1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614338 inlägg · 6214 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan:

Där håller jag med dig i din sarkasm :) Precis så är det, för vi vräker ju in mål!!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan: Missförstå mig rätt. När vi har spelare som inte kan göra mål som tex brynäs så är målvakten ovärderlig.

Jag har inte sagt att vi ska värva nån målvakt. Vi behöver dom som kan göra mål o ha ett spel som är vägvinnande.
Vi har INGENTING.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
RED DEVILS:

Håller med dig! Samma skit det! 2 sidor av samma mynt!!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Jag tycker så här.

Vi har för tunn trupp, vi saknar en sniper. Vi har backar som är bra när dom har en bra dag på jobbet, men ingen backjätte. Att Challe inte får ut max av truppen. Om hans avgång skulle innebära en boost, so fine. Ta det lilla det kan ge. Det är inte enbart Challes fel att man spelar med huvudet under armen.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan: lol

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan: Samtidigt tyckte jag att Åke var lite ojämn ikväll. Han tappade allt för många puckar och en av dom innebar ett mål.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
73Sjöbba:

Titta på backsidan! Vi har 6 backar som aspirerar på 7:e backplatsen, tyvärr!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo: "Visst kan man skeppa Charlie, men det måste även hända grejer i truppen. Några ut, ett par in."

Problemet är ju att det är så många man känner för att skeppa iväg. Finns ju faktiskt få ljuspunkter i dagens trupp. Inga utropstecken, bara frågetecken. Att hoppas på något ordentligt nyförvärv känns orealistiskt. Vi har varken pengarna (tror jag) eller positionen att värva något starkt namn. Om det blir en sån spelare ledig lär mer penningstinna föreningar vara där och hugga också. Då lär det ju inte vara speciellt svårt för spelaren ifråga att välja bort bottengänget Timrå...

Challe, näe tack. Nu måste det nog visas handlingskraft. Även om spelarmaterialet är svagt så måste föreningen visa att man inte sitter tyst och tittar på. Något måste nog göras.

Som tur är har jag något bra mycket mer spännande att se fram emot i vår än en Kvalserie.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
73Sjöbba: Klart vi har en för tunn trupp men Challe är inte mannen att få ut 100% av laget. Snart är vi nere på minus %.

Caslava verkar inte trivas, Corso verkar inte trivas mfl. Vad beror det på?

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k: "Som tur är har jag något bra mycket mer spännande att se fram emot i vår än en Kvalserie."

Ska du också pilla navelludd o virka en mössa av det?

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Taurus: Som baker varit inne på tror jag att det är en önskedröm att dels skicka Challe och dessutom förstärka med minst ett par erkänt duktiga klasspelare. Måhända att T.J kan tyckas vara snål men när vi snackar den mängd pengar som Timrå faktiskt måste ut med i spelarköp/tränare så börjar det bli såna summor så att föreningens egna kapital antagligen sinar med en rasande fart (min personliga åsikt).
Å andra sidan kanske man måste våga just här och nu. Bara känslan av att kliva in i en kvalserie med en ungefärlig trupp som vi har idag ger en obehagskänsla värre än en höjdrädd som ska hoppa bungyjump.

Det viktiga nu är att börja någonstans. Låt Challe vara kvar men köp in spets, köp in attityd, köp in spelare som kan spela PP. Det här slutar med katastrof om inget sker. Jag har aldrig sett ett så uddlöst Timrå IK sedan den Aprilkvällen 2000 då vi klev upp i högsta serien. Hövva.


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Nej, faktiskt inte. Jag har något oerhört stort att se fram emot och det är min fulla övertygelse att det kommer att göra så jag slipper fokusera på Timrå IK och kvalserien.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k: Lyllo dig!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Kapten Rödsnok väntade inte med flosklerna till morgontidningarna. Han syntes nyss i fyran med orden: "Vi mötte en bra målvakt, samtidigt som vi inte tog vara på våra chanser. Tyvärr har det sett ut så många gånger den här säsongen. Vi har inte kunnat uttnyttja vårt spelövertag."

Ge mig facit istället för att rabbla samma, samma, samma...

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo: Vore ju iofs intressant att höra honom säga att vi har näsan ovanför ytan pga att vi har Erixon, Granath, Lander, Pääjärvi och Måns =)

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Vad sägs om att ge Jocke Lundström chansen hemma mot Färjestad? yum yum

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Ok, tack!

