HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
« Föregående · 1406786 Till forumet
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Nikki Nine: Brukar vi inte av hävd hugga minst en skrällseger i Jönköping per säsong? Fast den kanske brukar komma på andra halvan av serien?
Vi kan ju "göra en Hovet". Vore trevligt, men inte väntat.
Vi kan ju "göra en Hovet". Vore trevligt, men inte väntat.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
| Referee(s) | Ulf Rönnmark, Mikael Nord | |||||
| Linesmen | Christian Tillerkvist, Ludvig Lundgren | |||||
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Herregud. Sundström och Tollefsen spelar inte, Forsberg i mål. Tvåsiffrigt?
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Nikki Nine: Tycker det är helt rätt. Det är en lång säsong och Tellan behöver lite avlastning och Anton behöver stå några matcher då och då. Och som någon skrev på LJ-forumet, det är nog inte fel att låta backupen få stå i matcher som man inte "ska" vinna, då man egentligen bara har allt att vinna. Och HV på bortaplan är inte en match som man "ska" vinna, även om det blivit några segrar där genom åren, utan vinner man där får man mer se det som en bonus.
+ 2
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Mano: De blir nog som vanligt, Anton Hedman drar på sig en tidig utv och hv gör mål, sen spelar vi upp oss och tappar en idiotpuck i mittzon och hv kontrar enkelt in 2-0 sen börjar många i Modo tjura ihop och resten av matchen sitter vi minst 20 min i utv.båset.
I början av 3:e dödar hv matchen och sista 18 kan man byta kanal å titta på ensam bonde söker kar för nu är det ju inne att vara bög så även på tv!
Tjohopp nu va jag negativ minsann ;)
I början av 3:e dödar hv matchen och sista 18 kan man byta kanal å titta på ensam bonde söker kar för nu är det ju inne att vara bög så även på tv!
Tjohopp nu va jag negativ minsann ;)
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
4th Line
25. Hedman, Anton
26. Forsberg, Kristian
35. Westin, John
3rd Line
36. Nyström, Erik
17. Madsen, Morten
67. Samuelsson, Henrik
2. Westin, Jens
8. Hersley, Patrik
2nd Line
31. Axelsson, Dick
13. Andersson, Fredric
33. Hannula, Mika
3. Lehtivuori, Joonas
22. Pöck, Thomas
1st Line
10. Skröder, Per-Åge
19. Schremp, Rob
44. Danielsson, Nicklas
51. Ahnelöv, Jonas
34. Meyer, Frederick
Goalies
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Manegen var ju krattad för påsen osså blir han rånad på centerrollen av Madsen :(
+ 3
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Frisco: Smått fjantigt av Modo att köra med de där NHL-hemligheterna kan jag tycka.
+ 2
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Nikki Nine: precis, de borde säga "överkroppsskada, dag för dag" så att alla förstår.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Nikki Nine:
Det blir intressant att se hur vi klarar oss utan tre av våra bästa spelare hittils i kväll. Allt annat än en förlust gör mig djupt imponerad.
Det blir intressant att se hur vi klarar oss utan tre av våra bästa spelare hittils i kväll. Allt annat än en förlust gör mig djupt imponerad.
Redigerad kommentar
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
yngwie: Oj, oj. Blir intressant att se hur det här går. Kedja 1 och 2 ser ju trots allt ganska intressanta ut och kan Sockan spela som på försäsongen så kanske vi kan ha en lite chans ändå.
Men som sagt, allt annat en än förlust vore väldigt imponerande.
Men som sagt, allt annat en än förlust vore väldigt imponerande.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Nikki Nine: Ja dom kan hålla igen helt, ingen behöver veta något såvida kanske det inte är något allvarligt.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Gustafsson: Tollefsens day-by-day skada blir snart till week-by-week. Och Susse ocksp skadad nu. Suck... som redan nämnt; allt annat än förlust är verkligen väldigt imponerande.
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Då har man tippat säker timråvinst på två långenspel och två modoförluster på desamma. Ikväll kan jag inte förlora.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Berka: Det ska bli spännande att se Anton Forsberg i kassen, han lär ju få jobba en del i sin debut.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Berka:
Vi tar då inte burskydd längre iaf.
Jävligt otur där, stolpen!
Vi tar då inte burskydd längre iaf.
Jävligt otur där, stolpen!
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
NuMo:
Jävligt bra timing i checkingen av Hannula, Andersson och Axelsson ännu så länge. Hela tiden någon som checkar, nån som läser passet och nån som säkrar.
