Isen - en trolig orsak?
Tänkte att det kanske kunde tillföra något i eran is-diskussion.
modo.hockeyligan.se/main.aspx?contentid=292826108929
Fast Perra känns genuint ärlig i o för sig.
Kanske en löjlig "rimlig" förklaring. Men något är det som betynger laget, kanske isen kan vara en orsak. Jag har som sagt ingen aning.
det är juh sakligt å jag köper argumentet om mjuk is.
vi får se hur de kommande 3 borta matcherna ser ut tempomässigt...
är det betydligt bättre så måste man åtminstånde fundera på en lösning i eon.
publiken brukar inte vilja se "ihåliga" klubbor som pucken hoppar över å misslyckade dragningar, för lösa passningar samt tunga ben på de röd-vita hjältarna. å publiken är juh viktig för föreningens överlevnad.
fast då kan man väl ännu mer glömma sonnie... =)
Redigerad kommentar
Det suger mer än vad man tror i benen på mjuk is.
Alla som tvivlar testa själv att trampa i blötsnö kontra kall snö.
Härligt att vi kan skylla på isen. :)
Jag snackade med en av spelarna som var frustrerad över orkeslösheten, framförallt nu på slutet. Med tanke på att de tre senaste matcherna har spelats i E.ON så kan det väl mycket väl vara så att isen ställer till problem? Man har oavkortat tränat i E.ON senaste veckan, dessutom tre matcher på 5 dagar...
Jag undrar jag.
Friman SR: Möjligen är det isen som inte fryser tillräckligt, men jag tycker det är en ren organisatorisk fråga för de mer än lovligt livrädda stackars ungdomsspelare som tvingas ut på isen några ggr/period. För inte kan man påstå att isskrapningen sker med så mycket samarbete.
Sedan undrar ju jag varför man behöver skrapa isen längs med långsidan vid båsen i mittzon?
Jag och frun var och såg NHL-premiären i Globen häromveckan och där gjordes det hela väldigt effektivt! Där kom ungdomarna in på isen från varsin ände, uppdelade tre och tre. De hade även med sig varsin "hink" där de kunde skyffla upp snön, istället för att kara den över isen med påföljden att hälften blir kvar. De brydde sig dessutom bara om de båda lagens "egna zoner", där det väl är som viktigast att isen hålls så ren från snö som möjligt.
I E.ON borde ju lösningen med två "entréer" kunna funka genom att använda ismaskinsinsläpp plus utvisningsbås?
Men om det då är klåpare som kör ismaskinerna kan man då förvänta sig att resten av organisationen runt "Operation is" kan vara så mycket bättre? Det kan nog finnas fler klåpare gissar jag...
FORZA TIK.........alltid,alltid....
250kg kärlek: Messerschmidten säger att det nog borde heta break och inte brake.
Själv har jag också funderat på isens beskaffenhet i hemmaarenan, fast har kommit fram till att det nog mer beror på spelarens oskicklighet att kunna ta emot ett pass eller leverera en passning.
Den här nymodigheten med power break känns ändå som något väldigt onödigt som snarast borde avskaffas, ungefär som en ishockeyns motsvarighet till minimjölken.
Det kan ju inverka negativt på laget. En mjuk is bör vara bra mycket mer jobbig att åka på. Det kan ju få den effekten att mjölksyran kommer snabbt. Och eftersom vi ska spela en frejdig anfallshockey (framförallt hemma i E.ON) så skulle det kunna vara så att vi som spelförande lag, som vill framåt, har lättare för mjölksyra än ett bortalag som ställer upp lite mer defensivt.
Spelare ramlar, domare likaså. Det är förvånansvärt dålig puckkontroll mellan varven.
Jag minns att det var väldigt dåligt under säsongsinledningen förra året också. Det såg segt ut på många håll. Det blir säkert bättre när kylan kommer och tjälen sätter sig i backen. Men något konstigt är det med isen. Och det kan ha större inverkan på spelarna än vad man tror.