För min del kan man gärna byta Challe mot Boork rakt av i nuläget. Challe har fått sina chanser, men nån gång måste det vara nog. Att han efter all denna tid fortfarande sliter med att få PP och BP att funka är ett stort svaghetstecken.

Vi kan vinna några matcher i rad på ren inspiration när vi får en bra start, men vi har inte stabiliteten för att klara oss i matcher när vi har lite oflyt. Vi kan inte vända en matchbild som går fel innan det gått helt åt helvete.

Jag tror fortfarande att spelarmaterialet egentligen räcker åtminstone för att gå till slutspel, men nån måste få igång rätt känsla i laget. Att verkligen vilja vinna och vara beredd att offra något för det. För många söndagsseglare nu i matcher där det går lite tungt.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo:

Varför började han prata engelska helt plötsligt?

"No doubt about that baby"

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
250kg kärlek:Karaktär Attityd Klass Spets!Finns dom ännu kvar där ute för lilla Timrås plånbok!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo: Han har kört fast, han sitter med snoken i brevlådan helt enkelt.

250 kg har rätt. Allt fokus måste läggas på att undvika KS alternativt överleva där genom spelarförstärkningar.
Hur det ska gå till det vet jag inte men det jag vet att vi har haft 10 trevliga säsonger i ES men nu dröjer det 30 år tills nästa gång o då sitter vi på hemmet o får en hjärtattack när vi går upp, så då missar vi det oxå!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
250kg kärlek:

Har inte kunnat sagt det bättre själv :). Visst kan jag förstå att det är viktigt att hålla koll på ekonomien, men man går ju ut nu och säger att det finns pengar! Varför inte skaffa en spelduglig trupp från start och vara med, i stället för attt hamna i denna situation som kan var allt annat än lätt att ta sig ur även med förstärkiningar när det sätter sig mentalt! Alla som är intresserad av Timrå och hockey såg ju redan innan säsongen att det här blir problem med den här truppen! Lite kusligt att dom som jobbar med detta på heltid inte såg det!!!!??? Men har man inte råd med bättre, ja då ser det riktigt mörkt ut! Tycker det är lite förvånadsvärt att SAIK och Luleå har så stark ekonomi mot för Tik!!?? Eller så har dom värvat rätt spelare!! Tror mest på det själv! (Sarkastisk)

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Taurus: Fast på förhand ansågs ju Timrå av de flesta som ett slutspelslag. Många experter ansåg att Timrå hade ett av Elitseriens starkaste målvaktspar. Vi hade vunnit kampen om M. Karlsson och Corso sågs som ett riktigt bra nyförvärv. Det var optimistiskt från många håll, även här inne.

Sanningen var väl, så här med facit i hand, inte alls speciellt trevlig eller likvärdig med förhandstipsen.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k: Just därför anser jag att Challe inte är rätt man för Timrå. De andra lagen som SSK, RBK, SAIK,BIF o nåt till, förutom Modo( tidsfråga där) levererar. Hur kommer det sig för vi är inte sämre på papperet men på plan?
Frågar ni mig är det tränaren!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: SAIKs trupp är inte å leka med!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k:

Ja, jag vet inte jag! Visst. Karlsson ville många ha, så där håller jag med! Men en spelare gör inte allt! Vad jag minns så tippade Wikegård Tik till kvalserien och flera andra med honom hade tik som bottelag! Men det är ju bara att titta på vad dom tappat och vad som kommit de sista 2 åren så förstår man ju vart det bär hän! Anger panikvärvades som målgörare i grevens tid, så jag tror inte det var så lugnt i klubben heller, och han har ju vräkt in mål, speciellt sedan Challe frös ut honom och kung Hynning får 1000 chanser och är helt under isen.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Ja, jag är inte emot att bryta med Challe nu. Även om jag egentligen är av uppfattningen att det sällan hjälper. Just nu känner jag bara att vilken förändring som helst är av godo. Om det innebär att avskeda Challe så må det vara så, om det inte är det utan att vi värvar någon så är det också okej. Bara föreningen gör något är jag nöjd.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Inse att Challe inte har lyckats i grundserien med sitt lag under dom säsonger han varit här. Det har synts väldigt tydligt att ett tydligt grundspel har saknats. Vi har klarat oss tack vare klasspelare som Pyörälä med fler. I slutspelen har varjespelare gått på rus och det har blivit enklare att få med sig laget som coach. Men det gäller även att kunna hitta en röd tråd i grundserien.

