 4102 ämnen

Brynäs IF - MODO Hockey 2011-10-22

1417382 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MODO Hockey 2011-10-22
Bad_Brett: Helt rätt Ahnelöv och Pöck är tyvärr som det ser ut misslyckade värvningar. Kanske det är en back som borde komma in i stället för en anfallare som det snackats om. Ett problem är att Hannula verkar gå förlorad och han har ju varit bäste (tycker jag) anfallare i de senaste matcherna så han borde ju ersättas me...

Lakers borde de greja i alla fall för de verkar ha lekt rommen av sig nu
Kommentera

bj21:

Ärligt talat så skulle jag vare sig tacka nej till Hedin eller Hållberg i dagsläget. Jag tycker att Ahnelöv och Pöck slarvar oerhört mycket.
Kommentera

Mano: Jag var så naiv så jag trodde att de två senaste matcherna skulle visa att vi verkligen var att räkna med. Att frambringa en bild där vi har fyra lag efter oss i tabellen kräver just nu en oändligt massa varv i fiskbulan! Fast en vinst på tisdag och helt plötsligt så kanske DIF, Växjö och AIK finns inom räckhåll? Se där! Det blev inte så många varv. ;-)
Kommentera

Snälla, ta hit någon som kan prickskjuta i pp. En bra början är att ringa Nagy och fråga hur man gör. Nu när det inte går att få hit honom.
Kommentera

Bad_Brett: Det är dags att alla spelare spelar, Axelsson och madsen måste in i laget annars måste vi värva för pengar som inte finns..
Vi kan inte ha en 3:e och 4:e kjedja som dom är nu, måste vara seriens 2 sämsta kjedjor!
Kommentera

yngwie: Bring it ;) deppa inte ni ligger ju före Timrå iaf
Kommentera

Bad_Brett: Rätt mycket som talar för att de kommande fyra matcherna definierar resten av säsongen. Ska vi vara med eller inte?
Kommentera

J F K:

Jag ogillar "Challe" skarpt och blev mycket nöjd när man valde att låta honom gå.

Min poäng var bara att ingenting i spelet ser bättre ut nu än det gjorde förra säsongen, förutom möjligtvis målvaktsspelet. Och Ulfs coachning av HS är om möjligt ännu konstigare än "Challes" behandling av Rosén.

Förra säsongen fungerade åtminstone powerplay, men nu fungerar verkligen INGENTING.

Vi har gjort ett par enstaka bragdinsatser då alla i laget har slitit som djur, men det finns inget grundspel att luta sig tillbaka mot. Spelarna verkar inte ha en aning om hur de ska bete sig ute på isen, utan väljer nya vägar varje gång. Försvarsspelet är en hönsgård av sällan skådat slag och det är knappast enbart spelarmaterialets fel.

Jag vet otroligt skeptisk till Ulfs kompetens som huvudtränare i Elitserien och tyvärr finns det i dagsläget ingenting som tyder på att han kommer skörda några framgångar.

Jag vill verkligen ge det här laget tid och inte gnälla alltför mycket, men som sagt, det finns verkligen inga tendenser. Jag har svårt att se varför det skulle se annorlunda ut om 10-15 matcher, snarast tvärtom nu när artisterna börjar strömma in. Jag tror inte ens det skulle hjälpa att ta in några spännande nyförvärv. "Uffe" tycks helt enkelt inte förstå det svenska spelet.
Kommentera

Dags att kritisera herr Samuelsson och inse att han kanske coachar sämst i elitserien. Att spela Henrik, son eller inte, på det sättet han gör är och har hela säsongen varit ett skämt. Pojk stackaren är lika värdelös nu som första matchen.

I övrigt var i det stora hela laget värdelöst idag.
Kommentera

DariusK: Ja nä precis, domarna var helt på våran sida!
PP är pinsamt att beskåda, HS som har mäktat med 2 ASS på 14 matcher och nog varit sämst på plan i 10 av dom och är iskall får massvis med förtroende.

En liten kul grej är iaf att Modo gör dom klart snyggaste oturstabbar, ja ena skott i ryggen på schremp som friställer brunäs, och gem minns inte timmys ansiktsmål från ifjol
Kommentera

Bad_Brett: Challe var helt omöjlig att behålla så mycket kan jag säga. Hur du i ena inlägget kan kritisera att Modo släpper Rosén och i nästa säger att Challe skulle varit kvar är ju minst sagt märkligt då Challe var den direkta anledningen till att Rosén drog. Hur tänkte du?
Kommentera

Bad_Brett: Kan väl inte annat än hålla med. Återigen får vi inte ut ett smack av vårt spelarmaterial. Blir ju minst sagt en aning fundersam när man läser Nyströms artikel om Samuelsson, det låter ju så bra - men ger tillsynes inte ett skit. Vad tänker egentligen Ulf när han sitter där och "ser samma kontring för 100:e gången" på video efter matchen?

Bagdad Bob...
Kommentera

Berka: Ingen diskussion alls, Brynäs var bättre. Dessutom hade vi domarna med oss faktiskt, men det hjälper ju inte när vårt PP suger så in i h-e.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nu måste det bli seger på Tisdag ,annars är det tack och adjö..
Kommentera

Bad_Brett:

Förra säsongen hade vi ju iaf ett riktigt bra pp. Nu har vi....ingenting.
Kommentera

DariusK: Summa sumarum så vinner gnällbrynäs rättvist!

Synd att vi måste bjuda dom på några mål, kunde kanske blivit match annars!

