Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
"Nubben" kan sadla om efter tiden i Frölunda: "Det skulle nog passa mig"
Kent Norberg avgick som general manager i Frölunda i torsdags.
Nu ser han framåt - mot en ny karriär som agent.
- Det är något som jag tror passar mig och något jag kommer att göra i någon form, säger han.
(Denna liksom nedanstående ingress är hämtad från Dagbladet)
Där ser man vad det "Timråhjärtat" var värt. -Inte ett smack!
TJ's roll i det hela vet vi som står utanför nog ganska lite om.
Det vi vet är att Nubben lade sig till med en alltför kaxig attityd inom organisationen och ställde orimliga krav för sin egen del. Så kan det gå om man har svårt att hantera sin framgång och att behålla ödmjukheten och viljan till samförståndslösningar i olika situationer.
Man kan ju vända på det, han kanske har större "Timråhjärta" än de som finns kvar i klubben och inte vill jobba med dessa. När Nubben gick till Frölunda var jag fly förbannad och tyckte att han pissade på Timrå.
Men något jag har insett mer och mer och som nu står helt klart för mig är att den som är problemet i klubben är TJ. Han måste bort illa kvickt.
"TJ's roll i det hela vet vi som står utanför nog ganska lite om."
Å andra sidan så har han fortsatt att montera ner föreningen sedan Nubben stack/tvingades bort.
Tycker du att föreningen känns välmående och positivt satsande med god framtidstro?
Nä, rekommendera honom till ett uppdrag i Njurunda SK, Ånge eller Kovland så kan han kanske fostra fram nya stjärnor till fromma för Medelpadshockeyn, det vore nåt det. Förresten, han är ju så duktig så han kan nog arbeta åt alla tre samtidigt. Då slipper han ju pendla förbi E.On, dagligen i allafall. Han lär väl få gå ner i lön men det får han ta som en man.
Med tre arbetsgivare kanske han kan få ihop till en skälig lön ändå. Sen kan väl Medelpads Hockeyförbund skjuta till en slant också, då kanske det kan bli ganska bra.
Tänk efter, idén kanske inte är så dum ändå.
Skola fram talanger från olika lag runt om i distriktet som via spel ett par-tre säsonger i Timrå IK exporteras till Nordamerika. Då kan ju Nubben kanske dra in en och annan slant som agent också.
Då kan Nubben dra åt helvete en gång för alla.
Det är ju inte Nubbens fel att det ser ut så i alla fall, det kan vi väl vara överens om kanske?
joho han snodde ju alla spelare ;)
Du tycker alltså att utvecklingen går åt rätt håll?
Jo för de har ingen fri vilja om var de vill spela. ;o)
Jag lägger inga personliga åsikter i det här, jag har ingen aning om vad som hänt mer än att det oftast aldrig är "ens fel att två träter" och att jag är långt ifrån säker att det som framkommit i media stämmer med verkligheten.
Om man går ut och talar om SM-guld som målsättning men sedan gör helt om i satsningen genom att snåla och på så sätt visa att man är nöjd bara med att få vara med att leka så blir det ganska löjligt.
De senaste säsongerna har det jobbats hårt på att spara oss ur Elitserien och snart bör det väl lyckas. Men många (Jag säger inte att du är det) verkar rätt ok med det.
Det vet jag inte, jag är inte ekonomiansvarig i Timrå IK, men det är ju en intressant fråga. Kanske dags för en extern revision?
Men man kan inte säga en sak och göra en annan.
ÖstrandsNisse (vad var det för fel på gamla nicket): Ponera att det hänt en gång i världshistorien att en svensk hockeyklubb värvar en annan klubbs sportchef. Under säsongen dessutom. Ponera att samma person kontrakterade Hahl som han redan gett ett kontraktsförslag på Timrås brevpapper samma silly. (Hur fan det ens kan vara tillåtet av Hockeyligan övergår mitt förstånd.)
Ponera att samma sportchef (nu: general manager) därefter värvat en jävla massa gamla timråiter och varit på och försökt värva flera andra.
Ovanstående vet vi har hänt, eller hur?
