nectis: Senaste hört från Daggen är att han nu tyckte att också Hussen så extra nöjd ut i slutet på matchen och det var inte ok. Hade tydligen tejpat ett blad med ett leende på läpparna. Kicki hade även rättat till luggen på ett inte helt ok sätt, det var inte heller ok enligt Daggen..
Tom Topp: Älskar det. Det jag känner att vi saknat de senaste åren. Spelare som motståndare har respekt för och som skyddar sina lagkamrater när det behövs. Underbart!
Dead Wing: Haha sarg-varg är tamigfan ett perfekt epitet för Lilljewall! Bufflig, brunkig, vinner närkamper och sedan riktigt bra kortpassningsspel (yes fotbollsterm sue me. Syftar till <2 meterspassningar i off zon).
Att han dessutom står upp för laget på det sättet han gör blir man ju bara jäkligt stolt/glad av
Smokey: Jo, nog fan var det skönt att det blev lite känslor ändå. Det kändes nästan som vanligt, fast från soffan då.
Får tacka Hartmann som satt så hånfullt och Daggen som blev så ilsken. Ända sedan matchen har vi diskuterat hockeyrelaterade händelser här inne. Det var ett tag sen.
Tom Topp:Känns som att Liljewall är skillnaden mellan att Timrå får utvisningar för abuse of officials och att Wernblom får 2 + 2. I matchen mot Mora alltså.
Hassan: Det var mycket mysko känslor i går. Daggens märkliga ”nu börjar jag nästan storgråta” till kapten Dahléns ”jag kan ändå nästan inte sluta fnissa” under C-mores ”seriösa” intervju efter matchen. Tackade spelarna varandra efter matchen i går? Det såg ut som om Karlskogaspelarna bara gick rakt ut.
Och jag som trodde känslorna svalnat nu när publiken försvunnit. Jo tjena!
I går fick vi en påminnelse om att hockeyn lever! Hade det funnits publik som eldat på känslorna i går, då hade nog domarna fått ringa brandkåren.
Clay.2: Dax att lägga Champagnen på kylning inför morgondagen när vi blir historiska 🥳 Ja har köpt ett par paket Cubangarre mä!!!! Men ja la in ett par flarror så ja kan tjuvstarta redan idag!! Timrå IK mot ELITSERIEN 21/22!!!
Hassan: Tror säkert att många av oss har varit idrottsmän på olika nivåer och hållit på med olika sporter . Att regera som man/han gör är inte alls konstigt , att känna sig provocerad i stundens hetta har vi alla varit med om . Man kan provocera på olika sätt .
Spock: Klart man får gråta i TV. Vi minns väl alla Elias tårar i Växjötröjan när vi gick upp! Bland det vackraste man sett i pixlad form!
Att däremot gråta i TV för att någon ”suttit med benen på sargen och varit skön” nä, då behöver man inte ta till lipen. Finns så mycket andra saker i världen man kan gråta över i så fall.
"Jag kan då inte förstå varför man skulle vara så himla fånig om man grinar i TV, det kan man gott få göra tycker jag."
Kring Hartmanns kommentar "? Jag har inte så mycket att säga. Att gå ut och gråta i media tycker jag är larvigt, det där får stå för honom, säger Hartmann"
Hade varit mycket bättre om han sagt att han ska fundera på hur han sitter nästa gång, sedan avslutat med en blinkning.
Slagskottet: Björklöven spelade övertygande första 10 men sista 10 har dom sett mänskliga ut. Den prestationen dom gör mot Väsby och Almtuna har vi bara gjort i en enda match och det var förlustmatchen mot Tingsryd. Om inte dom får en grym utväxling av deras kommande nyförvärv så tar jag det inte som omöjligt att tex. SSK slår dom i en matchserie om 5 matcher.
sargad: jag är inte så säker på att det är löven vi behöver slå i en final. Jag tycker att löven började dippa innan dom började förlora matcher, jag tycker vi går i rakt motsatt riktning.
Jalapeno: Det enda som är klart är att vi gjort en riktigt bra höst och antagligen säkrat unvikande av negativt kval. T ex så har vi inte slagit Löven. Skulle vi fortsätta som en ångvält och springa ifrån och vinna serien med 15-20p så är det inget värt om vi torskar kvalet.
Jalapeno: Jag menade mest den säsongen ni gick upp. Låg sist vid jul. Lyckades vinna fyra matcher i en best of där ni..... och det här tar emot ofantligt.... var utspelade av modo
Hassan: ”Jag tycker inte det är okej att sitta som han gör och hånfullt i princip håna vårt bås” Ett klassikercitat. Inte undra på att Dahlén garvade i hela intervjun.
Jalapeno: Finns en del att jobba på fortfarande. Slarvas lite i defensiven emellanåt. Har helt klart haft en del medstuds. Men ja, ingen seger har varit orättvis hittills.
Jag har dock varit med på tok för länge för att tro på något alls än. Det handlar om att vinna sista matchen oavsett hur säsongen varit. Det borde du om någon veta.
Hassan: Skit också... nu kommer man få många på sig på jobbet imorgon. Jag övar redan nu på att sitta hånfullt. Kommer i princip att håna hela gänget imorgon med mitt sittläge. Kungen i mododjungeln... dä ä ja dä!
Kanske fel forum att fråga men är timrå lika dominanta som resultaten säger? jag har inte sett några matcher bara resultat men det verkar ju som att timrå är så gott som klara för shl.
Frebog: I ST får han chans att utveckla och kommer med ännu ett briljant citat:
”Jag tycker inte det är okej att sitta som han gör och hånfullt i princip håna vårt bås”
Har jag missat något? Jag måste lära mig sitta hånfullt! Varje gång jag passerar övik såklart men även karlskoga så kommer jag sitta extra hånfullt där i bilen.... men jag måste bara lära mig först.
Är nog inte direkt första gången något lag gjort något som ett förlorande lag, som hugger på allt, upplever som hånfullt. Bara att alla spelare inte reagerar som Mikael Daggen Eriksson så jag tror inte att Timrå sticker ut som speciellt osportsliga
TIMRÅ. Det hettade till rejält med fyra sekunder kvar mellan Timrå och BIK Karlskoga. Utanför isen rök lagen ihop, där BIK-kaptenen Mikael Eriksson var rejält irriterad på Timrå Sebastian Hartmann. – Hartmann sitter med skridskorna uppe på sargen och tycker att han är jäkligt skön och i princip sitter och hånar oss, säger "Daggen" till HockeyNews.se. – Jag har inte så mycket att säga. Att gå ut och gråta i media tycker jag är larvigt, det där får stå för honom, säger Hartmann
Ett! Daggen har ju onekligen bevisat sig vara oerhört lättpsykad, framför allt när laget är i underläge. Det kommer såklart utnyttjas av alla retstickor in absurdum nu. Kanske blir nya grejen till och med. Sitt och se skön ut-gliringen.
Två! Det som behöver skickas är väll ändå socker? För han är ju extremt "salty" som kidsen säger.
Andersson: Själv undrar jag vart Rytter tog vägen. Han visste ju vad som hade hänt innan alla andra och tyckte det var lågt gjort av Lööke att sitta i båset och skrika.
Kicki hade även rättat till luggen på ett inte helt ok sätt, det var inte heller ok enligt Daggen..
Så man får ju förstå att måttet blev rågat.