1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589890 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-10-30

1082079 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2008-10-30
Laken: Angående att svamla utan att kolla länkar, får jag väl säga om mig själv då...
Kommentera

Paddan: Det är ju två olika länkar!
Kommentera

Laken: Eller var det "Angående att länka till samma länk två gånger inom tre kvart"
Kommentera

Angående att stå upp för laget, att ta på sig en roll.

Men våra spelare har väl fullt upp med att hålla i klubban... Och handväskan!
Kommentera

Laken: Ja de är tragiskt, bara hoppas att nåt vettigt löser sig under säsongen här.
Kommentera

Snoop: Tyvärr verkar det inte finnas någon sådan i dagens lag... Inte ens när motsåndarna ger sig på våran målvakt står ju någon av våra mesiga spelare upp!

Jag saknar Sanny Lindström(s närkampsspel) något otroligt!
Lance Ward, Robert Schnabel - kom hit!
Kommentera

Laken: Så där vill jag ha de i Timrå också, att ha någon som kan kötta och slå ner motståndarna ifall de behövs.
Kommentera

Angående att stå upp för laget, att ta på sig en roll.
Kommentera

250kg kärlek: Det handlar nu om att göra förändringar för att få spelartruppen att vakna! Ingen ska känna sig säker på sin plats!
Man måste göra sig av med de som inte har presterat tillräckligt och värva nytt på deras positioner.
Spelartruppen behövs skakas om!
Kommentera

Laken: Det som gör en livrädd är hur in i h-e håglös ett lag kan se ut när man möter värsta konkurrenten i en fullsatt EON arena.

Jag tycker att insatsen var rätt okej trots allt om laget skulle mött ett lag, vilket som helst. Men i ett derby inför fulla hus är det pinsamt att se hur flerdelen i laget viker ner sig.

Värvas/förändras det inte inom den närmaste tiden kommer det bli en helvetisk vinter/vår för laget. Det här duger inte.

Kommentera

Yellowcard: haha tänkte säga förutom bolibompa men ville bara se det=) ja dom imponerar!
Kommentera

Blizzard: Jag har som absolut krav att alla i laget ska kämpa 100% varje byte, matchen igenom. Som Tenkrat, Pääjärvi och några till...
Men många gör inte det!

Tittar man på "benfrekvensen" ser man att vissa glider fram istället för att trampa på. Oacceptabelt!
Kommentera

Laken: mhm undra vem som är klen inte fan var det MoDo inte.

och Jonte skulle ju "jag wargen lite extra" vadå extra? han jagade INGEN inte ens warg!!!
Kommentera

Yellowcard: Ja! Lander, Samuelsson, Pääjärvi!
Kommentera

Laken: Höhö, Är du nöjd med nån igår överhuvudtaget?
Kommentera

Laken: Om vi nu ska värva 2 defensiva backar och en klasscenter för dom pengarna vi har kvar, så tycker jag det känns onödigt. Jag ser ingen mening i att sälja Persson och Mäkiaho, när vi ändå får in spelare av max samma kaliber om vi ska värva nytt.

Sen tycker jag inte vi ska värva för mer än vi har råd med.

Kommentera

Alla verkar överrens om att vi MÅSTE värva:

En eller möjligtvis två defensiva backar.
En (tekningsduglig) klasscenter.

Precis som jag skrivit hela tiden...

Dessutom bör man om man hittar dessa göra sig av med:

Persson
Mäkiaho

Sedan undrar jag om ni försvarare av 71'an är nöjd med hans "succécomeback" igår, vilken vilja, attityd och spelglädje han visade upp... (Ironi)
Kommentera

Fy fan! man får skämmas över att vara timrå-supporter.

visst, alla lag kan ha dåliga matcher, men det här är säsongsmässigt.

NÄR FÅR MAN SE DET FORNA TIMRÅ? ALL GLÖD? RAPPA GRILLOR?
inte ens tillstymmelse av j*vlar anamma.

Vi är timrå och vi är ofta loj..vi är ofta loj..

Värva? tror laget har kapacitet, bara det att backsidan måste tuffa till sig avsevärt. det går inte att åka runt å fisa å dutta med klubban, rejäla tacklingar och rejäla passningar.
Enkelt är bäst.

Zajkowski var bra. man kanske skulle önska att krizan stog istället..

