Monno: Om detta är sista matchen han gör ( förmodligen) så är det väl härligt att en av de största i Modos historia och SHL främsta målskyttar får avsluta sin elitkarriär att vara målskytt. Vem jag menar, SKRÖDER
Även om Leksand får ett gratismål av domarna så faller vi ju helt på eget grepp.
Det naiva krampaktiga spelet i egen zon i nästan två perioder bekräftar verkligen att vi förtjänat det här kvalspelet.
Jag är inte alls säker på att vi tar det här i nästa. Modo har hittills bara visat hur dåliga man är när man skall vinna, det har varit säsongens följetong.
Inte alls säker?! Vi är ju alltid sämst när det gäller.
Vi klarade oss kvar på ren och skär tur förra säsongen. Sedan gav man Svarten fortsatt förtroende. Han skulle äntligen få bygga MoDo på det sättet som han ville, och svarade med den sämsta tränarrekryteringen i historien.
foppamodo: Nu när matchen är slut comebackar jag. Att man är så jävla bräcklig mentalt är ju helt otroligt. För många hängskallar. Idag skulle man ha vunnit om man var fokuserad och mentalt starka. Åker Modo ut kommer jag aldrig förlåta svartvadet för sitt överoptimistiska och högtravande synsätt på vart modo är på väg och vad de presterat. Inget fel att vara optimist men man måste vara realist och självkritisk emellanåt också. Detta tycker jag inte herr svartvadet varit.
Fyfan vad jag är besviken på detta laget! Leksand gör 5 mål när modo har matchboll. Borde vara Leksand som är nervösa. Tror knappast att modo kommer vara mindre nervösa på fredag!
Frontschwein: Klarade inte av att se sista perioden Har dom inte lärt sig ett jävla dugg på 6 matcher. Svängdörrshockey på allsvenskt vis. Helt förbannat otroligt.
Nucky: Sluta tjata det är ju du som borde sluta glappa med käften så jävla mycket. Jag har fått skit av många för jag sa så inför kvalet och jag trodde vi skulle få det tufft. Jag är väl lika besviken som alla andra men att gå in och ta lätt på en uppgift utan att ha spelat om det är det dummaste man kan göra och därför är vi här nu.
Men skillnaden är väl att vi alltid påbörjat upphämtningen i tredje, nu är vi ju lika inför tredje.