NU FÅR DET VARA NOG!!
Föreningen sköts inte som en elitklubb och en elitklubb kommer vi inte att vara länge till, som det verkar.
Modano borde ju kunna säga ett o annat även om det oneliners.:)
Nä visa lite nu.
Skriv o säg vad ni tycker.
Härinne gör det ingen nytta.
Redigerad kommentar
Dom sitter i något jävla konferensrum i krismöten och vänder på papper, inte ett ljud utåt till fansen om vad dom vidtar för åtgärder. Snacka om gravgrävare.
Redigerad kommentar
Lägg upp ett förslag på brev som skall skickas. Så är det väl bara att skicka.
Men kommer det en massa arga mail så blir det väl någon form av press från missnöjda supportrar.
Orkar inte, inte ens bry mig och då skall du veta att jag inte missade en hemmamatch på dom 6 första åren i elitserien. I kväll höll jag på att greja i källaren.
Men innan jag dör så ska jag iallafall känna att jag gjorde det jag kunde för att säga vad jag tycker till de berörda herrarna.
Om vi supportrar inte bryr oss. DÅ är vi riktigt illa ute som förening.
Jag saknar en en utpräglad målskytt, typ en Corso, fast han fick ju lämna, för honom kunde man inte ha i laget han var ju ingen ”go gubbe” som glider runt och skapar harmoni, nej han var en stjärna som var här för en sak producera poäng! Men honom sparka vi det genidraget kan vi tacka Perra för.
Jag saknar er sida utåt där ni fan visar att det är allvar nu och att ni ens försöker göra något, eller väntar ni bara på att era efterträdare ska komma. Hur tänker ni där förresten för ni måste väl scouta både billiga och dyra en billig om vi hamnar i AS.
Jag tycker ni har dumsnålat ner oss i skiten. I början fick linkan värva som ett litet barn i en leksaksaffär "dyrt är bäst” och nog med det så fick han inte ihop ett brett lag. Iår skulle det sparas och visst spara kan man göra men då tar man inte hit Hagos på 3år och som föregående år så dumsnålar ni med att inte värva en bred och full trupp. Hur sjuttan kan det vara så svårt att lära sig. Ni har sedan gått ut och grina över skador och använt det som ”en liten förklaring till varför det går/gått så dåligt” jajävlar! Förra året vart det Jami Lundmark....han var säkert billig och det var ju förresten Anders Ericsson som tipsa om honom en till sista minuten värvning som sedan gick till en konkuret.
OM ni hade värvat den där utlovade backen i tid och det hade gått bättre så kan jag ju lova att publiksiffran inte hade varit såhär låg. Ni vet väl att desto längre ni nu väntar ju mindre pengar kommer ni kunna använda för tro fan inte att publiksiffran kan gå under 2500....Ni är äkligt nära att utmana detta.
Men vadfan, vi fick ju inte hjälpa till att samla in pengar, kika på SSK iår, dom öppnade sina famnar för sina fans och hjälpe dom med insamlingen, ni spika igen dörrarna och gömde er och se hur det gick.
Vi kör en favorit i repris Thomas ”Jag förstör inte varför vi diskuterar detta, vi ligger ju 3:a”
Tur att jag inte gick in på försvarsspelet, men jag måste upp tidigt imorn också och jag har fler mail att skriva. Kan iaf nämna BP roligt att vi är det enda laget i ES som fortfarande kör ”ställ upp BP”, ni har inte funderat på att stressa.....
inte vänliga hälsningar: /en supportet som skickat in skilsmässopaperna.
Edit: ska rätta till felen innan det skickas.
Redigerad kommentar
För övrigt - om det blir ett tränarbyte behövs det en erfaren ersättare.
Nu är det fan slutlekt, ta ditt förbannade ansvar och den sista heder du har i din kropp och AVGÅ, SNÄLLA BARA AVGÅ, LÄMNA DETTA ÅT NÅGON SOM KAN, AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ!!!!!
HUR GICK DET MED DEN UTLOVADE BACKEN DÅ, "tror han är här till premiären"
AVGÅ!
**Okej, jag klarde inte av att skirva mer vettigt till Linkan** men skickade skiten iaf, får skriva ett låångt inlägg en annan gång.
Det gav inget,,
Tj svarade iallafall uppriktigt på mina frågor, Linkan's svar var så svävande att jag bara ruskade på huvet å gick därifrån.
Var sedan på ett sponsormöte, eftersom inget av vad dom påstod/lovade på mötet blev verklighet har mitt förtroende och intresse för Timrå svalnar kraftigt.
Kan någon verkligen vara sämre än Perra? Vilken som helst här på hs skulle göra det bättre
Men supportermakten borde vara stor. Tycker jag.
Sen ser jag att jag glömde ett A i Vara men skärmen var så saliv indränkt att jag missade att se det.
