Följande fel har inträffat:
Inlägget finns inteSidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Kör en repris Frågor att ta med för er som kommer att närvara på årsmötet:
Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.
Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: För de andra klubbarna räcker det med ett par NHL-matcher för att klassas som stjärnvärvning.....
För våran del.....
krävs nog minst två fulla säsonger som ordinarie i minst andralinan.
För våran del.....
krävs nog minst två fulla säsonger som ordinarie i minst andralinan.
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: 17 NHL matcher = stjärnvärvning. Skulle tro att det räcker med så lite som 4 NHL matcher för att betraktas som stjärnvärvning
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Nej han är ingen offensiv dynamo, men gjorde 19 poäng. Han kan gott vara på blå i 2a PP, så får en sån som Barkemo växa in i det i lugn och ro. Freij lär ta över 1a PP platsen från match 1.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Med tanke på Hardegårds förra säsong, så har vi ju ingen offensiv dynamo i honom precis. Då måste han steppa upp rejält.
Det lämnar Freij ganska ensam som producerande back.
Lite så går mina tankar. Att detta lagbygge är i behov av en till producerande back, förhoppningsvis så får vi just lite produktion i Barkemo. För spelet i Karlskoga gav mersmak!
Det lämnar Freij ganska ensam som producerande back.
Lite så går mina tankar. Att detta lagbygge är i behov av en till producerande back, förhoppningsvis så får vi just lite produktion i Barkemo. För spelet i Karlskoga gav mersmak!
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Tänkte inte ens på sign-off utan rakt på svenska siffror initialt /facepalm. Min hjärna är helt detached från hockey (och överlag) iom värmen haha. Skitklubb som skitklubb men ja, jag menar Växjö.
180 sek i månaden netto är nog en rimlig gissning, särskilt eftersom McLaughlin kammade hem ~180k sek/mån (200k euro per år enl madhawk) netto förra året
180 sek i månaden netto är nog en rimlig gissning, särskilt eftersom McLaughlin kammade hem ~180k sek/mån (200k euro per år enl madhawk) netto förra året
Sv: Silly Season 2026-27
jk: Det var väldigt schysst av Örebro att pröjsa lönen för en Växjö-spelare.
Vi kanske ska fråga om dom inte kan göra det för oss också?
JanneH hann före...
Vi kanske ska fråga om dom inte kan göra det för oss också?
JanneH hann före...
Sv: Silly Season 2026-27
jk: Växjö menade du va? För Gardiner spelade inte i Örebro. Fast jag förstår hur du menar plast som plast liksom.
Sv: Silly Season 2026-27
Fast jag har ju ingen aning om hur utlandsavtalen är formade (sign off-bonus osv). 150 netto per säsong är ju 1.6 millar, 140k per månad. Så blire ju skatt på det, men det kanske blir gynnsamt som en engångsutbetalning för X andel av lönen och sen en lägre "månadslön"
Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Enligt Madhawk hade han cirka 150.000 euro netto per säsong i Örebro. Det blir väl en bit ovanför 250k brutto för klubben? Gissningsvis löneök på det också så han landar väl strax under 300 kanske?
Sv: Silly Season 2026-27
jk: På tal om nyförvärven, hur mycket persienner kostar Gardiner per månad? 180 lakan?
Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Först tänkte jag typ "vafan ska han med 2 bilar i Sverige till, första riktig smak på återkomst" men sen kommer man ihåg att han tjänar 8 mil om året, då hade jag också bjussat familjemedlemmar på bil haha
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: man tror det ju först när man ser det men varje sak som inte pekar på motsatsen få ju klassas som en strimma hopp :)
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Japp, han tar över Hartmanns gamla klubbor också och skolar om sig till rightare!
+ 4
Sv: Apropå nånting...
sargad: Haha det komiska är ju att Boorken är lika slut även han. En pensionär som säger till en annan pensionär att han minsann är för gammal...
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Jadu skulle Hållandet lite mirakulöst vända hem så vet jag inte vad man gör.
Då har vi gjort en lyckad silly minst sagt!
Då har vi gjort en lyckad silly minst sagt!
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Dricker tyvärr inte whiskey så det får bli en fin årgångsBaileys istället
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
jk: Det brukar i regel alltid vara full trupp där vid återsamlingen efter semestern. Minns att LaLeggia ramlade in lite senare ett år men då fanns det någon speciell orsak till det och gällde bara några dagar eller en vecka.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Labban: När McLaughlin signades lät det som att han skulle komma över direkt efter semestern nu. Hartmann sa ju även att han skulle hyra hans bostad i Sundsvall och att hela familjen ska komma upp så rimligt att ske innan (för)säsongen drar igång.
