1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505727 inlägg · 4102 ämnen

MODO Hockey - Rögle 2011-03-28

« · 1368268 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nikki Nine: Håller med dig till punkt och pricka.
Jag hoppas bara att våra juniorer som är på g inte har drabbats av denna övertro på sig själva utan att det är hockeykrigare som verkligen ger 100% i varje byte. Då kanske vi har en relativt ljus framtid ändå - om några år... :)

Jag blev så fruktansvärt besviken efter matchen ikväll. Jag trodde verkligen i min enfald att vi skulle ha lärt oss efter den senaste matchen mot Rögle att vi inte vinner någon match genom att bara skjuta när vi står på förlängda mållinjen eller lägger in en handledare från blå när det är helt fri sikt för Fransson. Vi kan vinna skotten med det dubble men det säger inte ett skit så länge det är sådana bajsavslut som vi tar - tyvärr.
Vi hade dock mer lägen ikväll än senast, men då blir det istället en mental kollaps hos samtliga spelare så antingen skjuter man inte när man har öppen bur eller så lyckas man skjuta utanför.
Men som många säger, vi borde inte bli förvånade - varningssignalerna har funnits där alltför länge. Jag har nog varit för naiv i min tilltro till våra gamla hjältar men nu är de, tyvärr, helt slut.

Blir inte så superlajbans att börja nästa säsong med ett "derby" mot Sönnsvall...
Kommentera

Nikki Nine: Näslund har i mina ögon fått fullständigt fria händer att förändra den sportsliga organisationen efter egen vilja. Bara hoppas och be han är rätt person att ta till vara den situation vi hamnat i.
Kommentera

PontusJ: Tror aldrig det varit så tyst i trapphuset ut från arenan förut.Övik blir aldrig sig lik igen utan Modo i Elitserien ...

Modo måste verkligen hoppas på att man utökar Elitserien till 14 lag ..väldigt snart
Kommentera

Sawchuk: "Nu kan ni skita på er alla fans som har gnällt på oss som varit kritiska. Men såklart, är det viktigare och måla lakan och slå på trummor funkar kanske Allsvenskan lika bra!

Man är fan lika förbannad på alla fans som stoppat huvudet i sanden och sagt att allt ordnar sig som man är på spelare och ledning. Det är fan lika mycket ert fel som inte hjälpte till att säga ifrån då allt började gå på tok. Visst var kvalserien enkel!

Grattis till er som tycker att det var bra att Modo hamnade i kvalserien så vi kunde tjäna några hundra tusen till, problemet är bara att vi nu tappar typ 37 MILJOOOOONER

SKÄMMES TAMEFAN!"
Så du tror på fullaste allvar att det var många modosupportrar som tänkte/resonerade så? Då rör du dig bland en mycket märklig skara.
Kommentera

PontusJ:

Jag är lite tveksam till att Näslund brinner tillräckligt för att göra jobbet som behövs för att styra upp detta.
Lika många resdagar som spelarna, otaliga telefonkonferenser, Långa arbetsdagar, alltid finnas till hands. Han har ännu precis allt kvar att bevisa.

Hoppas jag har fel.

bj21:

Jag har då märkt av en hel del sådana här på nätet. I verkligheten träffar jag mest killar som redan i höstas var förbannade då dom såg varthän det barkade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: För att få säga som den unga/moderna människan: Word!
Kommentera

Sawchuk: Jo. Samtidigt har han upplevt senaste säsongerna i alla tänkbara roller. Som styrelsemedlem, som spelare och vid sidan om. Därtill har han skuggboxats lite som "general manager" några månader och borde ha ett kontaktnät utöver det vanliga. Nyckelfrågan är geisten.

Mina förväntningar är skyhöga, förhoppningarna är astronomiska.
Kommentera

Sawchuk: Hade det varit Forsberg det handlat om så hade jag hållit med dig men inte nu med Näslund. Jag tycker att han verkar väldigt ödmjuk inför den uppgift som väntar honom men framförallt så ser han grymt plågad ut av att behöva se Modo förfalla så som det gör, motivationen finns nog.
Kommentera

Jag förstår mig inte på dem som säger att det är lika bra att man åker ur så att man får börja om från början och rensa i truppen. Tanken i sig kanske är okej, men problemet är att det inte är som på det glada 80-talet när man kunde ta en säsong i dåvarande Division 1 Norra, vinna hälften av matcherna med tvåsiffrigt och relativt enkelt kvala sig tillbaka säsongen efter. Numera riskerar man ju att vara borta från elitserien väldigt länge om man väl åker ur. Se bara på Leksand och Malmö, två tidigare stabila elitlag som nu harvar på i mitten av allsvenskan. För att inte tala om Björklöven...
Kommentera

Jag tänker kasta ur mig ett påstående, som jag satt och tänkte på i bilen på vägen hem från bedrövelsen. Vad har ni för åsikter kring detta?

- Challe och AJ får inte ut max av laget och med fyra matcher kvar av KS är det läge att skaka om saker och ting. Skicka iväg Challe och AJ, ersätt med några som kan väcka laget. Alternativt, in med en person till i båset, som får i uppgift att väcka spelarna.

