Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
"nån gång måste ju Frölunda få powerplay. HV har haft många raka PP nu. Det är mycket märkligt nu.. kom igen Frölunda" (okej det sista var en lite fri tolkning)
/citat från Canal+-commentatorerna ikväll
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Skön revansch för Pitten, även om han ser ut som en blandning av modoliden Freddan och planket DeRouville.
Men vad är det med sista tio? Det stärker återigen misstankarna om att vi är för klent tränade och har för dåliga vanor mellan matcherna.
Jag är väldigt förtjust i Murley. Tror vi kan få se en hel del när han är uppe i flåset och inne i laget. Sebbe, Högström, Alex, Hallin och Pikka bra i övrigt.
Men angående fällningen på straffen som gav ny straff. Är det verkligen så regeln är när det gäller straffläggningar? Den känns ju ganska värdelös i så fall, då en målvakt som hamnat snett kan återställa straffen till utgångsläget genom att fälla motspelaren.
40.00 20 min AIK 18. MCDONELL, Kent GA-MI
40.00 20 min SAIK 10. LINDSTRÖM, Joakim GA-MI
40.00 2 min AIK 24. ANDERSSON, Johan ROUGH
40.00 2 min SAIK 6. KOISTINEN, Ville ROUGH
40.00 2 min SAIK 79. WARG, Fredrik BOARD
40.00 2 min AIK 24. ANDERSSON, Johan ROUGH
40.00 5 min AIK 18. MCDONELL, Kent ROUGH
40.00 5 min SAIK 10. LINDSTRÖM, Joakim ROUGH
40.00 2 min SAIK 6. KOISTINEN, Ville ROUGH
39.43 2 min AIK 33. ENGBLOM, David ROUGH
39.43 2 min SAIK 21. ERICSSON, Jimmie ROUGH
Det jag slås av här i lyckans ögonblick är att Linkan och TJ har jobb att göra vad gäller framtiden. Någon lär väl knappast hända den här säsongen men tänkte inför framtida säsonger.
Jag tycker nämligen laget saknar en stomme. Kanske det är fel ord men det är så jag tänker när jag säger stomme iaf.
Det jag menar med stomme är en bunt spelare som till att börja med har känslor för klubben.
* De behöver inte ha lirat i klubben sedan barnsben men på någon nivå måste Timrå vara deras lag.
* Spelarna får gärna ha ambitioner att lira i NHL osv. men det ska inte vara så att dom grinar vid tanken att lira i Timrå resten av deras karriärer
* De måste agera kulturbärare och agera som exempel åt nyförvärv och andra spelare som inte ryms inom denna stomme. Dvs kommer det en spelare till Timrå är det bl.a. dessa herrar som berättar hur det går till i Timrå.
Det finns väl kanske fler punkter men det där är väl det jag kom på i skrivande stund.
Har man inte en stomme och saknar en tränare som klarar av att hålla ihop laget ändå så kan det se ut ungefär som det gjort den här säsongen (tänker främst på vårat spel på hemmaplan).
Grejen med just Timrå IK är ju att våran juniorverksamhet varit rätt risig ett bra tag nu och jag vet att den har dåligt rykte bland en del föräldrar som av den anledningen inte vill att deras barn ska lira hockey. Det lag som tog Timrå till elitserien och sedan etablerade klubben i Elitserien (tänker på stommen) har ju antingen slutat eller lirar på annan ort (t.ex. Söderström).
Dom få spelare med kopplingar till Timrå som håller tillräckligt hög nivå tycks inte ligga högt i prio hos ledningen eller så vill som inte komma tillbaka av diverse anledningar (tänker t.ex. på Lauritzen, Södersom & Månsson).
Något säger mig att vi kommer ha fortsatt jobbigt ett bra tag till på juniorsidan. Ser man på laget är väl dom ledande spelarna just nu iaf inplockade lirare från andra delar av landet (och som av den anledningen inte har extremt djupgående känslor för just Timrå). Men jag hoppas verkligen att det blir bättre.
Edit: anledningen till att jag avslutade med att snacka lite om juniorsidan är för att i min värld så är en fungerande juniorverksamhet den enklaste vägen till att bygga upp en stomme.
Redigerad kommentar
Jag var väl också den ende (?) som försvarade vår målvaktsuppsättning och skrev att de varit klart godkända under säsongen!
Att alla skott ramlar in ett tag under en match är något de flesta målvakter drabbas av någon gång.
Pitkimäki närmast +++++ idag - också hade Laken rätt igen!
Är det inte dags att riva EON och bara spela bortamatcher för Timrå?;)
Redigerad kommentar