SERIEN HAR FÖR H*VETE BÖRJAT!
VAKNA TIMRÅ!
Kommentera

Klistrar in en av Smokeys gamla klassiska inlägg. Tycker att det passar in bra nu:

Sv: Ang. Timrås skrala öppning

Jag håller med Sune & co. Timrå skulle inte ens ha en chans mot Djurgården.

Höstsonaten av Ingmar Bergman på teve i går. Ångest när den är som näst bäst. Bara TIK rockar fetare i leriga blöta höstmörkret.

Missa inte årets Ångestfestival i Timrå Centrum den 28-29 Oktober.

Svarta "party"-tält med gravöl och tungt rödvin i drivor. Årets nyhet är ABSINTHE-baren på Domustrappans gråkalla betong. På scenen visas alla baklängesmål i slowmotion. Kristina Lugn läser ångestdikter och Kikki D småstrippar halvhög på T-röd... Vem blir försteman i grågubbeparaden? Rösta nu! Vinnaren får ett presentkort på Fonus.

Årets ångestfestival i Timrå sponsas av Losec och Kents fanclub.

Det är aldrig för sent att dö.
Smokey @ snarfabriken 2005-10-04 16:22
Kommentera

TD: Ok, dommaren hade kanske inte så mycket att välja på i matchen än att visa ut Challe. Men samtidigt känns det lite töntigt att han skall vara avstängd nästa match. Jag anser att hockey är en sport som bygger mycket på känslor och tycker inte att man skall bli för hårt straffad för en ord-duell. Jag skulle dock önska att det var fler i laget bland spelarna som visade de känslor som Challe visade i matcher. Jag tycker att i många matcher denna säsong (och förra också för den delen) så saknar jag den där rätta tändningen. Det var länge sedan man såg något liknande detta i EON (se länk).
Kommentera

TD: Tekningen skall vara i neutral zon. Se regel 440f punkt 2.
Kommentera

Tung förlust men det är inte det värsta, det ser minst sagt mörkt ut, sen verkar pengarna vara slut så en klass förstärkning syns nog inte till?
Backlund stred tappert även om nåt mål skulle ha tagits i övrigt ganska slätstrykna insatser.
Appropå insatser tycker jag Domaren var nästan felfri
visst en hård straff men han hakades en sekund kvarfri , sen en hakning till efter signal men regeln är solklar. Gruffet som fick Challe att koka över, det var så att Modospelaren var argast i bråket och teken bör ha förlagts till Modos försvarszon. men Linjemännen var väl hellre inga hemmadomare snarare tvärt om som jag utläser av deras miner. Sen går det inte att försvara Challe: det var helt huvudlöst att göra domaren till åtlöje så Morgan hade inte mycket att välja på..
Kommentera

Wayne Gresky: Dom kanske ska kämpa med näbbar och klor?
Vad vet jag.
Kommentera

Wayne Gresky: Hur emblemet ser ut på pränt är endast av akademisk betydelse, det handlar om att stå upp för sitt lag och ha en vilja för att spela just DÄR. Något som väldigt få spelare i dagens Timrå IK har.

Förövrigt associerar jag inte den fula örnen med TIK.
Kommentera

Bragd-Birger:

Det är som när man huggit en för stor gran, kapa toppen och spetsa till formen.
Kommentera

ITK: Inte för att strö salt i såren, men det här är väl inget vidare argument för glöd?
Kommentera

Nu har jag hållt mig borta från HS ett tag men efter gårdagens debackel så är man tillbaka med förbannad än tidigare.

När ska Thomas Johansson, Linkan och framförallt spelatruppen vakna upp ur det komastadie de befinner sig i?

Vart finns hjärta och glöden att stå upp för klubbmärket?

Vi kräver att förstärkningar görs den till befintliga truppen och att den gallras, just nu har vi för många spelare som har stagnerat i utvecklingen eller tycker att det är viktigare att bränna sitt alltför stora lönekuvert på öl och imponera på småtjejer.
Kommentera

Något är illa...

Såg bara skiten på TV i går. Men ett lag som åker runt och knappt kan få till ett farligt avslut på en miljard utvisningsminuter, borde drabbas av 24 timmars "snabbaslagskottsträning" i rad.

Våra backar borde nog aldrig lämna egen zon om det ska vara så jävla svårt att hänga med en uppdykande motspelare som tydligen gång efter gång läser sönder våra återkommande märkliga uppspel.

Fan bättre att lägga två backar på hög utanför målgården som ett jävla skyttevärn! Dessa kunde kanske också fungera som ett hinder när Backlund funderar att åka ut på sina märkliga turer flera kilometer från målet...

