mrpm: Jag är mycket oroad över att Bernhardt i mer än en säsong fått spela så sanslöst mycket trots att han alltid är dålig. Jag vet inte vad Karlin har för tänk med det. Pelle får gärna ställa skjutjärnsfrågor.
Paninaro: Det ser förjävligt ut, fattar inte kedjorna heller. True är ingen 2:a center, han är i bästa fall en 4:e. Å satan va långsamt det går. Allsvenska modo 22/23 hade pissat på det här laget.
{7426}: Rekommenderar att inte titta på matcherna. Livet har mycket annat att erbjuda så att 2 timmar extra varannan dag gör underverk för måendet/familjelivet osv.
{10015}: Mattias Karlin står helt orörd utan någon engagemang detta smittar av sig på teamet.. Där har vi ett stort problem just nu! Karlin tog dom in i shl men känslan säger att han kommer ta dom ur shl..
{9844}: när Jörgen Jönsson sa att han var nöjd med Växjös spel efter försts perioden förstod jag att det var kört. Man fattar vilket luhn och djälvförtoende det ger Växjös spelsre. Raka motsatsen i modo. Jag hatat stt säga det, men jag tror att modo måste byta lagledning. Inget funkar,
Jag sitter och saknar Jinesjö Karlsson. Han hade en förmåga att få sin omgivning att knyta näven i byxfickan och tömma ut sig de sista minuterna i matchen. Jag tror att han hade varit bra att ha i omklädningsrummet nu när det går tufft också, även Folin hade nog den typen av bra ledaregenskaper i ett omklädningsrum. Jag ser inte riktigt någon sån typ i år. vad tycker ni?
Sigge: Väldigt synd om Björklöven går upp. Dels för att det hade varit roliga derbyn, och dels för att Djurgården kommer vara favoriter nästa säsong i HA.
Modo kommer inte kunna gå upp direkt som Brynäs gjorde.
{7426}:Visst åker vi ur finns det risk att det blir en till vända på 6-7 år i hockeyallsvenskan.Men det kunde vara värre det finns vissa lag i SHL som förmodligen skulle gå i konkurs om dom skulle åka ur igen nämner inga namn
Tarasov: Jag tror helt ärligt jag aldrig varit så förbannad som i år. Hur kan Gradin vara nöjd med sina värvningar? Det är ju ett hån mot våra yngre spelare att man ens låter vissa spela. Agera och visa att man gjort fel deluxe och visa något jävla anamma men när han sitter lungt och njuter.
Dundee: Det är viktigare för Gradin att spelarna har bra personligheter än att dom kämpar på isen. Då ser det ut såhär, saknas ledare som tar för sig. Kylskåpet True har ingen ilska inom sig.
Zource: Det är så skrivet i stjärnorna att Löven går upp och vi åker ur och så står det sig så i 10 år till. Två bra säsonger för oss i HA var alldeles för mycket för oss
Dundee: spets??? Det är inte ens spets om dom fungerat. Pengarna måste ju täcka widebros fallskärm och Hinken måste ju kunna åka anständigt i Porschen.
Bryt med Hinken nu. En fjärdeklassare med lite rutin från EAgames hade gjort ett vettigare jobb med kontrakten.
DrCox: Detta MoDo lag är nog ett av det sämsta jag sett någonsin i SHL. Vi har ingen spets alls förutom Jeppe som tyvärr inte levererat alls. Lehtinen är den enda spelare som förtjänar lönen han sitter på.
Att Hinken ger Bernhardt 2 år är helt sjukt, Jasek är värdelös, Vigneault med 200k i månaden och ett "A" på bröstet är blekare än någonsin, Rundblad blir kapten när han är bänkad och när han väl spelar så snittar han 10min per match.
Nej Hinken har verkligen gjort bort sig HELT. Konstigt nog så fattar jag ej ekonomin heller. Vi värvade Jeppe tidigt väldigt tidigt sen kommer vi och ger Karlkvist ett kontraktsförslag på MER än vad han just nu tjänar i Örebro. Trots detta så tar vi bara in Ladue och sen gör vi en swish insamling för Norlinder? Kostar Ladue 300 i månaden eller vad håller Hinken på med? vart försvann pengarna som vi var villiga att lägga på Karlkvist?
{10743}: Ja, när man värvade True som ersättare till Dickinson var vi nog många som tänkte "Huh? En spelare som gör 19 poäng i AHL ska ersätta MoDos bästa spelare?". Det var en sådan där värvning som kändes så bisarr att man fick intrycket av att Hinken visste något ingen annan visste.
På samma sätt kändes det märkligt att Jasek, en annan spelare med kraftigt nedåtgående formkurva och som var med och spelade ner Oskarshamn, presenterades som en prestigevärvning.
Men någonstans hoppades jag ju att Hinken hade koll. Det hade han uppenbarligen inte.
{7426}: Ser ingen ilska inom Karlin när det går dåligt. Han är verkligen inte en bra ledargestalt utifrån det man sett. Varför tror du så mycket på Karlin?
Dundee: Man märker hur viktig Dickinson var för laget. Agaard och Woods är helt anonyma utan Dickinson. True och Vigge håller inte heller klassen. Vi har seriens sämsta centersida och ska vi kunna klara oss klar så är det nog bara att spräcka budgeten och jobba in en ny center.
Bad_Brett: Säger inte att det var du, men oj vad Dickinson var överskattad härinne när han skrev på för Rögle. Vissa skrev att dansken och Woods var viktigast i den kedjan......
Bad_Brett: ska vi gå på poäng i Ahl så ser väl Dicken tusen ggr svagare ut. True har ju en rätt gedigen karriär där på andra sidan, men sett till det man ser nu så antar man att poängen måste ha kommit från att spelat med grymma spelare.
Bad_Brett: Dickinson var otroligt viktigt, hoppas han skapar lite kaos i Rögle och bryter det kontraktet. Samt att vi kan bli av med några skojare i vårt lag med för att ha råd med honom.