Avgå nån ;)
Kommentera

NuMo:

Den sorgliga sanningen är att "Uffe" inte har lyckats med någonting. Det låter som gnäll, men det finns faktiskt ingenting som fungerar.

- Ingen doldis har klivit fram. De enda som gör poäng är förstakedjan från fjolåret, samt de två dyraste nyförvärven

- Det finns inga positiva tendenser i anfallsspelet

- Försvarsspelet är minst lika dåligt som förra säsongen

- Special teams är under all kritik

- Ingen back har gjort mer än 4 poäng, vilket är ett tecken på att de inte är tillräckligt involverade i spelet, alternativt är för dåliga

Kontenta:

- INGENTING HAR LYCKATS

Frågan är hur mycket sämre det hade sett ut med "Challe", som väl MoDo fortfarande betalar lön till.

Nu vore det trevligt med en kommentar från Näslund. Hur ska de göra för att få fart på det här?
Kommentera

DariusK: ....
Kommentera

Berka: Det finns inga pengar till nya spelare...
Kommentera

Berka: tänk va hellvetes värdelösa vi är i PP, GE FAN I ATT DUMPA PUCK I PP....

NU JÄVLAR I HELA HELLVETE VILL JAG SE MINST 2 NYFÖRVÄRV AV KLASS FÖR DETTA ÄR SÅÅÅÅ PINSAMT!

Hur i själva satan kan man vara så dåliga i PP? Vi klarar ju inte ens av att ta in pucken i zon!!!!!
Kommentera

NuMo: SKÅL PÅ ER! Hoppas ni får en fin kväll m0d0iter :D
Kommentera

Berka:

FAN! Nu fick vi ett PP igen. Vi kommer aldrig att komma ikapp ifall domarna skall ge oss nummerära överlägen hela tiden.

Det enda som går fortare när vi spelar PP är tiden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Tänk om vi haft 11:45% I pp statistiken
Kommentera

Mano:

20:00 - 7:15 = 11:45
Kommentera

Erat: Och inte ens då klarar vi av att delta i matchen.
Kommentera

Lumber Jack: Det är fan vad vi är klörit!

Vad är det här då?

Följande fel har inträffat:
checkBlockedArea används fel
Kommentera

Lumber Jack: haha, ni fick ju ett mål av domaren!
Kommentera

DariusK: Cirkus Modo fortsätter, 1 och 2 obligatoriska jätte missar varje. Match så motståndarna kan vinna?!

Å komentatorn sen........
Kommentera

Lumber Jack: Men det är ju för i hela helvete helt otroligt.
Kommentera

NuMo:

Jag börjar ledsna allt mer på Pöck. Han spelar spelar med otroligt små marginaler, utan att vara överdrivet involverad i det offensiva spelet.
Kommentera

NuMo: Åsså ett typiskt jävla Brynäsmål, Helt otroligt,
Kommentera

NuMo: Det var då själva f-n vilka misstag vi gör i egen zon!
Kommentera

Lumber Jack: Dessutom har publiken - ropat på vargen - ända sen de drabbades av utvisningen för tackling i ryggen i början av första perioden.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Brynäs har satt det här i system. Det blir allt mer uppenbart.
Kommentera

NuMo: Tänkte samma sak, såg ingen armbåge där.
Kommentera

Bad_Brett: Så länge MoDo inte har två, eller flera, kedjor som i en och samma match kan producera framåt så kommer vi aldrig att kunna hota. Därför är A och O att man får igång Dicken. Om om han är skadad eller för omotiverad så måste man trada in nån eller byta bort honom omedelbums.
Kommentera

J F K:

Svedberg fick äntligen igen efter alla fula grejer han gjort genom dagarna.

www.youtube.com/watch?v=Y7u26iYpO5k
Kommentera

För övrigt håller komentatorn på Brynäs, han är uppe i linningen nu ;)
Gulligt :)
Kommentera

Kommentatorerna på tv verkar generellt sett ha väldigt svårt med anatomi. Det där man har axelskydden på kallas väl inte för armbågar heller.
Kommentera

yngwie: Får han inte 5+GM för den checking to the head så är det förvånande.
Kommentera

Gusse:

Hedmanshow.....
Kommentera

yngwie: Detta för mina tankar tillbaka till en mat mot brunäs då dom körde över zacke som flyger iväg på ryggen glidandes på isen och brunäs gör mål och de godkänns...
Lika horribelt som detta
Kommentera

Gusse: Nja, lite objektiv får man nog vara.
Kommentera

yngwie: Tufft av domarna att tillåta målet. Sundström drar lite lätt i Svedberg, men han förstärker samtidigt situationen ordentligt. Vet inte om det var korrekt, men samtidigt får Svedberg får skylla sig själv!
Kommentera

DariusK: Målvakten håller väl fast suuses klubba.Susse sliter lös klubban och målvakten faller..får skylla sig själv
Kommentera

Hahaha! Det var ett jäkla gnäll på publiken. br />

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Perfekt, haka målvakten så blir det öppet mål! Varför har vi inte kommit på detta förut??? ;-)
Kommentera

Gusse:

Där har Macke ett hyffsat svårt jobb framför sig.

Förövrigt var det ganska kul att Holös va påväg in i Färjestads bås i första matchen för Växjö. :D
Kommentera

Bad_Brett:

Själv så är jag med högerskytt, kanske jag får spela då?
Kommentera

yngwie: Precis.Hannula är inblandad i alla mål vi gör nu för tiden.Hur skall vi klara oss utan honom. Axelsson?Knappast
Kommentera

1417382 · »