1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606538 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
Andersson: "signaler från samarbetspartner" .vilket jävla skitsnack ..är det facbocksnubben ? man har krishanterat på ett bajsnödigt och ovärdigt sätt.. bara att erkänna

The great one: inkompetent personal på kansliet. Fattar man inte att man ska hålla detta internt och vilka konsekvenser det får, då är man på fel plats.

{7426}: Samma sak varje gång vi möter Växjö. Samma snubbe. Samma tönterier. Cirkulera, här finns inget att se.

lungan: rätt säker på att de som säger "Lander bojkottar" försöker driva lite med oss... eller?

{10779}: Här blir man nästan förbannad på folk. Jäkla idiot.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250107-1637032.png

Sv: Apropå nånting...
{469}: Herregud, nånstans får man väl dra en gräns för galenskaperna?

Att vilja sälja en svart hoodie med klubbmärket på är väl sjukt smart att göra? Det är ju ett betydligt mycket enklare plagg att klä sig med.

Hörrni boys, nog för att jag gnällt på att HS känns föråldrat, men det finns en PM-funktion. Där kan ni ta det här käbblet.

vonDöbeln: Ja, hoppas i synnerhet att Wallis låga fortsätter brinna med oförminskad styrka. Ingen skugga ska falla över honom, han spelar sin bästa hockey nu.

Aljd: Tycker er styrelse har rätt, men som du skriver måste man vara den större personen och hantera saker på rätt sätt.. Avgå alla som vill att havet stormar, när ni är i en position att gå långt i vår. Stå upp för ditt lag , i stället för att älta detta är en bra början. Visa bra exempel i stället för att gnälla, samma skitgnäll som hos oss

KulltorpsOlli: precis, det gäller spelare, och därför var det tanklöst att ens gå ut med pressmeddelande, detta hade kunnat tas internt med vederbörande. Det är lite som när en chef börjar skälla inför hela personalgruppen istället för att ta in eventuella missgynnsre på kontoret. I vilket syfte?! Nej, det här andas dåligt ledarskap om du frågar mig.

Som sagt, allt detta hade inte behövt tas i plenum utan det hade räckt att ta det med berörda personer, så hade läget varit betydligt mindre spänt än vad det är nu.

FH - avdammad: Mycket bra formulerat. Jag hatar pressmeddelandet men jag älskar Timrå IK mer än på åtskilliga säsonger. Bojkott-tramset är lika illa som moralpaniken.

DenRöda: Det är liksom varje år nu som det sker en skandal. Och varje gång ligger samma person till grund för det.

FH - avdammad: Tror inte det är just den här händelsen som är stora problemet, det har varit så mycket under så lång tid. Men håller med en bojkott löser inget, stödet på läktaren måste finnas kvar för att stötta laget. Sen måste vi medlemmar steppa upp och se till att styrelsen verkligen jobbar för medlemmarna. Stödet till laget ska ALDRIG stoppas oavsett vad. Det är inte spelarna som gör saker fel!

Octagon:
Det där med sponsorer skulle man vilja syna. Känns mest som en efterhandskontruktion för att försöka sminka grisen.

Att du inte har någon del i det visar ju bara att det är någon i ledande ställning som fick feeling och freebaseade lite.

Tyvärr fick Ni stora delar av Supporterskaran emot er. Moralpanik är och ett tillstånd.

Tycker att Hata Modo är lite larvigt, men va fan, mina öron ramlar inte av för det.

Olli Nomadinen : Det förstår jag.
När vi hade världens läge med säsongens trupp, den boost som kom av Jokinen o den glädje som har visats… så sköt Timrå IK med Backlund i spetsen allt i sank.
Det här blir inte roligt för nån längre.
Blir så fruktansvärt less!

Rip Kirby: Genborg, 2-0 Sverige!

