Kvartsfinal 2009
Första femman:
Petri Kokko
Kalle Koskinen
Timo Pärssinen
Riku Hahl
Mika Pyörälä
Andra femman:
Robin Jonsson
Sanny Lindström
Oscar Sundh
Johan Andersson
Anton Axelsson
Tredje femman:
Pär Styf
Kimmo Lotvonen
Petr Tenkrat
Peter Regin
Fredrik Hynning
Fjärde femman:
Sebastian Erixon
Eric Moe
Björn Svensson
Anton Lander
Magnus Pääjärvi-Svensson
Yellowcard:Alltså jag tar inte den stora förlusten på så stort allvar. Intentionerna i går var riktigt bra. Jag tycker Timrå var det bättre laget i en och en halv period. Dessutom var laget bättre på ett sätt som ger mig goda vibbar inför fortsättningen.
Hv spelade inte dåligt i går men Timrå spelade bättre. När det sedan rann iväg så hade laget endera kunnat säkra upp och grisa eller fortsätta spela ett spel som jag tror passar Timrå som lag bättre.
Det enda negativa att förlusten blev så stor tror jag är bortaspöket och spelet. Det hade inte varit fel att lyckas knyta ihop säcken och göra en målmässigt ritkigt jämn match. Det är väl antagligen att bortaspöket fått sig ytterligare en törn, i övrigt tror jag att laget tar detta med ro.
Moe tillbaka innebär ytterligare en back som vågar kliva på och stresa snabba HV-spelare. Om Moe också spelar disciplinerat kommer det bli en tillgång till laget. När det sedan gäller förändringarna i femmorna så känns de konstelationer som står att läsa i dagens ST mer naturlig. Jag hyser gott mod vad gäller morgondagens möte.
ledsen å säga detta men så är det.
Timrås formationer verkar vilsna. skulle hellre köra juniorer, wandell hynning och tenkrat gör inte ett skit rätt, dom har ingen match vinnare numera, det är helt öppet vem som gör målen. trist trist, och inför nästa sesse försvinner alla haha
vad blir kvar!
ett bottengäng, men thomas johansson sitter säkert
bra att dom spra pengar hahhahaa
pinsam
Ska Åke Lund stå i morgon? Jag hoppas nästan det. Jag hoppas att han kliver fram som en outsider och utmanar de stora grabbarna om bästa målvakt i slutspelet. Att han växer fram som en demon för HV. Att han blir vår Liv.
Timo Pärssinen
Mika Pyörälä
Martin Sonnenberg
Oscar Sundh
Johan Andersson
Anton Axelsson
Petr Tenkrat
Tom Wandell
Fredrik Hynning
Björn Svensson
Anton Lander
Magnus Pääjärvi-Svensson
Kommentarer?!
Saftkalas ala Jim Jones?
"inför nästa sesse försvinner alla haha"
Jaha spelar det nån roll i såna fall eftersom du sågar dom så mycket?
Sen försvinner inte "alla" som du säkert vet.
Han har ju, tycker jag, varit rätt så stabil under kvartsfinalerna. Han tekar ju bra om inte annat.
keni: Timrå kan vinna mot HV och kommer säkert göra det redan i morgon. Däremot har vi fortfarande rysligt svårt att få till det på bortaplan. Men som jag sade tidigare, jag tyckte mig se intentioner i gårdagens bortaspel som såg positivt ut. Med det spelet och lite flyt så ska vi kunna störa HV i Kinnarps.
Däremot tycker jag att våra mest tongivande spelare inte varit bra. Jag kräver mer från spelare som Wandell, Pyörälä och Tenkrat, för att nämna några. Om dessa spelare inser att vi spelar kvartsfinal och samtidigt tar fram sin vinnarskalle så kan det här bli bra. HV ser betydligt mänskligare ut i år än förra. Den tyngd som var en av de bidragande orsakerna att HV vann SM-bucklan förra år finns inte i årets upplaga.
Dessutom, jag har varit extremt kritisk till klubbledningen under säsongen, det ska gudarna vet. MEN vi ska också vara tacksamma att vi har en så pass ekonomiskt ansvarstagande ledning!
Alltför många klubbar får problem, eller går till och med i konkurs beroende på en klubbledning som satsar utan att tänka efter - före.
Dessutom, vad menar du med att alla försvinner till nästa säsong? Vad har du för belägg för detta? Vad jag vet så har både MPS och Sonneberg redan förlängt...
TÄNK, innan du skriver!
Jag kan på något konstigt sätt ändå se positiva ting med förlusten.
1. Det blir förändring i kedjorna, jag tycker t.ex. inte att Sonnenberg passat så bra som center och första-femman har ju bara gjort en besviken på det senaste. Jag välkomnar förändringar i kedjorna, när nu Pärssinen och Pyörälä får lira tillsammans kan det ju inte gå fel=)
2. Hade vi förlorat med 3-0 hade det varit mer knäckande än att förlora med 7-0. Att förlora med 7-0 känns så komiskt overkligt att det inte ens går att ta på allvar - det märktes också på Styf igår i intervjuen när han direkt sa typ "detta har vi redan skakat av oss" och skrattade och skämtade.
