1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607577 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Yellowcard: Nån fler än jag som blåhåller tummarna för ett NHL-kontrakt till Lello?

Yellowcard: Ja. Han har tackat nej till Timrå.

erathoo: Sonnenberg?

Men om Lello inte skulle få NHL-kontrakt, är han helt avskriven då? Typ hamnar i Frölunda eller nåt?

Tikinmyheart: exakt, just därför MÅSTE vi få till ett bättre spel framför målet i PP, anser jag. En sån spelare saknas väl i Timrå?

fettsteffe: Det finns väl ingen på detta forum som räknar med att vi ska kunna få en ny Lehtonen vad gäller hans hårda skott.

Han skjuter och har en träffsäkerhet som överträffar alla backar i ES.

Mackelito: Nu när Lello lämnar känns det som om vi verkligen behöver en "Holmström" framför mål i PP, du som har "the-market-scanner-på", vad tror du? har du nåt förslag?

The great one: " Lepistö är en riktigt bra spelare som har en lite annorlunda spelstil än Lehtonen, säger Lindqvist."

"En offensiv back med bra speluppfattning. Lepistös största styrka är hans säkra och förtroendeingivande spel med puck. Han hanterar och transporterar den på ett mycket övertygande sätt. Vidare är Lepistö mentalt stark och har inget emot att spela under press. Bra passningsspel och ett hyfsat skott."

Han är fortfarande Offensiv och hanterar pucken kanon bra, det är guldvärt i PP förra året gick inte en pass rätt i PP, Styf och Moe kan skjuta istället!

Hahl Bundy:

"Har han nån speed under rören nånting som ska känneteckna en Timråspelare?"

Hur många centrar hade speed på rören under den gångna säsongen i TIK? Han är ingen Tenkrat, men bättre än Lotvonen:)

"Ett annat skäl till oro är att han är från Mora, hur många såna lyckas hos oss? :)"

Nu är ju inte Tony från Mora, har bara spelat där en säsong. Skogs och Bogg har spelat där hela livet, så nog finns det hopp för att Tony tycker jag.

Mackelito:

Lepistö gjorde 4 mål på 70 matcher i AHL. Det är R.Jonsson klass på det. Ingen ersättare till Lello (när det gäller skottet). 27 mål totalt i hela karriären på 336 matcher...

Nej nu tror jag att Linkan är ute efter Salmela o Lepistö , båda offensiva landslagsbackar , tror att båda dessa kan levera fler tacklingar och lite mer jämn sett över hela säsongen, ingen av de kan skjuta lika bra som Lello , men det är riktigt bra PP backar ändå...

Tony Lagerström i 3e JA TACK..

Laget känns i nuläget som det kan flippa eller floppa , det finns väldigt mycket talanger om även Tony kommer,.

Tikinmyheart: Ok jag har ingen koll på Lagerström ska villigt erkännas som jag hade med Granathen.

Hur är Lagerström? Har han nån speed under rören nånting som ska känneteckna en Timråspelare?
Tyckte mig ha läst i nåt inlägg att han är trög på skridskorna o då känner jag lite oro.
Ett annat skäl till oro är att han är från Mora, hur många såna lyckas hos oss? :)

Nån som kan upplysa mig.

Om Moras Lagerström ansluter och är tänkt som ersättare till Bogg, så är jag till skillnad mot värvningen av Granath positivt inställd till detta.

Tony är bara 20 år och vad jag har sett av honom live och på TV är han en bra spelare som jobbar över hela banan, till skillnad mot Bogg som inte åker skridskor i onödan.

Nää jag är positiv till Tony som 3:e center.

Skarin: Tråkigt tråkigt men nånting som man har haft på känn tyvärr.

Det är Jimmys fel. Han skulle aldrig ha sagt att han trodde att både Sanny o Lello kommer resp. stannar. :)

Skarin: Känns ändå betryggande att man har alternativa spår att arbeta efter. Lepistö (stavning?) får ju gärna ansluta.

Det var ju inte speciellt förvånansvärt att han lämnade. Synd som fan, men icke oväntat.

Vad var det jag sa.

Självklart är det mkt, mkt tråkigt att Lehtonen inte vill vara kvar här. Det har varit en fröjd av att få se honom i TIK och att få uppleva hur det är att ha en sådan bra back i laget som supporter.

Men Linkan har ju haft lite olika spår kring en ersättare säkerligen under en ganska så lång tid. Nu gäller det "bara" att vi får en riktig klassback som vill hit.

Det här var tråkigt men lite väntat så där.

mikenomad: Vet inte om detta är noterat här redan men Bogg erbjuds enligt samma tidning inte kontrakt.

Officiellt nu att Lello lämnar enligt Dagbladet. Kan inte länka från mobilen...

Hahl Bundy: Behöver komma 3st bättre om jag ska vara nöjd

KniveN: Det kan komma nåt bättre.
Även om jag oxå hade velat haft kvar Sundh.

Hahl Bundy: Nä, jag är "Pissed off" att Sundh förmodligen försvinner...

jens_88: "Enligt Expressen jobbar dock Timrå på att få loss Lagerström redan till nästa säsong."

haha tänk att lokaltidningen för Timrå/Sundsvall måste skriva "enligt expressen"

TT ville att jag skulle göra detta

Borde inte Granath vara med på laglistan???