Nu har vi kanske inte lika bra trupp som för några år sedan, men då gäller det att ha en coach som kan coacha efter resurserna.

Samtidigt om man jämför våran trupp med lag som Rögle, Brynäs, Södertälje med fler. Så tycker jag att vi har lika bra eller till och med bättre lag på pappret. Vi får inte ut kapaciteten i laget.

Vi har en VM-back i Caslava, en kanadensisk poängkung från SM-Liiga. 2 st super talanger i Lander, Pääjärvi. Rutin från Pärssinen och Styf. Vi ska inte vara så dåliga som vi är just nu.

Tyvärr är det Challe som får ta all skit, men just nu så är det hans ansvar att det inte fungerar, något han inte verkar fundera på själv. Ta pp som ett exempel, laget har tränat under hela uppehållet, men det ser inte ett dugg bättre ut. Vi är pinsamt dåliga i både PP och Boxplay, det håller inte.

Entlediga Charles Berglund omedelbart. Låt Boorken komma in och rädda upp TIK resten av säsongen. Men det gäller att agera nu, inte om några omgångar för då är vi i kvalserien. FBK hemma på lördag, sedan SSK borta samt Rögle hemma. Matcher vi måste vinna.

AGERA NU!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k:

Sedan är det ju så här oxå, att Tik:s så kallade "klasspelare" inte är klasspelare utan medelmåttor! Då blir det pannkaka!!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Har det ärligt talat spelats rolig hockey sen Challe började coacha... Att sen truppen tunnats ut för varje år har väl inte gjort det hela bättre heller! Fattar inte hur dom tänkte inför den här säsongen både vad gällande nyförvärven och spelarna från förra säsongen som tydligen inte dög... Är hög tid att ledningen funderar vad dom håller på med. Beter sig inte som dom har nån som helst aning.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Klint Östwood: Det finns ungefär 5% att vi besegrar FBK på lördag. Nu bänkar vi Åke och kastar in Jocke Lundström. Sedan är det desperat raggarhockey som gäller. Vi skall skrämma vargflocken på flykt. In med folk i rusningstrafiken. Tvinga Niklas Anger att parkera i motståndarnas box. Tvinga honom att spela brutalhockey. Visa Pär Styf ett klipp ifrån 2003 och en av semifinalerna mot Frölunda när han borrade upp en handske i ansiktet på Ronnie Sundin. Låt Pärssinen ta ett matchstraff efter en privat uppgörelse med Lee Goren.

Åk på målvaktsjäveln deras. Grisa utav bara h-e. Våga kötta för f-n! VÅGA VINN!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Vi bör nog inte dra alltför långt gångna slutsatser av just denna match. Lika lite som vi skulle ha gjort det efter Frölunda och Skellhell-ditona.
Timrå ligger jävligt brunt till, och har gjort så sedan omgång ett.
Även om vi nu skulle vara inne i en vändningsfas är det naivt att tro att det ska radas upp segrar och bra spel tills vi ligger på en trygg slutspelsplats i tabellen.
Detta blir en kamp på kniven. Och då kommer vet man blott en sak: det kommer att blöda.

Och Challe lär sitta där han sitter, åtminstone ett tag till. Det har segern mot Frölunda sett till. Bytte man inte honom under uppehållet väntar man givetvis ett tag till.
Så är det, även om jag i likhet med de flesta skulle vilja se något annat. Vi kan Challe nu.

En spetsspelare in i truppen vore fantastiskt. Problemet är bara att det krävs någon i närheten av Pyrret-nivå för att det ska räcka. Och en sådan spelare är nog hyfsat omöjlig att finna i dagsläget. Jag har synnerligen låga förväntningar.
Däremot väntar jag mig betydligt mer av befintlig trupp. Det är erbarmerligt långt under rimlig nivå det presteras. Det finns liksom ingenting gediget att ta på överhuvudtaget. I någon del av spelet (offensivt, defensivt, BP, PP, whatever).

I det här läget kan jag bara se en enda utväg: desperation. Ligga på utav helvete och ge sig fan på att få till så fysisk, desperat jävla raggarhockey som det bara går. Tjonga puckarna åt helvete ur egen zon. Dumpa puckarna så fort man kommit över röd och bara köra. Älska att gräva efter sargerna. Hela tiden gå på mål och lägga puckarna ditåt. Vara så jävla jobbiga och enerverande som det ö h t är möjligt att vara på en ishockeyrink.