Jävligt bra timing i checkingen av Hannula, Andersson och Axelsson ännu så länge. Hela tiden någon som checkar, nån som läser passet och nån som säkrar.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Sawchuk:
Bra fart ännu så länge, fattar inte varför farten ska se ut som olika lag från match till match.
Egen zon blir snabbt kaos dock, så fort en kille tappar position blir det karusell.
Bra fart ännu så länge, fattar inte varför farten ska se ut som olika lag från match till match.
Egen zon blir snabbt kaos dock, så fort en kille tappar position blir det karusell.
Redigerad kommentar
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Sawchuk: Ja kan inte motståndarna göra mål så måste vi bjuda dom???!!
Skärpning
Skärpning
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
NuMo:
Va fan e Hersley med för, 3 felpass i rad. Han dödade halva utvisningen åt HV
Va fan e Hersley med för, 3 felpass i rad. Han dödade halva utvisningen åt HV
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
NuMo: Helt plötsligt så spelar vi ett enklare (borta)spel med mer skott och snabba pass. Lite mer desperathockey.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Salle:
HANNULA DOMINERAR!
Fan vad bra byten han gjort här i början!
HANNULA DOMINERAR!
Fan vad bra byten han gjort här i början!
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Det var då fan vad svårt det var. Men maler man peppar så går det tillslut.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Sawchuk:
Han gjorde ett ruggigt byte där. Sen avslutar han med en foppapass!
Han gjorde ett ruggigt byte där. Sen avslutar han med en foppapass!
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Sawchuk: Pöck hade problem med passen också.
Men egentligen tycker jag inte att PP är ett problem som vi ska lägga allt för mkt krut på. Utan vårt problem, som avspeglar sig i både 5-5 och pp är vår totala oförmåga att ta in pucken i offensiv zon. Får vi ordning på uppspelen och att ta oss in i offensiv zon med pucken i behåll så kommer även PP målen trilla in. Nu får vi lägga allt för mycket krut på att åka och hämta pucken efter misslyckade försök.
Men egentligen tycker jag inte att PP är ett problem som vi ska lägga allt för mkt krut på. Utan vårt problem, som avspeglar sig i både 5-5 och pp är vår totala oförmåga att ta in pucken i offensiv zon. Får vi ordning på uppspelen och att ta oss in i offensiv zon med pucken i behåll så kommer även PP målen trilla in. Nu får vi lägga allt för mycket krut på att åka och hämta pucken efter misslyckade försök.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Gustafsson:
Absolut, låt Hannula och Axelsson leka så får Andersson vara städgumma.
Absolut, låt Hannula och Axelsson leka så får Andersson vara städgumma.
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Gustafsson: HV-publiken har plötsligt börjat skandera "Vi älskar Modo!"
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Sawchuk: Tänkte just, undra vem fan som HS lyckades åka ifrån.. Kolan. :)
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Sawchuk:
Han hade behövt få hänga den där för självförtoendet. Hur kan det inte bli utvisning?
Han hade behövt få hänga den där för självförtoendet. Hur kan det inte bli utvisning?
Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29
Berka: "Och HS är sävligast på isen!!
Va fan är han me för??"
Om jag tränade så skulle jag spela min grabb också, man kan ju inte bänka sin son.
Va fan är han me för??"
Om jag tränade så skulle jag spela min grabb också, man kan ju inte bänka sin son.
« Föregående · 1406786
Kommentar
Headcoach Ulf Samuelsson
- Vi kom snett in i matchen i Växjö, det var lite segt. Vi var också lite odisciplinerade vilket inte håller på den här nivån. Men vi gjorde också en hel del saker riktigt bra. Vi spelade bra med puck i både egen zon och mittzon. Däremot inte i anfallszon och därigenom hade vi också svårt att skapa heta målchanser.
- Nu väntar HV71 som gått starkt på sistone. Det här kommer att bli en tuff uppgift - men samtidigt också en härlig utmaning.
- Jag vill se att det finns revanschlust i vårt lag. Jag vill se att vi är med från första nedsläpp - att vi håller ihop det.
- Exakt hur laget formeras bestäms matchdagen. Vi har några frågetecken.
Noterbart om laget
Nicklas Danielsson gjorde sitt fjärde mål för säsongen i Vida Arena i tisdags. Därmed toppar Danielsson elitseriens målliga.
Niklas Sundström & Per-Åge Skröder är båda två med i toppen av elitseriens plus/minusliga med sina +4.
Power play har MODO Hockey ännu inte lyckats göra mål i.
Truppen mot HV71
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 19 Schremp, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 33 Hannula, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson, 67 Samuelsson.