NHL lockout 2012
Den här säsongen börjar kännas förjävlig trots att Timrå startat ok efter förutsättningarna (som någon också skrev här innan).
Då kommer mitt förslag på lösning här:
- Stäng elitserien för upp- eller nedflyttning (gäller ej Modo) och spela endast om vem som vinner SM - guldet denna säsong (gäller ej Modo).
Resultatet mellan alla lag som spelat mot varandra ska ligga till grund för den slutgiltiga tabellen (gäller ej Modo) och lag 1 - 8 spelar slutspel (gäller ej Modo).
Rimligtvis borde Hockeyligan kunna fatta ett så här pass logiskt beslut som jag som tjusigt beskrivit här ovan.
Vi kan konstatera följande när Zäta kritar på för Zug den här säsongen.
Det blir en hel LO säsong o här står vi med brallorna nere.
Redigerad kommentar
Jag hade räknat med Strålman tillsammans med Zäta under några månader. Då hade det sett rätt så bra ut. Kan jag tro.
Nubben får jobba in en center o en sniper med Skills oxå. Lite billigare men kanske nästan lika bra. Nåt måste ju göras åt den här stinkande skiten som uppkommit.
Att det blev säsongen ut...
Jag antar att Timrå IK inte kunde hitta en ekonomisk lösning för Z.
Enda lösningen hade nog varit om Z spelat gratis och själv betalat för sin försäkring?
Än så länge, ska tilläggas. Den stora invasionen är inte här än, och med tanke på dom långa kontrakten/dyra försäkringarna är det inte givet att det blir någon Bonanza a'la 04/05. Det är heller inte omöjligt att det trillar in förstärkning/-ar även till Timrå om dom andra lagen smårustar lite.
Men, ingen Zäta. En död dröm jag gärna varit utan. Är fruktansvärt intresserad av att höra klubbens/Zätas resonemang kring detta.
Det måste man väl ha ponerat med va?
Gör inte Nubben o Nollan nånting åt det här så blir det ännu svårare för Timrå att fixa den här säsongen. Gigantiskt mycket svårare än det redan är. Det är min åsikt.
Jag är sjukt besviken och förvånad att han inte skrev korttid med kanske 1mån i taget. Had fan räknat iskallt med Zäta i Jan och framåt och lockouten blir hela säsongen.
Zäta satte ner foten för både sig och oss. Han vet vad som gäller hela säsongen istället för att lira i två månader och bo på hotell medan vi utreder om vi kanske får ta in spelare, kanske får råd och kanske desperat behöver honom.
Äh, i vår kommer det kännas så jäkla skönt när vi gjort en starksäsong och gjort det med egen kraft :-)
El Maco: Jämförelsen med Foppa går inte riktigt att göra, tycker jag. Modo har traditionellt ett helt annat stöd av företag. Det är den enda stora klubben i regionen och behöver inte tävla med basket- och fotbollslag, som vi behöver.
Dessutom var Modo och Foppa betydligt större i Övik än vad Timrå och Zäta är i Sundsvall/Timrå.
Följaktligen har Modo mycket större möjligheter att lösa en sån här situation än vad vi har.
hahaha allvarligt, basket? Zätas vara eller inte hänger på att det finns ett framgångsrikt lag i basket i trakterna, jag måste skratta lite.
Zäta sticker fram, Zäta sticker fram. Hård & hårig, hård & hårig. Eller nåt.
Varför sitter folk och resonerar som att det skulle vara dags för nubben att agera? Att Timrå IK måste handla nu? Fattar ni inte att nubben sitter på nålar just nu och ber till gud att INGET annat lag ska agera på marknaden så att han SLIPPER hamna i en situation där vi får stå på sidan och titta på när andra klubbar värvar?
Vi har inga pengar att värva för och inga wildcards att tillgodoräkna oss. Nubben jagar förmodligen inte spelare, han sitter snällt i FBK's hörn just nu och det är förmodligen det smartaste han kan göra för om lockoutkarusellen drar igång på riktigt, då är vi rökta.
Nolander nyss i radion angående Zätas val : Det är bra att han håller i gång, sen får vi se vad som händer efter nyår. #litehopp
Visst hade vi väl räknat med att Zäta, om lockouten blir långvarig, skulle spelat med TIK i åtminstone två månader?