Redigerad kommentar
ha slutat för ca.4-5år sen då har vi troligtvis varit i ett annat läge nu tro mig??
Såg att du ifrågasatte Boork idag hur han kunde veta om du var en ES tränare eller inte med det rätta virket sas.
Jag kan iaf härmed bekräfta Boorken's påhopp, du är inte rätt man för detta, du saknar allt vad som heter TAKTIK och STRATEGI.
Du kan säker gosa ihop en grupp killar så dom verkligen myser med varandra de där 100milen i buss, jätte bra!
Men jag vill se TRE POÄNGARE, du vet sånna där poäng som gör att man KLÄTTRAR I TABELLEN! Kul att du skicka iväg Corso förra säsongen, vi lyfte oss verkligen efter det....verkligen.
"vi kom igen mot BIF två gångar" OJ VAD SVÅRT! Kollat på BIF's lag eller.....
Du har ingen tydlig strategi hur man spelar PP, du byter formationer hela tiden och du ger dom bästa max 1min i PP, man kan köra dom i 1,5 även 2min. Dom har ingen sjuksköterska lön... Dom tar upp pucken ensam, dom åker in ensam, dom dumpar men då jagar ingen när dom inte dumpar så jagar någon.
Vi skjuter inga direktskott, vi SÄNKER tempot i PP istället för att dra igång ännu värre passningsspel, du har nu haft 1hel säsong plus denna tid på dig och du åstakommer temefan INGENTING!
Ditt BP är ju under all kretik, dom står så nära varandra i den där boxen så man kan fundera om dom spelar BP eller om dom är där för att kväva någon eld, har du blandat ihop yrkena Perra.
ALLA, jag menar ALLA andra lag i ES, kör med stressande BP det var många många år sedan man ställde upp som TIK gör idag, och inte fan blir det bättre av att du ibland får för dig att sätta in Lundström, har ni provat ge han glasögon, för han verkar inte se puckar ifrån blå.
Till sist, du har ingen känsla alls, att ta tex Friberg och Larsson flera gångar i straffar säger allt. efter att Larsson lyckades sätta en straff puck för längesedan sa han efteråt "jag är ingen straffskytt egentligen, och kan inte dribbla så måste skjuta sådär, nu gick den in" efter det har han missat ALLA, varför tar DU då ut honom gång på gång!!!
Perra, snälla....AVGÅ!
Så har det sett ut under massor utav matcher. Starkaste minnet av detta är växjö borta där vi tog över totalt efter en stunds idiot åkande... jag vet inte om det är motståndarcoachen som tvingar sina spelare att samla sig i försvatspel eller om dom inte orkar...
Sedan tar vi ledningen, blir försiktiga o samlar ihop oss i ett försvarspel som vi saknar totalt...
Är det spelarna eller eller tränare som vill ha det så?
Visst jag kan förstå att efter vi gjort mål så vill motståndaren fram. Men vi kollapsar juh innanför egen blå... varför? Tuta o kör för fan! Våga kliva upp o göra motståndarlaget "långt" igen då isst för yra omkring i farozonen (försvarszon) o stirra puck...
Känns fortfarande som att det här laget är lättare att älska än fjolårets...
Ledningen börjar jag dock känna ett ursinnigt hat emot... gör något?!
Arslen!
Hej Thomas!
Jag skriver till dig i denna stund för att jag börjar bli riktigt less på ert otroliga handlingsförlamade agerande. Jag har följt Timrå IK i många år och varit en trogen supporter. Där jag lagt ut 1000 tals kronor på resor biljetter mm.
Då förväntar jag mig mer av er som en professionell styrelse med bra lön att plocka ut varje månad. Det har riktats kritik från många håll i media mot Timrå ik, mycket mot Perra o Clabbe, vilket jag idag kan hålla med till 100 %.
Under de 2 säsongerna har jag inte sett tillstymmelse till ett genomtänkt upplägg och spel idé, allt har bara blivit till det sämre.
Jag är själv egen företagare, sitter med i 2 styrelser och det jag gör men inte ni när saker o ting inte fungerar som det ska är att agera. Ni borde ha agerat för länge sedan kan jag tycka, för snart är katastrofen ett faktum och det är att Timrå åker ur elitserien.
Det jag vill veta är hur ni tänker i denna stund? Tycker ni att ni har lyckats bra med era ambitioner och mål?
Visst det handlar mycket om ekonomi, men det kanske är så att ni borde göra er av med vissa spelare , ledare, för att frigöra en del kapital.
Sen har vi sportchefen, som hela tiden slingrar sig i intervjuer och pratar om att alla ska titta sig i spegeln, gör du det och känner att du gör det du borde göra när du borstar tänderna på kvällen?
Tycker du att ” Linkan” har värvat som han ska?
