Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
« Föregående · 1294806 · Nästa » Till forumet
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Vad är det som händer, domaren tar ut hedman 5+game för en till synes helt okay tackling, minuten senare tar han ut tolle å kallio då dom står å käftar.
Är Elitserien så här mesig, är det så här vi vill ha den? Jag vill då inte de, fan det är mer fysiskt spel i en pingismatch!!!
Är Elitserien så här mesig, är det så här vi vill ha den? Jag vill då inte de, fan det är mer fysiskt spel i en pingismatch!!!
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Ingen utvisning på Hedman, solklar bredsida till 1-0. Nu har domarna chansen att trycka upp den bakifrån på riktigt.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Poffa: Skulle vilja se den lite mer closeup innan jag lämnar min slutgiltiga kommentar. Men ser ut som det inte tar i skallen. Och sen bromsar han in pucken.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Nikki Nine: Tydligen, kallio grinade när han fick en propp och domaren tar ut båda.... mesigt mesigt mesigt
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Svenska elitserien blir bara fjantigare å fjantigare.
Jag säger som wikegård, detta är hockey inte serie A
Jag säger som wikegård, detta är hockey inte serie A
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka:
Så trevligt att vi börjar matchen med en domarskandal...
Så trevligt att vi börjar matchen med en domarskandal...
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Nu är jag förbannad!!! Det är en klockren tackling på en spelare som står och sover.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka: Fan. 5min och jag håller med kommentatorn. Ser inte ut som träff på huvudet. Charging kanske.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud: Anton Hedman går in och sätter prägel på matchen. Tyvärr får han matchstraff.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka: Jag hoppas att vi inte ska vara i egen zon så många gånger.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Tro om man skulle kunna ha någon sorts tävling där man gissar hur många flipp-puckar timander lyfter från egen zon idag?!
Jag ska försöka hålla koll.
Ja tro på 11 st.
Jag ska försöka hålla koll.
Ja tro på 11 st.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka: Håller med, Heja MoDo. Idag är en av få gånger jag håller på MoDo.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Salle: Håller med, känns som att vi bara måste testa de kedjorna.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Poffa: Jag skulle tom kunna tänka mig att inkludera Niki D i det bytet. Dimi bredvid Suuse skulle väcka målskytten och Niki D skulle väcka Madsen. Att Kfop "förlorar" gör inget då hans brunkeri gör nytta varsnars han spelar.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Salle: Undra om det inte vore dags att byta plats på Kfop och Dimitrakos. Det känns så, i alla fall. Det kanske kan få igång Dimitrakos.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Hjältarna idag är
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 87. ROSÉN, Robert | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
| 4th Line | 47. BONSAKSEN, Alexander | 49. TRYGG, Mathias | |||||||||
| | |||||||||||
| 25. HEDMAN, Anton | 39. SVARTVADET, Per | 13. DIMITRAKOS, Niko | |||||||||
| 3rd Line | 5. JONSSON, Hans | 8. COOK, Charlie | |||||||||
| | |||||||||||
| 17. MADSEN, Morten | 93. RITCHIE, Byron | 26. FORSBERG, Kristian | |||||||||
| 2nd Line | 12. JOSEFSSON, Daniel | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| | |||||||||||
| 10. SKRÖDER, Per-åge | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 44. DANIELSSON, Nicklas | |||||||||
| 1st Line | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
| Referees: | Claesson, Pehr | ||||||||||
| Nord, Mikael | |||||||||||
| Linesmen: | Ulriksson, Fredrik | ||||||||||
| Ryd, Emil | |||||||||||
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Poffa: Man kan ju hoppas att dom har rätt denna gång för Honken är inte den honk han en gång var.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Enligt Aftonbladet är det Honken som står i mål för Frölunda och Tarkki som står för Modo.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud: ja alltså, kan du fixa så vi får 4p om vi slår frölunda ikväll så har du mitt stöd helt klart ;)
Nä jag tippade minst 3 p på denna 3-matchers bortaresa.
Nä jag tippade minst 3 p på denna 3-matchers bortaresa.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka: Aha, var inte med på att det gällde fler matcher, trodde att du som är en av forumets regelkännare höll dig till tråden. :)
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud: ja jag lämnar en liten dörr öppen för fler poäng ;)
en trea idag och en trea mot hv 3+3=6
en trea idag och en trea mot hv 3+3=6
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
teddykgb:
Jag hoppas att det blir en riktigt fysisk match redan från start, då finns en chans till modopoäng. Det ju annars ett förbenat namnkunnigt lag indianerna har, många stjärnor att trycka till.
