1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607307 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
T T: Han sa ju egentligen samma sak redan i expressen-länken. "Vi för en dialog, men ingenting är klart."

Baker:
Det fattas en försteback och en 2:e eller 3:e center, det beror på hur man rankar Gabbe. Sen behövs 2 forwards, en sniper och en tung jävel.

Jag skrev igår:

"Jag vågar sätta en hundring på att det redan är klart med Kapanen. Någon som sätter emot?"

Tydligen är det en sak att lova muntligt men en annan när det väl kommer till kritan. Läge att betta mig. Der ut som lättförtjänta pengar...

250kg kärlek: Jag står över idag också.

RTS: Jag tror hela spelet kring Kapanen är som poker. Det mörkas så in i bänken. Jag tror också fortfarande, trots Söderberghs artikel, att N.K spelar i Timrå.

250kg kärlek: Äh...kör för't, jag är på! Inte för att jag är pessimist utan för att jag nästan alltid har fel vilket isf torde gynna TIK. För det här är ett vad jag verkligen VILL förlora!

250kg kärlek: Föga förvånande att Ryssland fortfarande är med i bilden. Det har känts lite för bra för att vara sant.

Men det ska bli spännande att se huruvida ryktena som har florerat ett bra tag här inne stämmer om NK. Är han, eller är han inte, muntligt överense med Timrå?

I dagbladet stod det ju också att Kontiola fortfarande är huvudspåret. Får vi honom kommer jag inte heller misstycka. Smäller givetvis inte lika högt som NK men den värvningen känns mer realistisk för oss i Timrå.

250kg kärlek: 100 spänn är inte mycket pengar, därför inför denna församling sätter jag emot. Jag har redan loosat en 200 gr burgare till "spud" ang. Sanny, så om jag har fel om NK så känns det riktigt billigt.

100 bagis till dig om NK spelar i TIK känns jävligt billigt och en smäll jag gärna tar sju dagar i veckan.

Kerstin_k: Fan också jag trodde han var en sån som vill stadga sig nu i slutet av karriären och kanske inte trivdes i Ryssland..
Nu känns det i varje fall kört..

Mackelito: Tja, man vet ju aldrig. Det känns ju lite suspekt att rykten om att han har varit klar för Timrå via en muntlig överensekommelse florerat så pass länge. Man vet ju aldrig. Det kan ju handla om en mörkning från bådas sida?

Äh, det sista som överger en är hoppet. Jag hoppas att vi får se NK ta första tekningen i Eon nästa säsong. Men står det Kontiola på ryggen kommer jag inte heller att gräva ner mig allt för mycket.

Får vi nån av dom två så blir jag nöjd.

Kerstin_k: Får vi bara någon som är lika bra som Hahl så är jag nöjd, oavsett vad som står på ryggen.

Men jäklar vad skribenter o krönikörer svänger fort, Alla vet att det som står i Expressen o Aftonbladet får man ta med en stor nypa salt.

Det expressen skrev igår har stordelen av oss skribenter hört i veckor, nästan i månader,  det är inget nytt att Timrå är väldigt nära med NK.  Om detta nu skulle vara klart och NK o Timrå inte har för avsikt att släppa det än, så är det väl klart som vatten att Linkan, Niko och agenten förnekar att man skulle vara överense.

Att sedan agenten säger att Ryssland fortfarande är med i bilden är ju heller ingen speciellt konstigt, Det vore riktigt konstigt om något lag där inte skulle vara intresserad av honom då hade man ju funderat allvarligt vad som är fel. Så förmodligen är Ryssland ett alternativ, och om ej så vore fallet så vore Agenten en idiot om han sade något annat i ett ev förhandlingsläge.

Vi får snart svaret och jag tror NK lirar i Timrå till hösten. Detta är den typ av värvning som skulle göra silly till en njutning istället för plåga.

Skriver det igen:, det som förbryllar är varför en spelare av NK´s kaliber är intresserad av Timrå ?, det är förmodligen just detta som talar för att han är nära eller klar för Timrå !

Men det hade ju en krönikör svaret på, iallafall igår.

Kerstin_k: Håller med dig, någon av dessa två skulle var en högvinst. Hur som helst så slår båda dessa Hahl på fingret så det räcker.

250kg kärlek: Jag sätter emot en bärs! Taget!?=P

RTS: "Men det hade ju en krönikör svaret på, iallafall igår."

