MoDo - Brynäs 13-14
Gusse: Vi har pucken under kontroll hur många gånger som helst innan.
man borde vid det här laget veta att FBK får hålla fast, haka och slå mer än alla andra lag. Man kan inte spela naivt mot dem.
Nu måste forwards ta och börja spela som ett lag igen, skapa något framåt och vara hetare framför deras kasse.
Otroligt vad många spelare är osynliga, hoppas på en jätteuppryckning till andra och tredje nu.
J F K:På ett sätt förstår kan varför Hedberg petas. Maken till idiotisk spelare till att ta dumma utvisningar är svår att hitta.
Får man trippa Cumiskey hur ofta som helst bara för man spelar i det lila laget?
Nämen så är det, hockeyn är stor och man vill verkligen visa hur stor sporten är där och därför går man på andra matcher än bara Kanadas, och det är helt fantastiskt bra gjort om du frågar mig.
Övrigt tycker jag det är lite märkligt att edwin Hedberg inte fick plats i truppen, har vi ens någon powerforward med den farten och styrkan samt kvalitén med puck i dagens juniortrupp?
Berka: Jo man kan väl tycka att de kunde vart lite smartare och gjort på det viset.
Även om man inte kan gå live på båda matcherna så hade man kunnat se en på tv och den andra live och på så vis lockat mer publik.
Det tråkiga med JVM i sverige är väl att publiken mestadels bryr sig om sitt eget lag. I kanada så kändes det som de köpte biljetter till allt och såg till att stöd hålla på något av lagen.
Har funderat lite kring det här med jvm/shl, jvm på hemmaplan (Malmö) som lockar ofantligt mycket tittare och publik , borde man inte iaf kunna lägga Sveriges matcher utanför shl's spelprogram så gott det går?!
Förra omgången krockade med shl matcher och idag lika så, skulle det vara helt omöjligt att tex lägga matchen kl 13:00 idag ist för 15:00 så kan den breda massan få chans att se båda alternativen i sin helhet (jvm & shl)?!
Bara en tanke!
spud: Betygsättaren kan inte ha varit vid sina sinnens fulla bruk. Fem av de där stjärnorna gick till Modo, medan Brynäs fick tio poäng till sina utespelare. Vad fan såg killen för match?
Dock tycker jag att Regehr får oförtjänt mycket skit. Killen är stabilast i egen zon och slår bästa uppspelen, även om jag personligen älskar Torp för sitt lite vårdslösa spel och härliga inställning.
Synlig framför allt framåt. Visade offensiva färdigheter med många tunga skott mot mål.
Fyra plus till rr?
Jag funderade mer på att se till att hans plats på bussen hem var upptagen igår..
Ratad i Modo ? nu fick han revansch | Brynäs | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Och tro fan dom lagt J-VM samtidigt..
Tur man är mer modoit än svensk!
Hur ska vi tro att MoDo hanterat detta uppehåll då?
Berka: "det som fällde Brynäs var svag defensiv och ganska blek offensiv inget annat."
Spot on! (tyvärr) Men vi kommer igen! Det gör vi alltid ;)
1. Otagbart/ sidledsförflyttning
2. Otagbart/ skymning
3. Tveksam
4. Skymning otagbart
Berka: Hur länge tror du vi får behålla Possler Gunnarson Hedberg och Samme då? Skröder vet ju både du och jag att han borde slutat i våras. :)
Kfop är för mig en perfekt spelare i vårt lag idag och om 2 år, sålänge han klarar av tempot. Han är en stor stark rejäl spelare. Och jag tycker vi ska hålla i åtanke vad som fördelar de ädla medaljerna i ett slutspel. Det är rejäla spelare som inte drar sig för att spela tufft och hårt. Linus Klasen kommer dominera i SHL poängligan, men kommer han producera i ett slutspel?
Är det bara jag som anser att P Öberg Döme osv var en rejält stor orsak till att vi vann guld, för att de kunde kliva fram när de hettade till. Den potentialen ser jag i KFOP också. Däremot tror jag inte Possler är tillräckligt stark för att klarar av pressen och spelet i ett slutspel med tanke hur han ser ut nu.
