MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Susse är ju överlägsen på alla plan. Han lyckas fan i mig få med sig pucken varje gång, vilken spelare han är.
Tellan ett par viktiga räddningar.
I övrigt är jag imponerad av Susse, som är helt dominerande när han är inne.
Vi har fått utdelning i 100% av de PP som vi gjort mål i.
Pp mål haha. Ett värdelöst pp
Alltså, är han verkligen så sekig på grillorna eller är han trött jämt?
Det baserades väl bara på det faktum att han inte var med på förmiddagens värmning.
Sen kan jag hålla med om att det är lite konstigt att skicka ner han på en rätt dryg bortamatch om man visste att Dicken, mfl, var ett frågetecken.
Nyström spelade med J-20 igår och kom hem klockan 3 inatt. Egentligen skulle han inte spela överhuvudtaget, men nu står han helt plötsligt uppställd i andrakedjan.
Jag förstår inte detta. Om det var frågetecken för Dick, så borde man väl inte ha skickat Nyström till J-20? Allting känns lite konstigt.
Redigerad kommentar
Frisco:
MODO Hockey
Goalies
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton
1st Line
34. Meyer, Frederick
55. Tollefsen, Ole Kristian
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge
2nd Line
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
33. Hannula, Mika
19. Schremp, Rob
36. Nyström, Erik
3rd Line
2. Westin, Jens
51. Ahnelöv, Jonas
67. Samuelsson, Henrik
13. Andersson, Fredric
17. Madsen, Morten
4th Line
35. Westin, John
26. Forsberg, Kristian
25. Hedman, Anton
| Referee(s) | Thomas Forsström, Niclas Johansson | |||||
| Linesmen | Anders Ahlström, Tomas Ahlström | |||||
"– Nej. Vi hade ett par matcher i början då han hade alldeles för mycket istid. Det var några interna incidenter som vi var tvungna att hantera med att ta bort istid från vissa spelare. Många, däribland du, märkte nog inte det. Då var ju någon tvungen att spela, säger Samuelsson och fortsätter:"
Headcoach Ulf Samuelsson
- De två senaste matcherna mot Skellefteå och Luleå har resulterat i tunga uddamålsförluster. Tittar man rent prestationsmässigt så har vi varit värda några poäng.
- Men vi får inte tycka synd om oss själva. Det handlar om att jobba vidare - då får man till slut alltid belöning för det jobb man gör.
- Brynäs blir ett bra test för oss. Ett lag som är bra defensivt och i offensiven har flera skickliga och tekniska forwards.
- I truppen återkommer Niklas Sundström och det känns naturligtvis oerhört bra. Niklas är en ledare - en spelare som är nyttig på flera områden.
Truppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 19 Schremp, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 33 Hannula, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson, 67 Samuelsson.
Utlånad
Backen Patrik Hersley är de kommande dagarna utlånad till Sundsvall Hockey. Patrik kommer att spela i medelpadingarnas matcher mot Mora (onsdag) och Borås (fredag).
Nyström har spelat 3:21, HS har spelat 4:45. Tydligen spelar det ingen roll vilken kedja de står uppställda i.