Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
| 22. NAGY, Ladislav | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 23. BARTECKO, Lubos | |||||||||
| 4th Line | 40. AHRLING, Isak | ||||||||||
| | |||||||||||
| 25. HEDMAN, Anton | 39. SVARTVADET, Per | 44. DANIELSSON, Nicklas | |||||||||
| 3rd Line | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
| | |||||||||||
| 17. MADSEN, Morten | 93. RITCHIE, Byron | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| 2nd Line | 18. HÅLLBERG, Per | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| | |||||||||||
| 26. FORSBERG, Kristian | 87. ROSÉN, Robert | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
| 1st Line | 8. ERIKSSON, Anders | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 30. DAHLBERG, Nicklas | ||||||||||
| 32. TARKKI, Tuomas | |||||||||||
Är faktiskt ruskigt orolig inför denna match. Förlust i den här 6p matchen och man är nere i skiten igen. Vinst och man har börjat skapa en klyfta ner till de nedre lagen och man kan börja titta lite uppåt/på slutspel.
Som otur är så har man otroligt mycket att göra hemma och dessutom så skall man kanske också iväg och träffa timråiter på en 40 års fest. Inget ont om personen i sig. Utan frågan är om man orkar se en tikare efter en förlust.
Känslan att få bort alla saker man måste ordna hemma blir större och större ju mer man tänker på en förlust. Jaja man får se hur det blir.
Det viktigaste är i alla fall att man får något poäng. oavgjort och vad som i suddan har vi råd med. Men 3p till timrå är farligt.
Frisco: Jaha, domare också. Ytterligare en orsak till vår förlust.
Skit också !
Referees:
Sjöberg, Patrik
Sjöqvist, Mikael
Linesmen:
Sabelström, Peter
Winge, Daniel
Glöm inte - vi kan vinna idag, och då blir det något franskt.
Ahrling som tar platsen istället?
Visst fan gör vi det. Det var det som var ironin i det hela. Då är det liksom ingen som blir nöjd. ;o)
Vi kan väl vänta och se vad det blir för domare först innan ni börjar att bortförklara er.
Eller har ni beställt Kuben till i morgon?
Ett derby är så mycket mer än så.
Vi kunde ha legat etta under hela säsongen och tikarna sist, det skulle ändå kunna bli supersmisk för oss. Naturlagar gäller liksom inte när det är ett länsderby. Det kan verkligen gå HUR-SOM-HELST (för att använda Hasses favorituttryck).
Jag väljer att hålla mig på marken och vara ödmjuk inför uppgiften, precis som jag hoppas att grapparna i laget ställer sig inför matchen.
Vi måste höja vårt spel jämfört med gårdagens match då jag tycker att vi tappade en hel del jämfört med tidigare matcher. Förhoppningsvis så har Tarkki blivit den stabila målis vi längtat efter. Han tappade inte lika många puckar, och när han väl gjorde det så har vi många backar som är duktiga på att hålla undan och rensa bort dessa returer.
Hoppas på ett par enkla kontringsmål från slovakerna.
Redigerad kommentar
Kommentar
CHALLE: VI SER FRAM EMOT ETT HÄRLIGT LÄNSDERBY
Den klara segern mot Frölunda hemma gjorde förstås att det var mungiporna uppåt i MODO Hockeys läger på fredagen.
- På det sättet är det här ett fantastiskt jobb, säger coachen Charles Berglund. Dagen efter en seger flyter allt på ett underbart sätt, men samtidigt gäller det att snabbt glömma, fokusera om på nytt inför nästa match.
För MODO Hockey är det, som vanligt, en ny hyperviktig match som väntar. Länsderby borta mot Timrå IK.
- Vi ser verkligen fram emot derbyt. Det borde bli en härlig tillställning med bra stämning runt om. Nu har vi ju också vår supporterklubb MODO Syd i ryggen.
Efter tre säsonger i Timrå IK som coach har Charles Berglund mycket vänner nere i och runt E.ON Arena.
- Så är det bara. Allt annat vore ju konstigt. Sedan känner jag på något sätt att det andas mera derbystämning hos MODO, som också har flera spelare som varit med många år i sådana här sammanhang. Men bland supporters på båda sidor är det hela något av säsongens höjdpunkter, de vet jag.
Timrå har vunnit två av tre derbyn i vinter, båda i Fjällräven Center.
- Det blir säkert hur ovisst som helst den här gången också. Matchen mot Frölunda sist blev lite märklig. Det blev aldrig någon riktig struktur över det hela. Bra att vi kunde fortsätta det fina spelet i power play. Just den formen plus förstås box play blir bara viktigare och viktigare i dagens hockey.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t backarna Daniel Josefsson (fotskadad) och Jens Westin (sjuk) är ur spel.
A t t matchen är första huvudmatch i Canal+, där sändningen startar 15.30.
A t t MODO Hockey har matchträning lördag morgon hemma och sedan bussar vid lunchtid söderut.
A t t MODO har stöd från två håll i E.ON Arena, dels från hemmasupporterklubben Lumberjacks, dels från rutinerade MODO Syd, som gör sin årliga Foppa-tour - någonting man startade upp redan 1996.?
A t t lagen mötts tre gånger i vinter. Första mötet vann Timrå på straffar (4-3), sedan blev det 5-1 till Timrå (båda i Fjällräven Center), i E.ON Arena vann MODO med 4-1 efter bl a två mål av Byron Ritchie.
MODO Hockey
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 3 Mattias Timander, 8 Anders Eriksson - 18 Per Hållberg, 5 Hans Jonsson - 48 Hannu Pikkarainen, 55 Ole-Kristian Tollefsen.
Forwards: 23 Lubos Bartecko, 24 Niklas Sundström, 22 Ladislav Nagy - 28 Jacob Blomqvist, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 10 Per-Åge Skröder - 44 Nicklas Danielsson, 39 Per Svartvadet, 25 Anton Hedman.