1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590214 inlägg · 6217 ämnen

Tikare i NHL

« · 1253089 Till forumet

Tikare i NHL
Dagens TV - tips;
Viasat Hockey 18:30 Pittsburgh vs Philadelphia

Vår gamle keeper Johan Backlund gör äntligen NHL - debut!
Lycka till Johan!!
Kommentera

Sv: Tikare i NHL
The Palm: Detta ska ses! tack för tipset!
Kommentera

Nu du, Zita. Det är inte officiellt ännu men mycket nära.
Kommentera

T T: Han kommer att stå.
Kommentera

The Palm: Ja, allt tyder på det men har du någon bättre källa?
Kommentera

T T: Japp, jag har den bästa källa man kan ha.. ;)
Kommentera

The Palm: Ok, hälsa Backe lycka till då.      ;)
Kommentera

T T: Kan man se matchen på datorn tro? Har inte viasat hockey...måste ju bara se......
Kommentera

zita: Du har några länkar här:

www.myp2pforum.eu/threads/35565-Ice-Hockey-Today

Tror mest på SopCast-länken om du inte har nån bra US-proxy. Om du inte har Websop-plugin så kan du köra genom Sopcast direkt via:

sop://broker.sopcast.com:3912/90645

Edit: Svårt att få länken korrekt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte: Tack...
Kommentera

zita: Bra start för baklund iaf! Vi fick även lite reklam :)
Kommentera

Viklund: Hur har han sett ut så här långt? Missade första perioden då jag glömde sommartidsjusteringen, men såg målet där han såg ut att bli lite skymd på första skottet.
Kommentera

Raggaren Putte: Calle Johansson ger honom godkänt. Han har varit aktiv runt kassen och inte verkat allt för nervös.
Kommentera

T T: Pittsburgh verkar ha sina domarfördelar som vanligt ser jag. Först en helt otroligt billig utvisning för goalie interference. Sedan bortdömt mål för samma sak när Fleury är en meter utanför målgården.

Det sjukaste är att målet döms bort men ingen utvisning ges för målvaktsinterference. NHL-domare är inte så bra som många ofta propagerar för.
Kommentera

Nu bytte de in Boucher inför tredje perioden. Backe verkade ha lite ont. Tror inte att anledningen till bytet var att han spelade pissigt iaf, för han var helt okej, bortsett från några returer.
Kommentera

Kattgubben: Nej, han har varit bra. Har kollat lite på ett Philly-forum och de verkar nöjda med vad han presterat. Några snackade om att han verkade ha sträckt sig redan vid första målet, då han stretchade en hel del efteråt.

Förmodligen sträckning i ljumsken eller något. Trist om han blir borta nu när han äntligen hade chansen och spelade helt ok.
Kommentera

Vilken fasanfull NHL-debut det blev för Johan Backlund
Kommentera

anta: Tråkigt för han, men de verka ju ha gått klart bra endå i hans första NHL match.
Kommentera

anta: Debuten var ju helt ok. Så länge det inte är någon allvarlig skada så var det ingen större nackdel att gå av efter andra perioden.

Domarna var ändå helt sagolikt usla i sista perioden (också) och bjöd Pittsburgh på ett mål plus utvisningen som gav det andra. Bättre då att se eländet från bänken för Backe.
Kommentera

Maria har pratat med Backe:
Kommentera

ersson: Erik platsar i den här tråden nu.       :)

Kontraktet var klart redan i går men det uppmärksammades inte förrän signaturen Lars skrev en kommentar på Jimmys blogg i morse. Ett par timmar senare var det fortfarande tyst. Då postade jag till EP vilket snappades upp av systersajten Hockeysverige och sedan vaknade övrig media. Mer i ST i morgon. Grattis Erik!
Kommentera

T T: Aha! Kul som fasen är det dock. Bra av dig att snappa upp det!
Kommentera

Det hade varit kul att få se Backe mot Zäta på söndagkväll men nu har Flyers tagit in ännu en målvakt:
Kommentera

T T: Synd att han blev skadad
Kommentera

Vet att det är fel rubrik men ändå relevant i forumet

www.hockeysverige.se/news_show_svenskdoldisens-superdebut-i-ahl.html?id=9635496

Denna spelare valde Timrå bort till förmån för Moe
Kommentera

Limpan: Är du säker på att du förstod korrekt? Som jag läste det så stod det att Gustafsson valde bort Timrå pga. konkurransen från bl.a. Moe & Erixon.

Synd men inte samma som att Timrå kastat bort Gustafsson. Dessutom var Moe en stor talang när han kom upp (har för mig att han bl.a. fick pris som bästa försvarar i Tv-pucken t.ex.)