Kommentera

Poffa: Det är väl i så fall om man skulle slänga in Werner, nog skulle det kunna vara intressant.
Kommentera

Gustafsson:

Jo jag tycker också han sett plågad ut och han vill nog verkligen få rätsida på det här.

Det jag oroar mig för är att Macke konkat runt i NHL i femton år och hade tänkt åka hem för att ta igen förlorad tid med familj och barn. Han kommer från en kristen värdegrund där sådant är väldigt viktigt också.

Helt plötsligt befinner han sig i en situation som kommer kräva en hänsynslöst hängivenhet till Modo hockey. Förmodligen kommer det att krävas ett jobb och en uppoffring tidsmässigt likvärdig hans tid i NHL. Jag tror inte Macke hade räknat med att bygga ett lag och en organisation som eventuellt ska klara att ta steget från Allsvenskan.

Han hade nog inte heller räknat med att förlora 30-40 mille samtidigt som det ska lockas storspelare till en allsvensk klubb.

Barnen är små bara en gång och en så jordnära kille som Marcus vet det. Han känner nog att han är " Stuck between a rock and a hard place " just nu.
Kommentera

Poffa samt alla andra modoiter:

Ni kommer klara det. Believe me.
Kommentera

Sawchuk:

Jag känner precis likadant. Vissa, framförallt många av de lite yngre supportrarna, tycks tro att det bästa sättet man kan stötta på en klubb på är att måla lakan och skrika högst på matcherna. Så är det naturligtvis inte.

Det bästa sättet man kan visa kärlek på, är att kunna vara ärlig med de brister man ser, innan det är för sent. Jag såg och många andra såg bristerna i föreningen redan 2008, men vi har konstant fått skit för att vi är gnälliga och borde stötta laget istället för att klaga. Spelarna själva, bland annat Sundström, har nästintill hånfullt gått ut och kritiserat oss för att vi har engagerat oss. Nu har det gått precis som vi förutspådde och då ska det helt plötsligt snackas om att det är "positivt" för MoDo att åka ur.

Nej, tack för den här tiden MoDo. Hade ni lyssnat på oss, så hade ni förmodligen spelat slutspel. Nu valde ni envist att gå er egen väg och det gick åt pipan, precis som alla av oss mer hockeykunniga supportrar insåg för länge sedan. Tillåt mig att säga:

Vad var det jag sa?
Kommentera

Poffa: Då finns det bara två personer jag skulle vilja se stå där bakom. Det är #19 och #21.
Kommentera

Sawchuk: Om du tror att Macke tar lätt på sin och lagets situation så anser jag att du har lite på fötterna. Jag har vid flertal tillfällen, tom på helgen, sett han svänga ner mot arenan tidigt på morgonen, så pass tidigt att jag inte ens tror vaktmästarna är där.

Dessutom sitter han och kikar på så gott som varenda juniormatch. Och det med papper och penna ivrigt skrivandes anteckningar.

Kommentera

Jag är en bättre supporter än dig. Så fjantigt.
Kommentera

Salle:

Jag tror också på Macke. Tyvärr är han en av få, kanske den enda, i föreningen som jag har förtroende för. Freddan, Challe, Roos, Hermansson, mfl. måste bort.
Kommentera

Poffa: Visst, varför inte! Det kanske behövs någon som kan väcka dem och tala om hur man får pucken mellan stolparna när man står 30cm från mållinjen och öppet mål.
Har vi skjutit 125 skott på de tre senaste matcherna nu och gjort två mål?
Kommentera

bj21: 3 mål på 133 skott, det är de tre senaste matchernas facit. En effektivitet på hela 2,26%.
Kommentera

Poffa: och detta emot allsvenska lag...

Kommentera

Salle:

...Och detta med Elitseriens bästa målskytt de senaste säsongerna och supervärvningar som Nagy.
Kommentera

Salle:

Jag vet inte att jag någonstans skrivit att Macke tar lätt på sin och lagets situation....
Kommentera

Poffa: Ok! Men Challe räknar ju inte straffmål.
Kommentera

bj21:

Övertidsmål är inte straffmål.
Kommentera

Sawchuk: Så tolkade jag din text i alla fall.
Kommentera

Salle: Snarare att det finns vissa saker som trots allt är viktigare än hockeyn.
Kommentera

Poffa: Jag vet en som skulle ta på sig jobbet utan att blinka. Om inte TV4 hindrar honom...
Kommentera

Frella: Inte fan vill vi ha Peter Jidhe i båset!!! ;-)
Kommentera

Frella: Max Grinndal?
Kommentera

Tyvärr är det jävligt svårt att hitta bra coacher till Norrländska Allsvenska lag.

Dessutom ska man hitta en coach som kan prestera trots att han vet att han blir hängd om Modo inte tar steget upp direkt på tillbakastudsen.
Kommentera

Frisco: haha, fy fan!
Kommentera

Bad_Brett: F-n, det har du rätt i! Det gjordes ju på övertid. Och ändå var jag där. Hade liksom redan gett upp den matchen och drabbats av en mental härdsmälta. Hur i h-vete jag kunde få till det att modo vunnit en match på straffar är en gåta? Säger iofs en hel del om hur man mår just nu!
Kommentera

Salle: Första perioden börjar...NU!

