SCA-cupen
« Föregående · 1396317 · Nästa » Till forumet
Sv: SCA-cupen
Nyss hemkommen.
Vampola var riktigt bra och visade att han kommer bli bärande i vinter.
Pärra likaså riktigt bra, hoppas hoppas han får va hel.
Hagos såg stabil ut.
Friberg var anonym.
Jonte hade några bra passningar och ett riktigt bra byte i anfallszon i slutet men han behöver fler matcher känns det som.
Bagarn var seg idag förutom boxplay.
Le Mat höll bra defensiv klass men tog för sig för lite i offensiven.
Högström spelade bra, hade bra första pass och några offensiva äder.
Granath var stabil och bra.
Önerud(av i 2a) var anonym
Hertzberg var det inte mkt väsen kring heller förutom ett friläge och målet som han bara hade att raka in typ.
Lundström var riktigt stabil, bägge målen a omöjliga, det första var ett jävla schabel förövrigt, kommer inte ihåg vilka som var inblandade.
Hedman ganska anonym men gjorde väl inga större misstag.
Hallin jobbade på som vanligt.
Murley var anonym tycker jag.
Halonen var bra defensivt matchen igenom förutom jag ha för mig han va inblandad i halvtavlan vid modos första mål.
Äsch, orka inte skriva mer. Godkänd match iaf helt klart.
Vampola var riktigt bra och visade att han kommer bli bärande i vinter.
Pärra likaså riktigt bra, hoppas hoppas han får va hel.
Hagos såg stabil ut.
Friberg var anonym.
Jonte hade några bra passningar och ett riktigt bra byte i anfallszon i slutet men han behöver fler matcher känns det som.
Bagarn var seg idag förutom boxplay.
Le Mat höll bra defensiv klass men tog för sig för lite i offensiven.
Högström spelade bra, hade bra första pass och några offensiva äder.
Granath var stabil och bra.
Önerud(av i 2a) var anonym
Hertzberg var det inte mkt väsen kring heller förutom ett friläge och målet som han bara hade att raka in typ.
Lundström var riktigt stabil, bägge målen a omöjliga, det första var ett jävla schabel förövrigt, kommer inte ihåg vilka som var inblandade.
Hedman ganska anonym men gjorde väl inga större misstag.
Hallin jobbade på som vanligt.
Murley var anonym tycker jag.
Halonen var bra defensivt matchen igenom förutom jag ha för mig han va inblandad i halvtavlan vid modos första mål.
Äsch, orka inte skriva mer. Godkänd match iaf helt klart.
Redigerad kommentar
Sv: SCA-cupen
Laken:
Lite krampaktig Robinson, vet inte hur han gjorde poäng i Norge men oroliga vippar så här direkt, några bra lägen till skott men det blev pass istället, någon rajd ala Erixon blev det också med pucktapp som följd.
Trodde han var värvad för att mata skott från blå men så verkar det inte vara.
Inte än i alla fall.
Vampola en klass för sig, Hagos riktigt bra och Bagarn klockren i boxplay.
Lundström fick matchens pris och en modokille fick en bötesbot av polisen.
Så kan det gå på en träningsmatch.
Lite krampaktig Robinson, vet inte hur han gjorde poäng i Norge men oroliga vippar så här direkt, några bra lägen till skott men det blev pass istället, någon rajd ala Erixon blev det också med pucktapp som följd.
Trodde han var värvad för att mata skott från blå men så verkar det inte vara.
Inte än i alla fall.
Vampola en klass för sig, Hagos riktigt bra och Bagarn klockren i boxplay.
Lundström fick matchens pris och en modokille fick en bötesbot av polisen.
Så kan det gå på en träningsmatch.
+ 1
Sv: SCA-cupen
Röda Tallen: Kom precis hem ifrån matchen nu. Jonte ska jag inte säga något om då det kändes som att han spelade högst 4-5min under hela matchen. Men när han väl var på isen så gjorde han väl inte så mycket väsen av sig, åkte mest runt och bågade. Hertzberg fick inte heller spela så mycket, så hann inte riktigt få en uppfattning om honom. Han hade väl ett friläge som han brände så jävla hårt i bröstplattan på Tellan samt målet som det bara var att raka in.
De få saker som Le Mat gjorde så gjorde han det riktigt bra. Han verkar extremt smidig och snabb. Men skulle som alla andra vilja se lite mer av honom i offensiven. Men han var helt OK. Då känns det desto tråkigare att Murley tar upp en icke EU-plats. Visst, han är duktig på att stressa spelare och skapar hyfsade lägen. Men annars är det ingenting, exakt ingenting.
Sen måste jag också skriva några rader om Vampola, vilken jävla lirare! Han kommer vi få extremt stor nytta av i vinter. Visst kan han vara lite ego ibland och gå själv när han har bra passningslägen, men fy fan vad han och Pärra är i en klass för sig. Riktigt riktigt rolig att se.
Och så Pärra, snälla var skadefri i vinter för fan vad vi kommer behöva dig. Hans smörpass till Gnagarn och Hallin är sådana jävla ögongodisar. Oj vad jag älskar den här mannen!
