Herminator:
Och går man tillbaka ytterligare några år så harvade ni också Allsvenskan. Sett till två säsonger har ni varit topplag, i övrigt har ni varit bottenlag, mellanlag och Allsvenskt lag.
Herminator:
Ja, jag lyckades ju bevisa att om man väljer att titta på enstaka minuter kan alla lag vara topplag. Däremot så vet jag att om vi tittar över en väldigt lång tid så har vi ett SM-guld.
Poffa: Jajamän ett helt guld, och vi har bara ett silver men jobbar hårt för en ädlare valör. Lasse Pirjetä du är välkommen.
Hur blir det med Pavan Pavlikovsky för er, är han förlorad?
I ST Nubben förnekar Nubben idag att Pirjetä skulle vara på väg till TIK. Då vi redan har fyra centrar är han ett alternativ enbart om Hahl skulle försvinna till NHL.
Saxat ur ST:
"– I dagsläget har vi en forwardsplats kvar att fylla, men han är ju ingen forward och vi har redan fyra centrar: Hahl, Fredrik Warg, Peter Regin och Johan Andersson.
Och den där extra forwardsplatsen är som bekant vikt åt Jonathan Hedström.
– Det är en liten chansning. Men jag har inte råd att skriva kontrakt med någon nu i fall Jonte sedan kanske kommer loss och väljer oss."
Denna ev. värvning görs för att få en bredd på centersidan i första hand. Med tanke på att det bevisligen är en aning tunt bakom Hahl och Warg. Skulle Nubben ro detta i land så är det bara till att lyfta på hatten för ännu ett mycket smart drag och ett gediget arbete.