1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607586 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Yellowcard: Nån fler än jag som blåhåller tummarna för ett NHL-kontrakt till Lello?

mikenomad: Du o jag mike. Du o jag. :)

Tikinmyheart: "Han är ingen Tenkrat men bättre än Lotvonen"

Det är ett stort spann med fart däremellan. Som att jämföra en snabb motorbåt med oljefartyg.:)

The great one: Nej jag trodde jag skrev det??

Hahl Bundy: Fått ordning på läsförståelsen idag? Själv vettefan, tycker alltid jag kan och vet bäst...

erathoo: Nja , det ärinte många spelarepå marknaden med den spelstil Holmström har, det finns i alla fall inte många som håller ES klass , men en spelartyp som Dee Caz kanske Linkan kan hitta nånstans i Italien eller liknande, i AHL vet jag att det finns en del som vågar stå framför mål, det är dock oftast det killarna som kastar handskarna var och varannan match..

mikenomad: Jag är lite orolig. Vet knappt om man vågar kommentera nåt längre härinne :)

Hahl Bundy: Äh, det är bara att släppa och gå vidare. Innerst inne vet vi ju vilka som har rätt...;-)

mikenomad: Jag har släppt allt. Har varken hängslen eller livrem längre. Snacka om vågad.

Hahl Bundy: That's the spirit, att du vågar!

Stor besvikelse att Lehtonen lämnar. Kanske inte var så smart att värva Granath ändå... Man visste ju tydligen att Lehtonen skulle dra när Granath ritade på. Skulle ha fixat två etablerade istället för en kass och en "superstjärna". Lepistö är inte i närheten av så bra som Lehtonen, tyvärr.

RocknRolf2: Jag kör utan vare sig hängslen eller livrem. Gör det du med! :)

Hahl Bundy: Haha verkar som jag blir så illa tvungen :)

Säg att Timrå hade 300k att lägga i månaden på de två sista backplatserna, en fullt rimlig siffra. Hade det inte varit smartare då, när man visste att Lehto skulle dra, att lägga säg 150k på varje back istället för 50k på Granath och 250k på Lehtonens efterträdare. Granath kommer inte tillföra ett smack och pressen på siste backen nu blir väldigt, väldigt stor. Särskilt eftersom vi minns vad Lehtonen var duglig till...

RocknRolf2: Man tycker ju det men det spelar ingen roll nu.
Vi måste gilla läget även om det tar emot.

RocknRolf2: Två Robin Jonsson alltså? =)

Frella: Vi har gjort ett kap, vi har fått 3 RJ till priset av 1/3 av vad RJ kostade :)

Frella: Eller två Tomas Skogs? Eller två vettiga backar som inte Nubben scoutat och skrivit flerårskontrakt med...

RocknRolf2: Så du vill ha någon för 150k i månaden som står utanför dom 3 första backparen?

RocknRolf2: Jag tar hellre en dyr back med star quality än att låter t ex en av Moe/Erixon petas till förmån för någon Pierre Hedin eller liknande.

KniveN: Näe, jag vill att Tomas Skogs ska stå utanför dem 3 första backparen. Precis den plats han spelade sig till ifjol, trots ca 60 matcher att imponera...

Karlsson - Moe
Styf - 150 k
Erixon - 150k

Sonntag
Skogs

Så hade jag velat att backsidan skulle se ut nu när det skiter sig med Lehto.

Skarin: Jävulskt tråkigt att Lello redan nu säger att han inet blir kvar, slutar väl med att han får en undanskymd roll i VM och skriver på för Frölunda, de som känns så synd.

Frella: Vem har sagt att dem skulle behöva petas för att man tar in två bra elitseriespelare istället för en stjärna och en sopa?

RocknRolf2: Färglöst alltså, och sen skriker du efter en PP-back som kan spela 25-30 min per match en bit in i säsongen...

Frella: Färglöst? Ja för med Granath och t ex Lepistö blir det ju så oerhört mkt mer färg. Jag kommer säkerligen skrika efter en back en bit i säsongen, men det har mer att göra med att Linkan värvar Granath etc...

Det snackas mkt om minskad budget, men jag är HELT övertygad om att man kommer få jaga backar mitt i säsongen. Det kommer slå tillbaka så småningom, som vanligt när man gör dåliga affärer.

Frella: Dessutom är det ingenting som säger att inte två bra backar skulle kunna tillföra bra spel i pp, istället för att sätta väldigt stor press på kommande mr x.