Jag tänker så det knakar men kommer inte på någon person i svensk hockey som gjort mer saker som skadat Timrå IK de senaste åren. Sen kan han som person vara en jättemysig gullgubbe eller en pedofilnazist som plågar djur, det vet jag inget om. Han kan ha varit mer eller mindre samarbetsvillig på Timrås kansli och haft bättre eller sämre solbränna än Linkan. Jag vet inte och jag bryr mig inte nämnvärt. Men för hans gärningar efter att han lämnat Timrå IK, klubben som var hans arbetsgivare i fjorton år, känner i alla fall jag väldigt lite sympati.
Jag tycker det är hur kul som helst att Frölunda ligger sist och att Norberg får ta smällen för det. Det glädjer mig att Hahl och Pyrret är monumentala floppar. Jag ser det som helt uteslutet att Norberg ska släppas in i hallen i Timrå om han inte köper biljett i framtiden.
Du får dra dina egna slutsatser i frågan utifrån det du vet och inte vet men så här tänker jag. Norberg och Frölunda har pissat på Timrå IK, mitt lag, må de ha fortsatta motgångar i allt de företar sig.
Sedan kan jag även bena ut turerna kring Mika Pyörälä. Timrå LADE ALDRIG NÅGOT BUD på honom. Eftersom de nog insåg att de aldrig skulle kunna matcha budena i en eventuell budgivning. Utan i slutändan stod det mellan FRÖLUNDA och MODO. Modo tänker ni? Skälet är enkelt. Tollefsens fru och Pyöräläs fru är väldigt goda vänner. Så med denna vetskap är jag innerligt tacksam att han hamnade i Frölunda.
Sedan finns det en sak till. Men detta tar jag brevledes för intresserade.
Over and out.
Redigerad kommentar
Hahl, Pyörälä, Lehtonen et al har väl en egen fri vilja att välja var de ska spela eller använde Nubben tankekontroll, eller kanske Voodoo?
Sedan så går det ju inte att utesluta att Hahl kanske bytte klubb av samma skäl som Nubben.
Pyörälä ville till NHL vilket gick så där, det fanns väl ingen klausul som sa att han var tvungen att spela med Timrå om han återvände till Sverige?
Lehtonen var väl inte direkt någon hjälte här inne efter Bambihistorien mot HV.
Vill de inte spela här så vill jag inte ha dem här, sedan om det beror på Nubben eller någon annan det tycker jag är rätt ointressant.
Simmalugnt: Och så tänker du. Tänk, man kan komma till olika slutsatser och den här fantastiskt välkomponerade omröstningen tillfredsställer alla olika smaker.
Norberg själv verkar i alla fall vara insiktsfull och luta åt "No fucking way" med tanke på svaret i intervjun som Uno Gordon citerade.
"Och så tänker du"
Så du menar att det inte är en vedertagen sanning att hockeyspelare (Utanför NHL, det kan jag ge dig) har en egen fri vilja?
"Tänk, man kan komma till olika slutsatser och den här fantastiskt välkomponerade omröstningen tillfredsställer alla olika smaker.
Norberg själv verkar i alla fall vara insiktsfull och luta åt "No fucking way" med tanke på svaret i intervjun som Uno Gordon citerade."
Det enda den "fantastiskt välkomponerade" omröstningen tillfredsställer är ditt oförklarligt abnorma vendettabehov mot Nubben. Då alla alternativen är förolämpande och smädande mot Nubben så förstår jag att du som kreatör av sagda omröstning tycker den är bra i din självgoda partiskhet.
Ok, jag var lite för snabb där, ALLA alternativen var inte sant, det borde ha stått majoriteten.
Jag tror att det bara är att inse att det finns ett antal personer - undertecknad inräknad - som har mysribba när Nubben förs på tal these days. Sen finns det ett antal som anser att Nubben är helt oskyldig, och tvingades bort av den onde TJ som ville få fria händer att demontera vår förening. Snacka om tur i oturen för Nubben att Frölunda kunde ta hand om honom i precis samma veva! A trissköpsmoment, på min ära.
Hursom. Nubben lyckades utomordentligt dåligt i VF (naturligtvis beroende på...den dumme Ahdrian!), och är förmodligen hyfsat mindre attraktiv på sportchefsmarknaden (som mig veterligen endast består av föremålet för vår diskussion) än han var för tre år sen. Hoppas han hittar något att pyssla med.
Hoppas inte han gör det inom Timrå IK.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det kan bli så illa att storlaget får kvala till våren. Roligt va?