Golden boy : Mattias är en fraud. Var väl bergsäker på att ryktet om Eriksson Ek inte stämde och har överlag väldigt märkliga uppfattningar om hur laget bör formeras. Som andra har påpekat så har han olika måttstockar för olika spelare, dvs han kan hitta plats för OP, Norén och Folin i en ordinarie uppställning, men i nästa sekund hävda att konkurrensen är för tuff för att EJK, Vela eller Brickley ska få plats.
Marrdin: Var det så att man i podden ( med Hägglund) trodde att Vela inte skulle få stanna? Var inte Vela väldigt bra i slutspelet o loggade mycket speltid? Är inte han en hårt arbetande powerforward som behövs i MoDo?
KB: grunden är samma saker egentligen som innan. Ta sig ut egen zon effektivt. Klara jobba sig ur motståndarens press. Passningskvalite och ett lag i rörelse som skapar passningsalternativ. Detta ska göras i hög fart och hela tiden hålla linjerna. Det som kan oroa lite är spelet kring målen. I egen zon framförallt. Vi måste kunna hjälpa målvakten och plocka bort motståndaren bättre än innan då dom kommer slå bättre passningar, skjuta lite bättre, och spelar lite smartate än i AS.
Monno: Mer oprövad? Tja, det är klart att allt är relativt. Men han stod väl i princip samtliga matcher görra säsongen och har helt sjuka stats. Bra ålder dessutom.
Bad_Brett: Gällande Bernhardt och Folin har herrarna på ÖA helt rätt, dom två har varit våra klart bästa backar! Alla i min umgängeskrets tycker samma(kanske säger mer om dom iofs)!!
Sedan är Allsvenskan och SHL två helt olika ligor! Spelare som funkar bra i den ena, kan funka sämre i den andra! Folin och Bernhardt är dom som ser klart mest förberedda ut för SHL. Ingman, Brickley, och Berg ligger säkert pyrt till misstänker jag.
Brickley var ÖA-grabbarna nästan säkra på skulle försvinna! Håller inte med dom om formationerna dock.
Minns att HV-fans var lyriska över Torp när man gick upp, delvis som kulturbärare men man förstod ju hur det skulle sluta.
Lite förvånad att en spelare som Ingman inte fått liknande status efter avancemanget, men verkar som att han är bränd på shl-nivå efter tidigare äventyr.
Det enda som gör mig skeptisk till hyllningskören gällande Folin är väl att väldigt få har lyft fram hans styrkor under säsongen men efter ett hyfsat slutspel är han helt plötsligt given i en shl-trupp.
Bad_Brett: Även om nykomlingen ofta är indragen k botten så klarar sig nykomlingen rätt så ofta, Timrå/Leksand åkte direkt, även Rögle någon gång, Malmö 2007 tror jag. Ofta har nykomlingen lärt sig göra saker bra.
Bad_Brett: Så du var inte nöjd med honom senast? Tycker han kan ta flera roller, han växte också i hv på slutet av säsongen. Men håller med det kan va svårt hitta plats för honom..ingen direkt man vill släppa
Bad_Brett: På någon sätt gillar jag Hägglund men tycker han är grund.
Kan köpa att man tycker att Wahlberg/Folin skall vara 3 par men motiveringen att defensiva spelet är samma som i allsvenkan…. Ja om det är svårare att vara bra offensivt så lär det vara svårare att vara bra defensivt.
{5647}: Lyssnar på Nedsläpp och slås återigen av hur de tycker att Folin är så given. Säger inte att vi ska släppa honom, men att argumentera för att man ska skeppa Berg och Ingman och sedan spela Folin på sex backar är för mig helt otroligt.
Uppenbarligen ser folk någonting jag inte ser. I min värld är Folin en bättre version av Jesper Dahlroth. Perfekt sjundeback som huvudsakligen spelar boxplay och i slutet av matcherna.
...Nu vill Mattias spela OP och sätta EJK på bänken. Ska nog ta de här analyserna med en nypa salt..
Bössa 68: Jag tycker också att han bidrog. Han vara ett orosmoment för motståndarna i och med hans extrema snabbhet, men det var i allsvenskan och i ett topplag.