Rip Kirby: Få lag som förtjänar att åka ur lika mycket som Brynäs. Deras vidriga och högfärdiga fans som inte lärt sig något sen deras senaste vistelse där nere.
Ett fåtal ståplatsbiljetter kvar mot Brynäs, både sitt och stå finns det gott av mot Leksand och Djurgården. Öka nu!!! Ta med familjen, kusiner, grannen, vem som helst! Viktiga matcher nu framöver med juniorerna borta. Poäng behövs och fullsatt ger en bra boost!
Aftonbladets "experter" tippar på morgonen hur det slutar. För vad det är värt har ingen Timrå på kvalplats trots mycket, och välpåfunnet, om fall i tabellen och skador/JVM. Personligen är jag oroad men ändå optimistisk. Vi ordnar nödvändiga 23 poäng på återstående matcher. Vi grejar därmed HV - som tagit in fem poäng på oss senaste tio omgångarna om jag räknar rätt - ELLER Klöbben, som är svårtippade men mycket väl kan falla platt. (Leksand grejar vi självklart) Kort sagt får jag se Modo här i Småland även bästa säsong. Eller om jag får ta mig till Karlskrona ....
roger_sundsvall: God Jul till dig med, och alla andra Timråiter.( Och allt annat löst folk)
På fredag smäller det. Första hemmamatchen på minst 15 år. Taggad till tårna, även om det är en "säker" förlust att räkna in. Kommer njuta av atmosfären oavsett. 🤩
FrOllik: Alltså det är ju en balansgång. Själv tycker jag nog att vi bör hålla i stålarna och satsa allt krut vi bara kan till nästa säsong.
Skulle det skita sig att vi rasar ihop nu. Ja då är det nog för sent i alla fall med tanke på den torra marknaden. Lika bra att hålla i stålarna ändå. Skulle det skita sig så pass att vi hamnar i ett kval. Ja då kvittar det om vi ryker. Lika bra att hålla i stålarna då med. Sen får vi hoppas att Dahlén inte blir borta allt för länge och kommer hem och spelar upp oss igen. Kanske också har lite flyt med att våra andra hemvändare vill göra en snabb resa upp till SHL och spela på "rabatt"..
Vi måste sätta en bättre trupp från start helt enkelt. Särskilt då marknaden är som den är under säsong nu för tiden. Sen kan ju skador alltid komma. Men det är ju en helt annan femma. Särskilt då vi varit rätt skadebefriade om man jämför med andra lag.
Att vi fått ihop en trupp som varit lidande av att tappa 3 spelare till JVM är mer ett underbetyg till hur truppen är byggd. När det visat sig att både Genborg och Freij varit 2 av de bästa nyförvärven. Och de förmodat är 2 av dem med lägst lön. Plus i kanten för dessa värvningar givetvis.
Men ett IG sett till helheten med alla våra nyförvärv.
roger_sundsvall: Håller med, ta bort en i båset till att börja med eller kanske två, dom står ändå där med händerna i byxfickan. Lite stil får det allt vara, verkar vara helt uttråkade.
russkiy medved blyat: Haha, den där planschen visar vilken otroligt historielös och patetisk plastklubb Växjö är. 44 matcher i klubben och dom hänger upp en bild som att han vore en hemma-son. Alla som följer hockey vet att Elias är en Timrå-produkt.
Är som att vi skulle tapetsera våra väggar med William Nylander, efter hans 43 matcher i MoDo...
Kerstin_k: Haha idiot skylla på JJ va fan ska han göra då ?? med alla dessa mjuka rädda impotenta medspelare får ingen hjälp det ska kosta göra ont som satan att komma in framför mål nä istället pissa man på sig (förutom Didde) Utan Dalle JJ har vi redan varit sop sist. Truppen är så fruktansvärt svag menlös ett under om de slipper kvala
Nisse på Mon or: Visa framtassarna nuuu Annerstedt jag hoppas på du!!!!🤣🤣🇱🇸 Sköter du dig bra kanske Lilla farbrorn sponsrar dig med en slant framöver!!
Laken: horribelt. Det där hade fan inte känts tryggt om det var Modo som utgjorde motståndet.
Årets centersida är enligt mig den största orsaken till att vi är så fruktansvärt bleka. EP är inte en förstecenter. Punkt. Som jag skrivit tidigare: han spelar exakt likadant oavsett om det är första bytet, om vi jagar kvittering i slutet, eller om vi ska försvara en ledning. Aldrig att han "tar tag i matchen" med någon form av beslutsamhet och vrider över momentum åt vårt håll. Det mest frustrerande är att allt sitter mentalt. Rent kvalitetsmässigt har han alla färdigheter för det. Men icke. Hade vi haft honom istället för Hanzl i kvalet mot Djurgårn hade vi åkt ut med huvudet före.
Westy är max en fjärdecenter. Som ytterforward en tredjelinespelare. Levinsson kan möjligen bli något, men han spelar allsvenskt riskspel vilket gör honom extremt lättsårad i SHL. Boyce är alltid Boyce, men han ska rimligen inte ha en högre position än 13:e forward.