Niklas Jihde kallade väl hockey för mesig sport som ett motangrepp från innebandyn innan han blev studioankare för Viasat Hockey. Han kanske kan få spelarna att visa lite tuffhet?

Kommentera

bj21:

Det som känns lite sorgligt är att Svartvadet, Sundström och Timander snarare kommer bli ihågkomna som omotiverade gubbar som spelade ner laget i Allsvenskan, istället för hjältar som gav klubben sitt andra guld.

Så går det om man skriver för långa kontrakt med spelare på väg utför i sina karriärer.
Kommentera

Här sitter jag fortfarande och reflekterar över vad som håller på att hända:

Modo har vunnit två av sex matcher i kvalserien på full tid.
Måste faktiskt säga att inte ens en obotlig pessimist som jag trodde på det scenariot :O
Kommentera

MoDos sätt att spela anfallshockey just nu. Med den lilla skillnaden att   man på vägen glömmer bort att man skulle trycka på hissknappen...

Kommentera

Tom ÖA börjar våga kritisera och hänga ut.

allehanda.se/mer/blogg/mickesmodoblogg
Kommentera

Med tanke på vår tjäcka slogan. Kan man säga att MODO har drabbats av en mycket svår kärlkramp?
Kommentera

bj21: Det hände väl när vi krigade om en slutspelplats. Sen efter det så slutade det där hjärtat att slå.
Kommentera

MoDo förlorar 5 av 6 p mot ett, vad man trodde, avhängt Rögle. Emellertid, är jag mer oroad för MoDos oförmåga att göra mål. Även om jag inte ger upp hoppet ännu, så tror jag att Näslund gör klokt i att ha en plan för allsvenskt spel nästa år.
Kommentera

Nä, det är väl bara att gå och lägga sig. Hur man än vrider och vänder på det så blev det bara en av sex poäng mot Rögle den här säsongen. Imorgon eller senaste onsdag så kommer man återigen att börja yra om att det fortfarande finns en chans om vi bara tar fyra raka nu! På onsdag lär den sista livlinan vara borta. Suck! Jag säger som den där Bollnästjejen, typ. Dumma uögle!
Inatt blir det ingen skön sömn.
Natti natti.
Kommentera

bj21: Ni har 1p upp till fast mark och 4 matcher kvar och spela. Otroligt mycket kan hända än.
Kommentera

God morgon! Fantastiskt att få vakna till ÖA och sportradion idag. Vi har saken i egna händer, typ!!
Kommentera

bj21: Det verkar vara så spelarna känner också. Risken är att de inte inser allvaret förrän de är beroende av andra resultat. Det är bara att se på hur de genomförde Elitserien. Inför den avslutande matchen mot AIK, så tror jag att de trodde mer på slutspel än kvalserie.
Kommentera

Snipan: Ännu en gång så tycker jag att det bara är blindstyren som tror att vi är där vi är för att vi inte "inser allvaret" och "inte vill". Vilket skitsnack! De är där de är av två anledningar;

1. Vi är inte bättre. Många har passerat zenit, andra har noll självförtroende.
2. Vi inser allvaret lite för väl. Spelet låser sig.
Kommentera

shinzawai: Det är bara att konstatera att den där långa mållösa sviten inte var en slump. (Om nu någon trodde det.)
Kommentera

Vad har karln för världsbild egentligen? Är det bara för att han är en stöddig 08 eller är han dum på riktigt?
Kommentera

bj21: Han flosklade nåt liknande på pressisen (finns på webben7) igår.

Fast i sak har han ju rätt. Men likväl har vi skiten upp till näsan och det luktar inte kanelbulla.

Redigerad kommentar

Kommentera

bj21: Challe är dum i hela jä**a huvudet!!

Vi har ett bra lag, på papperet klart bäst i ks, ändå med 6 omg spelade har vi inte varit på uppflyttningsplats en enda gång, vi hade världens chans igår att ta tag i taktpinnen men Nääää, bakåt är det div 1 klass och framåt finns ingen fart, ingen smartness och väldigt lite vilja.
Spelare som hedman och tollefsen är mest bara löjliga då dom inte smäller på och försöker väcka laget, slovakerna har kört fast som många andra, spelare som lever på sin skickliga skriskoåkning i madsen, häggström, danielsson kommer ingenstans och vart är farten i allmänhet?? Vi har så förbannat dålig fart igenom mittzon att det är helt omöjligt att trampa runt på kanterna.

Challe verkar inte inse fakta eller så döljer han det bara för att han tror att det är de media vill höra.

Spela nu för böveln byström och kanske john vestin som har lite fart under rören, minimera speltiden för timmy,okt, eriksson,svarten, mm låt ahrling få lite speltid för som det ser ut nu KAN DET INTE BLI VÄRRE!
Kommentera

« · 1368268 · »