Jag förstår att du inte kommer svara på mina frågor, men jag vill ändå skriva till er och uttrycka min stora besvikelse på er, det ni är mest beroende av är oss som betalar biljetter köper tröjor, som lägger en masa tid på att stötta vårat lag. Men fortsätter detta kommer ni sitta där med knappt halv fulla läktare.
Nu får ni ta å agera och det är fort!
En väldigt besviken
Michael Blomkvist
En retarderad cirkusapa skulle kunna ersätta TJ just nu. (Nej, jag syftade inte på Linkan)
Han med två mail idag, det blir fler, hoppas att fler skriver! För mig är det fan nog nu.
Hade gärna tagit i mer men är lite i affekt just nu å det är inte så bra att ta i vad som borde göra..
Skriv!!!!!
superfalle: Du slog precis världsrekord i efterhandskonstruktion. Från oss alla: GRATTIS!
Rim och reson herrar! Vi har sett betydligt sämre insatser än denna.
Nu känns det mer: Ah, du är på min sida, du ser också hur ett gäng tomtar kör klubben rätt ned i skiten.
Timrå är ett lag i sönderfall, en övergiven älskling som skämmer ut sig, kväll efter kväll. Bjuder ut sin förnedring för alla att se.
Efter 2-1 mot HV, 2-1mot Brynäs o 2-1 mot AIK så faller man ihop fullständigt.
Det är dessutom ingen engångsskam. Man tappar ledningar hela tiden.
Man är lika öppen i BP som en villig Linda Rosing
Timrå har de senaste åren frångått allt det som varit grundläggande vackert med klubben.
Det skamlösa sätt man gjorde sig av med Lill-Kenta på, förfärar fortfarande oss som växte upp med Timrå som Sveriges värdigaste klubb.
Nu måste vi ha en av världens allra mest erkända medelmåttor, Perra.
När man börjar tulla på kärnan, hjärtat, grundbulten i en förening ruttnar allting inifrån och ut.
Starkt gjort av HV, Brynäs o AIK….. eller också inte.
Dagens Timrå är en skam för klubbmärket.
Redigerad kommentar
När målvakterna torskar matchen åt timrå så spelar forwards bra. När målvakterna spikar igen (relativt) så sviker offensiven. Det är inte bara att "köra på" så löser det sig senare, det är inget pussel där man bara kan byta ut två bitar för att få ett perfekt resultat. Innovativa tankar och oortodoxa metoder måste in, vi har snart inget att förlora längre. Gambla med det lilla som finns kvar för när man är pank kan man inte ens delta i spelet.
edit: vill bara förtydliga att jag skrev ovanstående text utefter det du skrev till Knylan, inte det inlägg du riktade till mig nyss.
Redigerad kommentar
Och tagit två ynka poäng.
Detta på grund av en enda anledning MÅLVAKTERNA.
Backspelet har mer att önska men mönstret av backar som inte litar på sin målvakt går inte att ta miste på.
Alla lag byggs bakifrån. Och jag kan inte se nån annan akut åtgärd just nu än att laga vårat trasiga lag bakifrån.
Förmodligen drabbades Riddan av en sträckning redan mot fbk
(jag såg situvationen) och han har inte gått att känna igen sen dess.
Laget för överigt har spelat riktigt bra dom senaste matcherna och är värda mycket mer än två poäng
Eh..det var en besvärlig mening...ett tecken på att det är dags att kasta in handduken för kvällen.
superfalle: Det ilar i min kropp när folk sysslar med efterhandskonstruktioner i stil med det du gjorde i ditt inlägg, det vill säga beskriva en förfluten tid på ett så pass kletigt sätt att det inte går att inte sätta sig emot. Laget placerade sig högre i tabellen under de år du refererar till, vi hade ett högre publiksnitt men det var lika mycket grin och skrik även då, om än på andra saker. "- Kladdet är konstant" sa en vis man en gång.
Det jag egentligen menar (och det är absolut inte riktat enbart till dig heller) är att vi har på tok för dålig täckning för att kunna sitta och mysrunka åt tider som har flytt.
Redigerad kommentar
Är dagens TIK det?, är det en slump att Kolan tappat 10 kilo i HV eller att Bagarn fick smisk i LHC för att var degig.
Det som serveras i e.on en fredaglunch, fläskfilé, potatis och en gräddig sås för 80 spänn, det är precis samma mat som timrås spelare sätter i sig.
Vem har koll på vad de äter? - svar ingen.
Timrå kanske skulle börjat redan där, det där året när man siktade på sm-final, för med den målsättningen måste man väl ha en så proffsig organisation att man har en dietist anställd.
Ni som sitter härinne. GÖR ER DEL NU! (Eller vågar ni inte??
Nu är det dags för maibombning om vad ni tycker. Visa lite stake.
NU FÅR DET VARA NOG MED LEKSTUGAN!