Läste någonstans att Kivenmäki gjorde försäsongsfys i Finland, utifrån hur man formulerade det låter det som även han kommer över när de drar igång igen i juli.
Gardiner är väl TBD, men iom upplägget för Kivenmäki och McLaughlin kanske även han kommer över till försässen?
Läste någonstans att Kivenmäki gjorde försäsongsfys i Finland, utifrån hur man formulerade det låter det som även han kommer över när de drar igång igen i juli.
Gardiner är väl TBD, men iom upplägget för Kivenmäki och McLaughlin kanske även han kommer över till försässen?
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
såg att hållander nyligen börjat leasa 2 bilar av bilbolaget som alla timråspelare gör. tagit över hartmanns lön rakt av bara o klar för en återkomst?
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara väldigt sent ute och korven är nästan slut. Då är det att gå in i ordentlig budgivning om de ytterst fåtal grillkorvar som finns kvar eller att nöja sig med sojakorv, fullt medveten om att snart finns det enbart sojakorv kvar och då kommer även den helt plötsligt bli åtråvärd.
Nä, fy fan. Jag är inte avundsjuk.
Nä, fy fan. Jag är inte avundsjuk.
+ 11
Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Kommer nyförvärven spela alla träningsmatcher? Det som oroar lite är att anfallet inte "satt sig" till premiären. Är en hel del att klura på gällande konstellationer med tanke på hur förra årets nyförvärv underpresterade också
Sv: Apropå nånting...
Timrå IK Support : Det ser jag inte som särskilt troligt, vi kommer att kriga i de nedre regionerna.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Tim Söderlund ryktas även till LHC, det säger en del om marknaden.
Sv: Apropå nånting...
Alla pajasexperter i Sportbladet tippar Timrå IK som 13-14 plats.
Timrå IK kommer blir topp 6-lag.
Timrå IK kommer blir topp 6-lag.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Linköping sitter i en jobbigt sits ja, dom ska ha in en 1:a C och en 2:a C. HV vann budkriget för Mysak dessutom. Hade inte velat vara Brock Little i det här läget.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: I vilken värld förväntas Barkemo komma in och bära vår offensiv från backplats? Både Freij och Hardegård är ju före honom och förväntas bidra med mer poäng än Barkemo. Kommer han ens få spela PP? Jag har verkligen inte dom förväntningarna på honom. Han är heller ingen renodlad offensiv back, utan mer en tvåvägsspelare.
Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Det där låter mer som Gert Fylking.
Vad har Boork för relation till Frölunda idag?
Han är väl knappast frölundait.
Var han där i jobb, är han anställd av nån tidning?
Ähh, egentligen borde man väl bara låta en sån ickenyhet passera utan brus.
Vad har Boork för relation till Frölunda idag?
Han är väl knappast frölundait.
Var han där i jobb, är han anställd av nån tidning?
Ähh, egentligen borde man väl bara låta en sån ickenyhet passera utan brus.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Jag kan tänka mig att han inte är gratis om man säger så, men nog skulle alla lag i ligan kunna betala det inklusive Timrå, frågan är bara hur det går ut över resten av truppen. Brynäs har ju fördelen att de har några hemvändare som spelar billigt så de har nog lite extrapengar att lägga på något toppförvärv.
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Haha, en fundering. Vad hade Boork att göra på Frölundas årsmöte och varför bryr han sig ens?
Vilken stolle, där kan man snacka gammal och förlegad..
Vilken stolle, där kan man snacka gammal och förlegad..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Iblann begrip mann ingenting!
Boorkän ä en jävvlas gnällgubbe rent ut sagt!
Hadd hann tagi Nattvarden?
Boorkän ä en jävvlas gnällgubbe rent ut sagt!
Hadd hann tagi Nattvarden?
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ett rakt igenom "vuxet" agerande på torghandlarnas årsmöte igår kväll.
"Det hettade till ordentligt när Frölunda höll årsmöte under måndagskvällen.
Den tidigare tränarprofilen Leif Boork dök oväntat upp på klubbens årsmöte. Kort därefter gick han till angrepp mot sittande ordföranden Mats Grauers och ifrågasatte både hans framtidsplaner och ålder.
Grauers, som var valberedningens enda kandidat, hade precis meddelat att den kommande mandatperioden blir hans sista när Boork begärde ordet.
Har du tackat ja? frågade Boork.
Annars blir man inte föreslagen, svarade Grauers.
Boork fortsatte därefter att pressa Grauers om framtiden.
Ska du jobba i tio år till?