Redigerad kommentar

Kommentera

dr-nix:
Samt att Zetterberg gick i 7:e omgången i draften eller nått liknande. Vilket bevisar att hockey inte är nån absolut vetenskap.
Kommentera

dr-nix: Idiotiskt att påstå att "Denna spelare valde Timrå bort till förmån för Moe".
Spelare har också en egen vilja, en egen tanke.

Dumt att ens påstå detta.
Kommentera

Per HApps: nja men Zetterberg hade ju lagen koll på och han var en stor talang när han draftades.

Det du glömmer bort är att han draftades före NHL ändrade om spelet och blev hårdare på utvisningar och hela den balletten. Kortfattat såg man självklart Zätas talang men tyckte att han var för liten för NHL. En sån stor talang som han visade sig bli såg kanske inte lagen men han kom inte från ingenstans heller.

Redigerad kommentar

Kommentera

dr-nix:
Han man verkligen koll när han gick som 210:a? 
Kommentera

Per HApps: som jag sade, man hade kanske inte full koll på killens potential men man visste om att han var en stor talang. Snälla minns det var gamla NHL. Han ansågs vara för liten. Det var knappast ovanligt förr att NHL-klubbarna ansåg att en spelare var för liten för den fysiska liga NHL var då.

Kommentera

dr-nix: Om du har den minsta koll på läget vad gäller Erik, valde han bort Timrå för att tränaren inte gav honom den istid han borde haft. Då kan man vända på det å säga att Timrå valde bort honom.
Kommentera

Limpan: Ok tack, då vet vi hur det fungerar. Alla som inte får spela så mycket som de vill "väljs bort". Eller gäller det bara Erik?
Kommentera

Limpan: det har jag ingen koll på, jag vet bara vad som stod i artiklarna.
Kommentera

T T: Och egentligen, vad spelar det för roll? Om nu man valde att satsa på Moe, vilket i mina ögon var ett bra val, vad är det som säger att Erik skulle ha lyckats så mycket bättre i Timrå "om man valt honom"?

Jag förstår inte hybrisen. Jättekul att Gustafsson lyckats och jätteskoj att han får chansen i NHL. Men vad har det med Timrå IK att göra, och Moe?

Limpan får gärna förklara hur han/hon tänker.
Kommentera

T T: Det gäller även andra spelare såklart, Han fick inte chansen i a truppen, va det jag ville ha fram men inte skrev, men nu kom det
Kommentera

Limpan: Vad var han när han flyttade, 17-18 år? Är det inte lite tidigt att bedöma om man kommer att ta en A-lagsplats?

Gläds med Erik som alla andra i stället för att använda honom till att gnälla på TIK igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Limpan: Vad är det du pratar om? Jag känner Erik väldigt bra då hans lillebror var en av mina bättre vänner när vi var yngre. Timrå valde verkligen inte bort Erik, det var ömsesidigt beslut. Timrå tog det beslut de trodde var bäst, vilket på den tiden var Moe. Vem säger att Erik skulle blivit bättre? Gläds med Erik istället, han har gjort det så sjukt bra. För att inte nämna NSK, grattis säger bara jag! Sjukt hur många spelare NSK fostrat nu.
Kommentera

T T: Jag tycker det är underbart att han lyckas,
Kommentera

"men då kom det en dag då jag skulle få spela en match med Timrå. Men om  jag ska gå på hockey-college får jag inte spela matcher på den nivån"

Där sprack myten om att Gustafsson "inte fick chansen" i Timrå, om nu någon fortfarande trodde på det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Backe Backe.. är väldigt populär i Adirondack, han är lagets stjärna. Han är supportrarnas idol..förstod jag väl :)
Kommentera

zita: Jag tror det är mest bland damerna han är idol. På så vis har han ju verkligen bytt upp sig, för på den fronten har ju Timrå inget att erbjuda.
Kommentera

zita: härligt . vad hette laget ?
Kommentera

superfalle: SCROLLA !! Så står det vad laget heter...
Kommentera

superfalle: Adirondack Phantoms
Kommentera

superfalle: "Tikare i AHL" skulle det varit.. du syftade väl på det?
Kommentera

Goalie Johan Backlund agreed to a two-year contract extension. He may require surgery on his left hip because of a groin problem. Holmgren said he will need surgery, but Backlund said he wasn’t sure. “I’ve been feeling pretty good,” Backlund said. “I learned to play over here and it’s a totally different game. I learned a lot and learned to play this style.”
Kommentera

T T: "Like"
Kommentera

zita: du vill alltså inte ha hit honom på två år.
Kommentera

« · 1253089