Modo - Timrå IK 120816
mikenomad:
Nu blev de mål igen .
Men det kanske inte gör nånting . Förlorar man på försäsongen så blir man ju svenska mästare till våren .
Redigerad kommentar
Dalton:
Jag skulle inte önska något heller än att han är hel och att han gör maximalt nytta för er i år. Det är ni och han värda och jag tror att det är nödvändigt för att ni ska gå bra i vinter.
Sen hoppas jag såklart att ni förlorar alla matcher mot oss med tvåsiffrigt, men det är ju en annan femma.
Härligt att dom sjunger "Timrå åker ur i år".
Nu känns det helt plötsligt säkert att vi klarar oss kvar i ES och modo får kvala.
Sen kan vi även konstatera att det sämre laget vinner.
Leksand Vs. Färjestad - sämre laget Leksand vann.
Modo Vs. AIK - sämre laget AIK vann.
Leksand Vs. Modo - sämre laget Leksand vann.
Brynäs Vs. Timrå - sämre laget Brynäs vann.
Modo Vs. Timrå - sämre laget Modo vann.
Brynäs - Almtuna - sämre laget Almtuna vann.
Nä kanske inte fullt så jävligt ändå
Spel med reservlaget till trots; vi har ett överskott av forwards men jag undrar ff vem som ska göra poängen. Mer än möjligen Gunno. Om han är hel.
Svar: Absolut inget. Känns lika bra som innan. Skiter fullständigt i resultatet. Precis som alltid i försäsongsmatcher.
Faktum var ju att det till och med var bra att inte vinna hette det väl?
Synd för Modo dock.....eller inte.
Frågar du mig så är en av dessa olyckliga omständigheter att han föddes till en för dålig hockeyspelare för att platsa i es. Otur men sånt händer.
Såg ni hagos förresten? Jävlar vad han flög runt som en vante i en stormvind. Var det verkligen en bra idé att gå ner en massa kilon? Vi såg ju hur han simmade redan förra säsongen.
Redigerad kommentar
Nu vet jag inte hur många skott den här tyskösterrikiska belgaren fick på sig men det var väl kanske 3/30 skott som faktiskt var farliga.
mikenomad: Ärligt talat så speglar inte resultatet matchbilden i den här matchen. Modo hade andra perioden och vi hade helt klart tredje. Första perioden var nog båda lagen ungefär lika dåliga. Vi spelade helt jämnt mot Modo trots att det slutar 4-1.
Vårt försvar var sämre och avsluten var, precis som i förra matchen vad jag förstår, inte alls så giftiga som dom bör vara. Jag tycker att man sökte många konstiga avslut och inte alltid sköt när man borde ha skjutit. Förhoppningsvis är det några detaljer man blir bättre på ju närmare seriestart vi kommer.
Och nej det är inte kul att torska mot modo någonsin och numera tycker jag mest att det beror på att dom är så otroligt uppblåsta i hjärnjäveln.
Nomaden måste börja knapra piller för han är nojig efter 2 träningsmatcher. :)
Jag är cool. Så är det bara.