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-12-30
Karlsson74: Till att börja med gör ju backparet Sudden-Nässen, förmodar jag, sin sämsta insats som duo. Hade dom gjort en helt ordinär insats igår, JJ varit på 90% av sin kapacitet(var väl på runt 60% typ) och om dessutom sheriffen varit på åtminstone 80-90% av hur han varit säsongerna 23/24/25 så hade vi vunnit riktigt, riktigt bekvämt igår UTAN Korsträsks Lidström.

Tom Topp:

Ja, Pilö fått för lite istid hittills denna säsong. Han är bra med pucken och sätter upp bra spel i offensiv zon. Hoppas på mer istid framöver.

När Hardy är tillbaka måste Sundin vara sjunde back efter dagens agerande.
Pilö var ju osianer bättre än Sundin.

Bragd-Birger: Huvuddomare Harnebring hatar Timrå IK, det är sen gammalt. 😡

EXPLORERSMÅLAND: Tycker mer om barn som inte kan le,äta,elr dricka o bli utfrysta från samhället de smäller värre än allt annat i hela världen!!!!🤣🤣🤣🇱🇸 Där lägger jag slantar som jag vinner på spel!!! Hoppas att ingen tycker att de är fel!!🇱🇸

vonDöbeln: 50 skott var iaf positivt. Lander gör mål och Hartmann 2 måln3p. Dahlen levererar

Negativt Sundin och Nässen mfl slarviga. JJ inte stabil

Den där vill nog domaren ha tillbaka. Fina poäng av Hartmann ikväll dock 👌

Hahahaha, det är fan otroligt. Det här ska vara en 5-1 match nu.

bar mofftak: ja, gillar att man inte försöker passa pucken in i mål. Mer sånt!

Men mindre av EP:s trams. Vilken totalt meningslös utvisning.

Våga bänka Hartmann och Nässén. Båda tvä ställer till det i alla zoner.

Zäta75: Måste ändå göra mål tant Pettersson och Grågubben Hartman Måste höja sig flera gånger inte ens allsvensk nivå på de

Drygt 30 sittplatser kvar nu! Hoppas det blir bra tryck i hallen ikväll, finns inget annat än 3 poäng ikväll!!!

Alltså spelexperten på Expressen... "Spiken
Timrå

Det här är en match som Timrå måste vinna hemma mot jumbon om slutspelsdrömmarna ska leva vidare. Trots svag form har Timrå en bättre formkurva in till matchen och känslan är att det är en tidsfråga innan det lossnar offensivt för Dahlén och Pettersson. Spiken rekas!"

Samma kille som skrev att vi inte kunde vinna eftersom Wedin och Erixon saknades. Nåja, han fick ju rätt den gången. Hoppas han har rätt ikväll också!!!

Hypocrisy:

Ledningen och nubben måste bli bättre på att sälja in klubben. Vad sänder det för signaler att hela tiden säga att vi är sämst och inte har några pengar eller framtidsutsikter?

Även om Jokinen var en bluff tränarmässigt så sålde han in oss bra i all fall. Med Kapanen och Jokinen fanns det framtidstro.

Nu är det gammal skåpmat igen.

Tom Topp: timrås juniorvärvningar har fallit bra ut . Här måste man ge nubben och company creed...trots att han varit svag med nästan alla andra och förtjänar kritik.

Synct: Så du anser att om man inte är negativ till Timrå IK eller Nubben eller andra personer så kan man lämna forumet, förstår jag dig rätt? Hej här är ett forum för de som hatar allt som har med Timrå IK att göra.

Smörgåsen : apropå på det så bör man nog sätta Freij på point i PP, när han är tillbaka från jvm. Frondell bara slickar sig om munnen och nyper till när Freij levererar sådan pass

Smörgåsen : Måste rätta mig själv, skrev att snittet ifjol landade på 5174, men det var 5163.

Vi kan väl enas i att regionen behöver sluta upp bättre och klubben måste bli bättre på att marknadsföra sig själva med allt vad det innebär.