Vetefan om Challes exploderande utbrott i går bara berodde på en lite udda gråsvart. Känns som om det utbrottet speglar hela Timrå IK:s agerande för tillfället.

Och vart är alla tacklingar? Man saknar dessa lika mycket som ett Rolf Lidbergtroll i skogen.

Kom igen!!! Vinn! Ge oss frid.
Kommentera

Bragd-Birger: När du vill så visar du ju att du är en av HS bästa skribenter. Nåväl, som utomstående så undrar man ju varför Magnus Pääjärvi-Svensson inte matchas i er förstaformation? Hans skridskoåkning ställer ju till enorma problem för motståndarna och lite vassare medspelare än Jesper Samuelsson och Anton Lander (som må vara väldigt lovande, men han är ingen superstjärna än) så skulle det säkert kunna ramla in en hel del mål till följd av detta.

Ert stora problem när det gäller värvningar är att ni sitter med två jättelöner till Pärsinen och Hedström, den ene är konstant skadad och den andre underpresterar å det grövsta. De pengarna hade räckt till en riktig stjärncenter. Det hade nog nästan blivit över till en hyfsad back också.
Kommentera

Tycho: Då borde straffen slås från den position som han hade när tiden gick ut. ;)
Kommentera

Lemmy: Det jag menade att domaren ansåg att Warg inte kunde skjuta mot mål pga av hakningarna...
Kommentera

Tycho: Det faller på "rimlig målchans", eller hur?
Kommentera

Bragd-Birger: Det är straff om:

- Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon
(helt över den blå linjen)
- Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på pucken.
- Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån.
- Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans.
- Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under kontroll
Har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten

Som jag fattade det måste domaren ha ansett att Warg aldrig fick chans att avsluta pga hakningarna av Lethonen. Men visst känns det lite billigt....
Kommentera

Jaha, vänner. En riktig mardrömsmatch detta. Hade erotiska drömmar om ett intensivt Timrå som skulle gå ut stenhårt, få utdelning och därefter kämpa ner Modo i ett knallhårt hockeykrig. Precis allt gick åt helvete.

Första målet får Moe ta på sig. Kräks snart på alla idiotuppspel som vi sett den här säsongen. Särskilt i inledningen av matcherna, och särskilt när det är Modos glödheta förstafemma på isen. 0-1 där var precis den starten Timrå inte behövde.
Sen rätt ok spel i första, trots oerhörda problem att lirka upp Modos försvarsspel - som var något av det bästa jag sett i år.
Och sen, som om det inte såg tillräckligt jobbigt ut, den där jävla straffen. Möjligt att domaren hade rätt. I s f är regelboken ett skämt. Hursom, 0-2 där var ju...fantastiskt. Det finns två typer av mål som är dom psykologiskt mest knäckande att få. I den här matchen fick Timrå njuta av båda två. Lyllos.
Resten av matchen var en uppvisning i fantastiskt försvarsspel (Modo) och ett fantasilöst anfallsspel (Timrå). Och just det: PP var ju, hm...nej, jag finner inte ord.

Nej, som sagt. Detta var en riktigt jobbig förlust. Men: den här typen av matcher går det enligt mitt förmenande inte att dra några större växlar på. Modo är förmodligen ett av seriens absolut bästa - om inte det bästa - laget för tillfället. Timrå är det definitivt inte. Och hur jobbig än en förlust är i dagsläget, så är det inte den här matchen som gör att vi sladdar nere i den bruna regionen av tabellen. Den här för jag in under det visserligen obehagliga kontot (med tanke på att det var Modo vi spelade mot): förluster mot ett bättre lag.

Folk önskar sig en stabil back. Samma här, men om jag bara fick förstärka det här laget med en enda spelare skulle jag välja en riktigt vass förstecenter. Läget är riktigt allvarligt på den positionen.
Pyrret verkar inte särskilt sugen på att lira där.
Johan Andersson är helt ofarlig offensivt. Här trodde jag - och de flesta - på en mördarsäsong av honom. Tyvärr har han backat betänkligt sen i våras.
Wandell längtar efter Pyrret. Hans offensiv tvärdog när dom splittrades.
Återstår så juniorkedjan, och där finns enbart superlativer att ta till.
Sammantaget: allsvensk klass på den positionen just nu. Tyvärr.