Jag är visserligen ingen krönikör men väl bloggare. Och det jag skrev byggde ju på att han kände sig färdig i Ryssland och att de sociala fördelarna att spela i Sverige skulle väga över. Är han däremot jättesugen på att fortsätta i Ryssland och tjäna ännu mer massa pengar så känns det som jag skrev inatt, väldigt tufft.

Jag kan även tycka att man inte ska ta allt som står i Expressen och Aftonbladet med en nypa salt alla gånger. Jag tycker att dem ofta har rätt i den här typen av nyheter. Jag tittar mer på vem som skriver artikeln och vad de har skrivit tidigare. Är det här med Niko Kapanen helt fel så kan jag säga att jag är klart förvånad över hur denne herre på Expressen kunnat skriva en artikel på så lösa grunder.

Apropå en annan spelare så tycker jag inte att Mika Pyörälä har gjort något särskilt bra VM.
Man kan ju hoppas att det betyder mindre NHL erbjudande och eventuellt ett nytt kontrakt med Timrå, men av någon anledning känns det som att inte han heller vill stanna i Timrå, det känns som om många toppspelare inte ser Timrå som ett bra ställe att fortsätta utvecklas utan mer ser det som ett ställe man är ett max två år och när man blir lite bättre gärna sticker till klubbar som Frölunda FBK osv.
Det är lite synd...

JimmyH: "Jag kan även tycka att man inte ska ta allt som står i Expressen och Aftonbladet med en nypa salt alla gånger."

Precis, vi som skriver härinne tyckker väldigt mkt om att raljera över nämnda tidningars uselhet. Faktum är att de påfallande ofta har en hel del på fötterna i såna här fall. Även om de garderar med kryss utifallatt så är det inte så att de sätter ihop en artikel på hur lösa grunder som helst. Det skulle t.ex. garanterat inte räcka med ett rykte via ett snabbmess på HS för detta om man säger så. De har ju en hel del trovärdighet och prestige att sätta på spel i en branch där det gäller att ligga i framkant för att locka läsare.

HS gör ju jobbet för Gurra T och de andra så kallade journalisterna, de kan sitta härinne och ta en mening här och en mening där och vips har de ett scoop i kvällspressen.

Med tanke på många av deras fysik så tror jag det är så de jobbar:)

Niko Kapanen vore ju en förbannat fin förstärkning, alla kategorier. Går den här värvningen i hamn slår det Ricky Halh i hästväg.
Men jag har svårt att förstå varför just NK vill lira i TIK, men känslan är faktiskt ändå att han kommer göra det. Dessutom bör det ju finnas en hel del pengar att värva för tycker man (även om allt inte handlar om pengar som jag brukar säga). Och vi behöver ju rejäla förstärkningar, och då måste det få kosta också så klart.

Men det vi Tikare har fått vänja oss vid är väl att ett muntligt kontrakt inte är detsamma som ett skriftligt. Jag litar på Gurra T att NK och TIK är nära varandra. Men det behöver ju inte betyda att det löser sig och att han skriver på. Jag blir inte förvånad om det bli nej tack "som vanligt". Men nog fasen måste vi ändå tro på att han väljer TIK. Men blir det varken NK eller Kontiola blir jag knäckt. Då börjar det här bli lite av en parodi.

Skarin: Om båda tackar nej så är såklart läget lite kaotiskt , men jag hoppas att Erik Westrum löser sitt kontrakt så har vi där en till riktigt bra förstacenter, om inte det går hoppas jag på Ville Leino som förvisso inte det har stått nånting om i tidningar men hoppas kan man...

Blir det Petteri Wirtanen som första och typ Micke Lind eller ännu en outvecklad talang om man dessutom inte lyckas landa någon av Lepistö Salmela då är det köööört då tar jag självmord...
Men varför skulle det bli så??

Johan Fransson bör ha blivit avskriven eftersom det är en toppback vi letar nu till sista backplatsen men jag postar ett stycke i en artikel därdet i varje fall verkar som inte Timrå är med o budar..

När det gäller backen Johan Fransson tänker han ta ett beslut i början av nästa vecka.
- Det är några klubbar med i bilden, men Luleå ligger bra till, säger Fransson.
Enligt uppgift till NSD slåss Luleå om Franssons namnteckning med Skellefteå och Djurgården. Även ryskt intresse finns.
Luleå har gett Fransson ett kontraktsförslag.

Undrar om det finns någon chans i världen att Patrick Thoresen har Elitserien som alt, har han det hoppas jag Timrå vill ha han, han är också en fruktansvärt bra hockeyspelare och perfekt som förstacenter..