Äh, jag vet inte. Men det här är så klart inte kört än. De kommande tre matcherna kommer ge fler besked.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
sundsvall00:

Precis!! Man har gått från fart och fläkt och tyngd till att bli stillastående och överspelade på linjerna! Grisa i mittzon och spela på kontringar som oftast slutar i hörnen helt fantasilöst

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Bonde söker fru och Ullared


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
El Maco: Lyxfällan


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon:

Kan inte mer än hålla med, 3 riktigt viktiga jävla poäng nu.

Tagga till nu. Som det står här på sidan "TIMRÅ IK - Vi ger aldrig upp"

Tycker också de ska gå ner på 3 kedjor igen,

Med forward positioner som

Hynning - Corso - Sonnenberg

Anger - Gabbe - Timo

MPS - Lander - Axie

Starkov - Måns - Björn Svensson (Vid behov)

Låt fransosen sitta brevid och matcha backarna enligt följande

Styf - Erixon

Caslava - Granath

Sonntag - Skogs

Karlsson - Moe då de båda tillfrisknat.

Dessa spelartyper tror jag passar ganska bra tillsammans, första kedjen känns onödig att bryta, Anger behöver dessa pojkar för att få fram puckarna till honom och backarnas spelstilar passar ganska bra ihop..

Men men, man får väl drömma för att denna laguppställning ska gå ihop.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Tyvärr Challe har nog inte långt kvar. men det är nog inte där skon klämmer
detta har vi varit varse lite var mans, Boorken vore en lösning denne har väl aldrig misslyckas? fortsättning följer..

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Markströms är kung just nu. Det synns oxå på Brynäs backar som litar 100%
på honom. Det gör att dom spelar lungt och säkert och gör jobbet lätt för honom.
Det känns som Brynäs har stort själv förtroende i försvarsspelet.

Jag hoppas att bäste kompisen Limpan som spelar i en annan klubb nu, såg matchen och knöt näven i byxfickan och tänkte nu jävlar ska jag visa att jag är minst lika bra.

Det känns givet Anders Lindbäck ska stå på lördag. Även om ingen skugga ska falla på Åkerlund

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Tvåtallar: Och nyss var Åke given. Och innan det Limpan. Och innan det Åke. Osv...

Kul att man kan redigera. Jag skulle vilja tillägga:

GAAAAAAAAAAAAH!!1!

Redigerad kommentar


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
TD: Jag tycker Boorken gjorde en bra analys när han fick fråga om Challe var rätt tränare för Timrå

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Klint Östwood:


Måste få editera mig själv och säga att denna rad skall bort innan nån kommenterat detta

"Låt fransosen sitta brevid och matcha backarna enligt följande"

Skall ej stå med i det jag tidigare skrev :)

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Boork hade som sagt helt rätt i analysen och dessutom verkar han veta vad som ska göras åt problemet. Får en liten känsla att han redan är tillfrågad och jag tror att han kan vara rätt man att vända detta. Det behövs en tränare med andra kunskaper nu som på ett lugnt och sansat sätt kan motivera och lyfta varje spelare till en högra nivå. Kryddat med några nyförvärv förstås.

Den som inte vill dra åt samma håll som Boorken hamnar som bekant i frysboxen...

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
73Sjöbba: Äh..behövs ingen ny målis ,Åke va bra. Men en ful back skulle inte skada..0-2 målet tex va fan äre för fel på en schysst slashing eller kanske gå på kropp!!
Åsså en nån som kan göra mål ådå.
Men ge inte upp....det finns fler lag som är kassa!!
HEJA TIMRÅ!!!!!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
The great one: Boorken...herregud då är det lika bra att ta Mora-Nisse!!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Precis inkommen hemma efter resa ner till tablettasken. Känns som det både var rättvist och orättvist med förlust idag. Timrå hade mest puck och tryckte ner Brynäs i egen zon stora delar av både andra och tredje perioden men är för dåliga spetsmässigt i både anfalls och försvarszon.