I somras.
”Höga målsättningen: ”Vi har ett lag för att gå ännu längre nu”
”Tror många blir överraskade”
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyPlMP/kent-norberg-om-nya-timra-stor-intervju

28 december, samma år
”Visste att vi skulle få en tuff säsong”

www.st.nu/2025-12-28/visste-att-vi-skulle-fa-en-tuff-sasong/

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-12-28
HV tar tre pinnar, som lagen under plats 4, statistiskt ca en tredjedel av matcherna så de måste alltså på 22 matcher vinna fler än 7 matcher, troligen uppåt 10-12 matcher, vilket är fullt möjligt men inte troligt. Särskilt inte med spelare borta.

Leksand måste ta tre pinnar även de i 10-12 matcher, dvs från 30 till närmare 40-50 procent, för att ha en möjlighet.

Så länge Timrå tar ca 6-7 vinster, kanske någon vinst till för play in, på återstående matcher så är det lugnt.

Finns naturligtvis olika scenario och allt kan hända förstås.

Nu har vi 4 raka hemmamatcher uppföljt av HV borta i match 5.
Dom här 5 omgångarna kommer vara helt avgörande för hur detta spektakel kommer att sluta!

Det är faktiskt väldigt tacksamt motstånd i alla dessa matcher förutom Rögle då.
Jag har krav på minst 9 av 15p... men som inbiten Timråit så grejar vi ju självklart 15 av 15!

Sen vore det intressant att veta vad Z och Emil B gör rent konkret. Jobbas det med förstärkningar denna säsong eller bara framåt. Och om det inte finns några pengar varför finns sportrådet ö.h.t? Jobbar de idéellt?

Hypocrisy: Jag är orolig att vi förlorar mot Leksand om inte Dahlen är frisk då mirakulöst på 2 dagar. Och att endera HV eller Leksand går om oss så det blir kvar.

Nu måste vi kriga ännu hårdare och lösa en målskytt istället för Wedin som är borta i 2 månader till. Kom igen Nubben och Z, kunde Kapanen fixa in bra spelare kan ni. Swish om det krävs vi får lätt in pengar. Klubbens existens i SHL är på spel.

Östersunds Videll Öhrn Sagranden hade inte gjort bort sig ikväll.

Varför kör de inte igång en insamling? SMS-lån? Man tappar ju fan intresset för varje skott som inte ens är nära att bli ett mål.. var enda lag kan vinna med 3-4-5 gjorda mål.. men vi kan inte ens göra 2 för fan..

Värva in målgörare innan man självdör helt.

Sanyet: JJ eller Juel måste hålla nollan för att Timrå ska kunna vinna. De gör ju ett max två mål varje match. De skulle kunna spela PP i tre perioder och ändå bara göra 2 mål.

Nisse på Mon or: Kan man inte göra ett jävla mål på 6 PP ska man fan inte ha några poäng värva en spets Forward vinner håller inte att göra max 1-2 mål varje match spy på skiten mjuka snälla skolpojkar

Sanyet: Jag tycker kritiken här inne är en smula överdriven. Med tanke på vilka spelare som saknas gör vi det spelmässigt ganska bra. Det som saknas, och har saknats hela säsongen, är målskyttar och lite mer attackpsyke framför mål.

Walli ska helt klart spela högre upp i hierarkin

Jadu: Kan vi komma överens om att inte lägga ut ngt om JVM ikväll tror vi är många som tänker kika i efterhand på våra grabbar!!😎🤣🇱🇸

Söderöver: Alla våra grabbar i ÖIK har spelat förnämligt bra hela säsongen o jag firade med en xtra stor virre o en good öle!!🇱🇸🇱🇸🇱🇸🤣🤣

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2025-12-26
Bra jobbat ikväll. Det är nästan så att jag börjar tro på er.

Men bara nästan…

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2025-12-26
Rip Kirby: Få lag som förtjänar att åka ur lika mycket som Brynäs. Deras vidriga och högfärdiga fans som inte lärt sig något sen deras senaste vistelse där nere.