Pressen är stor nu Linkan! Kan du bevisa att du är en bra sportchef eller är du bara en okvalificerad allsvensk bonnlurk från Sundsvall hockey som inte har någonting här att göra?

Upp till bevis...

Bara att hoppas att kolan blir en ny svensk landslagsback och att vi lyckas värva Lepistö eller Salmela då, för en toppback till måste vi nog ha.

Arlbrandt klar för Luleå. Duon från VIK går alltså till LIF liksom Abbotts.
Nu väntar dom väl på Jonte bara?

Robban dementerar Lagerström.

Hahl Bundy: Och sportchefer kan man alltid lita på.

Hahl Bundy: Nja, den största väntan är nog Ledin, Inte Jonte.

Om jag skulle få välja är valet ganska enkelt, och jag tror inte att jag är ensammen om att jag hellre ser Ledin än Hedström.Och att både Hedström och Ledin kommer att spela för Luleå tror jag inte en sekund på.

Portello: Jag trodde Ledin skulle till HV.
Har inte följt det så noga ärligt talat.

Hahl Bundy: Ledin väljer mellan Luleå och HV. Det förmodas att bli klart om ca en vecka.

Portello: Ja då förstår jag att ni hoppas på Ledin före Jonte, Absolut!

Många svenska flaggor är det i truppen nästa säsong.
Det ser vackert ut på nåt sätt :)

Hahl Bundy:

Hur har skogs skött sig i Timrå ? Ingenting sådant här hoppas jag ?

RocknRolf2: Men är det inte Granath som är typ ett löfte? Tyckte jag hörde det...

mikenomad: Jag finns på Youtube med hängslen på, men nu har jag kastat dom.

Hahl Bundy: Ja har vi sådär många svenskar då kan vi inte skippa national sången ;-)

fettsteffe: Jodå det kan vi visst.
Helt meningslös i mina ögon.

Rok Ticar lämnar TIK J20, letar tydligen i första hand efter en klubb i Sverige (Allsvenskan)..  Något för Sundsvall Hockey?!

Hahl Bundy: Ang Lello så står det mellan  Kärpet o Frölunda, och det sista jag hörde var att Frölunda lagt ett monsterbud på Mikko, detta var före påsk. Däremot så Kommer Frölunda inte signa Pyöräla som det lät, förmodligen för att man vet att han har stor chans att hamna i NHL. Däremot så jobbar Kärpet hårt för att signa Pyrret om han inte väljer NHL.

Så glöm Pyrret.   Alla viktiga spelare Tik velat behållet har stuckigt, undra varför?.

RTS: När dom fick reda på att Granath var på tapeten så skrev dom av TIK direkt. Så tror jag iaf.

RTS: Frölunda äcklar mig

RTS: Min spontana känsla är att om det inte fylls på med endast landslagsspelare på resterande platser så har vi ett lag för Bottenregionen,

Kan inte se vilket lag vi skall ha efter oss i vinter, Kanske ssk o Rögle.

Vi har tappat alldeles för mycket, och tro att bara för vi värvat stora backar så tror många att det är den rätta medicinen, men själv tror jag Linkan format ett billigt lag som inte kan spela Timrå hockey med fart, vi har tappat många av dessa speediga spelare.

Kalla mig gärna Nego eller pessemist men olikt Jimmy ser jag inte så stora förhoppningar.

Snoop: Tiks ambitioner retar mig.

RTS: Det är väl som vanligt då...

RTS: SSK , Rögle , Brynäs , Djurgården , SAIK ......

Jag tror att Jagr snart är klar.
Han vill avrunda karriären i Sverige.

RTS: Jag hoppas att Timrå faktiskt också försöker få Pyrret om det inte blir NHL. Även om jag vet att det är långsökt och så, men förhoppningen kan man i alla fall ha.

Äh, man vill ha något riktigt bra. Som det känns nu har vi inte kompenserat det vi har tapat. Inte på långa vägar. Några stabila spelare framåt och nån duglig back så ser det bra ut. Men frågorna är många och svaren få. Vad spanar Linkan på? Vad är realistiskt att hoppas på? Vad innebär egentligen "Ett ess i rockärmen"? Finns det nån substans i NK?

Ja, den som lever får se. Men det känns som om möjligheterna att bygga ett slagkraftigt lag blir svårare och dyrare för varje vecka som går.

Kerstin_k: Niko Kapanen är nog ett ess i rockärmen men han presenteras väl efter vm som sagt.

« · 1156345 · »