Leksand - MoDo 13-14
Patrik Källstr:
Vi hade nog behövt ett mål i den här perioden. Nu har vi ändå jobbat in oss i matchen och Leksand kör med frihjul. Vi har nog chansen till ett oavgjort resultat och sen kanske vi snor extrapoängen.
Nä ser segt ut idag. Tycker dom ligger så långt ifrån i allting. Leksand har hur mkt is som helst att leka på.
Det faktum att det ändå känns som att vi kan sno nån poäng talat kanske för hur Leksand är som lag.. Men känns inte jätte troligt att vi ska ta igen det här. Men med lite tur så. :-)
Monno: Ja, det högg till rejält där i knät, rena rama slägghammarslaget.
Vi har startat ganska bra, men fortfarande så ger vi oceaner av is till motståndarana när de får kontroll på pucken.
Redigerad kommentar
Är linjedommarna fulla btw? Omöjligt å säga när dom släpper och inte...
Monno: Håller med om domarna. Slår av icing trots att de lyfter den i en hög båge över hela planen och ingen hinner nå den.
Nu fick Lööv revanschera sig. Ett mål kvar och mersmak.
J F K: Vart är alla spelare. Vi kommer in med pucken i zonen, men backarna står kvar och beundrar utsikten i egen zon.
Jag blir förbannad. Det är som om att man inte vill vinna matchen.
Ritola måste ju ha dribbeltourettes dessutom.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Är helt oförståelig till inledningen av matchen?
Ja vi var inte värda poäng. Funkar inte att bara spela en period.
Satan Vad jag hatar förluster.
Många matcher i år där vi tokjagat i sista men inte orkat göra ett enda mål...
Redigerad kommentar
Berka:Vågar man tro att Modo börjar spela redan i första perioden imorgon? Eller kommer det se likadant ut
Det är inte acceptabelt att sitta kvar i bussen i en period, men det var nog så det var.
Jag kan i ärlighetens namn inte förstå hur man kunde vara så off i 2 perioder för att sen komma ut och dominera tredje?!
Sent det lite magiskt hur mycket flytmål Leksand får mot modo, att skjuta på jacke framför mål verkar vara en tydlig plan iaf.
Sen är det lite pinsamt att se leksingarna lägga sig i en jättebögHög framför Oscar alsenfelt varje gång det osar katt, får man öht ligga i sin målvakts målgård och agera 2,3,4,5 målvakt?
Berka: Leksand gör det ju kanon efter sina förutsättningar. Vi själva har inte heller lyckats dyrka upp deras igelkottsförsvar och är nog den enda gången jag sett vår coach verkligen tappa fokus.
Kul? Inte direkt.
Effektivt? Tabellen ljuger inte.
Förra gången fick Modo hål på igelkottsförsvaret och kunde vända till vinst hemma, men då var man vassare. Det är bara att erkänna att Nordgren, Possler och Skröder behöver ner tid ännu. Jag tror det blir kanon om någon vecka, men än så länge har de en bit kvar till formen.
Jaha, match ikväll då, hur mycket istid får "krillen"? Kan han uträtta nåt, mot wiki-motståndaren LIF?
Tror Johanna får börja lyssna på svaren, om hon ska fortsätta intervjua, inte ställa frågan hon nyss fick svar på...
zigge:
Grattis till 3 sköna poäng, jag missat matchen pga jobb, varje gång jag gjort det har Leksand förlorat. ;)
Idag är det realistiskt att tycka att vi inte är speciellt bra, Modo har ryckt upp sig lite men det är fortfarande en bit kvar. Förra matchen var det bättre än idag men fortfarande för dåligt och matchen innandet var det oxå hyfsat men stundtals riktigt dåligt..