KniveN: Jag tror att du biter ihop o är pissed off för att vi missförstod. :)

Hahl Bundy: nop inte bröder :)

Grattis!

mikenomad: Ha ha vi ska sova nu, vi är för gamla för sånt här skit :)

Skarin: Hrrmmm...nåja, tack. Alla kan väl ha otur när de tänker nån gång, även Hahl och jag. Härmed avslutar jag min medverkan i "snillen spekulerar" för ikväll. God natt!

Btw, nån vänlig moderator får gärna radera mig ca 5-6 inlägg neråt. Inget att spara för eftervärlden precis....

Skarin: Yiipeee!!

Ja då kan vi vara överens, som vanligt :)

Du ser vad som händer när man missar nåt ord.

KniveN: Nu tycker jag du och jag i kör säger grattis till Hahl och mike för att dom båda äntligen förstår.

*grattis*

KniveN: Tack för att du förklarar så att farbror förstår. :)

Skarin o du är brorsor va?
Fast Skarin förklarar bättre :)

Hahl Bundy: Du behöver jobba på din läsförståelse...

"Dom som klagar på att vi tappar två etablerade backar och bara värvar en etablerad och två utvecklingsbara, har ni missat vilka framsteg Erixon och Moe gjorde förra säsongen?
Inför förra säsongen var ju många här ovisa om någon av dom kunde gå in som 6e back, inför nästa säsong så känns ju båda självklara på 6 backar. Förstår inte varför så många vill ha in fler etablerade backar, vill ni ha in en etablerad back eller Moe/ Erixon som sjunde?"

Står klart och tydligt inför och du börjar tjata om att Moe och Erixon spelade i första och andra backpar. Eller du kanske räknade in dom där redan innan säsongen hade börjat, isf kan jag förstå att du inte fick ihop det.

KniveN: Även jag är numera med i resonemanget. Man är inte direkt överintilligent vid den här tiden på dygnet...inte annars heller iofs.

KniveN: Som sagt. Jag förstod dig på en gång. Du kan vara lugn :)

Hahl Bundy: Så Moe var placerad i första backpar INFÖR förra säsongen?

Inför förra året var dom 6 första bakarna dessa

Lello
Skogs
Styf
Jonsson
Lotvonen
Någon av dom sista 3, säg Erixon

Där har du backarna för dom 3 backparen.

Säg att det ser ut såhär i år

Lello
Moe
Karlsson
Erixon
Styf
Skogs

Vad har hänt här? Vi har förlorat 2 etablerade backar men bara värvat 1 och ändå så har vi 3 hela backpar. Ser du vad jag menar nu?

Skarin: Ja ja skryt lagomt bara för att du lyckades begripa det inte alltför klarsynta inlägget. :)

Hahl Bundy: Japp. Men har man lite blick så förstår man vad han menar ;)

Skarin: Tack! Du jobbar som tolk va? :)

Hahl och mike: Det handlade väl om backplats 7 och 8 va? Isf menar han väl nåt i stil med det här.

Så mycket som Moe och Seb gick framåt i sin utveckling under säsongen som var bör det väl vara självklart att dom går in på 6 backar nu framöver. Det tycker ju alla också, jag vet. Men inför förra säsongen så var det absolut inte lika självklart. Nu var ju Moe skadad under början men ändå.

Inför förra säsongen var det väl Seb, DP och Moe (skadad) som fick slåss om den sjätte backplatsen. I år blir det Granath och Sonntag som får kliva in i handlingarna via skador eller bänkningar. Så jag vet inte riktigt vart ni vill komma egentligen. Du vill kanske ha in etablerat på backplats 7 och 8? ;) Nja, jag tror på ett rejält missförstånd här. Jag anar ugglor i mossen.

KniveN: Men snälla du Moe spelade i 1:a backpar, Erixon i 2:a.
Vilken av dom etblerades plats tar dom?

mikenomad: Håll i kepsen.

Hahl Bundy: Nej syftar inte på Lello, räknar inte han som förlorad.. En klassback/ Lello ska såklart in.

Menar att Erixon och Moe har gått från att vara 6-8 back inför förra säsongen till att vara självklara på 3 backpar i år, då blir ju dom lite av en ersättare till någon av dom förlorade etablerade backarna.

Hahl Bundy: Jäsiken.....intressant säsong onekligen skulle det bli. Rolig..? Njae....knappast!

mikenomad: Ja det är ju det jag menar.
Alltså ska Sonntag o Granath in i 2:a o 3:e?

Hjälp.

Hahl Bundy: Men visst är det så han tänker? Kan inte tolka det på annat vis. han kan ju inte mena Moe och Seb, de ingår ju redan i backbesättningen...

mikenomad: Spännande var ordet.

Hahl Bundy: Jag tror att han menar att istället för att värva etablerat för att täcka upp för t.ex Lello så flyttar vi helt enkelt upp nån underifrån. Billigt och spännande...

KniveN: Jag menar vi har ju haft Moe i 1 :a backpar med Lello o Erixon i 2:a o 3:e.
Vilka förlorade spelares plats tar dom?
Jag får inte ihop ekvationen om vi inte behöver etablerade spelare.

KniveN: Jo, det låter ju så, men man förstår väl ändå vad som menas?

« · 1156345 · »