Inte en snöbolls chans i helvete att det blir poäng ikväll.
Villervalla: Absolut och det är väl också det som gör att han släpper in målet. Han går till vänster om spelaren och släpper stolpen och då kommer skottet. Oerhört ledigt där. Så visst, dåligt agerat av JJ, skulle väl försökt kolla över/under spelaren istället och fortsatt hålla stolpen istället för att släppa den helt som han gör.
Samtidigt så behöver ju också backarna hjälpa honom bättre och inte låta en spelare stå parkerad framför honom på det sättet.
Nä, matchen igår förlorade vi på grund av att hela laget inte jobbade som en enhet och att vi uppenbarlige har individer som inte köper in sig på sina roller.
Här är situationen jag menar :) Ni kan se den i detta klipp 0.49 ish
Nisse på Mon or: Man ersatte med 100% talang och sedan kan man lätt säga att Heikkinen och lilja inte alls producerat vad man hoppades på. Framförallt förstnämnda, men i Genborg har vi ju ändå fått en ung hungrig talang som har mycket hockey framför sig och det är Timrås strategi också.
Jag tror vi till 90% kommer fortsätta se Genborg även i Timrådressen nästa säsong.
Fortsätter vi träffa rätt på sånna som Freij, Sundin och Genborg och dom inte försvinner efter en säsong så blir det lite självspelande piano. Men också skört om det misslyckas eller att dom försvinner för fort.
Vi får å andra sidan ett väldigt bra rykte bland dom bästa talangerna att gå till just Timrå för där får vi chansen och en bra språngbräda vidare.
JanneH: Är Pilö en hårding eller producerande back? Barkemo kommer ersätta den platsen. Den producerande backen som ska ersätta Nässén kommer. Troligtvis får vi reda på det i vår eller sommar, beroende på om det är nån från Nordamerika.
Expressen rankar 25 bästa efter första halvan. Dahlén på plats 5. Före sig har han tre SAIK:are (Lindberg, Mann, Pudas) och Lars Johansson (som nummer 3). Text:
"Jonathan Dahlén har staplat några imponerande SHL-säsonger på hög senaste åren, men han har aldrig spelat bättre än han gör just nu. I skrivande stund har Dahlén producerat 16 mål och 27 poäng ? vilket gör att han toppar Timrås poängliga i överlägsen stil. Tvåan på den listan, Emil Pettersson, har 17 poäng. Så Dahlén har med andra ord nästan lika många mål som Pettersson har i poäng. Det är en barock siffra som bara befäster Dahléns MVP-status i Timrå. Synd för alla i Medelpad att han lämnar efter säsongen."
Tom Topp: Utfall på forwards kan väl ändå inte vara godkänt? Heikki, Westfält och Lilja värvades för att sprida ut produktionen i laget. Vilket man inte lyckats med.
Hela offensiven står ju mer eller mindre och faller på Dahlén. Genborg är såklart ett bra tillskott. Men annars ser det riktigt skralt ut.
Villervalla: Ja jag har tyvärr inte jätte koll på U20. Men litar på att Molinder har bra koll på vilka som lär vara mogna för SHL spel! Nu får de chansen att visa upp sig. Vem vet, kanske vi får fram en oanad oslipad diamant att bygga vidare på!
Hypocrisy: Ja inte skulle jag gråta om vi lånade ut Lilja. Han hänger inte med i tempot, och han är alldeles för vek i närkampsspelet. HA är nog en passande serie för honom.
SKRIDSKOSKENAN: supportrar har förrut efterlyst Swish insamlingar förrut och då har timrå tackat nej, så nu behövs det pengar för dom vet att Lundmark ska in
Nisse på Mon or: klickar du på länken i inlägget skriver de ju mer om det. ja tycker inte att man ska informera allt för detaljrikt heller. ’pengar behövs, de är till de här ändamålet. vi behöver ansvara för att budget håller’ räcker.
blir konstigt om man ska gå in på kontrakts detaljer eller framtida planer där pengar kan behövas
Montén Python: Myrenberg har tagit stora kliv sedan Högberg lämnade. Ser honom som ett perfekt backup-alternativ bakom JJ. Tänker fördelningen 70/30 - 60/40 på förhand
Orr: Fredrik Andersson som innan sin exit Timrå 2022 höll på i stort sett en hel säsong med att "sätta försvarsspelet". Något vi alla vet aldrig hände. Vi kunde glimta till nån enstaka match men vinner ditt lag endast 14 matcher under en hel säsong och släpper in 177 kassar brister det väl någonstans rätt jävla övertydligt.
Det nämns i snacket från öviksträsket att det minsann gått flera säsonger efter det och att Freddan idag är en bättre tränare. Ja, det är väl precis detta vi ska få se och jag är oerhört förväntansfull att få bevittna denna Lasarusresa från de döda. Segern mot BIK Karlskoga var blott en försmak.
Men bara nästan…