Nu kanske ovanstående ter sig något dubbeltydigt. Å ena sidan hävdar jag - the Huge way - att man inte kan dra några växlar på den här förlusten. Å andra sidan känner jag hur varje nerv i kroppen skriker: center! center!
Jag tror fortfarande på det här laget. I grunden. Det är uppenbart att det inte - i dagsläget - är ett topplag. Den taskiga raddan av matcher har dock satt oss i en jobbig sits. På fyra matcher har vi tagit en trea, två tvåor och bommat en. Ett helt ok facit, men det räcker inte. Vi är fortfarande två, tre skitmatcher i rad från botten av tabellen. Att klättra upp från den här sitsen kräver jävligt mycket. Och så mycket är jag tveksam till om Timrå kan prestera.

Matcherna fram till uppehållet blir löjligt viktiga. Nu finns det bara poäng och segrar. Funkar inte det har Timrå inget val: man måste spetsa truppen.
Kommentera

Laken: Nej det är bättre vi lägger pengarna på en ny arena i sundsvall...
Kommentera

The Fat Bastard:
Instämmer, det blir ett fruktansvärt jobbigt år detta !!!
Kommentera

Snälla Sanny, kom tillbaka, vi behöver hjärta i laget.

Det ser för taskigt ut, ett Timrå utan krigarinstinkt.

Vi är Timrå IK och vi ger aldrig upp. Njae...

Vi behöver en ny tränare!
Kommentera

Klasskillnad igår - ska det så klart vara!

Och påminner:
1) Det var INTE domarens fel att vi förlorade matchen.
2) Det var INTE Backlunds fel att vi förlorade matchen.
Kommentera

Klasskillnad idag!

Ett helt rättvist resultat, där Timrå egentligen aldrig vara nära...
Varför gick det då så här?

Jo, för det första - jag tror faktiskt att Timrå var tända. Istället ligger klasskillnaden i försvarsspelet.
Det ser bättre ut i Timrås försvarszon än tidigare - javisst! MEN vi har alltför lätta, tunna och orutinerade
backar. Däri ligger problemet!
Vi MÅSTE förstärka backsidan med defensiv tyngd! Ska det vara så svårt att förstå?!?
Modos backsida håller oftast ut oss i hörnen, rensar framför målvakten o.s.v.

Dessutom, hur kan Timrås backar och utespelare INTE skydda Backlund, man gör ingenting när han blir slash'ad på plocken, blir pååkt o.s.v.
Pinsamt uppträdande UTESPELARE i Timrå IK!!! Mesar är ni allihopa!
Kommentera

Berglund: Känns rätt bra att jämföra löner nu, Jonte mot Zuccarello Aasen! SKÅL!
Kommentera

Snoop: Jorå, Jonte å Mäkiaho siktar på att vinna fairplay ligan i år. Mäkiaho känns ungefär som Blake Sloan just nu, fast han jobbar mindre.
Kommentera

Hahahaha. Fan vad insane han är Challe. Garvade hela presskonferensen igenom. Årets skönaste kommentar "Mycket bra förklarat av domaren" säger Challe och låter sjukt bitter och ironisk men ser helt allvarlig ut. Så jävla roligt, eller så är jag bara trött?!
Kommentera

Fy fan små spädbarn som inte kan ge en tackling på 60 min. Tror inte på mirakel kvalserien nästa utan minst tre kanon värvningar laget väger så jävla lätt och ser livrädda ut vid sargen. Fan vad man önskar att SANNY Ward fanns där bak som kunde ge och ta en fajt plus en rktig klass center. Va fan sysslar linkan johansson styrelse med vilken idiot som helst ser ju att truppen och spelet är av allsvensk klass. En sak till spel med öppet mål sopan backlund gör ju inte saken bättre bort med skiten han har redan skänkt bort 6-9 pinnar. Hamrin en 3a på sålet mycket T-sprit där eller pröjsat dig mer troligt. Enda godkända 4 plus till 91orna resten -1 VÄRVA ELLER AVGÅ ANNSVARIGA DÅRAR INTE NÄR VI ÄR AVHÄNGDA OCH UTAN PUBLIK
Kommentera

Mäkiaho är ju lika mysig som Jonte han, undra om dom sitter bredvid varann i omklädningsrummet och funderar vilka nallebjörnar dom ska köpa på barnenshus, fan va less jag är !
Kommentera

Laken: Det var ett fel idag endast... Dom var inte hungriga... Jag menar 34 skott och inte ett mål, jag vet inte HUR många powerplay och inte ett mål... Ett 5 emot 3 (!) och inget mål.. Dagens insats ska glömmas snarast (förutom att Timrå inte tog några utvisningar alls det vill säga)
Kommentera

1) Det var INTE domarens fel att vi förlorade matchen.

