NHL lockout 2012
" För dom brynäsgenerna vidare är det en skymf mot naturen,"
Väx upp, mogna, sluta posta trams.
Redigerad kommentar
Storbråket som skakar Hockeyallsvenskan | Hockeyallsvenskan | Allt om kvalserien, stjärnorna och lagen!?Det är en skandal? | Allsvenskan | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Det enda jag tror är att vi skulle tjäna på om elitserien fick ta in ett par spelare i varje lag. Det skulle gynna oss. Sedan om vi ens har möjlighet att ta in några har jag ingen aning om.
Redigerad kommentar
Peja: Bra försök, men jag är inte det minsta orolig för ditt trippel-hypotetiska resonemang (1. Att DIF ska ta in NHL-spelare tidigt, 2. Att Timrå och DIF ska mötas i kvalserien, 3. Att Timrå inte kan få in egna kvalitetsförstärkningar).
Men det ska bli intressant att följa såväl Elitserien/Allsvenskan som NHL i detta ärende framöver.
Hon pernilla e har juh en poäng iaf...
Så kanske i ett kommande kval, så kommer vi få spela mot lag med NHL spelare? Jävligt rättvist. Agera hockeyligan.
Även fast vi kan ta in spelare vi säger i januari så lär det inte vara samma utbud då.
Ett bra exempel är i dagens Djurgården. Deras back Nils Andersson blev långtidsskadad mot Brynäs. De kommer naturligtvis att värva en ersättare till honom. Det är bara bättre för "junioren" om Andersson ersätts av Erik Karlsson istället för av en B-spelare/legoknekt...
Juniorer kan lära sig väldigt mycket av att dagligen träna och spela med världsspelare. Tror nog att Zäta var viktig för många Timråspelares utveckling under förra lockouten. För att inte tala om hur mycket det ökar intresset för sporten vilket får fler att börja spela hockey vilket i förlängningen leder till bättre juniorer på lång sikt...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Nio NHL-stjärnor är redo för elitserien | Elitserien | Senaste nytt | HockeyExpressen - Elitserien, NHL och allsvenskanNyström: Kaos och tjafs lurar runt hörnet | Magnus Nyström | Expressen | Senaste nytt - Sport Fotboll Hockey
Peja: Anders har inte tvåvägs, Nubben kirrar.
Lander kan väl fly med sig Nugent-Hopkins eller sådär på sista transatlant platsen.
Redigerad kommentar
Agent: ?Lockout ? över två säsonger? | NHL | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Simmalugnt: Så kan man se det oxå. :)
Vi kan tydligen få hjälp av Nielsen redan nu verkar det som.
Redigerad kommentar
Jo det fattar väl jag också. Tröttnar du aldrig på att klappa folk på huvudet?
Men det känns ändå illa att det är just Nubben som går i bräschen och ger tidningarna material. Hade du jublat och nickat belåtet om Näslund hade gjort samma uttalanden?
Att sen Nubben har rätt i sak är en helt annan femma.
Simmalugnt: Det är fyra lag som vill ha NHL-spelare: Timrå, MoDo, brynäs och frölunda. Jag tror att alla av dessa försöker påverka Hockeyligan så mycket som möjligt för att få till en förändring. Att Timrå är bottentippade av alla gör att Nubben kan fälla uttalandet utan att det framstår som en totaldiss av det egna laget. Iaf inte i mina ögon.
Man ska fokusera på det man är bra på, huvudklappar är helt enkelt min grej. (Och en lindrigare form av den totala idiotförklaringen som egentligen är min absoluta, om än inte alltid så uppskattade, specialitet.)
Nä inte i dina ögon. Du undvek dock frågan hur du hade sett på samma uttalande från Näslund riktigt snyggt.
Bragd-Birger: Gäääflar anamma, snygg DNA-vinkel där broder.
Mina bästa Gävleminnen är..
1. Under NHL-lockout säsongen, när vi spöade Gevalia efter noter match efter match.
2. När chartertåget till Globen, via Årsta med buss, stannade till på deras jävla central.
Ett stort rödvitt gäng i behov av att lufta lungorna skanderade:
-BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!, BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!, BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!
Stor humor, inte ett öga var torrt
De stackars gävleborna dröp skitsnabbt av från perrongen och in i stationsbyggnaden.
Mission completed kom alla överens om. Fimpade, klev upp på tåget och letade fram något att läska våra nysjungna strupar med.. Någon fler som minns? (c:
Jo, vi slog något senare DIF med 2-1 på GlobeT. Och ändå stod Oksa..
Ja åsså skulle Jurtjykogården hylla sina nyblivna fotbollsmästare.
Minst 1000 rödvita sjöng spela hockey, spela hockey och de stackars fotbollsspelarna i kavaj såg mycket förvirrade ut på isen.
DIF-klacken tedde sig, i det läget, nästa tanigare ut än vad sugrören från DÖ-vik brukar göra på sina dagisutflykter till EON.