Jag hoppas att det blir en riktigt fysisk match redan från start, då finns en chans till modopoäng. Det ju annars ett förbenat namnkunnigt lag indianerna har, många stjärnor att trycka till.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
teddykgb: Timrå spelar inte idag, och ännu mindre spelar de mot VF, däremot gör MODO det.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Mappe: Jag håller EN tumme för att ni vinner idag, lycka till...tryck ner sillstryparna i kvalserien..
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Mappe: Det finns inte en chans att vi vinner idag, all statistik talar för en framgång för VF idag.
Lördag 2010-09-18 3/4 hemmasegrar
Lördag 2010-09-25 4/6 hemmasegrar
Lördag 2010-10-02 3/5 hemmasegrar
Lördag 2010-10-09 5/6 hemmasegrar
Lördag 2010-10-16 4/5 hemmasegrar
Alla Lördagar 19/26 Hemmasegrar
Detta är inkl vinster på ot och straffar.
Sen har MODO en förkärlek att förlora när man borde vinna.
Jag är nöjd med en poäng, och dessvärre tror jag den kommer efter en kvittering sista minuten och en tom VF kasse.
Lördag 2010-09-18 3/4 hemmasegrar
Lördag 2010-09-25 4/6 hemmasegrar
Lördag 2010-10-02 3/5 hemmasegrar
Lördag 2010-10-09 5/6 hemmasegrar
Lördag 2010-10-16 4/5 hemmasegrar
Alla Lördagar 19/26 Hemmasegrar
Detta är inkl vinster på ot och straffar.
Sen har MODO en förkärlek att förlora när man borde vinna.
Jag är nöjd med en poäng, och dessvärre tror jag den kommer efter en kvittering sista minuten och en tom VF kasse.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Kom igen nu, skicka ner Nubbens skrytbygge ett steg närmare kvalserien. Tre pinnar till Ö-vik idag tack!
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Salle:
En liten korrigering, jag har två tummar, om du har tre är jag den förste att beklaga.
En liten korrigering, jag har två tummar, om du har tre är jag den förste att beklaga.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka: Minst 3 poäng? Du lämnar alltså dörren öppen för att det kan bli mer?
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Paddan: Jag har ju sagt minst 3p så vi får se.
Tror mycket beror på att spelet krampar så i egen zon, vi blir väldigt stressade och lätt fastcheckade i egen zon vilket tvingar oss till usla uppspel, typ timmys flippar som han gör 150ggr varje match, eller sargskarvar till motståndarbackar i mittzon.
Mot luleå hade vi knappt en handfull uppspel som är värt namnet på 60 min. resten är puckar som bara kastas ur zon i ren desperation, svårt att få till några ordentliga anfall då.
Frågan är varför det skiljer så oerhört från hemmaplan till bortaplan?
Tror mycket beror på att spelet krampar så i egen zon, vi blir väldigt stressade och lätt fastcheckade i egen zon vilket tvingar oss till usla uppspel, typ timmys flippar som han gör 150ggr varje match, eller sargskarvar till motståndarbackar i mittzon.
Mot luleå hade vi knappt en handfull uppspel som är värt namnet på 60 min. resten är puckar som bara kastas ur zon i ren desperation, svårt att få till några ordentliga anfall då.
Frågan är varför det skiljer så oerhört från hemmaplan till bortaplan?
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka: På bortaplan är MoDo rent uruselt just nu så jag befarar att det blir två förluster till innan nästa hemmamatch.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Bad_Brett: Jag tror oxå tyvärr att frölunda krigar till sig en vinst i morrn, trots att modo för dagen är ett bättre hockeylag.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Bad_Brett:
Har vi inte alla supportrar den känslan?
Som Brynäsare tycker jag mej känna likadant,men har inga statistiska belägg för det...
Har vi inte alla supportrar den känslan?
Som Brynäsare tycker jag mej känna likadant,men har inga statistiska belägg för det...
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka:
Frölunda vinner i morgon. Lag bryter alltid sina negativa trender mot MoDo.
Frölunda vinner i morgon. Lag bryter alltid sina negativa trender mot MoDo.
« Föregående · 1294806 · Nästa »