Kvartsfinal 2009
« Föregående · 1135923 · Nästa » Till forumet
Sv: Kvartsfinal 2009
actionleif: Är det positivt eller negativt när man upplever supportrarna som "ett fruktansvärt stöd" ?
Sv: Kvartsfinal 2009
Stefan Liv chattar just nu på sportbladet, och han fruktar Miiiiiikaaaaa Pyörälääääääää
Sv: Kvartsfinal 2009
actionleif: Undrar hur många gånger man har sett det där klippet nu, det blir bara bättre. Den där lilla inbromsningen han gör innanför blå så att Grillfors försvinner är bara för underbar.
Sv: Kvartsfinal 2009
Heleniz: ta en valium eller något annat lugnande som tex,,,,,,,,,,,,,,,Kamomillte:)
Sv: Kvartsfinal 2009
T T: Det är iofs sant :) Men kommer vara värre inatt. Hoppas alla är lika taggade som jag är!
Sv: Kvartsfinal 2009
Det finns de som påstår att de inte var ett dugg oroliga här men jag tror dem inte...
Sv: Kvartsfinal 2009
T T: jag var faktiskt ganska säker , stod på ståplats och såg matchen . slutsignalen tutar exakt samtidigt som han (hv71-spelaren) slår till pucken , det var 0,3 sek för sent .
Sv: Kvartsfinal 2009
"Frågetecken för Tuomo Karjalainen som stog över onsdagens träning."
Den var bra.
Den var bra.
Sv: Kvartsfinal 2009
Yellowcard: äsch vad ska du se #12 för ;-) , när Mark The Park är i farten, haha, han var inte lätt intervjuad =)
Sv: Kvartsfinal 2009
Jag måste backa från mitt tidigare inlägg. En om möjligt ännu bättre källa säger nu att Moe inte alls är klar.
Fan, är det Challe som instruerar spelarna att lägga ut dimridåer? ;)
Fan, är det Challe som instruerar spelarna att lägga ut dimridåer? ;)
Sv: Kvartsfinal 2009
Det har visst blivit något av ett bloggkrig av den här serien. På femman är det janssonovich som står upp för TIK.
Sv: Kvartsfinal 2009
T T: Var det det som Backe snackade om som Timrås hemliga idé, den vi möjligen skulle få se i morgon, eller inte:
Challes dimridåer...(en rökmaskin skulle kanske göra susen mot HV...)
Sv: Kvartsfinal 2009
Har tittat på lite statestik mellan lagen Timrå och HV71, och det finns statestik på att mellan dessa lag är HV71bättre på allt, det svider som Timrå supporter att presentera faktan nedan!
Faktan är baserad på de fem möterna lagen emellan denna säsong.
Timrå HV71
Skott: 137 158
Utv: 37x2 – 1x20 - 3x10 29x2
Mål: 14 13
PPmål 4 6
Fakta Timrå: HV71
Målsnitt: 10,2 % 8,22 %
Powerplay: 13,79 % 16,21 %
Boxplay: 83,79 % 86,21 %
Man kan kostatera att HV71 är grymma på att reta gallfeber på Timrå spelarna 3x10 minuter talar sitt tydliga språk.
Hv71 är statistiskt utifrån 55 omgångar sämre än Timrå i boxplay, samt har fler utvisningsminuter, men när man jämför lagen emellan blir statestiken inte den samma och det blir tyvärr sämre för Timrå.
Nej HV71 gör 6 pp mål av sina 13 vilket är 46% Timrå däremot gör 4 powerplay mål av 14 vilket ger 28,5%. Detta talar för Timrå. De gör fler mål 5mot5 och Timrå måste se till att inte bli utvisad, detta är otroligt viktigt i denna matchserie dessa två lag emellan.
En annan viktig punkt är att Timrås spelare vid frustration ska lägga energin på rätt saker, en tiominutare vinner ingen på, ta den energin och proppa Hv-spelare som "Fjollan" Törnberg och "fotbollsspelaren" Falk, hans sparkmål i förra sluspelet emot Timrå blev minnsan inte bortdömt!!! Provocera tillbaka och knäck Hv-spelarna.
För att Timrå ska ha en chans är det viktigt att Timrå håller sig på banan och inte låter sig provoceras som i de tidigare möterna. I längaloppet klarar man inte att hålla emot för den starka pressen ifrån motståndarna!
Faktan är baserad på de fem möterna lagen emellan denna säsong.
Timrå HV71
Skott: 137 158
Utv: 37x2 – 1x20 - 3x10 29x2
Mål: 14 13
PPmål 4 6
Fakta Timrå: HV71
Målsnitt: 10,2 % 8,22 %
Powerplay: 13,79 % 16,21 %
Boxplay: 83,79 % 86,21 %
Man kan kostatera att HV71 är grymma på att reta gallfeber på Timrå spelarna 3x10 minuter talar sitt tydliga språk.
Hv71 är statistiskt utifrån 55 omgångar sämre än Timrå i boxplay, samt har fler utvisningsminuter, men när man jämför lagen emellan blir statestiken inte den samma och det blir tyvärr sämre för Timrå.
Nej HV71 gör 6 pp mål av sina 13 vilket är 46% Timrå däremot gör 4 powerplay mål av 14 vilket ger 28,5%. Detta talar för Timrå. De gör fler mål 5mot5 och Timrå måste se till att inte bli utvisad, detta är otroligt viktigt i denna matchserie dessa två lag emellan.
En annan viktig punkt är att Timrås spelare vid frustration ska lägga energin på rätt saker, en tiominutare vinner ingen på, ta den energin och proppa Hv-spelare som "Fjollan" Törnberg och "fotbollsspelaren" Falk, hans sparkmål i förra sluspelet emot Timrå blev minnsan inte bortdömt!!! Provocera tillbaka och knäck Hv-spelarna.
För att Timrå ska ha en chans är det viktigt att Timrå håller sig på banan och inte låter sig provoceras som i de tidigare möterna. I längaloppet klarar man inte att hålla emot för den starka pressen ifrån motståndarna!
Sv: Kvartsfinal 2009
Nu ska jag iväg och fixa en rotfyllning. Förmodligen kommer jag inte ens märka vad som pågår, tankarna är djupt försjunkna i matchen.
Sv: Kvartsfinal 2009
T T: kul att se att sonnenberg säger att Timrå till 100% är hans sista klubb i karriären, troligtvis sista säsongen nästa år men kunde bli nån till :)
Sv: Kvartsfinal 2009
Snelhest131: Ja med tanke på skadan så är det ju inte undra på att man tyckte att han såg lite "loj" ut sista matchen....
Sv: Kvartsfinal 2009
Synd att Dee-caz inte får vara med när det roliga börjar , men hoppas att han får nytt kontrakt nästa säsong.
Sv: Kvartsfinal 2009
Jag börjar bli riktigt nervös men är samtidigt väldigt laddad.
Jerusalem och deras kyrkliga hockey ska ätas upp, med början ikväll!
Jerusalem och deras kyrkliga hockey ska ätas upp, med början ikväll!
Sv: Kvartsfinal 2009
Om det är nån som vill ha en sittplats G - höger rad 18 plats 7 hör av er. Damen fick förhinder och kan icke följa på matchen. Ska själv åka strax, men kommer ha email på mobilen så. Bah skrive till [email protected]
Sv: Kvartsfinal 2009
Snelhest131: ja skit tråkigt! Är så härligt att se honom gå sist in i omklädningsrummet!!
Sv: Kvartsfinal 2009
Blizzard: ja verkligen, har absolut inget emot ett nytt kontrakt med honom ! :)
« Föregående · 1135923 · Nästa »