Redigerad kommentar
ersson: Erik platsar i den här tråden nu. :)
Kontraktet var klart redan i går men det uppmärksammades inte förrän signaturen Lars skrev en kommentar på Jimmys blogg i morse. Ett par timmar senare var det fortfarande tyst. Då postade jag till EP vilket snappades upp av systersajten Hockeysverige och sedan vaknade övrig media. Mer i ST i morgon. Grattis Erik!Limpan: Är du säker på att du förstod korrekt? Som jag läste det så stod det att Gustafsson valde bort Timrå pga. konkurransen från bl.a. Moe & Erixon.
Synd men inte samma som att Timrå kastat bort Gustafsson. Dessutom var Moe en stor talang när han kom upp (har för mig att han bl.a. fick pris som bästa försvarar i Tv-pucken t.ex.)
Redigerad kommentar
Per HApps: nja men Zetterberg hade ju lagen koll på och han var en stor talang när han draftades.
Det du glömmer bort är att han draftades före NHL ändrade om spelet och blev hårdare på utvisningar och hela den balletten. Kortfattat såg man självklart Zätas talang men tyckte att han var för liten för NHL. En sån stor talang som han visade sig bli såg kanske inte lagen men han kom inte från ingenstans heller.
Redigerad kommentar
Per HApps: som jag sade, man hade kanske inte full koll på killens potential men man visste om att han var en stor talang. Snälla minns det var gamla NHL. Han ansågs vara för liten. Det var knappast ovanligt förr att NHL-klubbarna ansåg att en spelare var för liten för den fysiska liga NHL var då.
Limpan: Vad var han när han flyttade, 17-18 år? Är det inte lite tidigt att bedöma om man kommer att ta en A-lagsplats?
Gläds med Erik som alla andra i stället för att använda honom till att gnälla på TIK igen.
Redigerad kommentar
"men då kom det en dag då jag skulle få spela en match med Timrå. Men om jag ska gå på hockey-college får jag inte spela matcher på den nivån"
Där sprack myten om att Gustafsson "inte fick chansen" i Timrå, om nu någon fortfarande trodde på det.
Redigerad kommentar
Viasat Hockey 18:30 Pittsburgh vs Philadelphia
Vår gamle keeper Johan Backlund gör äntligen NHL - debut!
Lycka till Johan!!