2) Det var INTE Backlunds fel att vi förlorade matchen.

Vad det var som gjorde att vi förlorade återkommer jag med under natten!
Kommentera

Jag mår så dåligt av att se Timrå nu. Det är så tråkigt och man har känner ingen glädje alls. Ändå är ju hockeyn det bästa som finns så man vill inte sluta gå på matcherna....

Och jag mår ännu sämre när vi har pp efter pp och inte pääjärvi och grabbarna får spela. FÖRHELVETE, dom spelar ju ut allt motstånd 5-5 klart som fan dom gör det 5-4 då också. Men nej, in med bagarn och grabbarna som är så jävla bra just nu.

Kommer ihåg ramsan från fjolåret och matchen mot modo på sca-cupen

"NI HAR SVERIGES SÄMSTA POWERPLAY"

Var det menat mot oss tro? Man kan nästan tro det. Fan challe, IN MED BOLIBOMPAKEDJAN!!!!!!!!

VI GER ALDRIG UPP.
Kommentera

Jag tycker att matchen, och dom senaste 3, ger en solklar bild av hur läget är just nu. Timrå har kapacitet för att göra bra matcher mot förmodade mittenlag men i matcher som denna (ok för att modo precis prickat formtoppen) så räcker det inte. Det SKA förmodligen inte räcka heller. Timrå har mängder med chanser i 5-5 och skapar ungefär det man bör, klara målchanser och PP. Trots att modo många gånger krymper boxen rejält så håller man inne med skott och skapar absolut ingenting. Jag är 100% seriös när jag säger att jag tror att modo skulle ha kunnat spela av en hel period i BP bara dom fick byta folk, utan några som helst problem.

Det är som vanligt otur med skador och dessa lär ju slita isär hela säsongen som det ser ut just nu. Sen saknas det ju lite flyt med värvningarna. Mäkiaho såg till en början ut att bli lyckad, dom senaste 4 matcherna är han bara i vägen. Idag tänker jag inte skylla på någon Skogs, inte på någon Persson och inte ens på självaste backe men det är SÅ tydligt att det bara finns ett alternativ för att börja klättra i tabellen och det är att VÄRVA.

Det behövs en injektion i laget som kan visa vägen genom att fösöka komma först på puckarna ÄVEN fast det står 0-3. Mäkiaho hade kunnat vara den injektionen men han verkar vara mer intresserad av att hitta en 4:e femma där han långsamt kan låta sin karriär självdö istället för att smälla på den där extra gången. Jonte hade kunnat vara injektionen men han är mystiskt under isen och saknar all form av självförtroende för att resa sig. Fan till och med Sundh-Andersson-Axelsson hade kunnat vara den injektionen men dom står utvecklingsmässigt helt stilla just nu. Idag står två gallerbeprydda tonåringar och gruffar framför modos mål och åker på däng mot vuxna karlar och det är PINSAMT! Timrå IK's hjärta består just nu av två gallerjunisar som slåss med näbbar och klor trots att dom är långt ifrån färdigutvecklade som hockeyspelare medans stora killar som RJ och jonte avvaktande åker ifrån varje situation som kan leda till gruff. Fan ligger man under med 0-3 och gör en slät figur så ska man VILJA slåss, man skall vilja ändra matchbilden och det skall finnas någon sorts hunger, inte hängande huvuden.

Nä jag gör en tvärvändning mot vad jag tidigare sagt om Ward, plocka hit honom och lusläs inte de röda siffrorna kring summan han skall ha i löning. Får vi inte lite vilja i det här laget snart så spelar det ingen roll om vi snubblar över ett trött SAIK eller plockar pinnar mot SSK borta, vi måste kunna plocka poäng mot dom som faktiskt vill spela hockey också...
Kommentera

Timrås fem mot fyra!vad håller dom på med!snacka om att stå å gnugga passningar i dålig fart på en kant,där står dom å puckar till varandra back å sen till baka igen...Den andra backen faan han kan ju åka ut å ta en kopp kaffe ute i kiosken,,,föresten han kan ta med challe dit också å bju han på en kopp!vilken jävla coach,pinsamt!tränar dom inte nånting dom här grabbarna för så här jävla dåligt ska det väl inte vara!
Kommentera

73Sjöbba: MZA yess!!!!
Kommentera

1082079 · »