Du fick nyss beskedet. Det är mitt sista år. Släpp det, det är mitt besked, svarade Grauers.
Diskussionen övergick därefter till Grauers ålder. När Boork ifrågasatte om den 80-årige ordföranden verkligen orkar fortsätta svarade Grauers:
Annars hade jag inte tackat ja.
Boork gav sig dock inte.
Men det vet du inte. Du är en gammal man.
Om du anser att jag är senil, kom med ett annat förslag, sa Grauers.
Ordväxlingen fortsatte innan valberedningens ordförande Roger Wier tog till orda och försvarade Grauers kandidatur.
Kort därefter valdes Grauers om som ordförande för ytterligare ett år."
Herregud, väx upp nån jävla gång.
"Det hettade till ordentligt när Frölunda höll årsmöte under måndagskvällen.
Den tidigare tränarprofilen Leif Boork dök oväntat upp på klubbens årsmöte. Kort därefter gick han till angrepp mot sittande ordföranden Mats Grauers och ifrågasatte både hans framtidsplaner och ålder.
Grauers, som var valberedningens enda kandidat, hade precis meddelat att den kommande mandatperioden blir hans sista när Boork begärde ordet.
Har du tackat ja? frågade Boork.
Annars blir man inte föreslagen, svarade Grauers.
Boork fortsatte därefter att pressa Grauers om framtiden.
Ska du jobba i tio år till?
Du fick nyss beskedet. Det är mitt sista år. Släpp det, det är mitt besked, svarade Grauers.
Diskussionen övergick därefter till Grauers ålder. När Boork ifrågasatte om den 80-årige ordföranden verkligen orkar fortsätta svarade Grauers:
Annars hade jag inte tackat ja.
Boork gav sig dock inte.
Men det vet du inte. Du är en gammal man.
Om du anser att jag är senil, kom med ett annat förslag, sa Grauers.
Ordväxlingen fortsatte innan valberedningens ordförande Roger Wier tog till orda och försvarade Grauers kandidatur.
Kort därefter valdes Grauers om som ordförande för ytterligare ett år."
Herregud, väx upp nån jävla gång.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Cluben har ju ett gäng företagare som brukar trycka in några miljoner varje år till nyförvärv. Men jag tror att dom har börjat lessna! Det har ju inte direkt gett någon effekt!
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Ja, nu är jag givetvis inte så naiv att jag tror att vi skulle landat just honom.
Men i alla fall en back som kanske producerat hyfsat i AHL och hade en offensiv uppsida.
Men men, nu får vi Timråiter hoppas på att både Barkemo och Hallquisth tar stora steg direkt. Annars kommer det vara en rätt offensivt tunn backsidan vi besitter...
Men i alla fall en back som kanske producerat hyfsat i AHL och hade en offensiv uppsida.
Men men, nu får vi Timråiter hoppas på att både Barkemo och Hallquisth tar stora steg direkt. Annars kommer det vara en rätt offensivt tunn backsidan vi besitter...
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Om vi enbart ska foka på motståndet så lutar jag mig mot att Löven, HV, Clöbben och Diffen inte skrämmer ett jävla dugg.
Sen förstår jag inte Öjebjo-hajpen. Filander är ingen magiker. Larsson är ingen världsfenomenal keeper. Salo är visserligen fin, men hur blir det med Quenneville då? Dickinson och Véronneau istället för Puistola och Steen... Jag vet inte jag.
Sen förstår jag inte Öjebjo-hajpen. Filander är ingen magiker. Larsson är ingen världsfenomenal keeper. Salo är visserligen fin, men hur blir det med Quenneville då? Dickinson och Véronneau istället för Puistola och Steen... Jag vet inte jag.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Spontant känns det som vassaste backvärvningen hittills inför nästa säsong.
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Det blir intressant med LHC. Läste de går rätt många miljoner back och kommer att banta spelarbudgeten till kommande säsong. Något att ta i beaktning.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Sen tror jag att Barkemo blir en succe, men det är väldigt vanskligt att en kille i hans ålder kommer in och förväntas bära vår offensiv från backplats, han borde snarare vara en krydda som kan växa ut till en bang får the bucks spelare.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: jag är inte imponerad av Linköpings lag så här långt. Men det är ett tag kvar till nedsläpp så än hinner mycket hända.
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Inte lite avis man blir på Brynäs.
Faktiskt nåt sånt här jag trodde/önskade att vi skulle landa med lönerna vi tappat i Erixon, Pilö och Nässén..
Faktiskt nåt sånt här jag trodde/önskade att vi skulle landa med lönerna vi tappat i Erixon, Pilö och Nässén..
+ 5