3. Denna förlust är nyttig på många olika sätt - det är bara att kolla igenom matchen och analysera misstagen - felpositioneringar i försvarsspelet och individuella misstag som alla kan rätas till. Alla är nog medvetna om sina misstag och kommer göra allt för att räta till dem.
4. Kommer ni ihåg hur vi agerade efter utklassningen mot SAIK? Vi trodde vi var bäst i världen och spelade därefter 2-2 mot SSK osv. osv. Förhoppningsvis kommer HV71 (dom kanske är för rutinerade dock) att också leva på den här vinsten och tro dom är bäst i världen.
5. Imorgon möter HV ett fett taggat Timrå som vill visa svenska folket och hemmapubliken att vi inte är ett lag som skiter i publik och sponsorer och som också spelar för Timrå med ära och hjärta. Imorgon kommer Timrå täta till i defensiven och spela smart - vinst med 3-1!
Yellowcard: Du beskriver det hela rätt bra.
Jag förlorar hellre med 7-0 där det finns tecken till bra spel och rätt inställning än att jag förlorar med 2-3 mål där man får gäspa sig igenom matchen och dessutom fäller en massa svordomar för ett taffligt spel. Styfs rätt avslappnade intervju tycker jag avspeglar harmonin i truppen, trots storförlusten.
Säkert ingen i Timrålägret som var överlycklig efter förlusten men jag får känslan av att detta var en relativt enkel förlust för grabbarna att skaka av sig.
11 vinster kvar...
Anonymous: Vad hade kunnat uppnås? Att Åke Lund hade murat igen och visat sig minst lika duktig som hans kombatant, Liv i HV-målet. Fine, problemet var bara att Timrå låg under med 3-0 och att matchen i så fall gått förlorad oavsett. Eller kanske hade Åke fått en lika omöjlig uppgift och släppt en massa puckar bakom sig och vips så hade även han haft ett menatlt underläge i senare matcher. Om Åke hade visat sig omutbar så hade han gått in i morgondagens match full av självförtroende. Men om detta hade gått åt fanders hade vi haft två målvakter som gjort entré i målet med halvtaskigt självförtroende.
Jag tycker det var tokbra att man lät Backlund fortsätta. Men i morgon hoppas jag att Åkerlund får börja matchen.
Ger vi inte backe chansen imorgon, så lastas han mentalt (vare sig man vill det eller inte) automatiskt för förlusten. Ger vi inte Åkerlund chansen så ger det fel signaler (en kille som släpper in 7 mål ska i normala fall bänkas) vilket kan vara knäckande ur ett självförtroendemässigt perspektiv.
SÅ egentligen borde vi blixtvärva Salo!=P Eller föresten det går ju inte, så sten, sax och påse borde få avgöra vem som ska få stå imorgon. Hur som helst kommer det kvitta då vi ändå vinner=)
Det är för mig en gåta varför inte Challe/Nygge ställer upp med följande kedjor:
19-37-27
7-13-62
22-33-91
10-17-16
Går att byta plats på 19 och 22.
Men jag tror vi vinner i morgon. Inte minst om Challe/Nygge använder mina kedjor. Då blir segern lättare i alla fall ;)
Jag tror Backe står medans Åke är stenklar(!) på onsdag och torsdag.
1. Johan Backlund har varit med tillräckligt länge i branschen för att kunna förstå att det finns många anledningar till att man byter målvakt. Det går ju även från tränarhåll att förklara saken.
2. Magnus Åkerlund har gjort tillräckligt stora framsteg den här säsongen totalt sett för att vara ett alternativ. Hade vi förlorat med 7-0 för ett år sedan så hade jag tyckt att Backe skulle fortsätta men nu har vi en bra målvakt bakom och det måste vi använda. Lägg därtill att Åkerlund brinner lite extra mot just HV71.
Jag tycker att ett byte är självklart idagsläget.
Själv hade jag önskat Backund i mål på måndag, med 3-0 i baken. Men nu med 7-0 i baken så känns det som om jag vill ha Åkerlund också.
Först och främst så hoppas jag att de Timråfans som åker ner på onsdag gör allt för att vakterna ska få ett riktigt helvete. Helst skulle dessa vakter utsättas för diverse kroppsvätskor, personangrepp och fysiskt våld, men det är väl tyvärr att hoppas på för mycket.
Sedan önskar jag att de eventuella HV-fansen, vilket antagligen max blir en handfull, som kommer upp på måndag får ett riktigt surt bemötande, yttrar dem så minsta som ett hårt ord så ska dem ut direkt.
"Det känns som att HV 71 kan förlora mot Timrå, men inte som att Timrå kan slå HV 71.
Timrå behöver en inbjudan för att vara med."
"Match två av den här kvartsfinalserien var inte en utklassning vilken som helst. Det var matchen då mästarnas målvakt växte till ett monster, när förstakedjan vräkte in mål och Timrås förstakedja lika gärna kunnat lösa biljett till frisörsmässan i hallen bredvid."
Så rätt han har efter matchen igår.
Men Nya tag. Nya förutsättningar.
Nu kör vi!