Luleå - Timrå IK 2009-12-10
R.Rolf kan luta sig tillbaka i soffan i kväll. Lärjungarna spammar ju GB'n :-)
RR: Det sista är skrivet med glimten i ögat you know.
Men ingenting kan ändå försvara hur kass det är att släppa till med mindre än 15 sekunder kvar i andra och tredje.
Vi gick på oerhört kort om folk, samt att Anger och Starkov naturligtvis inte kunde spela så mycket på grund av säkerhetsrisken
Blir tungt hemma hos Ouäögle på Lördag
RBK - TIK 3-0 (Gath, Gath, Gath med pungen)
falo:Som du kanske såg så försökte ju Styf prata med idioten 10 ggr,
Styf straff var personligt och i den form han befinner sig i påverkade han inte slutresultatet.
Han gjorde en markering som jag anser vara rätt, så även Sonnenberg.
1, Man blir jävligt trött.
2, Man får problem att hitta tillbaka till sitt eget spel.
Det är inga konstigheter.
Det är domaren som snor 2 pinnar inte laget som förlorar dom. Solklara utvisningar före Luleås första 2 mål, och spelare i målgården på det andra. 20-30sek innan 3-3 får Luleå stå och crosscheck sonny 3-4ggr sen en mycket misstänkt handpassning. Luleå får 5pp + en straff i dom sista perioderna Timrå får inget, spelade verkligen Timrå så mycket fulare?
Inte direkt konstigt att spelarna blir slut när dom bara får försvara och inte får något med sig samt går på kort om folk.
3,Det blir också långt till motståndarnas mål om man befinner sig en hel perre i egen zon!jävligt tröttsamt bara det!
De får en högst tveksam straff (ingen straff i mina ögon), Granaths klubba hålls fast i flera sek. i momentet innan som leder till 2-3 och det är en solklar handpassning vid kvitteringen. Sen får vi inte en enda liten tvåa(!) med oss i de två avslutande perioderna, medans de får powerplay på powerplay efter rena skitgrejerna. Spelare krockar, utvisning Timrå IK. Spelare stoppas upp effektivt, utv TIK. Spelare trycks upp mot sarg och spelares klubba hakas upp, utvis..osv...
Jag tycker även att de brister en hel del i coachningen. När vi är slitna och går på kort om folk och dessutom får spela en massa boxplay så måste även spelare som Anger och Starkov få mer istid, men även Pärssinen och absolut Axelsson som åtminstone har en förmåga att trasa sönder motståndarnas spel och det är ack så viktigt när man ska försvara en ledning.
Ok att jag inte hade räknat med nån poäng på förhand, men det här fanns knappast i tankarna heller, iaf inte vid 0-3...
Tragiskt att vi återigen inte kan hålla en ledning. I det här fallet en tremålsledning!
Det började ju onekligen bra med en enorm fart, glädje och medflyt. Speedline IK i första perioden, härligt att se!
Sedan blev det lite som vanligt på bortaplan. Denna gång tycker jag vi har Morgan som värsta motståndare. Vilken sopa!!!
Jag tycker det är lite märkligt att Anger och Starkov får så enormt lite istid i 5 mot 5. Vi gick ju på knäna.
Mycket synd att Lander missade öppet mål till 1-4. Tre poäng en stolpträff bort.
På förhand hade jag varit nöjd med en pinne, men inte så här i efterhand. Två extremt sena mål i baken igen alltså. Det här känns surt!
Gonatt!
Ambroo: Som vi höll uppe spelet i första,"framförallt vid offensiva blå" var härligt att se.
Vi började även bra i tredje, innan mongon kliv in i bilden och plockade ut Caslava för något jag inte kunde se.
Ambrro: Vi började även bra i andra perioden skall det givetvis vara.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
* vi har inte förlorat sen 21 november
* Vi vinner mot Rögle på lördag
* Brynäs vinner ALDRIG i Cloetta...
* Slutspelsplats under juluppehållet....
När man ser vad vissa blicklösa och speldumma idioter skriver, som inte ens sett matchen, så tar jag hellre lite skit på tungan än kastar ur mig den i gb:n.
(bara näst sist i båda nu...) och inte sist i poäng-på-bortaplan-statistiken heller
Redigerad kommentar
Ja, jag är i affekt på Morgan. Min hjärna vidlar så för just nu kan jag tro precis vad som helst om den fähunden...Grrr
Fan heller att man är nöjd! Inte när baklängesmålen kommer när de kommer. Om vi legat under med 3-0 hade det naturligtvis varit en helt annan sak, men det här är ju värsta sortens poängtapp. Spelar ingen roll om vi så hade torskat skotten med 131-5 i de två sista. Lindbäck storspelade ju och förtjänade att vinna matchen åt oss, eller? Mitt sista minne från puben är att jag såg svart för en stund. Just en rolig säsong denna...
I 2.a perren sa kommentatorn efter halva att Fuleå hade 10-2, och jag kunde då räkna in minst 3 skott efter det.
Så skottstatistiken kan man ju ta med en nypa salt.
Jag brukar undvika att tänka i de banorna, men i kväll var faktiskt domherren under all kritik. Förstår mer än väl att våra spelare och "Nygge" tappar tålamodet i sista "perren". All heder till dem! Det är bara sunt att man uppvisar förmågan att hetsa upp sig någon gång emellanåt. Luleå är skit. Deras hatande publik likaså. Den skulle fan ha berövats glädjen av en sen kvittering...
Redigerad kommentar
KniveN: Den som tog hit Anger skulle få lösa ut honom från kontraktet med sin egen lön!
Även om inte Sundh var den vassaste målskytten så hade han kvaliteer. Förstår inte hur man kunde släppa honom!
Redigerad kommentar