Rahm gör en bra match och kan definitivt inte lastas för förlusten, anser man det så bör man kanske gå och träffa en psykolog, det som fällde Brynäs var svag defensiv och ganska blek offensiv inget annat.
Hur länge behöver vi kfop/Öberg ?!, som jag ser det har vi tex possler, Bengtsson, Gunnarsson, Hedberg , samme, skröder där samtliga är ungefär lika duktiga i bp och i de defensiva men i stort sett alla är vassare framåt.
Jag tycker kfop har för få strängar på sin lyra nu när vi börjar få andra konkurrerande alternativ underifrån
ULTIMAVICI:NÄR skriver Nordgren på? :-)
Härlig seger igår, jag fick dåliga vibbar när Modo fick pp, tom 5-3 o inge mål, som vanligt, o sen BIF får in sin sedvanliga turstuds till 0-1. Trodde Modo skulle vika ner sig, men blev snarast tvärtom. BIF var rätt bleka, en sån som Harju, har verkligen blött krut nu - gjorde han nåt bra?
Klaga på våra egna, det sköter ju Berka med glans! :-)
Underbart med 2 så bra målisar, det har vi väl ALDRIG nånsin haft? Zakke var ju långt från Krizan, tex. Men att de ska få nån dipp, det räknar jag med, konstigt vore annars. Bara hoppas de inte dubbeldippar samtidigt.
Redigerad kommentar
Kolla och jämför med Erik Forsell i SkAIK, den killen ser jag som en drömvärvning för alla lag. Och visst producerar Erik mer frammåt än vad Kfop någonsin kommer göra, men hans storhet är ju i det defensiva. Bra tekare, extremt bra i BP och defensivspecialist. Han har gjort många producerande kedjor poänglösa. Kfop är vår motsvarighet, förutom att han inte producerar lika mycket frammåt, men han är ändå en nyckelspelare för att vi ska kunna ha det offensiva spelet vi vill ha.
Det jag hakar upp mig lite på är att det känns lite 90 tal att ha en brunkarkedja speciellt med tanke på att det blir svårare och svårare att spela fysisk hockey med alla nya regelverk som kommer fram.
Jag kan tycka att det är okay när man har en ganska liten trupp att ha en avlastande kedja men när vi nu har så många duktiga spelare underifrån så känns en 0-0 kedja nästan lite onödig.
Gusse: Håller inte helt med. Öberg är tillsammans med K-fop vår bäste BP spelare statistiskt. Och tycker han jobbar på bra. Sen är det ju så att som vi spelar nu med två gallerpojkar i samma kedja känns risky. Nån gång kommer dom det rejält jobbigt i egen zon. Samt att Altelius bara spelar 8 matcher till. :-)
För övrigt så imponerar laget vad gäller +/- statistik. Spina har -3 följa förvånande men annars är det max -1 på typ 3 killar som sämst. :-)
Possler har för jävla imponerande statistik för övrigt. Inte bara den offensiva utan nästa framförallt den defensiva statistiken.
Ja vad är vi bra på, vi har bra målvaktspel och vi har en hel del flyt för ibland är vi defensivt väldigt slarviga.
Stjärnor är inte dagens Modo, vi skulle kunna dumpa tambellini och hensik , de skulle inte göra någon större skillnad förutom på ekonomin, vi har juniorer som gång på gång kommer in och levererar.
Ja en konstig match, dock välförtjänt och kul att spöa Brynäs som alltid.
Berka: Kanske snart dags för oss att erkänna att vi är bra?
Bra på vaddå?
Måste bli som lag, för stjärnor som sticker ut har vi inte.
Gediget.
Men vi klagar, jag likaså. Den ena är sämre än den andra. K-Fopp gör sin femte säsong. Jag reagerade över det. Vilket betyg borde han få efter fem säsonger?
Bättre och bättre enligt mig. Vilket innebär att han numera håller fast ett fundament.
Men vad har hänt med domarnivån ???
I 1:a tog han för allt och nu tar dom inget??, hakningen på Öberg innan powerbreaken är väl ganska solklar?!