En kille som i Danmark jämförs med Peter Regin är Julian Jakobsen,han kan bli riktigt bra och han skulle vara perfekt som tredje center eller vad säger ni?
www.eliteprospects.com/player.php?player=16072

Här vare dött.....

Cartman: Hahl Bundy har inte varit inloggad på några dagar så vi får ju inget besked om det har kommit närmare.

Cartman: Åkte precis förbi mikenomads hus och såg genom fönstret att det var pokerkväll där. Tyckte jag skymtade Halh Bundy och några till HS-snackare också.

Det hör väl egentligen inte hemma här, men är det bara jag som har reagerat över hur Skellefteå agerar? Det verkar inte finnas någon rim och reson i deras budande, utan allt som saknar kontrakt verkar vara aktuellt. Jag trodde att de skulle satsa uppåt efter den gångna säsongen, men vill man värva Kimmo Lotvonen framstår man mest som desperata.

Lemmy: Ja, jisses vilken pokerkväll. HB hälsar att det är närmare än nånsin nu!

Har förresten inte sett nån kommentar härinne om ST:s uppgifter igår om TIK-intresset för Hävelid. Vad sägs Mackelito o alla andra proffstyckarkollegor, vore det ngt?

mikenomad: Äh, det är väl inget att satsa på. Han är ju inte finne och så är han minst 15 år för gammal. Dessutom så gjorde han ju inte särskilt många poäng i Södertälje. Plus att han spelar/spelat i Devils och Thrashers och det vet man ju är någon form av avfallsanläggning.

Paddan: Precis mina åsikter. Särskilt det där med åldern, betydligt äldre än godkända 26,3.

mikenomad: Nja , jag med fler vill nog se en offensiv back ta den sista backplatsen men om Linkan vill ha ännu en trög defensiv back (som förvisso slår bra förstapass) så har vi i varje fall en kompakt defensiv, men jag ser då hellre Salmela eller Lepistö.
Om man värvar både Hävelid och en offensiv back då går det bra , men jag räknar med att Hävelid ska ha en hel i lön och då kanske vi får glömma en sån som Kapanen.

Så mitt beslut skulle nog blivit
Nej Tack

Mackelito: Hel del i lön ska det stå...

Paddan: Typ som gamle Per Svarten då...

Ambroo: Du har alldeles rätt i att han inte gjort särskilt många poäng i Södertälje.

Lemmy: Nästa gång behöver du inte vara så blyg och bara åka förbi...:-)

mikenomad: Lika dött som det var/är här lika lång sovmorgon verkar Eliteprospects ha tagit , just nu uppdaterar man ingenting ..

mikenomad: Tack det ska jag. ;) Nu hade jag grabben med mig så jag ville inte ringa på, man har ju hört hur det går till på de där kvällarna. 

Lemmy: Nä, det var nog klokt med tanke på att Hahl Bundy var närvarande...;-)

Men han lär förneka allt senare....

Kevin O Shea:

"Jag har för mej att det var fettsteffe (eller någon sånt) som sade att detta var inte trovärdigt - jag skrev då "vänta och se!"

Härligt med ett rätt =)

T T: Det var alltså förbra för att vara sant som många sagt...

T T: Nu tar vi nya tag och värvar hit kontiola ist =)

Det här kan väl ändå klassas som en god nyhet...ju minde face-time ju bättre.

Mackelito: Kanske bättre om det blir Kontiola istället, med tanke på att han har fler år kvar i toppen än vad NK har.

Tjalle: Så tror inte jag detta gynnar oss så jätte mycket, NHL klubbarna har kollat på Pyörälä sen förra året och har varit på flera matcher, dom vet vad som finns i honom. Och jag tror inte dom skiter i honom nu......

T T: Riktigt tråkigt, trodde faktiskt Timrå skulle lyckas knyta åt sig kapanen och nu är det många etablerade spelare som valt bort Timrå,..

Synd som sagt.... Riktig riktig jäkla synd.

RTS: Själv drog man ju in en hundring av 250 kg kärlek....undras när man kan casha in det?

mikenomad: Satte emot en bärs... Men kanske inte räknades heh.. =)

Yellowcard: Jodå...nu ska vi skinna 250kg....:-)

Nån som har koll på om Wandell är aktuell för Timrå om han inte slår sig in i Dallas trupp? Därför han har väl ingen garanterad plats där va kommande säsong?

« · 1158133 · »