De få saker som Le Mat gjorde så gjorde han det riktigt bra. Han verkar extremt smidig och snabb. Men skulle som alla andra vilja se lite mer av honom i offensiven. Men han var helt OK. Då känns det desto tråkigare att Murley tar upp en icke EU-plats. Visst, han är duktig på att stressa spelare och skapar hyfsade lägen. Men annars är det ingenting, exakt ingenting.
Sen måste jag också skriva några rader om Vampola, vilken jävla lirare! Han kommer vi få extremt stor nytta av i vinter. Visst kan han vara lite ego ibland och gå själv när han har bra passningslägen, men fy fan vad han och Pärra är i en klass för sig. Riktigt riktigt rolig att se.
Och så Pärra, snälla var skadefri i vinter för fan vad vi kommer behöva dig. Hans smörpass till Gnagarn och Hallin är sådana jävla ögongodisar. Oj vad jag älskar den här mannen!
Sv: SCA-cupen
Johnny Bravo: Han spelade ju med två olovligt bleka spelare idag. Han behöver en center med driv. Sen vet jag inte vart Öneruds fart och tyngd hade tagit vägen i den linan? De fick ju även lite istid och då är det svårt att visa nåt.
Granath känns alltid trygg att ha inne.
Granath känns alltid trygg att ha inne.
Redigerad kommentar
Sv: SCA-cupen
Per HApps: Det man reflekterar mest över är att det är ett små gäng horungar hela bunten + en och annan gammal inavlad stofil.
Pinsamt!
Matchen då? Pärra, Vampen och Gnagarn riktigt bra. Jocke i kassen stabil. Tyckte även att Le Mat visade en hel del. Väldigt kvick och lugn och säker med puck. Skulle dock vilja se honom lite mer i offensiven. På minuskontot sätter jag Bagarn som har både betongfötter och stelopererad handleder. Tycker i mångt och mycket att han drar ner betyget på Jonte, även istiden på Hedström var i minsta laget. Friberg väldigt anonym, så även Önerud.
Pinsamt!
Matchen då? Pärra, Vampen och Gnagarn riktigt bra. Jocke i kassen stabil. Tyckte även att Le Mat visade en hel del. Väldigt kvick och lugn och säker med puck. Skulle dock vilja se honom lite mer i offensiven. På minuskontot sätter jag Bagarn som har både betongfötter och stelopererad handleder. Tycker i mångt och mycket att han drar ner betyget på Jonte, även istiden på Hedström var i minsta laget. Friberg väldigt anonym, så även Önerud.
+ 1
Sv: SCA-cupen
Smokey: Å andra sidan så spelade ju varken Torp eller Pikkarainen heller så man får nog säga att grabbarna gjorde ett bra arbete ikväll. Mycket boxplay med gott resultat, mycket PP med lite sämre resultat.
Sen ska man väl inte övervärdera bedriften att slå modo i dagsläget, i dom två matcherna jag sett med dom så har dom varit bedrövliga. Det som är betydligt roligare är ju att vi inte är så där bedrövliga som man gått och fasat för.
Sen vore det kul om någon som var på matchen kunde berätta hur Hertzberg och jonte såg ut. Vad jag förstår så var jonte blek rakt igenom men hur såg Hertzberg ut efter sitt mål?
Sen ska man väl inte övervärdera bedriften att slå modo i dagsläget, i dom två matcherna jag sett med dom så har dom varit bedrövliga. Det som är betydligt roligare är ju att vi inte är så där bedrövliga som man gått och fasat för.
Sen vore det kul om någon som var på matchen kunde berätta hur Hertzberg och jonte såg ut. Vad jag förstår så var jonte blek rakt igenom men hur såg Hertzberg ut efter sitt mål?
Sv: SCA-cupen
Smokey: Det är väl jättebra att man vinner och verkar ha övertygad på några punkter men ett lag som modo väntar ju fortfarande på en rad spelare. Matchen mot Brynäs blir kanske en lite bättre värdemätare då dom i princip spelar med ordinarie lag.
Riktigt så där Brynäs-bananas, efter slutsignalen, kan vi väl vänta med att bli tills serien börjar?
Riktigt så där Brynäs-bananas, efter slutsignalen, kan vi väl vänta med att bli tills serien börjar?
Sv: SCA-cupen
Olle: "Det är ju alltid den där "oddskryddaren" som ställer till det. Den stensäkra, orekade matchen som aldrig behöver rekas..."
Idag hade jag två osäkra Timrå och AIK men dom vann idag. Oskarshamn spelade såklart oavgjort och dränkte mitt tips. Det är fanimej en regel det där, ska börja ha det där i huvudet till nästa gång!
Idag hade jag två osäkra Timrå och AIK men dom vann idag. Oskarshamn spelade såklart oavgjort och dränkte mitt tips. Det är fanimej en regel det där, ska börja ha det där i huvudet till nästa gång!
Sv: SCA-cupen
mikenomad: Tja vad ska man säga. Han har väl typ 9 matcher kvar på sig att övertyga så det kanske är lite tidigt att dra slutsatser. Mina förväntningar är fortsatt låga.
Edit: Frågan är väl vad som är en rimlig nivå för att han ska få kontrakt säsongen ut. Det är väl mer eller mindre klart att han ska fortsätta?
Edit: Frågan är väl vad som är en rimlig nivå för att han ska få kontrakt säsongen ut. Det är väl mer eller mindre klart att han ska fortsätta?
Redigerad kommentar
« Föregående · 1396317 · Nästa »