Gavelo: Men de måste ju hitta något i slutet av serien för att kunna leverera i kvalet. Som Malmö. Annars har de absolut inget att gå på förutom kämpaanda, som tyvärr inte håller i längden.
{10015}: Leksand använder bara ett ställ, det vita. Oskarshamn har ett mörkt. Jaja det laget oroar mig ifall vi hamnar i kval. Ger mig fan på att de blir FBK klass på dom då. 🤑
{10015}: Varför har IKO bortatröjorna hemma, tror dom det ska vända om de byter tröjor? De verkar totalt skita I matcherna nu, kan de trycka på en knapp när kvalet börjar ? Hoppas inte det oavsett vilka de möter.
{5647}: Alltså när man ser målen som Linköping gör på IKO. Det ser inte ens ut som att Oskarshamns spelare håller Hockeyettan-klass. Jag vägrar förlora ett kval mot det gänget.
{7639}: Dels har vi tagit många långa byten tidigare som man konstaterat, men framförallt tror jag att det är mentalt. Det behövs inte motgång för att vi rasar i prestation.
Gavelo: Ligger nog mycket i det. Dvs tvärtemot hur det såg ut i fjol, då vi kunde vara utspelade i 30 minuter, för att sedan ta över fullständigt och äga resten av matchen.
Gavelo: Jo vi blir trötta när vi konstant rusar in i anfallszon tappar pucken i hörnet och får vända hem. Lägg pucken på mål och få en tekning, det här är livsfarligt.
Bad_Brett: Min amatörmässiga analys är för att vi är för dåliga på att behålla puck inom laget och därför får vi jaga skiten ur oss från start, kontentan blir att vi orkar 15-25 minuter i matcherna innan vi sloknar och blir koner
Tarasov: Oavsett åsikter i ämnet tycker jag att det var en tankevurpa att låta Örebro och domarna ha samma färger på dräkterna. Hoppas det syns bättre nere på isen.
Hade varit bättre att gå all-out rainbow i sådana fall.
Leksand har även blåa ställ också när de spelar borta men väldigt sällan.