Sen var den stora skillnaden mellan Brynäs och Timrå var Markström. Inte för att jag tyckte Åke var dålig utan för att Markström var bättre!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kramer: På tisdagkväll gör Challe sitt sista framträdande i rödvitt. Då spricker fasaden. Vi kommer att åka på torsk med antingen 3-1 eller 4-2 mot SSK. Popovic kommer att taktiskt utmanövrera Fröken Berglund. Med bister min vandrar han ut ur katakomberna och svarar fåordigt på journalisternas kommentarer. På frågan om det är över nu spänner han blicken i Länstidningens journalist och frågar hur han kan ställa en sån ini i helvete korkad fråga? Det är ett jävla tjat om min person hela tiden. Fattar du ingenting? Lägg ner pennan grabben och utöka dina studieskulder så kanske åra vägar korsas igen? Adjö!

Det blir det sista offciella uttalandet Challe gör som huvudtränare för Timrå IK.

"Go´morgon här är Sporten med senaste nytt: "Charles Berglund lämnar med omedelbar verkan sin roll som tränare för Timrå IK. Sent igårkväll efter förlustmatchen mot Södertälje i AXA Sports Center ville inte en irriterad Berglund svara på några frågor kring sin status. Men i ett pressmeddelande nu till morgonen lättar han sitt hjärta och erkänner att trycket utifrån blev för stort. Jag ville egentligen stanna kvar för jag avskyr att avsluta som en förlorare. Men efter att ha haft en telefonkonferens inatt med klubbdirektören Thomas Johansson som beslutade vi i samförstånd efter moget övervägande att det vore bäst för båda parter att bryta nu. Det känns surt som fan. Det var inte det här slutet jag ville ha. Jag ville ju successivt förbättra mina resultat stegvis och jag trodde ärligt att jag var på god väg att göra detta när jag gick in till den här säsongen. Jag tycker fortfarande att vi har ett bra lag. Men olyckligtvis har de uppenbarligen brustit i kommunikationen mellan mig och Nygge och spelarna när vi förmedlat någonting. Vi har inte talat samma språk dessvärre. Jag hoppas verkligen grabbarna kan höja skallarna och ta sig ur detta. För jag lider med laget. Bara hoppas att min efterträdare når ut med budskapen och lyckas täta skrovet. Nu skall jag åka på en välbehövlig semester utomlands, vart vet jag inte riktigt än och hämta nya krafter och sedan man får se ifall telefonen ringer igen annars får man sadla om till Galopp och testa nya vägar. Tack för den tid som vart avslutar Berglund. Och redan i eftermiddag håller Timrå IK presskonferens för att klargöra turerna i denna soppa. Vi återkommer givetvis till detta i våra senare sändningar."

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon:

Ett möjligt scenario.

Men jag tror inte att Timrå skulle få så mycket sändningstid i riksmedia. =oD

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Simmalugnt: Nej man kortar givetvis ner nyheten till dessa rader.

"Go´morgon, Challe Berglund lämnar med omedelbar verkan sin roll som huvudtränare i Timrå IK. Sent igårkväll efter förlustmatchen mot Södertälje i AXA Sports Center var ledningen med Challe i spetsen fåordig i kommentarerna kring sin status. Men nu uppger man på sin officiella hemsida alltså att parterna gått åt skilda håll. Även assistenten Per Nygårds kliver av. I eftermiddag kommer klubben att hålla en presskonferens och vi återkommer givetvis i våra senare sändningar kring det hela."

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: Skicka iväg 08-orna, det är nog nu, o skicka med med Thomas J i samma paket..Dom o enbart dom är anledningen till att det ser så jävla bedrövligt ut med allt i föreningen.....
Modo kan i allafal hoppas på att få tillbaka några riktigt bra fn, skadade spelare, plus att man kommer att värva 2-3 klasspelare pga, ett bra agerande av styrelse o spelare med hjärta....Vad ska vi hänga upp det på?
FINNS NADA HOPP FÖR TIK! Christrer Ericsson-Hur faan kan du tillåta detta??

Det är ett STORT JÄVLA SVEK!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Pär:

Håller med, jag kommer att åka ner till Stockholm igen på söndag kväll. Det finns plats för Tjarles "the challe cam" Berglund. Jag skulle gladerligen göra TIK denna tjänst.

Han kan få åka gratis, om inte TJ vill betala ;)


« · 1199670 · »
Sv: Apropå nånting...
Detta har säkert avhandlats rejält längre ner i tråden, men jag kan inte låta bli:

Jag irriterar mig lite på att Sanny Lindström också upprepar att vi saknar offensiv spets efter exit Dahlén/Pettersson. Inget är garanterat, givetvis, ... | Läs mer